Jump to content

Здравейте от мен с няколко питанки - A4 B6 2.5 TDi Avant


spitfirebg

Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Тъй като гледам, че съм смъмрен в темата, която бях пуснал в "Какво Ауди да си купя?" бързам да пусна темата си тук за да се похваля с новата си придобивка и да попитам няколко неща като за начало.

Колата, която закупих е следната:

http://kaloferovi.cars.bg/c1314636

 

A4 Avant 2.5TDi автомат с омразния на всички AKE мотор.

Колата на живо е много по-различна от на снимките. Ето единствената, която направих аз след покупката:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xla1/v/t1.0-9/12524360_1269412193073781_6500564190097038494_n.jpg?oh=e6646c9a912ded0f8b253939069fa45b&oe=577E0296

 

Взех я за 5200 ако някой се чуди. 

За момента мисля следното - или изкарах супер див късмет с това комби, или се прецаках яко. Кое от двете ще бъде предстои да разбера.

 

По-фрапантни забележки към момента са:

- умрял акумулатор (сменен с такъв за 175 лв. не знам дали е ок за дизел 100 Ah 750A пусков ток)

- пукнат стоп

- няма CD

- има леки забележки по боята

- гумите са за смяна

- има тампони по предното окачване за смяна и може би е хубаво да се подмени цялото в близко бъдеще

- трябва да се обслужи мотора (не е забележка по-скоро, може би само гарнитурите на капаците са като забележка)

 

Това, което ме изненада приятно са плюсовете а те за мен поне (слизам от кола 94-та година) са мнооого:

- кожен спортен ел. салон с памет и надуване в доста добро състояние

- стъклен ел. шибидах

- BOSE система

- прибиране на огледала

- пръскалки на фаровете

- заден подлакътник с къп холдър

- хладилна жабка

- щори на задните стъкла

- май е екстра - осветление в краката отпред и отзад и осветление на 4-те врати. Странно за мен е, че осветлението в краката работи само на мястото, където се отвори врата а не в цялото купе.

- S line пакет ? (за това не съм напълно сигурен)

- има някакви копчета на вратата, които не знам за какво са.

- има вероятност аз да съм 2-ри собственик на колата. Това, което установих по документите е, че първия собственик я е продал на 2-ри такъв в Италия, който по мои сметки се оказва автотърговец, който може би я е продал на автокъщата, от която я купих. Много вероятно е колата да е на реални 260 000 км. като сервизната и история приключва на 220 000 през 2013 г. Има сервизна книжка и пълния набор от други книжки на Италиански в красива кожена папка.

 

Малко питанки:

 

!!! Може би знам отговора, но каква е нормалната температура на този мотор и кога се достига ? В града онзи ден когато беше 26 градуса стрелката стоеше 1 мм. след 90. Днес май по-скоро цял ден си стои между първата черта (50 или 60 пише не знам) и 90 гр. Термостат?

1) Колеги, как аджеба се пуска миенето на фаровете? Пробвах със задържане на пръскането на предно стъкло ама не се пускат. Бушон имат ли отделен и къде е?

2) На шоф. врата имам 2 копчета в задната част на джоба - едното е като кола с вдигната предница а другото като сигнал от Wi Fi, за какво са те ?

3) Мога ли да направя някак си когато заключвам колата и ми вдига прозорците да прибира автоматично и огледалата?

4) Автомата с предимство кара на 2-ра и 3-та в града до 50 км/ч. Не зная дали е нормално тъй като за пръв път карам автоматик. Около 50 включва 4-та, но на 1100-1200 оборота и се получават много гадни вибрации в купето. Това нормално ли е? Като цяло инъче автомата работи сравнително плавно и почти не усещам кога се сменят скоростите (даже понякога си мисля, че карам само на 1-ва)

5) Някъде мога ли да намеря инструкции как се работи с борд компютъра и какви са различните му екрани, как определя средния разход и прочие? До момента установих, че ми мери разхода по някакъв адски странен за мен начин - при първото палене сутрин започва да отчита наново както и след работа. Явно се занулява самичко на няколко часа. Има ли как от последно зануляване ръчно на километража от мен да го гледам колко е? Същи имам някакво копче reset на лоста за чистачките дето сменя дисплеите 1 и 2, по какво се различават? 

