Jump to content

1.8т теч на масло и други


DogForLife

Recommended Posts

Тече вече процеса. Малко се колебая дали да свалям главата. Май ще е бая зор смяната на гумички на място.

26511167_10214959619493099_1311761460_o.jpg

26543308_10214959619373096_819494380_o.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 214
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мотора е на "лего" вече. Изглеждат добре за годините си. От 20 клапана, 2 държат. Малко ме притеснява този "ръб" от снимката само? Не знам дали ще излезе с челосване и дано уплътни добре гарнитурата.

IMG-9beb8e7d4d104f6d07ed3c6aae9bd389-V.jpg

Редактирано от DogForLife
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите как са, стеблата имат ли износване? Някакви проблеми в биелните и буталните лагери намери ли, а основните как са? Интересни са ми и маслените сегменти, там как са нещата? Цилиндрите мерихте ли?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата и клапаните са наред. Биелните лагери също. Основните има 1-2 дето не ми вдъхват доверие, но ще ги гледам после тях, сега главата е на дневен ред. В 2 от цилиндрите има по една две вертикални драскотини, които нямам намерение да пипам. Блока също не мисля да го меря, само ще проверя ключа на сегментите.

 

Имам едно питане от чисто любопитство! Възможно ли е и как би се отразило набиването на ризи в този блок (на мен лично не ми се струва добра идея). Питам защото би било по-евтино от нови ремонтни бутала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как са лагерите. Каквито е имало такива са слагани. :) Важното е, че вала е добре.

20180105_154518.jpg

Редактирано от DogForLife
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерите се снимат забърсани от маслото,колега.Така по снимката макар и трудно да се каже ми изглеждат добре.Премери коляновия вал с микрометър,макар че силно ме съмнява да има каквото и да било отклонение от номинала.Провери маслените сегменти как се движат в леглата,провери луфта в леглото на първия компресионен сегмен с луфтомерна пластина.Набиването на ризи в блок,който не е предвиден за това е тегава работа,не знам как ти излиза по-евитно или шлайфиста работи на много народни цени,или много скъпи бутала гледаш.Според мен е оправдано само за коли с дефицитни части или за тунинг изпълнения(ако искаш да повишиш много обема без да сменяш блока).Цилиндрите намери майстор,който да ти ги измери с вътромер и дай някоя снимка на буталата и драскотините,провери дали имат ръб в горния край където не работят сегментите.Така като гледам ще минеш със шлайф на главата,нови сегменти,нови лагери,гумички на клапаните и евентуално водачи.Гарнитурите и семерингите не ги споменавам те се подразбират,но с две думи нищо страшно не се е показало отвътре.Провери си и луфта на маслената помпа и почисти добре смукателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този лагер мястото му е на блока, не на петата. Затова така съм го снимал. Имаме 6 горни и 4 долни. Другите работи са ясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не обърнах внимание дали е от пета на блока или мотовилка,чак сега ми направи впечатление че е разменен.Загледах се предимно по лицето на лагера а там всичко изглежда да е наред,дори и да е работил на неправилното място.
Все пак не е излишно да се провери коляновия вал с микрометър,както и вътрешността на цилиндрите,опита си е опит,но измервателните уреди не са измислени само за да хвърляме грешни пари по тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не каза водачите и стъблата как са, тука на последната снимка са просто изчистени, или след пасването по леглата?

Тоя мотор май наистина не е отварян от `95-та насам :) !

 

п.п. Сега видях че си писал "клапани/водачи добре", т.е. нямат никакъв луфт, ама никакъв?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минимален луфт имат и то като изкараш повече клапана. Отварян е мотора и не събран както трябва, но не е повлияло по никакъв начин това. На снимките са само изчистени клапаните до колкото е възможно с подръчни материали. Главата я пратих да я челосат и измият, че доста нагар имаше, а не исках да я търкам аз да не съсипя. Като я върнат ще напасна клапаните и ще я сглобя много внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със същото приспособление с което си изчистил клапаните можеш и да ги закопчаеш,ако не се сещаш как питай ще направя снимки,приспособлението е много просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам скоба аз. За твоето приспособление трябва втори човек, а аз гледам колкото се може по-малко ръце да пипат там, където не им е работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем спокойно си ги закопчавам сам,мисля че не си ме разбрал и аз имам скоба но на бормашината е в пъти по-удобно + това има и вградена лампа.При теб с дрелката може да се получи съвсем същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах идеята, но със скобата ми изглежда по безопасно в предвид, че е челосана главата вече. Тука един праисторически опит за напасване, който не ми допада, затова минавам на варианта дрелката + маркуч.

20180110_163142.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метода ти за напасване си е съвсем правилен,ако няма проблем с водачите,леглата и клапаните,всичко ще си пасне без да търкаш до несвяст.Ако се убиеш от припасване и някой клапан пак тече да знаеш,че проблема не е нито в тебе нито в метода,почваш да търсиш проблема в клапана и леглото.Както се казва в клипа слушай звука при напасването на клапана.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм го клипчето, клапаните вече са напаснати. Имам да сменя 2 клапана, че нещо не им харесах стеблата - напасвам ги и проверка колко държат. Събота или неделя ще има инфо за "успеха" на свършената работа. А това с ръчното търкане пак става, но отнема прекалено много време. С бормашинката и един маркуч става чудно. Маркуча е с една идея по тесен от клапана и като намажа стеблото на клапана с масло за да го вкарам във водача, после е мазен и маркуча влиза и излиза много лесно. Почти никакъв опън няма на клапана и се получава добре според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига да обръщаш посоката на въртене не би трябвало да имаш проблем,въпроса е да докараш нещо подобно на движението от клипа,тоест клапана да не дълбае на едно и също място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блока си има износване, но ще изкара още едни сегменти. Ключа им не е много в норми и ще се взимат нови заедно основни и биелни лагери. Имам още малко да потъркам клапани за да събера главата и започвам долнището.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...