Jump to content

Въпрос относно Вихрови клапи. 4F 3.0TDI


Arcrain

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Търсих из форума но не можах да се натъкна как мога да изключа вихровите клапи и как е процеса освен вихровите клапи друго какво се прави премахва ли се катализатора или друго. Някой може ли да обясни като на ученик как треябва да постъпя или въобще може ли сам човек да направи нещо подобно. Какво се променя като се спрат вихровите клапи и аз все още имам катализатор на моята кола има ли някакъв ефект след това на добре ли е или на зле? Предварително много ви благодаря :flehan:

Edited by Arcrain
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap

 

Гугъл е най-добрият приятел на човека :).

 

Накратко казано, основната им цел е подобряване екологичността при дизеловите автомобили. 

 

"Премахването" им е софтуерен процес, който можеш да извършиш сам след като си закупиш съответния хардуер (не е с vcds) и събереш познания как да го извършиш, или като отидеш при някой който вече го е правил (например krematop).

 

Попринцип въпросните се спират в комбинация с EGR-a и махане на катализаторите и DPF-a, ако има такъв. В идеалния случай се удря и един ремап, че колата да заприлича на нещо :). Общо взето ако ще режеш от екологията, направо я изрежи цялата. Освен по-силната миризма и шанса да разбереш колко са ти прецакани дюзите, мисля други недостатъци няма... Е освен сълзата която ще пусне някой еко активист :)

Link to comment
Share on other sites

Аз съм от Бургаската част има ли някой който да може да ми помогне в тази зона колкото ще струва ще бъде платено :):respekt:?

Edited by Arcrain
Link to comment
Share on other sites

Преди 11 часа, nichirenshu написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Хайде да не го водим този спор, че преди някой да има някъв аргумент, да вземе да отиде първо при Марица Изток и тогава да бае за Евро3/4/5/6 :). 

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Колеги мисълта ми беше такава че, ако вървенето на колата ще се промени и ще го усетя разбирасе че ще съм за защото имам ДПФ. Иначе ако ще имам проблеми за в бъдеще свързани с тези промени от гледна точка по мотора тогава няма да го барам. А пък кое евро си кой гледа в нашето малко градче Айтос :):nixweiss:

Edited by Arcrain
Link to comment
Share on other sites

Естествено че колата ще върви по-добре. Единствено за вихровите клапи имаше дискусии дали не могат да доведат до нещо лошо при двигателя, но май не бяха състоятелни притеснения, не знам. Всичко друго си е откровена пречка за колата.

Link to comment
Share on other sites

Arcrain, защо искаш да изключиш вихровите клапи?

На мен ми препоръчаха също да ги махна защото имам проблем, че едната остава затворена понякога. Ремонта и частите са скъпи и май и аз ще ги изключавам.

Във Варна съм намерил човек, който уж бил голям специалист и той ми го препоръча това с изключването.

На теб колко ти искат за тази процедура?

Link to comment
Share on other sites

Колега аз от прочетеното тука из форума и извън него малко просто ако ще има някакъв ефект при вървене на колата за това искам да ги спирам но като пари нищо не знам просто разпитвам в момента. Цени незнам чакам някой да ме посъветва тук защото в този форум видях едно че всеки ти обръща внимание. Обикалял съм много други форуми няма да цитирам имена но тука форума си е форум и никой не плюе другия и не се прави на голям разбирач тук. Ето защо ми харесва дори да сърфирам тука в този форум. Като стане дума за клапите нямам идеи никъкви ако нещо чуеш пиши. А ако имате път за Бургас можете спокойно да пишете ще съм на среща да се видиме и да споделите опит :):respekt: Ето ви и една снимка на моята каляска :flehan:

image.jpeg

Има си забележки но все пак като кола на 230 000 км си е долу горе добре за мен. Незнам вие какво ще кажете :)

Edited by Arcrain
Link to comment
Share on other sites

Аз пък съм останал с впечатление , че 2ма 3ма стари съфорумци си чатят и с леко пренебрежение се отнасят към новите ;)

За Бургас,  Ваг сървис-а ще ти свършат работа със сигурност, могат и ъпдейтите да ти направят. Само незнам колко ще те одерът, понеже работят скъпичко. 