 

Адски много въпроси имам и дори не знам от къде да започна.

 

 

Редактирано от spitfirebg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговори за:

 

!!!) - Да, термостат, трябва да стигне и остане на 90 градуса.

2) - Отговорено тук: http://audibg.com/forum/index.php?/topic/179603-питане-за-а4б7/#comment-2549559

4) - Вибрциите не са нормално нещо за изправен Мултитроник. Сменянето на скоростите трябва да е 100% плавно, защото това е вариаторна кутия  - няма реални скорости, или може да се каже че има безкрайно много скорости. Бих те посъветвал да прочетеш повече за нея в Уикипедията - ще ти помогне при диагностиката.

 

Или виж това кипче - много добра анимация на принципа:

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! На третия въпрос отговорът е не - не може! А що се отнася за въпрос номер 4, според мен това е кутия тип 5НР19, демек типтроник. Въпреки това не е нормално да има вибрации - причината ще покаже евентуална диагностика и преглед отдолу. Миенето на фаровете би трябвало да е автоматично, т.е. на няколко цикъла на пръскане на челното стъкло, един път пръска по фаровете. При позиция 1 на  борда ти показва данните за деня, те се зануляват при всяко палене мисля. Позиция 2 са данните от последното откачане на акумулатора, те се натрупват и помнят от борд компютъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен миенето на фаровете става като са пуснати самите фарове и при всяко пръскане на стъклото и на Kабриолета и на А8-цата. Ако са спряни фаровете не мисля че ще се включва помпичката за фаровете

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, lizzard said:

Здравей колега! На третия въпрос отговорът е не - не може! А що се отнася за въпрос номер 4, според мен това е кутия тип 5НР19, демек типтроник. Въпреки това не е нормално да има вибрации - причината ще покаже евентуална диагностика и преглед отдолу. Миенето на фаровете би трябвало да е автоматично, т.е. на няколко цикъла на пръскане на челното стъкло, един път пръска по фаровете. При позиция 1 на  борда ти показва данните за деня, те се зануляват при всяко палене мисля. Позиция 2 са данните от последното откачане на акумулатора, те се натрупват и помнят от борд компютъра.

 

Типтроник е само ако колата е Куатро, иначе е Мултитроник. Нито в обявата която колегата е линкнал пише че е Куатро, нито той самия е написал някъде във екстрите че е. Ако е Куатро, това може би е най-голямата екстра, затова предположих че не е.

 

Но ако е Куатро и е с Типтроник, вибрациите могат да изчезнат след сменяне на маслото на скоростната кутия, така че аз бих започнал от там.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Типтроник е само ако колата е Куатро, иначе е Мултитроник. Нито в обявата която колегата е линкнал пише че е Куатро, нито той самия е написал някъде във екстрите че е. Ако е Куатро, това може би е най-голямата екстра, затова предположих че не е.

 

Но ако е Куатро и е с Типтроник, вибрациите могат да изчезнат след сменяне на маслото на скоростната кутия, така че аз бих започнал от там.

В обявата пише, че е 4Х4, освен това от снимките си правя същия извод. Ако има проблем с кутията, по-скоро ще има удар при смяна на предавките, или ще буксува. Според мен, по-вероятно е да има проблем с тампоните на мотора и скоростната кутия, или вътрешни карета, или опорен лагер на кардана. Затова, както казах, колегата да отиде в читав сервиз, и те да направят диагностика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега и много без аварийни километри!

Малко за борд компютъра! Значи борд компютър 1 - правилно си го разбрал - сам се занулява след около 2 часа престой на колата. На другата страница (борд комп 2) там можеш да си гледаш средния разход за дълъг период от време - зареждаш си колата примерно до горе, отиваш на борд 2 - среден разход и задържаш бутона reset - ще ти смята разхода до следващото ресетване - ако не ти е верен разхода с реалния - чрез VAG-COM или VCDS може да се корегира и да се докара до грамовете.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги!

