Митака Публикувано 5 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2007 (Редактирано) След като обстойно разпитах тук и там се отказах да давам пари за смяна на задни тампони и така се захванах сам. Разбрах че в повечето сервизи ги избиват с чука, но не ми се стори че на колата ще и се отрази добре да се блъска с чук по задния мост. Външната част на тампона е една метална втулка с три стъпала (три диаметъра). Набит е само по средното стъпало което е около 40мм и от двете страни остават на по около 20мм. навън. Тампона е набит от външната страна на моста, т.е. набива се от вън на вътре. За да се избие тампона без удари трябва да се натисне от вътрешната страна, като се подпре от външната страна на моста. И така си измерих всички нужни размери (диаметри и дължини) и започнах да правя втулки: Лека по лека се оказа че нещата могат да се съчетаят и освен за избиване скобата която се заформи ще може да се използва и за набиване на новите тампони. След доста време стъргане на струга...: ... се заформи мултифункционалния инструмент: И така, първо вдигнах колата отзад и от двете страни. Махнах гумите. От двете страни до задния мост минават жилата за ръчната. Захванати са със по две скобички. Едната е завита с един болт за купето а другата е захваната около самия тампон. Развих въпросните скоби за да се освободят жилата: Скобата която е около тампона за по лесно може да се изкара след като се развият болтовете на тампоните. Те са вкарани отвътре навън, от дясната страна не е проблем и болта излиза без проблем, но отляво за да излезе болта трябва да се развие хидравличния разпределител и да се измести леко: След като се изкарат двата болта на тампоните целият заден мост пада леко надолу. И тук вече влиза в действие скобата с втулките: Оказа се обаче че тази скоба на снимката е слаба и се огъна горката. Това ме принуди да направя два дълги болта които да натискат от двете страни: Е те тука вече няма мърдане, излезе си тампона като по учебник без каквото и да е затруднение. Същата процедура се повтаря и от ляво и старите тампони са аут!Преди да се започне с набиването на новите тампони обстойно се почиства повърхността където ляга тампона в моста и тъничко се намазва с машинно масло за да сме сигурни че няма да има задирания или други проблеми.Тук вече е снимка от набиването при което разликата е че втулките са различни. Важно е новите тампони да се монтират по същия начин като старите, имам предвид да са завъртяни точно така защото ми направи впечатление че и двата бяха ориентирани по един и същ начин(едното от трите пера или не знам как да го нарека е насочено точно назад).За да не се пренабият и да влязат повече от колкото трябва преди да извадя старите измерих разстоянието от борда (големия диаметър на тампона) до моста и набих точно толкова и новите (макар че те са направени така че да влязат до определено положение, но аз исках да съм сигурен, че ще са на същото място): След като се набият двата нови тампона моста се вдига и се нанизват болтовете на местата им. !!! НЕ СТЯГАЙТЕ БОЛТОВЕТЕ ПРЕДИ ДА СМЪКНЕТЕ КОЛАТА НА ГУМИ!!!Тампона освен на опън и натиск работи и на усукване и е важно в какво положение ще се стегне! Захващат се леко гайките на болтовете, завива се хидравличния разпределител, завиват се и четирите скоби държащи жилата, слагат се гумите и се пуска колата. В това положение вече се затягат болтовете. И ооооо благодат, няма вече блъскане тракане и чукане в задницата!!! Редактирано 14 Юни 2009 от NIKO 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
puhy Публикувано 5 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2007 (Редактирано) Супер си колега! Сега всички Б4 от региона могат да ти гостуват и с бирички в ръка да си ремонтират задните мостове.PS Абе само на мен ли ми се струват гигантски тия снимки? -вече не са благодарение на колегата Караконджул. Редактирано 14 Юни 2009 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 5 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2007 (Редактирано) Аферим колега, машалла! Ей това е , не с чука и "мамата". Това се нарича работа с акъл. Само ако някой може да пооправи големината на снимките, че е трудно за разглеждане. Редактирано 5 Януари 2007 от vladi_di Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 5 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 5 Януари 2007 Супер си колега! Сега всички Б4 от региона могат да ти гостуват и с бирички в ръка да си ремонтират задните мостове.PS Абе само на мен ли ми се струват гигантски тия снимки?Наистина са малко големички снимките за което се извинявам, за пръв път се хващам да качвам нещо подобно и нямах представа че снимките ще излязат така.А за гостуването нямате грижи, на половин цена с удоволствие бих се захванал със смяната на тампони! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vlad Публикувано 13 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2007 Това се казва работа. Браво.Преди време ми скъсаха фолксвагена от бой в един сервиз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 17 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 17 Май 2007 На Б3 тампоните отзад не са същите като на Б4, мисля че са по малки. Но ако си решил да сменяш всичко наред, Кольо може да ти свърши работа и ще бъдеш доволен, той също кара Б3. Намира се на Галата, ето ти телефона му ако искаш да му се обадиш: 0897897774 - Кольо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 29 Януари 2009 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2009 (Редактирано) Колеги знае ли някой размера на тези тампони на задния мост ! За диаметъра става въпрос и за отвора ?диаметъра е 55мм,а отвора мисля че беше 12мм,това е за Б4 АБТ И 1,9TDI утре мога да ти кажа със сигурност,че сега нямам време да отида до гаража Редактирано 29 Януари 2009 от ksi1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vankoo Публикувано 4 Април 2009 Доклад Share Публикувано 4 Април 2009 Здрасти ;-)Няма какво да си кривя душата и говоря направо..Днес бяхме при Митака, за да смени задните тампони.Евала за човещината, търпението, разбирането.Колата беше в ръжда и все пак не се отказа, нито каза "защо си я купил тая бръкма", както правят накои "майстори". Много сме доволни...колата стана чудна ^^ ЕВАЛА ;-) Ти си човека ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 21 Май 2009 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2009 Който има въпроси да пише на лични. