Jump to content

1.8Т torque plate - има ли почва у нас?


Recommended Posts

Здравейте,

 

Понеже наближава момента за борване на моя блок се сблъсках с проблема наречен торк плейт. Питах тук-там, но като че ли никой не е използвал такова нещо в БГ, което намирам за много странно. Ако на някой му е известно да се ползва/наема някъде моля да сподели тук.

 

За това нещо става въпрос:

 

http://www.performancebyie.com/integrated-engineering-1-8t-20v-torque-plate

 

Идеята е, че при борване/шлайфане на блока геометрията на цилиндрите е леко по-различна от тази след асемблирането на блока с главата, а опасенията са, че при надути двигатели това е от съществено значение.

 

Ако не намеря в БГ или не мога да наема от европа на смислена цена очевидно ще трябва да се купува. Това е до някаква степен проблем тъй като е нещо, което ползваш рядко и за кратко, но струва не малко. 

 

Ако има желаещи да се включат да купим заедно един брой всеки ще го ползва на прилична цена, а ще може да го отдаваме под наем на други колеги, които имат нужда или да се препродаде на някой който се занимава с това всеки ден. Всичко това разбира се по български маниер - за да може да ти е хубаво за по-малко пари.:hilezh:

 

Транспорта от САЩ ще е за моя сметка!

 

За да разширим аудиторията ще пусна подобна тема в VW форума по-късно.

 

 

 

 

 

Опа,

 

двоен пост. Тази е за триене.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах, това чудо просто се затяга отгоре, все едно има глава на мотора. Следователно е важна само позицията на отворите за шпилките и няма нужда от висока точност при отворите за буталата. Това нещо спокойно може да се изработи на няколко пъти по-ниска цена. Парче алуминий с размери 500х150х30 (не знам точните, това е на око) по 8лв на кило е около 50лв. Останалото може да се изработи на фреза или водно рязане. Мен поне би ме било срам да искам повече от 150лв за такъв детайл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, SPiTFiRE_ said:

 важна само позицията на отворите за шпилките и няма нужда от висока точност при отворите за буталата.

Според мен дори не е необходимо да има отвори за буталата - просто рамка с отворите за болтовете и три напречни ребра.

 

Проспийд имат подобна "пластина" за субару. Там има опасност от посукване на цилиндрите по време на работа и се слага при надуване на мотора.

 

Аз не мисля, че къс, редови, чугунен 4 цилиндров блок на Ауди от 80-те години може да се усуче (поне не в горния край).....а и да има "измятане"  не е фатално - между буталата и стената има сегмент с ключ между 0.2 и 0.4.

2.0ТФСИ има модул в картера, който стабилизира блока в долната част. IE имат решение за замяна на модула в блок ЕА113 ж(в който е маслената помпа и балансните валове) с пластина. Може би не е лошо да се ползва такова решение и при по-голямо надуване на 1.8 (блокът също е ЕА113).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид да се изметне и посуче? - дефинитивна измяна в геометрията ли?

 

Това за което става въпрос е, че има принципна разлика в геометрията на цилиндрите със и без затегнати болтове. Да малка е и не е фатална - зад океана са мерили разлики от порадъка на 0.003 - 0.004", но ако приемем, че това с много голямо приближение води до оформянето на овал, а не окръжност то сегмента няма да покрие тази разлика и остава хлабина през която при повисоки налягания ще духа към картера - колко? - това не знам, но принципно не искам да се случва в моя мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 minutes ago, vermeer said:

са мерили разлики от порадъка на 0.003 - 0.004", 

0.003" = 0.0076mm. Това са 7-8 микрона. Както каза един преподавател от МЕИ-то - кажи ми с каква опитна постановка се мерят 7 микрона на детайл от 80мм....аз не можах да отговоря:).

Ако не греша в порядъците, то хонинга е по-дълбок.

 

Не целя да те разубеждавам, просто коментирам. 

Но според мен (на базата на чуто и прочетено в нета, не от опит) възможната деформация на блока в долната част (при коляновия вал) по време на работа е по-притеснителна.

Нещо малко в страни от темата, но интересно - при 1.4 и 1.6ФСИ моторите Ауди не дават сваляне на коляновия вал. При сваляне на колянов вал се препоръчва замяна на блока заради "измятане".

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не сум ги мерил аз,някой друг твърди че ги е мерил, щом някой има смелост да твърди, че е мерил и е намерил разлика - аз ли да споря. Другото потвърждаващо верноста на намеренията ми е че абсолютно всички сериозни проекти минават през хонинг с торк плейт.

А и след като си набил една надпределна сума в проекта заочва да ти се иска да не рискуваш с подобни неща.

 

За долната част на блока е прдвиден гирдъл кит! ;)

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0.003" = 0.0076mm. Това са 7-8 микрона. Както каза един преподавател от МЕИ-то - кажи ми с каква опитна постановка се мерят 7 микрона на детайл от 80мм....аз не можах да отговоря:).

Ако не греша в порядъците, то хонинга е по-дълбок.

 

Не целя да те разубеждавам, просто коментирам. 

