bojo&viki Публикувано 24 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2016 Здравейте,бе направен основен ремонт.Колата запалва без проблем и работи като часовник,напълва повдигачите с масло.След като поработила на място,изгасва.Майсторът спомена счупен изпускателен клапан (нов).Но понеже била два,нямало нанесени други щети.Та въпроса ми е,какво може да доведе до счупване на нов клапан?И дали може да не е нанесена някаква друга щета,тоест да се разминем само с подмяна на клапана?Мерси Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 25 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2016 Премерете колко се показвт буталата над/под блока. При очевидна разлика...може да е кривнала биела а може и буталата да се показват повече от допустимото. Има си индикаторни инструменти и допуски за всеки един мотор. Проверете/изчистете или сменете всички хидравлични повдигачи. И разглобете всички клапани да проверите за някой стегнат клапан в водача. Може да е крив или самият водач да е проблемен. Това ми идва на акъл на първо четене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 25 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2016 Личен опит - при ненатегнато или обърнато ангренажно колело на разпределителния вал се къса шпонка и удря клапан. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo&viki Публикувано 25 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2016 (Редактирано) Мерси.Почти всичко е ново и всичко беше разглобено и почистено основно.Виж за зъбчатото колело не мога да кажа.Трябва ли да се подготвям за основен ремонт отново?Тоест,възможно ли е да има крив вал,надран блок? Редактирано 25 Февруари 2016 от bojo&viki Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbofen86 Публикувано 25 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2016 След като е била на празен ход,освен крив клапан ,друго надали е станало Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo&viki Публикувано 25 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2016 (Редактирано) Но някаква поразия може ли да е направил?И ако е крив,нямали да продължи да работи,но примерно на 3 цилиндъра? Цитиране на предходно мнение! Редактирано 26 Февруари 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 26 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2016 Ванга вече не е между живите... и гадаенето не е технологична специалност с изучаване по сервизите.... Или по-просто казано.. Надпис в сервиз "Всичко е възможно". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo&viki Публикувано 26 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2016 (Редактирано) Благодаря ти за съдържателното мнение.Но нямаше ли да ти е по-лесно да кажеш,че няма начин някой да знае какво може да се е случило без да се отвори двигателя,вместо да остроумничиш???Но както казах,мерси за коментара ти Цитиране на предходно мнение! Редактирано 26 Февруари 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ganimir Публикувано 22 Април 2018 Доклад Share Публикувано 22 Април 2018 (Редактирано) Колега какво стана в крайна сметка??? Същото се случва и с мене.... ревизиран целият мотор подкован 3 дена работи без проблем и както работеше на празен ход удря изпускателен клапан..... интересното е че удря само единият изпускателен, а те са 2...... 1ви и 4 ти цилиндър вървят заедно и на 1ви цилиндър имам "хубав удар с клапана" на 4ти цилиндър имам само лека отпечатка как само единият клапан е драснал върху буталото ии на 2 3 цилиндър също вървят заедно обаче интересното е че имам на 3 ти цилиндър пак само една белязка лека за закачен клапан изпускателен а на 2 ри нямам нищо..... във пълен шах съм просто... Редактирано 22 Април 2018 от Ganimir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lpoik Публикувано 24 Април 2018 Доклад Share Публикувано 24 Април 2018 (Редактирано) Първи и четвърти вървят заедно , но клапаните се отварят различно.Когато 1 е на работа клапаните са затворени а 4 е в колебливо тоест край на издухване начало на смукване и обратно. Това се получава от пренапомпани хидравлици,прескачане на зъб на ангренажния ремък и още от много неща. Редактирано 24 Април 2018 от lpoik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 24 Април 2018 Доклад Share Публикувано 24 Април 2018 On 25.02.2016 г. at 4:45 AM, loshdancho said: Премерете колко се показвт буталата над/под блока. При очевидна разлика...може да е кривнала биела а може и буталата да се показват повече от допустимото. Има си индикаторни инструменти и допуски за всеки един мотор. Проверете/изчистете или сменете всички хидравлични повдигачи. И разглобете всички клапани да проверите за някой стегнат клапан в водача. Може да е крив или самият водач да е проблемен. Това ми идва на акъл на първо четене. Колега,кривата биела няма как да е по-дълга от права биела,тоест отпада варианта заради крива биела да е ударила клапани. Колкото до колегата не се подготвяй за основен ремонт,а накарай майстора да разглоби и да поправи белята,най-вероятно проблема е в ангренажа и ако трябва да се правя на врачка най-вероятно в хидравличния обтегач.Колянов вал не се криви всеки ден,блока не го мисли,клапана ти вероятно е само леко крив,също не се чупи лесно.Чака те сваляне на глава,дефектовка,смяна и препасване на клапани,евентуално и смяна на повдигач. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 29 Април 2018 Доклад Share Публикувано 29 Април 2018 Щом е ударил изпускателен клапан, проблема не е в обтегача, той управлява всмукстелния вал. Според мен проблема може да бъде във водачите на клапаните, особено ско са сменени при обслужването и ремонта на главата. Ако са оставени "по-стегнати" спрямо клапаните (или само този водач е бил с по-малка хлабина спрямо клапана). Когато двигателя загрее, всеки от нас знае, че хлабините намаляват, и когато не е оставена нужната топлинна хлабина, клапана задира и се получава този ефект. Получава се забавяне в движеноето на клапана, дори и блокиране в някои случаи. Изключвам превъртяла шпонка/ неправилно зацепване, зашото ще се изкривят и двата изпускателни клапана на този цилиндър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 30 Април 2018 Доклад Share Публикувано 30 Април 2018 Обтегача на ангренажния РЕМЪК играе роля и за двата вала.Не говоря за обтегача на веригата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 30 Април 2018 Доклад Share Публикувано 30 Април 2018 Добре, но пак ще има два криви клапана, не е ли така? За щото според мен ще стърчат еднакво при евентуален проблем със ремъка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 1 Май 2018 Доклад Share Публикувано 1 Май 2018 Това че е ударила 1 клапан е само по думите на майстора.Освен ако не е бъркал с ендоскоп в цилиндъра,което силно ме съмнява.Ако водача е бил пренатегнат при набиването е напълно възможно само един клапан да се изкриви,но ако на този,който е препасвал клапаните не му е направило впечатление,че клапана се набива с чук,това не говори добре за уменията му.Възможно е и повдигач да е блокирал,абе иска сваляне и дефектовка,както колегата по-горе е казал Ванга почина отдавна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 1 Май 2018 Доклад Share Публикувано 1 Май 2018 Така е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 2 Май 2018 Доклад Share Публикувано 2 Май 2018 Да питам - аз съм имал следния проблем: на загряла кола и даване на много газ понякога единия цилиндър губи компресия. Сменихме повдигачите на този цилиндър и повече нямаше проблем. Може ли да е било свързано и с водачи? Ако има проблем със затягане на водач, той няма ли да е на всички цилиндри (предполага се, че са сменени всички изпускателни водачи). Новите водачи райбероват ли се задължително в работилницата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 2 Май 2018 Доклад Share Публикувано 2 Май 2018 При двигател направил даден брой километри и износил малко или много повдигачите нямаш никакъв шанс да ти затегне клапан във водача.Според зависи кой е набивал водача,има шанс да се е подбил при набиването.Някои се райбероват,други не.В случая трябва да се райбероват понеже водачите са достатъчно тънкостенни и са бронзови.При двигатели с чугунени водачи и чугунена глава няма почти никаква промяна във вътрешния диаметър и райбероване не се налага. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване