Jump to content

Глупав въпрос! (басове<->обороти)


Recommended Posts

Така, колеги! :angry:

Вчера забелязах нещо, което ме накара да си вдигна едната вежда. Въпросът, който ми дойде веднага беше: "Какво, по дяволите, имат общо басовете на музиката с оборотите на празен ход?!?!? B)

Както си седях на светофара, (един от тия дългите, дето ти става скучно) се загледах в оборотомера, който не пропускаше нито един бас! В смисъл, че на всеки бас стрелката пада с 50-70 оборота! B) По принцип стрелката ми е закована винаги на 870rpm, но като тресне баса, след едно закъснение от няколко милисекунди стрелката пада почти на 800 оборота! после веднага се вдига пак, но до следващия бас!

Та въпроса ми е: Наистина ли се наблюдава някаква неравномерна работа на двигателя, предизвикана от баса?!?!? :angry: (направо ме е срам вече) B) или просто се наблюдава някакво отклонение в измервателния уред от електрическо естество, като въпросните показания нямат нищо общо с действителните обороти на ДВГто в случая?! B)

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми баса се явява някъв консуматор и по пътя на логиката, като имаш някаква консумация и падат оборотите. Аз знам на един френд на Хондата, като му мигат аварийките и му играят оборотите :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми баса се явява някъв консуматор и по пътя на логиката, като имаш някаква консумация и падат оборотите. Аз знам на един френд на Хондата, като му мигат аварийките и му играят оборотите :angry:

Е то на таз хонда с тоя електромотор какво ли не и играе :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми баса се явява някъв консуматор и по пътя на логиката, като имаш някаква консумация и падат оборотите. Аз знам на един френд на Хондата, като му мигат аварийките и му играят оборотите B)

Ебах тия аварийки! :angry: Колко коловата харчат?! :angry:

На мен оборотомера ми играе, когато усиля доста сериозно музиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МИ начи гат си тактуваш на педала на газта така се получава! :angry:

Не бе пич. Като си турил 1000 Вата туба ти какво искаш от тоя мотор? Нали на празен ход (5-6 Киловата) да ти наваксва басовете?

Ша мени обороти я.... После ша пуснеш тема - Що ми мигат фаровете?

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно музиката ти има голяма консумация.

Нормален теч :angry:

Няма да е лошо да си сложиш идин кондензатор- това ще оправи нещтата :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МИ начи гат си тактуваш на педала на газта така се получава! :angry:

Не бе пич. Като си турил 1000 Вата туба ти какво искаш от тоя мотор? Нали на празен ход (5-6 Киловата) да ти наваксва басовете?

Ша мени обороти я.... После ша пуснеш тема - Що ми мигат фаровете?

Не ми е толкова мощна музиката! Според мен... :angry:

А от твоя пост да разбирам ли, че наистина падат оборотите на ДВГто при секо трескане на баса?!?! Ако е така, това може ли да има последици?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, колеги! B)

Вчера забелязах нещо, което ме накара да си вдигна едната вежда. Въпросът, който ми дойде веднага беше: "Какво, по дяволите, имат общо басовете на музиката с оборотите на празен ход?!?!? B)

Както си седях на светофара, (един от тия дългите, дето ти става скучно) се загледах в оборотомера, който не пропускаше нито един бас! В смисъл, че на всеки бас стрелката пада с 50-70 оборота! B) По принцип стрелката ми е закована винаги на 870rpm, но като тресне баса, след едно закъснение от няколко милисекунди стрелката пада почти на 800 оборота! после веднага се вдига пак, но до следващия бас!

Та въпроса ми е: Наистина ли се наблюдава някаква неравномерна работа на двигателя, предизвикана от баса?!?!? :angry: (направо ме е срам вече) B) или просто се наблюдава някакво отклонение в измервателния уред от електрическо естество, като въпросните показания нямат нищо общо с действителните обороти на ДВГто в случая?! B)

Ами нормалните хора си слагат втори алтернатор по този повод. Така тези удари в оборотомера ще са доста по-малки. Аз си мисля, щом така скача стрелката, дали са ти здрави пантите на вратите, освен ако не си кабрио :o ? Също така се надявам, че като го слушаш този бас предвидливо си отворил устата си, така че да се изравнява налягането. А също сфетофара стоеше ли на едно място или и той се клатеше заедно със стрелката? :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нормалните хора си слагат втори алтернатор по този повод. Така тези удари в оборотомера ще са доста по-малки. Аз си мисля, щом така скача стрелката, дали са ти здрави пантите на вратите, освен ако не си кабрио :angry: ? Също така се надявам, че като го слушаш този бас предвидливо си отворил устата си, така че да се изравнява налягането. А също сфетофара стоеше ли на едно място или и той се клатеше заедно със стрелката? B)

B) Духовитост! B):angry: Адмирирам! B) Сега се заех да изчислявам и сметнах, че общата консумация на с-мата не повече от реални 250W синусоидална мощност! Доколкото знам имам кондензатор... Абе май е по добре да отскоча утре до Тояга да ги питам кво са праили, а? B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с втори алтернатор е тъпо предложение. Нали същият матор го движи? Или на втория алт. ще сложиш втори матор?