Но според мен (на базата на чуто и прочетено в нета, не от опит) възможната деформация на блока в долната част (при коляновия вал) по време на работа е по-притеснителна.

Нещо малко в страни от темата, но интересно - при 1.4 и 1.6ФСИ моторите Ауди не дават сваляне на коляновия вал. При сваляне на колянов вал се препоръчва замяна на блока заради "измятане".

 

[emoji106][emoji122][emoji108]Прав си@robobug Това за малките мотори е вярно. Онзи ден го четох във една английска статия, защото и аз бях погледнал такива алтернативи, но бързо се отказах и останах на генералната линия за 3,2 cc двигател. [emoji1058][emoji122]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема, нямам с какво да допринеса за развитието и, освен едно, и мен повече ме притесняват вибрации и измятане на колянов вал при петите долЕ, отколкото измятане горе. Аз ще го боря това с fluidampr, който ще ми излезе през носа сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, ghostdog said:

Интересна тема, нямам с какво да допринеса за развитието и, освен едно, и мен повече ме притесняват вибрации и измятане на колянов вал при петите долЕ, отколкото измятане горе. Аз ще го боря това с fluidampr, който ще ми излезе през носа сега.

 

Уф тва с fluidampr-a ми е болна тема - аз трябва да избирам - климитаик или fluidampr.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много исках такъв боклук и тия от 034 така ми го набиха са, че на митницата ме чакат да им оставя 300лв, за да си го взема.

Иначе на теория е яко, на практика...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
On 2016. 03. 21. at 7:30 AM, robobug said:

0.003" = 0.0076mm. Това са 7-8 микрона. Както каза един преподавател от МЕИ-то - кажи ми с каква опитна постановка се мерят 7 микрона на детайл от 80мм....аз не можах да отговоря:).

 

 

Просто си ровех... : 

 

 

 

Предполагам, че този инструментариум не е върха на сладоледа.

Я виж тук:

 

 http://www.euromarket.bg/bg/product/digitalen-micrometyr-s-klas-na-zashtita-ip-65

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който калибрира вътромера за (да кажем) 80 мм. кръгло, ще му дам 5 леа да се почерпи :hilezh:.

Обаче после и да "хване"  7-8 микрона, при което успее да докаже че го е направил :hilezh:. За това още 5 леа.

vermeer, за какъв двигател става дума между другото?^_^

А, видях. Ти сериозно ли се тревожиш за такова нещо?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ей неверници, бре...

Ами притеснява ме не заради буталата, а заради картерната вентилация, защото при голям надув:
1. Теоритично енргия ще отива във картера вместо на коляновия вал.
2. Относително повечето газове под буталото започват да му пречат;

3. Трябва да правя чудеса от храброст за адекватна картерна вентилация.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има философия... 

Нали знаеш, че тунинга е съревнование за това как всеки се опитва по-успешно и ефектно да си строши колата :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малък off. Насилих се и изгледах клипчето на тоя......образ. При наличието на качествен набор микрометри скоби, тоя....образ "калибрира" вътромера с.......шублер:steinigung:.  И то електронен.....:steinigung::steinigung:.

Никога, ама НИКОГА не правете ТАКА!:hilezh:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Vermeer, ако не си поръчал още ще те свържа с приятел, които има такава "плоча" понеже ще разстъргва 1,8 на 2,0 и ще може да се разберете. Пиши на лично ако имаш интерес. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И така за да не остане поредната тема висяща във въздуха ще отговоря на заглавието:
- Да, Torque plate-а има почва у нас, което в крайна сметка ме радва.

 

 

За неверниците - Mahle Motorsport изрично са написали в инструкцията на Powerpack строкър бутала за 1.8Т, че силно препоръчват борване със торк плейт (в приложеното, описанието касае измерването на геп-а на сегментите, надявам се че за всички е ясно как се екстраполира тази информация). Който не е съгласен да ходи да спори с техните инженери, не с мен.


Толкова по отношение на добрите новини. 

Лошите новини са, че тази почва която се оказва, че я имаме, трябва да се полива още за да вземе да поникне нещичко. При мен, въпреки общите усилия, опитът остана ялов! Ще обобщя ситуацията като низ от "технически" пречки, които в крайна сметка ни възпрепятстваха и в момента блока се борва без торк плейт :steinigung:

Независимо от това борване с трок плейт в БЪЛГАРИЯ е ВЪЗМОЖНО при много конкретно планиране. Ако някой има интерес как може да стане да ми пише на лични.

За торк плейта ОГРОМНО благодаря на потребителя afterburner, изключително коректен човек, за който скоро мисля ще се чуе добро. Плейта беше изработен с много добро качество и замисъл за какво ще се ползва.  Не с подвеждайте, че показания е за 5 цилиндров блок, всичко е измслено както трябва. Това няма да е единствения торк плейт който ще е наличен, ще има и за други марки автомобили дори. Предполагам за подробности той ще даде детайли или питайте на лични.

Надявам се скоро и ние да започнем най-накрая да ползваме технологиите, за които само четем по чуждите форуми.  

Рапорт даден!  

IMG_20160616_162345_1.jpg

b5f74825-04e2-47c1-8607-fd8fea744320 RED.jpg

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...