Jump to content

Смяна на тампони на заден мост при B4


Recommended Posts

След като обстойно разпитах тук и там се отказах да давам пари за смяна на задни тампони и така се захванах сам. Разбрах че в повечето сервизи ги избиват с чука, но не ми се стори че на колата ще и се отрази добре да се блъска с чук по задния мост. Външната част на тампона е една метална втулка с три стъпала (три диаметъра). Набит е само по средното стъпало което е около 40мм и от двете страни остават на по около 20мм. навън. Тампона е набит от външната страна на моста, т.е. набива се от вън на вътре. За да се избие тампона без удари трябва да се натисне от вътрешната страна, като се подпре от външната страна на моста. И така си измерих всички нужни размери (диаметри и дължини) и започнах да правя втулки:

resizeds5001077sy3.jpg

Лека по лека се оказа че нещата могат да се съчетаят и освен за избиване скобата която се заформи ще може да се използва и за набиване на новите тампони. След доста време стъргане на струга...:

resizeds5001083hx4.jpg

... се заформи мултифункционалния инструмент:

resizeds5001078iq6.jpg

И така, първо вдигнах колата отзад и от двете страни. Махнах гумите. От двете страни до задния мост минават жилата за ръчната. Захванати са със по две скобички. Едната е завита с един болт за купето а другата е захваната около самия тампон. Развих въпросните скоби за да се освободят жилата:

resizeds5001069zc1b.jpg

Скобата която е около тампона за по лесно може да се изкара след като се развият болтовете на тампоните. Те са вкарани отвътре навън, от дясната страна не е проблем и болта излиза без проблем, но отляво за да излезе болта трябва да се развие хидравличния разпределител и да се измести леко:

resizeds5001071ct1.jpg

След като се изкарат двата болта на тампоните целият заден мост пада леко надолу. И тук вече влиза в действие скобата с втулките:

resizeds5001074lb5.jpg

Оказа се обаче че тази скоба на снимката е слаба и се огъна горката. Това ме принуди да направя два дълги болта които да натискат от двете страни:

resizeds5001086gp0.jpg

Е те тука вече няма мърдане, излезе си тампона като по учебник без каквото и да е затруднение. Същата процедура се повтаря и от ляво и старите тампони са аут!

Преди да се започне с набиването на новите тампони обстойно се почиства повърхността където ляга тампона в моста и тъничко се намазва с машинно масло за да сме сигурни че няма да има задирания или други проблеми.Тук вече е снимка от набиването при което разликата е че втулките са различни. Важно е новите тампони да се монтират по същия начин като старите, имам предвид да са завъртяни точно така защото ми направи впечатление че и двата бяха ориентирани по един и същ начин(едното от трите пера или не знам как да го нарека е насочено точно назад).

За да не се пренабият и да влязат повече от колкото трябва преди да извадя старите измерих разстоянието от борда (големия диаметър на тампона) до моста и набих точно толкова и новите (макар че те са направени така че да влязат до определено положение, но аз исках да съм сигурен, че ще са на същото място):

resizeds5001088dz9.jpg

След като се набият двата нови тампона моста се вдига и се нанизват болтовете на местата им. !!! НЕ СТЯГАЙТЕ БОЛТОВЕТЕ ПРЕДИ ДА СМЪКНЕТЕ КОЛАТА НА ГУМИ!!!

Тампона освен на опън и натиск работи и на усукване и е важно в какво положение ще се стегне! Захващат се леко гайките на болтовете, завива се хидравличния разпределител, завиват се и четирите скоби държащи жилата, слагат се гумите и се пуска колата. В това положение вече се затягат болтовете. И ооооо благодат, няма вече блъскане тракане и чукане в задницата!!! :flipoff:

Редактирано от NIKO
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си колега!

Сега всички Б4 от региона могат да ти гостуват и с бирички в ръка да си ремонтират задните мостове.

PS Абе само на мен ли ми се струват гигантски тия снимки? -вече не са благодарение на колегата Караконджул.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аферим колега, машалла! :hilezh: Ей това е , не с чука и "мамата". Това се нарича работа с акъл. :flipoff:

Само ако някой може да пооправи големината на снимките, че е трудно за разглеждане.

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си колега!

Сега всички Б4 от региона могат да ти гостуват и с бирички в ръка да си ремонтират задните мостове.

PS Абе само на мен ли ми се струват гигантски тия снимки?

Наистина са малко големички снимките за което се извинявам, за пръв път се хващам да качвам нещо подобно и нямах представа че снимките ще излязат така.

А за гостуването нямате грижи, на половин цена с удоволствие бих се захванал със смяната на тампони! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 3 months later...

На Б3 тампоните отзад не са същите като на Б4, мисля че са по малки. Но ако си решил да сменяш всичко наред, Кольо може да ти свърши работа и ще бъдеш доволен, той също кара Б3. Намира се на Галата, ето ти телефона му ако искаш да му се обадиш: 0897897774 - Кольо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Колеги знае ли някой размера на тези тампони на задния мост ! За диаметъра става въпрос и за отвора ?

диаметъра е 55мм,а отвора мисля че беше 12мм,това е за Б4 АБТ И 1,9TDI утре мога да ти кажа със сигурност,че сега нямам време да отида до гаража

Редактирано от ksi1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здрасти ;-)

Няма какво да си кривя душата и говоря направо..

