Jump to content

Разход на масло при 1,9 тди 131 к.с.


deanov

Recommended Posts

Колеги направих една обиколчица из страната, като изминах 1334 км. От тях по автомагистрала 360 км. /скорост 110-120 км./ч/,  460 км. по планински пътища из Родопите и оставащите 514 км. основно по главни пътища / скорост 90-100 км/ч/.  За този пробег двигателят изразходи около 200 мл. масло, т.е. пропорционално - 150 мл./1000 км.   Двигателят е 1,9 тди п.д. 131 к.с. с пробег от 239 000 км. Масло - Castrol Edge 5x30 с пробег

около 13 500 км. Нормален ли е този разход? В градски условия не ми дърпа масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва 5W30 масло да го разкараш възможно най-бързо (особено сега с наближаващото лято).....сложи си 5W40 с 505.01 норма и е вероятно разхода на масло да намалее...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мотора ще му станат доста неща, най-вече в дългосрочен план. Климатът в България е доста топъл и тва масълце става на водица лятото, като напече жегата. На немеца естествено му е през онази работа, щото той колата я взима нова от магазина, кара я няколко години и я изхвърля в наша посока.....италианеца и той така - даже маслото само се долива...хич и не се сменя :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 1 час, Passi написа:

Нито се сменява на 10 000км нито нещо ще му стане на мотора от 5W30.На мен ми е чудно тези 200мл как ги е хванал колегата.

Преди да тръгна маслото беше на около милиметър под горната извивка на щеката. След като се върнах, беше малко по-надолу. Долях му около 200 мл. /от разграфена тубичка/ и дойде отново милиметър под горната извивка. Може да са 185 мл., може да са 205 мл., но грубо казвам около 200....не е повече.

Апропо около ЕГР-а е силно омазнено, но то си е така, откак съм я взел. 

На двигателя е правен тунинг в една фирма, казва се Upsolute , та оттам препоръчват да се кара с 5x30. 

С 5x30 досега съм минал около 50 000 км. и не съм имал проблеми. Сменям го на 15 000, понеже го водят longlive, поне така казва майстора.

Редактирано от deanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко е в повече, до литър на 10000 става.

Маслото по-добре да е 5w-40.

На ерга изгарят о-пръстени и затова изпуска маслените мизерии.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Бат Сашо написа:

Леко е в повече, до литър на 10000 става.

Маслото по-добре да е 5w-40.

На ерга изгарят о-пръстени и затова изпуска маслените мизерии.

 

IMG_20160520_173012.jpg

Just now, deanov написа:

 

IMG_20160520_173012.jpg

1- преди тръгване, 2-след завръщане /1334 км./ . Разлика около 200 мл. В градски условия не ми гори, в извънградски е различно. При смяна на масло взимам 1 литър за доливане, но не се е случвало да ползвам повече от половината /за 15000 км./  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли пушеци от зад...мирише ли на масло от ауспуха?

имах подобен проблем на AFN 110кс. при всяко палене излизаше сив дим от ауспуха за 10-на сек..и миришеше на масло.доливах по 200-300гр на 1000-1500км особено след магистрално каране...

при мен проблема беше в износени водачи и клапани на главата....смених ги и сега не пипа маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Passi. И харча на масло не е притеснителен според мен, особено имайки предвид, че е към края на цикъла на смяна. Обърни внимание, най-вероятно след нея значително ще намалее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам абсолютно нищо притеснително. Според мен за нашия климат както казват колегите по-горе, по-подходящо би било 5W40 (VW 505.00, 505.01). Разхода дори и с това масло обаче е в рамките на нормалното. Нивото трябва да е точно там, където са нарисувани чертите 1 и 2. (пише го в ръководството)

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе скоро предстои да го сменям, след което ще видя дали ще дърпа при извънградско /магистрално/ шофиране. Предполагам, че може да се окаже и от това, че към края на предписания пробег маслото вече губи част от качествата си, както казва колегата Buddah.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За такъв разход на масло изобщо не бих се замислял. За справка виж колко много нови автомобили висок клас имат по-висок разход на масло още с излизането от магазина. Вероятно проблема(ако може да се нарече проблем) е в самото масло. За течове не си писал, ако не си проверявал провери, също може да погледнеш картерната вентилация, поинтересувай се имали филтри и т.н. консумативи който трябва да се сменят (не съм запознат конкретно с твоя двигател).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...