Още питанки:

 

Дали е възможно заради термостата (постоянно стои на 70 градуса кажи речи) да ми вдига много разхода - почти не натискам педала а ми прави 11.5 - 12.5 разход в Пловдив и то вечерно време когато няма трафик.

Друго интересно - ако се движа с под 50 км/ч (да кажем 40) стои постоянно на 3-та скорост. Чак към 50 и след това включва 4-та. Нормално ли е за автоматик?

Забелязах, че май при температура под 14 градуса автоматично ми затваря шибидаха?

Днес ми изгоря шоф. преден габарит, как аджеба се стига до тая крушка?

Нещо много странно правят халогените , което май е от копчето за фаровете - пускат се сами в движение и изгасват сами а копчето не е дръпнато. 

Мога ли и как да вържа по най-кадърен начин неоригинално CD към кабелите на оригиналното? Понеже нямам CD и букси (отрязани са) какво ще ми е нужно да си подкарам BOSE-то с друго CD?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, lizzard said:

В обявата пише, че е 4Х4, освен това от снимките си правя същия извод. Ако има проблем с кутията, по-скоро ще има удар при смяна на предавките, или ще буксува. Според мен, по-вероятно е да има проблем с тампоните на мотора и скоростната кутия, или вътрешни карета, или опорен лагер на кардана. Затова, както казах, колегата да отиде в читав сервиз, и те да направят диагностика...

 

Колега, в обявата също пише Типтроник/Мултитроник, от което става ясно че човека който я е писал има доста бегла представа от коли. Да не говорим пък че Куатрото не е 4x4. Но както виждаме не е нужно да разбираш от коли за да ги пробутваш успешно, и то с проблемите им.

 

Освен това много хубаво прави колегата че пита първо във форума. Добрите механици са рядко и ако малко не се включи в диагностиката и той доста солено може да му ислезе тази поправка.

 

Във всички случай маслото на кутията трябва да се смени. Този разход е неизбежен даже и проблема да не е изобщо в кутията (едва ли). Затова не виждам защо да не се започне от това.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега душегубец...  това с температурата е често явление.дължи се на стареенето. При обслужване се сменява задължително водна помпа, термостат. А в твоя случай и датчик температура на антифриза (стои отгоре до горивната вомпа на тръбата за антифриза. И проблема е решен независимо каква е била причината. Иначе се почват драмите... вагком, сравняване на температура стрелка с двигател и климатик. И едно по едно съчетано с главоблъскане и псувни по майстора. Правиш обслужване ремъци ролки водна помпа термостат и смяна масло и филтри по най-бързият начин.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно де, нека да покарам няколко дена колата. Още не мога да спя и ми е мерак да дойде новия ден да се кача да карам.

Днес ще ходя да си я изчистя цялата отвътре. 

Другата седмица влиза в сервиза за пълно обслужване - ремъци, ролки, термостат, водна помпа, масло и филтри, автомат, гарнитури на капаците на главите. Цена с труд приблизително 1200 лева. ОК ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също така температурата може да не се вдига и заради махната кора под двигателя (зимата я бях махнал за кратко в студовете, и загряваше много трудно, да не кажа че беше невъзможно, сложих я обратно и всичко си дойде на мястото А4 В6), все пак тя не е сложена просто ей така там за красота :)
за вибрациите може да имаш заминало вътрешно каре, масло и филтър на кутията задължително, онзи ден четох някъде във форума една тема за горивния филтър стана на въпрос, трябвало да бъде с точно определено налягане ли, там нек'ва работа: примерно ако твоя е бил правел 5 bar, а новия 3 bar, нямало да ти върви добре колата, за кутията нещо което много ме учуди е че на А8-цата(D2) (АКЕ мотор), като и откачих буксата на дебитомера започна да рита кутията, закачих я и се оправи, провери си всички скоби на маркучите за въздух и т.н. да не са разхлабени (всяко нещо е от значение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не, не... може би грешно се разбрахме за кутията. Не знам дали изобщо е проблем и дали е в нея.