Днес бяхме при Митака, за да смени задните тампони.Евала за човещината, търпението, разбирането.Колата беше в ръжда и все пак не се отказа, нито каза "защо си я купил тая бръкма", както правят накои "майстори". Много сме доволни...колата стана чудна ^^

ЕВАЛА ;-) Ти си човека !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Митак, а имаш ли чертеж и на тези инструменти да си ги врътнем на струг ? Благодаря за чертежите за предните тампони, взех си ги от другата тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Ето, че се пръкна и чертеж на скобата, макар и след доста време, макар и малко изменена.

Някои неща биха могли да се оптимизират и още, но както се казва като за без пари толкова! :hilezh:

"Вина" за чертежа има и Владо(SinisteR), който ме побутна за да го надраскам, иначе едва ли щях да се захвана! :zustimm:

Assem.PDF

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Предварително се извинявам на Митака че ще му ползвам темата, за това което ще последва надолу!

Когато си оставите колата за смяна на въпросните тампони, стойте от началото до края и наблюдавайте процедурата, за да не се стигне до тук...

028353287-big.jpg?r=0

028353289-big.jpg?r=0

028353290-big.jpg?r=0

Снимки по отстраняване на тампоните и привеждане на моста в нормално техническо състояние няма. Просто нервите ми не издържаха :wall: Процедурата беше, изрязване на ЗАВАРКИТЕ (мамицата им да таковам тъпанарска в сервизите) вадене на тампона със последно модифицираната скоба, почистване на останалите плюнки от заварката и набиване на новите тампони!

И по дяволите, чуете ли думата "престъргване" на тия тампони, искайте да ви сглобят колата и се махайте по най-бързия начин. Някой друг умник, преди тоя с електрожена, е пуснал една стружка на тампоните, щото видиш ли с чука не става да ги набие и дай да ги стържем (да стружкоотнемаме :) ) за да си пие ракията като пич и да се удари в гърдите че е свършил работата :steinigung: Дефакто е нанесъл такива щети че е за публично линчуване и кърска еван :hilezh:

От действието стъргане за да е по-лесно, следва действието заваряване, щото тоя тампон започва да танцува в моста след време. А от стъргането има и още един бонус :stupid: В реализираната вече хлабина, започва да влиза вода, която сещате се води до корозия на метала и .... не ми се продължава!

снимката по-долу е на 4 тампона, 2 черни и 2 корозирали, черните са от Audi 80 B4 ABT (ако има значение) при което смяната протече за около час, без сваляне на моста и други екстри :zustimm:

кУрозиралите са моите, както и тръбите за задните спирачки + 2 маркуча фира, моста долу и екшън с флекса :hilezh:

ясно се вижда до къде са стъргани (ма....мицата им некадърна)...

028353292-big.jpg?r=0

при мен процеса отне 5 часа+бонус болки във врата, гърба, гъза, кръста и много нерви за нема нищо :wall:

пп: вчера мина процедурата но бях много инфектиран, за това днес на малко по-спокойно дращя :hilezh:

пп2: не заварени тампони, с горната скоба, излизат с поглед без да се сваля моста от МПС-то и без да е нужен канал!

пп3: стяга се когато хафтомобила е стъпил на 4-те си гуми!

  • Like 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти работа, но добре че господ създавал проблемите на тези, които могат да ги решават! :zustimm:

Случвало ми се е и на мен да попадна на струговани тампони, но не и на заварени за моста! :steinigung::rotcol:

А спирачните тръбета пък по каква причина пострадаха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръбите отлетяха, щото ги срезах. Бях избеснял и заоблих едната гаика от тръбичката към единия маркуч. Срязах маркуча. после ножовката игра малко и айде нови тръби и 2 нови маркуча, които бях поръчал преди 3,4 месеца, заедно с предните. Те така с тръбичките :hilezh: Тотала им е 13 лева, продават се на сантиметър, от теб се иска да си ги моделираш в желаната форма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти гаранция, че знаеш кой е правилния инструмент за развиване на тръбичките:

sw24-12x14.jpg

Но при развиването се почуква от другия край на ключа не в посака на развиване, ами по оста на ключето.

Това само за информация на останалите, явно при теб е било доста сериозно зарастнало и не са се получили нещата по легалния начин. Важното е, че в крайна сметка си го преборил, макар и да си изхабил малко нерви! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах такова ключе под ръка, както и в единствения магазин за части, който работеше по това време...

пп: да не разводняваме темата, дано съм бил полезен в яда си :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за ТЕМАТА НА ПРОЛЕТ ЩЕ МИ ТРЯБВА .

И КОЙ КОЛЕГА ЩЕ СЕ НАВИЕ ДА НАПРАВИ ЕДНА СКОБА СРЕЩУ ЗАПЛАЩАНЕ за Б4 АБТ ако има значение!!!!

че смиял тъй и тъй ще се сменят амортисъори да сменя тампони жила и всичко каквото има отзад за профилактика.

мисля че едни 300- 350 ще стигнат .

амортисъори каяба маслени мисля да слагам ако има и други мнения по 6065 бройката мисля беше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...