Колко са ти фаровете? 130 Вата. Като пги пуснеш падат ли оборотите? Падат. Е какво очакваш от още 300 Вата които мърдат постоянно между 30 и 300 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Значи наистина се товари мотора от басовете. Хммм...

Btw, оборотите падат с басовете, а не скачат. Но сега като помисля е логично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А замислял ли си се колко е предпазителя(бушона) на усилвателя. По моя преценка около 30А, а случайно да имаш в къщи такъв голям предпазител. Нормално консумацията е голяма това важи за всички автомобили затова и при тях има голям ампераж на предпазителите. :angry:

Редактирано от hill72
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си кондензатор ...

Мдаааа, ще мръдна до Тояга да ги питам какво са правили. :angry: Да отбележа все пак, че съм доволен от пичовете в Тояга. Мисля, че за парите направиха чудеса. Но пак ще им досадя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може просто да си взел ток за усилвателя от неправилен кабел :angry:

Иначе ако е над 200В ПМПО кондензатор е добра идея.

Аз не съм пипал. Музиката е правена по проект в Тояга. А определено не ми се вярва там да не са наясно.

What is PMPO? - Peak Music Power Output!!! Определено не говоря за музикална мощност, а за синусоидална - реална. PMPO сигурно ми е поне 1kW.

Редактирано от corso
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола компенсира силната музика като си вдига оборотите от 800 на 900-950 понякога, зависи и от консуматорите....

като карам с включени фарове, с вкл. климатик, музика на MAX, заден реотан и подгряване на седалките ефекта е 950 оборота :angry:

Можеби нещо не е както трябва според мен... слаба маса ли , що ли....не би трябвало да падат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ясно. Значи наистина се товари мотора от басовете. Хммм...

Btw, оборотите падат с басовете, а не скачат. Но сега като помисля е логично."

Братле, аз като ти знам музиката каква е и се учудвам как изобщо държи някакви обороти :angry:B)

Редактирано от roberto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ясно. Значи наистина се товари мотора от басовете. Хммм...

Btw, оборотите падат с басовете, а не скачат. Но сега като помисля е логично."

Братле, аз като ти знам музиката каква е и се учудвам как изобщо държи някакви обороти :hilezh::unsure:

E, айде сега, хубава работа! :hilezh: А аз си мислех да сложа още една туба с 2ри усилвател, ма ще трябва да правя изолация на купето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с втори алтернатор е тъпо предложение. Нали същият матор го движи? Или на втория алт. ще сложиш втори матор?

Хайде сега сериозно по въпроса:

от прочетеното може да се стигне до следните изводи:

1. Проблема не е в кабели, т.е. музиката е захранена добре и успява да си дръпне каквото и е нужно.

2. Тока който черпи явно не може да бъде компенсиран от капацитета на акумулатора. Или този акумулатор е с малък стартов ток или вече си отива. По тази причина се товари алтернатора.

Първото решение е да сложиш по-голям и по мощен акумулатор.

Когато изчерпиш първото се налага да сложиш втори алтернатор, така че моля преди квалификации от типа на "тъпи предложения", grizzly да вземеш един гугъл да врътнеш. Надявам се, че тези например: http://www.caraudiomag.com/technical/0206c...ual_alternator/ не продават тъпи продукти за тъпи аудио маняци... :hilezh:

Има и решение с втори акумулатор, но поради размера и теглото се продпочита втори алтернатор.

Също така нали се сещате, че ако черпиш повече отколкото произвежда алтернатора, остатъка се поема от акумулатора, който все ще свърши някога щом има дефицит...

А спадането на оборотите може да се дължи на латентност на ECU'то което закъснява с компенсацията на увеличения товар. Виждал съм всякакви варианти - включително рязко спадане на обороти, рязко качване, както и утихващи колебания в двете посоки. Най-често това става при включване на климатика, който е голям консуматор. Не познавам двигателя на колегата, така че не мога да кажа това дали е регулируема величина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А също така е възможно стъпалото да не е вързано директно към акумулатора, щото ако акумулатора не издържа, бахтии акумулатора трябва да е. Кондензатор ще му помогне, а също така и съм виждал и решения с по мощен алтернатор, но това беше преди години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...