Примерно карам в града и си сменя 1,2,3 предавка. Вече успявам да доловя кога сменя скоростите, но като цяло става неосезаемо, което най-вероятно е добре?

По-скоро когато закрепя на 50 км/ч явно кутията разбира, че ще карам спокойно и включва 4-та скорост при което оборотите на двигателя са около 1100-1200 по табло и започва много тънка и гадна вибрация в цялото купе. Когато минат 1200-1300 всичко спира.

 

Та по-скоро нормално ли е или е някой тампон някъде или в краен случай автомата не е наред, че превключва на толкова ниски обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малко газ без натоварване на толкова превключва. А за вибрациите може би е виновен предният тампон на мотора. Тъй наречената гъба. Пък може да е и от друг тампон. На двигателя са със сензори и ток. Вагком  ги чете и ако не са наред отчита грешка. Въобще трябва преглед на всички тампони при обслужването включително и по скорости и диагностика на колата от рабзирач. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не, не... може би грешно се разбрахме за кутията. Не знам дали изобщо е проблем и дали е в нея.

Примерно карам в града и си сменя 1,2,3 предавка. Вече успявам да доловя кога сменя скоростите, но като цяло става неосезаемо, което най-вероятно е добре?

По-скоро когато закрепя на 50 км/ч явно кутията разбира, че ще карам спокойно и включва 4-та скорост при което оборотите на двигателя са около 1100-1200 по табло и започва много тънка и гадна вибрация в цялото купе. Когато минат 1200-1300 всичко спира.

 

Та по-скоро нормално ли е или е някой тампон някъде или в краен случай автомата не е наред, че превключва на толкова ниски обороти?

Честито Колега! Със здраве да я караш.

Всичко е ок с кутията. Провери за тампони.

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/22/2016 at 0:54 AM, spitfirebg said:

- умрял акумулатор (сменен с такъв за 175 лв. не знам дали е ок за дизел 100 Ah 750A пусков ток)

...

Малко питанки:

...

3) Мога ли да направя някак си когато заключвам колата и ми вдига прозорците да прибира автоматично и огледалата?

4) Автомата с предимство кара на 2-ра и 3-та в града до 50 км/ч. Не зная дали е нормално тъй като за пръв път карам автоматик. Около 50 включва 4-та, но на 1100-1200 оборота и се получават много гадни вибрации в купето. Това нормално ли е? Като цяло инъче автомата работи сравнително плавно и почти не усещам кога се сменят скоростите (даже понякога си мисля, че карам само на 1-ва

...

 

 

Акумолатора е добре.

 

3) Може да е пуснеш тази опция с ваг-ком, ама поне мое лично мнение е че е кофти при всяко отключване заключване да ги прибира и разгъва огледалата.

4) Не е нормално да има гадни вибрации, но сигурно ще се оправи след смяна на някой тампон по двигателя или маслото и филтъра на кутията.

 

17 hours ago, spitfirebg said:

Дали е възможно заради термостата (постоянно стои на 70 градуса кажи речи) да ми вдига много разхода - почти не натискам педала а ми прави 11.5 - 12.5 разход в Пловдив и то вечерно време когато няма трафик.

...

Мога ли и как да вържа по най-кадърен начин неоригинално CD към кабелите на оригиналното? Понеже нямам CD и букси (отрязани са) какво ще ми е нужно да си подкарам BOSE-то с друго CD?

 

Може заради термостата да седи на 70 градуса, а може и защото си карал вечерта недостатъчно дълго време че да загрее. 11.5 - 12.5 си е нормален разход за тази кола из града.