Link to comment
Share on other sites

С ремап не трябва да стъпи на повече от 400-500лв макс (всичко). Това при гаражен естествено... Марковите ще те издрусат 8 стотака само за ремапа :)

Link to comment
Share on other sites

Шпек явно съм го заслужил, за да ме слушат хората, ти си единствения, който само роптае...

и няма с какво да блеснеш освен с хейт.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, nichirenshu said:

Не е спор, ясно е кое по добро и е ясно, че само се гледа да се спести. Самоуспокояването с мнения от "майстори" като Креватора е издигнато на върхово ниво.

 

Много генерално говориш... Знаеш ли точно колко съм спестил с махането на тези неща? Точно нищо. Даже обратното... За да стане всичко като хората си кихнах тук там. Катализаторите даже си ги пазя, за когато я продавам, ако купувачът иска, да му я докарам в оригинален вид... Че някой спестява, да, ама хайде да не говорим генерално... А дори и в това лошо няма. Самото каране на втора ръка кола си е спестяване, така че всякакви подобни коментари са си чисто лицемерие!

Link to comment
Share on other sites

Към автора - промяната в автомобила е предимно в двигателната спирачка, ако ползваш...просто без клапите осезаемо по-не спира на скорост спрямо с тях...от екологична точка ползата е минимална при PPX и малко преди него няма входящ въздух...минимално намаление на отходните газове.

Link to comment
Share on other sites

Излита направо след като отбележи на календара лаг-а на Тип-а и турбото...ама това е друга тема, аз лично това е последното нещо на дизелов автомобил, което бих изхвърлил...освен ако не е БМВ де...там е с по-висок приоритет пеперудата :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Пада разхода без тях и кутията по-гладко превключва, друг ефект от спирането им не съм забелязал.

Link to comment
Share on other sites

Пад в разхода няма, кутията може и да превключва по-гладко предвид още един процес, но за мен най-дразнещо е липсата на двигателна спирачка, изключително дразнещо е като се върне педала и се затворят колата намаля отчетливо, без тях е като на свободна...вероятно и да има разлика в разхода, ще е за сметка на накладки.

Лично мнение никой не ангажирам с него, но клапите, до толкова че не създават проблеми и то сериозни като на някой други марки/модели не бих ги пипал.

Я да те питам - на 4Г-то би ли ги махнал ?

Link to comment
Share on other sites

На 4G-то нямам вихрови клапи на тоя двигател CGLC. Скоро мисля да сваля всмукателния колектор и да видя дали имам гняс в него или имам катализатор в ЕГР кулера, който да чисти газа. Като цяло сега ще поръчвам фланци да си правя даунпайп и скоро ще премахвам DPF-а, че ми души колата.

Link to comment
Share on other sites

Не разбрах защо спирането на вихровите клапи пречи на задържането на скорост? Последната половин година съм си играл всякак, със/без клапи, със/без егр но такъв ефект не съм усетил. Колата си задържа еднакво и си намалява и сваля предавки еднакво.

Link to comment
Share on other sites

Но твойта игра е с накачени филтри, а не с даунпайпи от алуминизирана или неръждаема тараба :)

Link to comment
Share on other sites

Хм, ефекта от спирането на клапите е достатъчно голям и съответно недвусмислено забележим. За човек който си познава вървежа на колата. Въобще не може да има дискусия по въпроса между такива дето са го правили и такива дето не са...

Link to comment
Share on other sites

Преди 18 часа, nichirenshu написа:

С колко коня се вдига мощноста, мерил ли си?

Аз не съм я мерил въобще. Мощността в конски сили не е единствения критерий за удоволствие при каране, особено в ниските.  

Link to comment
Share on other sites

Честит празник на всички. Ще махаме клапите тогава. Сега чакаме да преведат парите и отиваме при Ваг приятелите.

Edited by Arcrain
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...