Jump to content

Проблем с охладителна система - губи антифриз.


zumitaka

Recommended Posts

Здравейте,

 

баща ми кара ауди 80s 1.8S карбуратор с газова уредба. Проблема му е, че от известно време губи антифриз като според него изпуска от клапана на капачката от разширителния съд. До сега по съвети на различни майстори е сменил радиатора, изпарителя на газовата. Капачката е сменена с нова. Преди е имал теч от съединия, оправили са го, но сега от капачката му изпуска. Температурата не му се качва повече от 105C. Някакви идеи или сервиз където да го диагностицират качествено да предложите ? За София става въпрос. Мерси.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, таман и аз се канех да пусна подобна тема, но ще ползвам тази, значи при мен е текло от къде ли не, погледни щом е сменян радиатора дали не капе от датчика примерно. Също виж зад блока има един фланец в него влиза един от маркучите за парното и от там много тече и трудно се забелязва, обикновено само като е загряла колата избива от страни. Сега аз да попитам за мнение,  колата ми е ауди 80 1.8 карбуратор сф мотор, като го взех нямаше никакви ядове с охладителната като изключим, че охладителната течност беше няква страшна гняс. Тъмно кафяво ръждива. Един ден реших да я чиста и почнах да наливам вода, минавам 10км източвам и пак наливам (при всяко източване си течеше гняс), накрая ми писна и взех добавка за прочистване на holts, която не изчисти идеално, но поне не беше вече такава кафява водата след добавката, обаче ми протече водната помпа. Смених я с нова и протече от фланеца на термостата, смених и него след което известно време нямах проблеми, докато не ми се спука един от маркучите на парното. Смених го даже направих и ремонт на парното (ново радиаторче за парното, облепяне на клапите). Малко след това ми се счупи горния щуцер на водния радиатор към който се нахлузва дебелия маркуч отиващ към тройника. Смених радиатора и започна да изпуска от щуцера зад блока за който съм писал по-горе, смених и него и пак губи течност, вече не смея да и сипа антифриз, карам я само с дейонизирана вода. Та за тва реших да пиша, да чуя мнениата ви, дали е заминала гарнитурата, незнам вече какво да права, иначе миналата седмица на жегата в едно задръстване, не качи повече от 90гр. а беше поне 30гр отвън и яко задръстване, но пък перката се включваше през 1-2мин. Днес на загрял двигател реших да отворя капачката да видя кво е положението и излизаха мехури, даже преди да включи перката беше като фонтан.

Редактирано от jorkata97
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, zumitaka написа:

Здравейте,

 

баща ми кара ауди 80s 1.8S карбуратор с газова уредба. Проблема му е, че от известно време губи антифриз като според него изпуска от клапана на капачката от разширителния съд. До сега по съвети на различни майстори е сменил радиатора, изпарителя на газовата. Капачката е сменена с нова. Преди е имал теч от съединия, оправили са го, но сега от капачката му изпуска. Температурата не му се качва повече от 105C. Някакви идеи или сервиз където да го диагностицират качествено да предложите ? За София става въпрос. Мерси.

Здравей колега, виж нивото на антифриза в разширителния съд, трябва да е между мин и макс. Не трябва да е по високо от макс, тогава колата загрява. От капачката изхвърля антифриз само при по-високо налягане - 1,2 - 1,4 атм. Тогава колата е прегряла, това е предпазно изпускане. Виж да не пуска от тънкото маркуче, което влиза в разш. съд. Често щуцерчето му се спуква. Перките включват ли редовно? Може датчика ти на радиатора да включва късно, затова да загрява така. Пробвай с друг.

Течове се хващат най-лесно на студена кола. Палиш сутрин, излизаш и оглеждаш навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, zumitaka написа:

Температурата не му се качва повече от 105C.

Перките на радиатора на колко градуса се включват? Според мен работата отива към гарнитура на главата. Преди това обаче трябва да си сигурен, че:

1. Перките се включват на около 95 градуса.

2. Охладителната система няма запушване. Една промивка бих направил аз.

3. Водната помпа е изправна.

4. Термостата е изправен. Аз бих го извадил за пробата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.08.2016 г. at 22:27, jorkata97 написа:

Колега, таман и аз се канех да пусна подобна тема, но ще ползвам тази, значи при мен е текло от къде ли не, погледни щом е сменян радиатора дали не капе от датчика примерно. Също виж зад блока има един фланец в него влиза един от маркучите за парното и от там много тече и трудно се забелязва, обикновено само като е загряла колата избива от страни. Сега аз да попитам за мнение,  колата ми е ауди 80 1.8 карбуратор сф мотор, като го взех нямаше никакви ядове с охладителната като изключим, че охладителната течност беше няква страшна гняс. Тъмно кафяво ръждива. Един ден реших да я чиста и почнах да наливам вода, минавам 10км източвам и пак наливам (при всяко източване си течеше гняс), накрая ми писна и взех добавка за прочистване на holts, която не изчисти идеално, но поне не беше вече такава кафява водата след добавката, обаче ми протече водната помпа. Смених я с нова и протече от фланеца на термостата, смених и него след което известно време нямах проблеми, докато не ми се спука един от маркучите на парното. Смених го даже направих и ремонт на парното (ново радиаторче за парното, облепяне на клапите). Малко след това ми се счупи горния щуцер на водния радиатор към който се нахлузва дебелия маркуч отиващ към тройника. Смених радиатора и започна да изпуска от щуцера зад блока за който съм писал по-горе, смених и него и пак губи течност, вече не смея да и сипа антифриз, карам я само с дейонизирана вода. Та за тва реших да пиша, да чуя мнениата ви, дали е заминала гарнитурата, незнам вече какво да права, иначе миналата седмица на жегата в едно задръстване, не качи повече от 90гр. а беше поне 30гр отвън и яко задръстване, но пък перката се включваше през 1-2мин. Днес на загрял двигател реших да отворя капачката да видя кво е положението и излизаха мехури, даже преди да включи перката беше като фонтан.

Колега имах същия проблем,на същия мотор на ауди 80.Оказа се гарнитура на главата.Проверява се като,при студена кола палиш мотора да работи и отвиваш капачката на разширителния съд и гледаш,ако прави балончета е гарнитура.Провери за течове,пак на студен и работещ мотор.Огледай и между главата и блока навсякъде за избил теч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Здравейте,

 

ами сменена е гарнитурата на главата  и съответно е шлайфана. Сменени са повдигачите също, но теча продължава, Сега не загрява, но не знам като се вдигнат температурите навън как ще е. Моля кажете сервиз в София където да решат проблема, защото ходи вече на няколко различни и проблема е наличен. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...