 

Принципно за 10-20лв ще ти навържат евробукса за CD-то и ще си го сложиш, ама тогава май губиш функцията да ти показва какво се плейва на ФИС-а. Що не си потърсиш оригинално CD. Хем седи по яко, с неоригинално радио става много грозно таблото. А на босето седят ли си всички чаркалъци, буфера и усилвателя там ли са си? Рядко съм виждал някой джамбаз да ги свали ама и такива има, и като гледам как е оглозгал и джантите няма да се учудя.

 

7 hours ago, spitfirebg said:

Спокойно де, нека да покарам няколко дена колата. Още не мога да спя и ми е мерак да дойде новия ден да се кача да карам.

Днес ще ходя да си я изчистя цялата отвътре. 

Другата седмица влиза в сервиза за пълно обслужване - ремъци, ролки, термостат, водна помпа, масло и филтри, автомат, гарнитури на капаците на главите. Цена с труд приблизително 1200 лева. ОК ли е?

 

Цената си е супер. само не рискувай със странни гаражни майстори, щото после излизат през носа спестените пари.

Редактирано от dshiznit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не, не... може би грешно се разбрахме за кутията. Не знам дали изобщо е проблем и дали е в нея.

Примерно карам в града и си сменя 1,2,3 предавка. Вече успявам да доловя кога сменя скоростите, но като цяло става неосезаемо, което най-вероятно е добре?

По-скоро когато закрепя на 50 км/ч явно кутията разбира, че ще карам спокойно и включва 4-та скорост при което оборотите на двигателя са около 1100-1200 по табло и започва много тънка и гадна вибрация в цялото купе. Когато минат 1200-1300 всичко спира.

 

Та по-скоро нормално ли е или е някой тампон някъде или в краен случай автомата не е наред, че превключва на толкова ниски обороти?

Колега, насочи се за вибрациите към тампони на двигателя. Аз имах същия проблем. Когато се движиш с равномерна скорост и колата превключи на по-висока предавка и оборотите паднат се усеща в цялото купе. Нови тампони и си готов, само тъпото е, че само оригинални и нови се слагат. Два са и май към 500ля излизат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,имам абсолютно същия автомобил.Специално за температурата-сутрин като я запалиш,малко по бавно загрява колата.Но загреели-стрелката се залепя на 90градуса и нетрябва да мърда от там.Независимо от условията на вън,дали си в задръстване и т.н.т.Трябва да се залепи на 90градуса.А при теб щом не е така,значи имаш проблем.Като ти правят обслужване им кажи,те ще го оправят.Задължително се сменя термостат.Аз също съм от Пловдив-ако има нещо,или искаш да се видим за някоя консултация ми се обади да се видим.Пиши ми на лично съобщение,да си вземем телефоните,и ще се видим някой ден.Чао за сега,успех с обслужването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ако седиш в задръстване и пада бързо температурата (или се покачва) може да е от датчика за температура на антифриза. Аз имах подобен проблем докато не почна да си седи на 60 градуса стрелката. Смених го и се оправи.

Sent from my iPad using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, още една питанка.

Питах и един колега със същия мотор въпросното нещо и той ми каза какъв може да е проблема, но викам да питам и вас.

 

Сутрин на студен мотор най-често колата пали от 2-рия път (въртя 1-ви път 3-4 пъти стартер и спирам), а когато се случи да запали от първия път мотора запалва, но все едно веднага прекъсва за част от секундата и чак тогава заработва нормално. Понякога "прекъсванията" са 2 на брой.

 

Предположението на моя колега е, че има ядове с кобилици/повдигачи (можело да са изпадали) - трябвало да ги правя или да карам така докато нацяло спряла да пали колата и тогава пак да ги направя.

 

Какво е вашето мнение, че още не съм я обслужил (ремъци, ролки) и сега се чудя ако има такъв яд кое да направя първо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мн вероятно колега.....аз го правих този филм преди 3-4 месеца… 2000 целия комплект.… .при мен спря от раз в движение единия цилиндър както си летеше като луда колата… .а тези мотори 2.5 страдат много от кобилици, повдигачи и валове

Редактирано от kolitooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...