Jump to content

Прични за счупен клапан на А3 1.8Т


bojo&viki

Recommended Posts

Здравейте,бе направен основен ремонт.Колата запалва без проблем и работи като часовник,напълва повдигачите с масло.След като поработила на място,изгасва.Майсторът спомена счупен изпускателен клапан (нов).Но понеже била два,нямало нанесени други щети.Та въпроса ми е,какво може да доведе до счупване на нов клапан?И дали може да не е нанесена някаква друга щета,тоест да се разминем  само с подмяна на клапана?Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премерете колко се показвт буталата над/под блока. При очевидна разлика...може да е кривнала биела а може и буталата да се показват повече от допустимото. Има си индикаторни инструменти и допуски за всеки един мотор. Проверете/изчистете или сменете всички хидравлични повдигачи. И разглобете всички клапани да проверите за някой стегнат клапан в водача. Може да е крив или самият водач да е проблемен. Това ми идва на акъл на първо четене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личен опит - при ненатегнато или обърнато ангренажно колело на разпределителния вал се къса шпонка и удря клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси.Почти всичко е ново и всичко беше разглобено и почистено основно.Виж за зъбчатото колело не мога да кажа.Трябва ли да се подготвям за основен ремонт отново?Тоест,възможно ли е да има крив вал,надран блок?

Редактирано от bojo&viki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но някаква поразия може ли да е направил?И ако е крив,нямали да продължи да работи,но примерно на 3 цилиндъра?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванга вече не е между живите... и гадаенето не е технологична специалност с изучаване по сервизите.... Или по-просто казано.. Надпис в сервиз "Всичко е възможно".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за съдържателното мнение.Но нямаше ли да ти е по-лесно да кажеш,че няма начин някой да знае какво може да се е случило без да се отвори двигателя,вместо да остроумничиш???Но както казах,мерси за коментара ти

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колега какво стана в крайна сметка??? Същото се случва и с мене.... ревизиран целият мотор подкован 3 дена работи без проблем и както работеше на празен ход удря изпускателен клапан..... интересното е че удря само единият  изпускателен, а те са 2......  1ви и 4 ти цилиндър вървят заедно и на 1ви цилиндър имам "хубав удар с клапана" на 4ти цилиндър имам само лека отпечатка как само единият клапан е драснал върху буталото ии на 2 3 цилиндър също вървят заедно обаче  интересното е че имам на 3 ти цилиндър пак само една белязка лека за закачен клапан изпускателен  а на 2 ри нямам нищо..... във пълен шах съм просто...

Редактирано от Ganimir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи и четвърти вървят заедно , но клапаните се отварят различно.Когато  1 е на работа клапаните са затворени а 4 е в колебливо тоест край на издухване начало на смукване  и обратно. Това се получава от пренапомпани хидравлици,прескачане на зъб на ангренажния ремък и още от много неща.

Редактирано от lpoik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 25.02.2016 г. at 4:45 AM, loshdancho said:

Премерете колко се показвт буталата над/под блока. При очевидна разлика...може да е кривнала биела а може и буталата да се показват повече от допустимото. Има си индикаторни инструменти и допуски за всеки един мотор. Проверете/изчистете или сменете всички хидравлични повдигачи. И разглобете всички клапани да проверите за някой стегнат клапан в водача. Може да е крив или самият водач да е проблемен. Това ми идва на акъл на първо четене.

Колега,кривата биела няма как да е по-дълга от права биела,тоест отпада варианта заради крива биела да е ударила клапани.
Колкото до колегата не се подготвяй за основен ремонт,а накарай майстора да разглоби и да поправи белята,най-вероятно проблема е в ангренажа и ако трябва да се правя на врачка най-вероятно в хидравличния обтегач.Колянов вал не се криви всеки ден,блока не го мисли,клапана ти вероятно е само леко крив,също не се чупи лесно.Чака те сваляне на глава,дефектовка,смяна и препасване на клапани,евентуално и смяна на повдигач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е ударил изпускателен клапан, проблема не е в обтегача, той управлява всмукстелния вал. 

 Според мен проблема може да бъде във водачите на клапаните, особено ско са сменени при обслужването и ремонта на главата. Ако са оставени "по-стегнати" спрямо клапаните (или само този водач е бил с по-малка хлабина спрямо клапана). Когато двигателя загрее, всеки от нас знае, че хлабините намаляват, и когато не е оставена нужната топлинна хлабина, клапана задира и се получава този ефект. Получава се забавяне в движеноето на клапана, дори и блокиране в някои случаи. 

Изключвам превъртяла шпонка/ неправилно зацепване, зашото ще се изкривят и двата изпускателни клапана на този цилиндър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, но пак ще има два криви клапана, не  е ли така? За щото според мен ще стърчат еднакво при евентуален проблем със ремъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че е ударила 1 клапан е само по думите на майстора.Освен ако не е бъркал с ендоскоп в цилиндъра,което силно ме съмнява.Ако водача е бил пренатегнат при набиването е  напълно възможно само един клапан да се изкриви,но ако на този,който е препасвал клапаните не му е направило впечатление,че клапана се набива с чук,това не говори добре за уменията му.Възможно е и повдигач да е блокирал,абе иска сваляне и дефектовка,както колегата по-горе е казал Ванга почина отдавна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам - аз съм имал следния проблем: на загряла кола и даване на много газ понякога единия цилиндър губи компресия. Сменихме повдигачите на този цилиндър и повече нямаше проблем.

 

Може ли да е било свързано и с водачи? Ако има проблем със затягане на водач, той няма ли да е на всички цилиндри (предполага се, че са сменени всички изпускателни водачи).

Новите водачи райбероват ли се задължително в работилницата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При двигател направил даден брой километри и износил малко или много повдигачите нямаш никакъв шанс да ти затегне клапан във водача.Според зависи кой е набивал водача,има шанс да се е подбил при набиването.Някои се райбероват,други не.В случая трябва да се райбероват понеже водачите са достатъчно тънкостенни и са бронзови.При двигатели с чугунени водачи и чугунена глава няма почти никаква промяна във вътрешния диаметър и райбероване не се налага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...