Jump to content

Трудно палене на студен мотор


stefan_mil4ev

Recommended Posts

Колеги къде се намира синият температурен датчик? Колата е 100тица аце. Пали и веднага угасва. После пали с много въртене. Съмнявам се в датчика понеже когато гледам темп. през климатроника, показанието винаги е м/у 30 и 50гр. независимо колко е студен или топъл мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб датчика е бял и е навит отзад на главата, до делкото, от страна на пасажера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията. Каква стойност трябва да показва? Видях един кафяв с 3 или 4 пина, той за какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите са в зависимост от температурата на двигателя, замери какви стойности дава сутрин преди да запалиш и обърни внимание каква е външната температура. После виж какви стойности дава при 90С загрял двигател. Има сравнителна таблица където ще се види дали е в норма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях една черна букса, точно над делкото. Това ли трябва да е датчика? Други букси никакви не видях отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика е на кофти място, под делкото, под фланеца, с две пера. Бял, когато е измит, но като го намериш, едва ли ще е бял.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях го най-сетне. Утре по светло ще се мъча да го вадя. Как се изважда иначе? Държат ли го някакви скрити болтове или само се издърпва?

Редактирано от stefan_mil4ev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е датчика:

http://carauto.bg/температурен-датчик-за-audi-модел-80-(8c-b4)-1404-2582881.html

Трябва да се измери съпротивлението му при различните температурни режими на двигателя.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че кабелите на датчика са изведени на конзола отстрани на мотора, на куплунг. Може да се изключи и да се мери там, по удобно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буксата е изнесена наистина. Значи ако не съм мерил нещо грешно, датчика се намира зад мотора, точно там където влиза водно съединение в мотора, ниско се пада. Датчика е бял на цвят. То друг отзад няма или поне не видях. Та на студен мотор дава отворена верига на обхват 2Мohm (това е най-големият обхват на уреда ми), на загрят двигател показва 235ohm. Според мен този датчик е свършил, но нека някой колега да даде таблицата за да срявня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са стойностите от Аутодата:

 

0гр.   - 5000-6500 ома

20гр  - 2100-2900 ома

40гр  - 1000-1400 ома

60гр  - 530-670 ома

80гр  - 280-380 ома

100гр - 170-210 ома

 

Ако наистина на студено дава отворена верига, пуска много бензин и мотора се дави.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната стойност излиза. Може да не съм допрял добре сондите. Като истине колата пак ще меря, но май се съмнявам да е в датчика проблема. Предположих, че ще е NTC на 5kOhm и  свързах един резистор 4,7кOhm на буксата и запали по същият начин. Какво друго може да ми прави беля?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, като запали работи равномерно. Пуши яко докато е студена, като сгрее спира да пуши. Иначе ми се струва че се дави. Мерише на неизгорял бензин докато стопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от датчика. От него най-вече зависи колко бензин ще се впръсква. Ако стойността му при студен мотор е доста над фабричната, ЕКУ-то ще си мисли че е страшен студ и ще впръсква много бензин. Предполагам пушека е черен, а това е много богата смес. Датчика е термисторен, както и повечето температурни датчици, и нерядко се прецаква или поне му се променя характеристиката. Той не е скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, черен дим пуши и мирише на яко бензин. Днес не можах да погледна повече колата, но утре на студен мотор преди работа пак ще премеря датчика. За всеки случай ще свържа отново едно 5к съпротивление пък да видим как ще запали. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробрай да запалиш с откачен датчик и виж как ще е.След това го закачи и откачи буксата на петета дюза и пробвай пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика си работи коректно, на 21 градуса показва 2,3к съпротивление. С откачена букса не пали по-добре. Пропуснах да спомена, че карам на газ, ако има някакво значение в случая. Паля я на бензин, карам я докато загрее и тогава прехвърлям. 

Редактирано от stefan_mil4ev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи контактен спрей и напръскай перата на датчика и перата на куплунга му, и изнесения куплунг също, обилно, и тогава включвай и изключвай няколко пъти да се самозачистят перата. Много е вероятно да има лоша връзка по куплунзите, перата да са зацапани доста. А ако ще пробваш с резистор да палиш, направи го с 2-3 килоома, сега е топло.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че този проблем който имам си произлиза от този датчик? Аз започнах да си мисля за дросели, дебитомери, инжекциони и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно на твоя мотор не знам,трябва да е на края на бензиновата рейка,която захранва дюзите.Клапана се управлява чрез вакуум,като му извадиш маркучето,ако е мокро,ясна е работата-мембраната му е скъсана и пропуска бензин и дави колата.Може обаче някоя дюза да не затваря добре и от там да се дави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...