deanov Публикувано 20 Май 2016 Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 Колеги направих една обиколчица из страната, като изминах 1334 км. От тях по автомагистрала 360 км. /скорост 110-120 км./ч/, 460 км. по планински пътища из Родопите и оставащите 514 км. основно по главни пътища / скорост 90-100 км/ч/. За този пробег двигателят изразходи около 200 мл. масло, т.е. пропорционално - 150 мл./1000 км. Двигателят е 1,9 тди п.д. 131 к.с. с пробег от 239 000 км. Масло - Castrol Edge 5x30 с пробег около 13 500 км. Нормален ли е този разход? В градски условия не ми дърпа масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 20 Май 2016 Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 Тва 5W30 масло да го разкараш възможно най-бързо (особено сега с наближаващото лято).....сложи си 5W40 с 505.01 норма и е вероятно разхода на масло да намалее... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
@nTon Публикувано 20 Май 2016 Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 И го сменяй макс. на 10 хил. км (като добавка към горния пост) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 20 Май 2016 Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 Нито се сменява на 10 000км нито нещо ще му стане на мотора от 5W30.На мен ми е чудно тези 200мл как ги е хванал колегата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 20 Май 2016 Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 На мотора ще му станат доста неща, най-вече в дългосрочен план. Климатът в България е доста топъл и тва масълце става на водица лятото, като напече жегата. На немеца естествено му е през онази работа, щото той колата я взима нова от магазина, кара я няколко години и я изхвърля в наша посока.....италианеца и той така - даже маслото само се долива...хич и не се сменя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deanov Публикувано 20 Май 2016 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 (Редактирано) Преди 1 час, Passi написа: Нито се сменява на 10 000км нито нещо ще му стане на мотора от 5W30.На мен ми е чудно тези 200мл как ги е хванал колегата. Преди да тръгна маслото беше на около милиметър под горната извивка на щеката. След като се върнах, беше малко по-надолу. Долях му около 200 мл. /от разграфена тубичка/ и дойде отново милиметър под горната извивка. Може да са 185 мл., може да са 205 мл., но грубо казвам около 200....не е повече. Апропо около ЕГР-а е силно омазнено, но то си е така, откак съм я взел. На двигателя е правен тунинг в една фирма, казва се Upsolute , та оттам препоръчват да се кара с 5x30. С 5x30 досега съм минал около 50 000 км. и не съм имал проблеми. Сменям го на 15 000, понеже го водят longlive, поне така казва майстора. Редактирано 20 Май 2016 от deanov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бат Сашо Публикувано 20 Май 2016 Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 (Редактирано) Леко е в повече, до литър на 10000 става. Маслото по-добре да е 5w-40. На ерга изгарят о-пръстени и затова изпуска маслените мизерии. Редактирано 20 Май 2016 от Бат Сашо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deanov Публикувано 20 Май 2016 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2016 преди 19 минути, Бат Сашо написа: Леко е в повече, до литър на 10000 става. Маслото по-добре да е 5w-40. На ерга изгарят о-пръстени и затова изпуска маслените мизерии. Just now, deanov написа: 1- преди тръгване, 2-след завръщане /1334 км./ . Разлика около 200 мл. В градски условия не ми гори, в извънградски е различно. При смяна на масло взимам 1 литър за доливане, но не се е случвало да ползвам повече от половината /за 15000 км./ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kraskko Публикувано 21 Май 2016 Доклад Share Публикувано 21 Май 2016 има ли пушеци от зад...мирише ли на масло от ауспуха? имах подобен проблем на AFN 110кс. при всяко палене излизаше сив дим от ауспуха за 10-на сек..и миришеше на масло.доливах по 200-300гр на 1000-1500км особено след магистрално каране... при мен проблема беше в износени водачи и клапани на главата....смених ги и сега не пипа маслото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 21 Май 2016 Доклад Share Публикувано 21 Май 2016 Подкрепям Passi. И харча на масло не е притеснителен според мен, особено имайки предвид, че е към края на цикъла на смяна. Обърни внимание, най-вероятно след нея значително ще намалее. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rAz1eL Публикувано 21 Май 2016 Доклад Share Публикувано 21 Май 2016 Маслото не трябва ли да се налива до горния край на маркера ,а не до извивката на щеката ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 21 Май 2016 Доклад Share Публикувано 21 Май 2016 Не, максимума е горния край на извивката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo_slavov Публикувано 21 Май 2016 Доклад Share Публикувано 21 Май 2016 (Редактирано) Аз не виждам абсолютно нищо притеснително. Според мен за нашия климат както казват колегите по-горе, по-подходящо би било 5W40 (VW 505.00, 505.01). Разхода дори и с това масло обаче е в рамките на нормалното. Нивото трябва да е точно там, където са нарисувани чертите 1 и 2. (пише го в ръководството) Редактирано 21 Май 2016 от ivailo_slavov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deanov Публикувано 21 Май 2016 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2016 Така или иначе скоро предстои да го сменям, след което ще видя дали ще дърпа при извънградско /магистрално/ шофиране. Предполагам, че може да се окаже и от това, че към края на предписания пробег маслото вече губи част от качествата си, както казва колегата Buddah. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 22 Май 2016 Доклад Share Публикувано 22 Май 2016 За такъв разход на масло изобщо не бих се замислял. За справка виж колко много нови автомобили висок клас имат по-висок разход на масло още с излизането от магазина. Вероятно проблема(ако може да се нарече проблем) е в самото масло. За течове не си писал, ако не си проверявал провери, също може да погледнеш картерната вентилация, поинтересувай се имали филтри и т.н. консумативи който трябва да се сменят (не съм запознат конкретно с твоя двигател). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване