Jump to content

2.0 tfsi ремап и премахване кат.


Recommended Posts

Здравейте колеги.Искам да питам за мнения и препоръки за някой сервиз , тунингисти и т.н. в София за ремап и премахване на кат на 2.0 тфси .Знам доста варианти и по София и извън нея , но искам да се допитам и до вас.Искам и да питам за даун -пайп какво ви е мнението и къде мога да закупя или да поръчам или да поръчам да ми изработят такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,за мапери из Софийско не мога да споделя но за downpipe ще споделя личен опит.Въпросният бе изработен от Extreme tuning.Резултатът не беше толкова професионален,колкото бях чел из форума.Единия тампон просто не пасна с около 2 см.Целях с поставянето на въпросния пайп да премахна гадното "плющене" на празния катализатор и да разтоваря турбината,но уви плющенето остана въпреки 10м.термолента с която го обвих предварително, като бонус получих по-шумна в средните обороти кола(която иначе бе значително по-тиха).Очаквах мотора да реагира малко по-рязко както между впрочем описваха доста колеги,резултат нулев! Единственото което отчитам като полза е намалената температура в двигателния отсек ,но това е заради термо-лентата !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Гавраил

Я, дай клипче на това което наричаш "плющене". И защо със тест пайп очакваш намаление на акустични ефекти, същото важи и за термолентата. Разлика на бът дино ще усетиш от тест пайп евентуално, само ако си понапомпил мотора преди това и катализатора ти е бил някаква форма на рестрикция. Ако не е бил това сценария - да ефекта ще е нулев! А, и дори да беше обратния случай, има голяма вероятност пак да не усети разликата.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма ремап! Колкото до плющенето, на клип едва ли ще се чува достатъчно отчетливо заради страничните шумове. Пък и нямам желание да се занимавам повече с тази прехвалена и поне в моя случай недодялана  тръба.Останал съм с впечатление ,че тръбата която се изработва допълнително на мястото на катализатора се нарича даунпайп ! А  тестпайп е? А за очакванията ми , ами меко казано не се покриха с писанията на доста от  колегите тук !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

колега Гавраил , до колкото виждам нямаш ремап на колата а си с даунпайп и с термолента.поне според мен нямам какво да очакваш много без ремап.а колкото до това че падат температурите в коша и в купето , това че спира да мирише на сяра като я сръчкаш е така, но мойта много много мирише на запушено и не ми харесва , и при мен няма вече друг вариант освен махане .другото което е , не ми пука особено за плющенето , просто искам да махна тия тапи отдолу.

Редактирано от mim4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тестпайп e тръбата, която се слага на мястото на катализатора. Даунпайп е тръбата след катализатора до скобата на средата на генерацията. 

Гавраил, ти щом си бил с празен катализатор, смяната му с тръба няма как да промени нещата от към вървеж. Стоковата генерация дори и с катализатор (ако е здрав) не е кой знае колко рестриктивна за сток кола, че даже и с чип. За шума е нормално да стане малко по шумна в средните обороти.

 

Аз в момента съм с тръби от неръждавейка на 63мм от турбото до средното гърне правени при Драго  от   Extreme tuning. Изработката за мен е супер. Разликата в шума на средни обороти е пренебрежимо малка със сток. Ако съм пуснал радиото дори не се чува. Разлика във вървежа има единствено във високите обороти, след 4500  върви една идея по-леко, но не е нещо фрапиращо. 

 

Катализатор има смисъл да махаш само ако е запушен или ще засилваш повече колата. За сток кола е само разправия без кой знае какъв ефект.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, danidelev написа:

тестпайп e тръбата, която се слага на мястото на катализатора. Даунпайп е тръбата след катализатора до скобата на средата на генерацията.

 

Бъркаш се... Под downpipe се разбира началото на генерацията, тоест започва от топлата част на турбото и слиза под колата обикновено до началото на катализаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, GTX3071R написа:

 

Бъркаш се... Под downpipe се разбира началото на генерацията, тоест започва от топлата част на турбото и слиза под колата обикновено до началото на катализаторите.

 

Обаче на а4 1.8т и на 2.0т катализаторът е закачен на топлата част на турбото и след него започочва даунпайпа, който слиза под колата до средата някъде където започзва останалата част от генерацията.

Редактирано от danidelev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение дали двигателя е ФСИ. 

От 1995-та Ауди монтират катализатор веднага след турбината. Даунпайп и "тест незнам си какво" е едно и също. 

Някои мотори са с по два последователни катализатора - зависи каква еконорма трябва да покриват.

Горните катализатори са проблем дори при стокова кола, защото вдигат много температурата на турбината.

Но ако автомобила се кара нормално (т.е. не се правят стартове, не се кара със скорости около и над 200), сменя му се маслото редовно, то наличието на кат не е проблем.

 

Конкретно при чип на 2.0 турбината може да се надуе над 1.5 бара при премахнат кат. При наличен катализатор максималното безопасно налягане е до 1.5. Разликата реално е около 15кс и малко по-агресивен аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, robobug написа:

Няма значение дали двигателя е ФСИ. 

От 1995-та Ауди монтират катализатор веднага след турбината. Даунпайп и "тест незнам си какво" е едно и също.

 

Странно, защо ли S3-ката ми е 2001 година и катализатора не е веднага след турбината, а е след downpipe/меката връзка и се намира под колата(долу горе се пада точно под предните седалки)... Или може просто разбиранията ни за "веднага след" малко да се разминават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди се канех да напиша, че този спор кое е тестпайп и кое даунпайп е абсолютно безпочвен. От имената на двете е видно, че едното 
(dоwnpipe) отразява хода на генерацията, а именно прехода "горе-долу", а тестпайпа е характеристика на функцията сегмента след турбото - понеже няма катализиращи функции, остават само сензорните (все пак там са набити всички възможни сонди) - ерго "тест"тръба. 

 

По този начин тестпайпа може, и е част от афтърмаркет даунпайпа, като не е задължително да бъде отделен монтажен елмент. От друга страна при премахването на катализатор и замяната му с проходна тръба логично последната също се нарича тестпайп. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам друго обяснение за "тестпайп". И то е свързано със закона, който забранява махането на катализаторите....

 

При А3 моторът е напречен с всички произтичащи от това ефекти.....

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...