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gandalf32 Публикувано 5 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2009 колеги ,колко броя са тампоните на задния мост ?колата е Б4-комби,че от сервиза ми казаха че били 4 броя . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 13 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 13 Юни 2009 Не са 4, тампоните на задния мост а са два. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 15 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2009 Митак, а имаш ли чертеж и на тези инструменти да си ги врътнем на струг ? Благодаря за чертежите за предните тампони, взех си ги от другата тема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 9 Юни 2012 Автор Доклад Share Публикувано 9 Юни 2012 Ето, че се пръкна и чертеж на скобата, макар и след доста време, макар и малко изменена.Някои неща биха могли да се оптимизират и още, но както се казва като за без пари толкова! "Вина" за чертежа има и Владо(SinisteR), който ме побутна за да го надраскам, иначе едва ли щях да се захвана! Assem.PDF Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 10 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 10 Юни 2012 Мерси Митак! пп: по-добре късно от колкото никогИш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 8 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2012 Предварително се извинявам на Митака че ще му ползвам темата, за това което ще последва надолу!Когато си оставите колата за смяна на въпросните тампони, стойте от началото до края и наблюдавайте процедурата, за да не се стигне до тук...Снимки по отстраняване на тампоните и привеждане на моста в нормално техническо състояние няма. Просто нервите ми не издържаха Процедурата беше, изрязване на ЗАВАРКИТЕ (мамицата им да таковам тъпанарска в сервизите) вадене на тампона със последно модифицираната скоба, почистване на останалите плюнки от заварката и набиване на новите тампони! И по дяволите, чуете ли думата "престъргване" на тия тампони, искайте да ви сглобят колата и се махайте по най-бързия начин. Някой друг умник, преди тоя с електрожена, е пуснал една стружка на тампоните, щото видиш ли с чука не става да ги набие и дай да ги стържем (да стружкоотнемаме ) за да си пие ракията като пич и да се удари в гърдите че е свършил работата Дефакто е нанесъл такива щети че е за публично линчуване и кърска еван От действието стъргане за да е по-лесно, следва действието заваряване, щото тоя тампон започва да танцува в моста след време. А от стъргането има и още един бонус В реализираната вече хлабина, започва да влиза вода, която сещате се води до корозия на метала и .... не ми се продължава! снимката по-долу е на 4 тампона, 2 черни и 2 корозирали, черните са от Audi 80 B4 ABT (ако има значение) при което смяната протече за около час, без сваляне на моста и други екстри кУрозиралите са моите, както и тръбите за задните спирачки + 2 маркуча фира, моста долу и екшън с флекса ясно се вижда до къде са стъргани (ма....мицата им некадърна)...при мен процеса отне 5 часа+бонус болки във врата, гърба, гъза, кръста и много нерви за нема нищо пп: вчера мина процедурата но бях много инфектиран, за това днес на малко по-спокойно дращя пп2: не заварени тампони, с горната скоба, излизат с поглед без да се сваля моста от МПС-то и без да е нужен канал!пп3: стяга се когато хафтомобила е стъпил на 4-те си гуми! 7 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 9 Септември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2012 Кофти работа, но добре че господ създавал проблемите на тези, които могат да ги решават! Случвало ми се е и на мен да попадна на струговани тампони, но не и на заварени за моста! А спирачните тръбета пък по каква причина пострадаха? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 9 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2012 Тръбите отлетяха, щото ги срезах. Бях избеснял и заоблих едната гаика от тръбичката към единия маркуч. Срязах маркуча. после ножовката игра малко и айде нови тръби и 2 нови маркуча, които бях поръчал преди 3,4 месеца, заедно с предните. Те така с тръбичките Тотала им е 13 лева, продават се на сантиметър, от теб се иска да си ги моделираш в желаната форма! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 9 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2012 Чич Владо е моделиер,конструктор и избеснител Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 9 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2012 Силно мразим да съм последното, и то заради простотията на някои парапитеци Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 9 Септември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 9 Септември 2012 Ти гаранция, че знаеш кой е правилния инструмент за развиване на тръбичките:Но при развиването се почуква от другия край на ключа не в посака на развиване, ами по оста на ключето.Това само за информация на останалите, явно при теб е било доста сериозно зарастнало и не са се получили нещата по легалния начин. Важното е, че в крайна сметка си го преборил, макар и да си изхабил малко нерви! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 9 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2012 Нямах такова ключе под ръка, както и в единствения магазин за части, който работеше по това време... пп: да не разводняваме темата, дано съм бил полезен в яда си Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 16 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 16 Септември 2012 Ето го моя вариант на скобата:и скица с размерите дано ми разчетете драсканиците едит: нема как да не се похваля това по-долу 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 16 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 16 Септември 2012 King Tony е ИНСТИТУЦИЯ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 16 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 16 Септември 2012 Евала за ТЕМАТА НА ПРОЛЕТ ЩЕ МИ ТРЯБВА .И КОЙ КОЛЕГА ЩЕ СЕ НАВИЕ ДА НАПРАВИ ЕДНА СКОБА СРЕЩУ ЗАПЛАЩАНЕ за Б4 АБТ ако има значение!!!!че смиял тъй и тъй ще се сменят амортисъори да сменя тампони жила и всичко каквото има отзад за профилактика.мисля че едни 300- 350 ще стигнат .амортисъори каяба маслени мисля да слагам ако има и други мнения по 6065 бройката мисля беше Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
genttogsg Публикувано 16 Септември 2012 Доклад Share Публикувано 16 Септември 2012 Ако направиш един "по-така" чертеж,с който да се отиде при стругарИН.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts