Jump to content

Въпрос относно съединител


atommm

Recommended Posts

Здравейте колеги днес покарах в малко по голям трафик и при потегляне, на колата започна да тресе. Тоест сякаш съединителя започна да буксува или загря не знам. Искам да попитам това нормално ли е или си отива? Колата е А4 Б5 тди. Пропуснах да кажа, че педала си ми отделя горе. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как реши, че съединителя е виновен за тресенето? Двигателя как е? Форсира ли се добре, да не претриса? Съединителите на VAG си отделят горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 15 часа, TiL написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Колега двигателя е добре. Прото като покарах из трафика взе да притриса като потеглям. След известен престои се оправи. 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм така. Появява се рядко, но появи ли се... Няма потегляне, осбенно ако сме четирима човека вътре.  Повечето казват маховика, та или е това, или притискател за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, TiL написа:

Съединителите на VAG си отделят горе.

Много ми е смешно като чета такива коментари, от хора, които не са смъквали скоростна кутия и не са сменяли съединител, а пишат нещо, което са прочели някъде, че съединителите отделят горе и се саморегулират. Това не е вярно!!!В събота си смених съединителя, дебелината на феродовия диск е 9,3мм. Съединителят зацепва веднага, след като отпусна педала с 1 см. Когато е дебело феродото, ламелите на притискателния диск са прибрани и  са почти успоредни на маховика, като се гледа отстрани. Затова педала на съединителя е по мек и трябва малко усилие, за да се отлепи феродовия диск. Когато феродовия диск е износен, тогава ламелите са изпъкнали, като фуния към лагера и е нужно по голямо усилие за да се натисне педала. Това е причината да зацепва, когато почти е пуснат или както казвате "горе" . Довечера ще пробвам да направя снимки , като сравнявам комплект износен съединител и с нов, за да видите точно за какво говоря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като караш на 3,4 или пета предавка, натиснеш педала на газта докрай, за да надуе хубаво турбото, ако оборотите на двигателя започнат да се повишават, а скоростта не, тогава феродовия диск на съединителя ти буксува и е за смяна. Не е нужно да има миризма на феродо. За вибрациите нищо не мога да кажа, вероятно демпферния диск е причината. 

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

36 minutes ago, integrale45 said:

Много ми е смешно като чета такива коментари, от хора, които не са смъквали скоростна кутия и не са сменяли съединител, а пишат нещо, което са прочели някъде, че съединителите отделят горе и се саморегулират. Това не е вярно!!!В събота си смених съединителя, дебелината на феродовия диск е 9,3мм. Съединителят зацепва веднага, след като отпусна педала с 1 см. Когато е дебело феродото, ламелите на притискателния диск са прибрани и  са почти успоредни на маховика, като се гледа отстрани. Затова педала на съединителя е по мек и трябва малко усилие, за да се отлепи феродовия диск. Когато феродовия диск е износен, тогава ламелите са изпъкнали, като фуния към лагера и е нужно по голямо усилие за да се натисне педала. Това е причината да зацепва, когато почти е пуснат или както казвате "горе" . Довечера ще пробвам да направя снимки , като сравнявам комплект износен съединител и с нов, за да видите точно за какво говоря. 

За теб важи същото. Старите притискатели не се регулират, новите се регулират, това, че ти си имал достъп само до по-стари притискатели не те прави голЕм разбирач. И да, тези притискатели, които са със SAC обикновено отделят една идея по-нагоре от предишния вариант. Ако не знаеш какво представлява SAC, можеби трябва да попрочетеш малко повече преди да се изказваш неподготвен. Само да ти подскажа SAC = Self Adjusting Clutch.

А сега кажи, че ти е смешно и моето мнение.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, ghostdog написа:

 Старите притискатели не се регулират, новите се регулират

В профила на колегата пише кара А4  с мотор 1Z,а той е с твърд маховик и демпферен Феродов диск. Иначе за всичко останало си прав, не съм имал работа с по новите притискатели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще караш колата повече от 3год и при максимална газ на нагорнище на 3та прибоксува си заслужава да отвориш и смениш износените части. За смяната искат от 120-160лв, ремонтния комплект лагер, диск и феродов от 250-360лв ако не си с демфер да почерпиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 minutes ago, integrale45 said:

В профила на колегата пише кара А4  с мотор 1Z,а той е с твърд маховик и демпферен Феродов диск. Иначе за всичко останало си прав, не съм имал работа с по новите притискатели

Оправдания, но е късно момче.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, olmo написа:

ако ще караш колата повече от 3год и при максимална газ на нагорнище на 3та прибоксува си заслужава да отвориш и смениш износените части. За смяната искат от 120-160лв, ремонтния комплект лагер, диск и феродов от 250-360лв ако не си с демфер да почерпиш.

Не не съм с демфер за моя голяма радост. 

Не съм забелязал да буксува, но като врътна малко гуми и замирисва и сега с това лашкане ми се струва,  че е взел да си отива. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, ghostdog написа:

Оправдания, но е късно момче.

Е, хубава работа, аз имах предвид съединител с демпферен Феродов диск, а ти с демпферен маховик. Няма за какво да се оправдавам :)

преди 17 минути, atommm написа:

Не съм забелязал да буксува, но като врътна малко гуми и замирисва и сега с това лашкане ми се струва,  че е взел да си отива. 

Може би леглата на пружините на феродовия диск са износени и пружините "хлопат" в тях и оттам да са вибрациите. На едно ауди дори бяха излезли от леглата 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди колко километра си го сменил?

Ами точни цифри не се сещам сега, но е на макс 2к км в момента.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера пробвах в баир газ до дупка не буксува, после опитах с дръпната ръчна да потегля колата гасне, а и шума изчезна. Днес като е изстинала ще видя дали ще чука пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм почти убеден, че проблема за тресенето е в притискателния диск, а дрънченето вероятно е от аксиалния лагер или от износени пружинки на феродовия.....абе хубаво е да се замислиш за ремонт, не ти е спешно обаче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля, че е притискател. При мен е същата работа, но съм с демпферен маховик. Всеки казва, че е маховика, но колата няма никакви симптоми да е той, освен когато карам градско, доста време и държа натиснат съединителя. Правил съм опити, да не си държа крака на съединител, същите разстояния и време градско, в жега, не е тресяла, та за това си мисля, и се надявам да е само притискател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...