Jump to content

Термостат А6


Ivan2256

Recommended Posts

Миналата година смених термостата и пак сложих ОЕМски.Зимата не съм забелязал да изстива колата след като загрее,кове си 90 градуса,но съм с всички екологии :) ASB мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 106
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ЕГР много помага за загряването - убедих се след като почистих входящата тръба след дросела. Малките дупки от егр-а бяха почти изчезнали.

Сега загрява много по-бързо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

Малко извън темата, извинявам се предварително.

От скоро имам BMK загрява си нормално, духа топло бързо. Но ми прави впечатление, че стрелката на водата стои една идея след точния център на 90 (повече към 0-та).

На живи данни градусите са средно 93.6 до максимум 101, после пак около 93. 

Та въпроса ми е дали да сменям термостата или да прообвам с температурен датчик?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата има ел. нагревател който се пуска когато е -5 градуса или по-ниска температурата.

 

101, че даже и 93 градуса са доста, сигурно има въздух в системата, оправи го бързо за да не стане фал.

 

Повечето термостати са 88 или 91 градуса и при тези коли стрелката не трябва да минава средата. Ако термостата е 91 градуса стрелката може да е половин мм след средата но не повече.

 

Не мога да разбера защо колата не дава предупреждение когато прегрява, едва когато стане 120 градуса се пуска лампата ама тогава вече е късно. Даже 25 годишното ми БМВ свети като коледна елха когато температурата мине 105 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минати са около 2000км така. Антифриза е бистър. Трябваше да се обезвъздуши. Утре ще проверя от пробките за въздух да я обезвъздуша.

А дали е възможно температурният датчик да лъже. При по-старите VW знам, че ако смениш датчик с не който трябва и трелката лъжеше така. 

Идеята ми е живите данни ги чете през този датчик предполагам? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушавай от пробките, които отиват към купето и радиаторчето на парното. Пускаш да духа топло на максимум и отваряш отпред кората под чистачките...  

Ако не излезе въздух или термостата ти странен / с проблеми .... или водната   помпа... или нещо по водните пътища да е запушено.

 

Иначе ти си постигнал мечтата на дизелиста - супер силно парно и през зимата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с БМК мотор, и аз имах слабо парно 5 години а след това съвсем изчезна. Обезвъздушавах много пъти, даже на машина ходих за да съм сигурен. След това промих радиатора на парното и в момента имам супер силно парно, нямате си идея каква тиня излезе от радиаторчето.

 

Промиването е елементарно. Пуска се един маркуч с вода от чешмата към радиатора, но в обратната посока и след минута всичко е чисто. Имам регулатор на налягането заради поливната система който е 2 бара, така че няма опасност да се спука нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, 

Проблемът ми с греенето беше в термостата. 

Смених го и започна да си държи приемливи градуси. Сложих оригинален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колеги виждам, че темата е стара, но надявам се някой да се включи с полезен съвет. Колата ми е А6 4F 3.0TDI 233 hp ASB мотор. Проблемът ми е с парното, колата духа топло само когато вдигна обороти извън града.

Това е тема за проблем с термостата, но в едно видео на Крис Младенов от Das Auto Service, Крис обяснява, че проблема с парното може да е от повреда на втория термостат. 

Сменял съм само основания термостат, колата загрява бързо и поддържа 90 градуса както в обороти, така и при дълги спускания. Никога не съм сменял малкия термостат, нито знаех, че имам такъв. Ако той не работи, не следва ли от това да имам проблем с поддържане на оптимална работна температура?

Втори въпрос: До колкото разбирам втория термостат е към ЕГР-а, моят ЕГР не работи още от 2007, но проблема с парното се появи едва преди 2 години след рутинна смяна на основният термостат и антифриза ( тогава го смених защото колата не загряваше до 90 градуса, но парно имаше без проблем).

Сега загрява и поддържа 90 градуса, но парно няма. Сменил съм превантивно клапаните които са под кората на предното стъкло, водната помпа, радиатор на парното и съм обезвъздушавал многократно, но без резултат. 

Единствено не съм сменял водна циркулационна помпа за автономно отопление. 

Някакъв съвет, че наистина ми писна, трета зима с колебливо парно, работещо само при стъпка на газта и на магистрала при 140 км/ч.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@borisovich новите клапани от къде ги взе, че по форумите гледам има проблеми със китайчетата. Почисти си твоите и пробвай с тях, ако не си ги изхвърлил. Някакви грешки записва ли ?

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си сменял разширителен съд? 

Ако така си я взел ,виж казана дали е оригинален,ако не е сложи такъв какъвто излиза по рама ,ама оригинален ,без значение втора ръка или нов.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните майстора ги поръча от магазина от който си купувам части. Собственика ме познава, не ме е подвеждал, но все пак не знам какво производство са. Старите не запазих.

А след като отидох за рутинна смяна на термостат и загубих парното след което започнахме да сменяме разни неща и сметката чукна 1000 лв. му теглих една и повече не се върнах при него. Ходил съм на още няколко места, но там само вдигат рамене и обезвъздушават.

 

 

Да, това забравих да кажа, при смяна на термостата и антифриза смених и разширителното казанче с ново, но не оригинално. Никога досега не съм се замислял дали проблема не е в него.

Не е проблем да купя ново, само се опасявам да не стане така, че да сменям на принципа проба-грешка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@borisovich аз смених 3 оригинални по около 70лв са. Сега съм с Vaico мисля за 35лв и нямам проблеми. Заради маслото в антифриза ги смених, че не се виждаше нивото :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си казана,както съм написал по горе,после прати една ракия 👍

А маслото се отмива,меглио и морска сол и клатене яко,става като ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще пробвам и този вариант ако това ще помогне. Само се чудя при здрав разширителен съд и капачка която държи налягане защо би създало такъв проблем.

За ракията нямаш проблем, ще пратя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани тия приказки,какви съдове съм виждал.С отверка не можеш да отлепиш отлагания.

 Остави теориите за големия взрив,само си сложи ое казан и пиши.

Иначе моля ,всякакви части се продават,сменяй наред😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, borisovich said:

... Колата ми е А6 4F 3.0TDI 233 hp ASB мотор. ... на Крис Младенов от Das Auto Service, Крис обяснява, че проблема с парното може да е от повреда на втория термостат. ...

 

1. Не гледай тоя палячо!

2. ASB е само с един термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@buzzi при мен когато е студено под -4 градуса при първо палене ми изпищява че нивото на антифриза е на минимум, а реално не е така и след около 5 сек изчезва. Ново казанче или с чистене ще стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро електрическият контакт на буксата е проблема,бих разгледал там,има контакттен спрей няма да е лошо да се пръсне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръсках я ,ще видя пак в какво състояние е,  или да сваля казанчето да видя крачетата как са и без това е за чистене. А трябва ли да се обезвъздушава ако се сваля само казанчето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...