Jump to content

1.8т теч на масло и други


DogForLife

Recommended Posts

Здравейте, от около седмица съм собственик на Бургаската а4-ка куатро 1.8 турбо АЕБ от форума. Вчера и смених маслото и забелязах, че има теч от или около масленият охладител. Подмених пръстена за жалост със стар, но видимо в добро състояние (нямах възможност да чакам новия). Ясно ми е, че е твърде възможно да не уплътнява добре тъй като е стар (вече има нов и ще се смени в най-скоро време). Питането ми е възможно ли е да е спукан охладителя и да тече от него? Като го свалих забелязах, че О-пръстенът и доста смачкан в сравнение с другият стар който сложих, което ме навежда на мисълта, дали пък някой не го стегнал на умирачка. И дали е възможно да тече между блока и тялото на охладителя? Но не виждам тогава как ще се стича по самия него.

 

Другото питане ми е, по думите на предишният собственик обтегача и веригата са сменени с нови преди 3000км. Обаче като запаля сутрин на студен двигател измелва доста сериозно и после утихва и заработва нормално. Когато колата загрее прилично почукването се появява отново. Ако приемем, че са нови има ли друга причина да трака? Имал съм 1.8т и знам как трябва да работи мотора, ако някой си мисли, че си въобразявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 214
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Със стар О-пръстен няма да стане. Трябва да си вчемеш нов и по възможност оригинален - към 6лв беше на времето. Тракането най-вероятно ти е от повдигачите, като загрее маслото да го изпускат по малко и да почват да почукват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, DogForLife написа:

Другото питане ми е, по думите на предишният собственик обтегача и веригата са сменени с нови преди 3000км. Обаче като запаля сутрин на студен двигател измелва доста сериозно и после утихва и заработва нормално. Когато колата загрее прилично почукването се появява отново. Ако приемем, че са нови има ли друга причина да трака? Имал съм 1.8т и знам как трябва да работи мотора, ако някой си мисли, че си въобразявам.

Сериозно изтракване при палене на студен двигател не трябва да има. При напълно загрял двигател трябва да липсва изцяло.

Причините са неизправен обтегач или ниско маслено налягане. Най-вероятно е първото. Свали капака на клапаните и го огледай (състояние на плъзгачите, действително ли е нов или най-вероятно втора употреба). Лампата за ниско маслено налягане има ли индикация?

На предишен собственик не трябва да се вярва. :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата има индикация която работи за сега адекватно. Това, че я нямаше на таблото е друг въпрос, но не ми се говори за това.

 

Утре меря налягане на маслото и взимам 20 броя повдигачи и я отварям консервата, пък каквото таковата.

Редактирано от DogForLife
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтракване при палене на студен мотор и след това като загрее пак се появи този шум от към страната на 4-ти цилиндър е обтегача.

Минал съм по този път

Смених обтегача и веригата която се беше поразпънала и вече помен нямам от тракане.

Дано съм ти полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, както може да се досетите, обтегача и веригата бяха сменени, но явно не на тази кола, а на някоя друга. Вече колата е с нова верига и обтегач, 20 броя повдигачи и пак притраква леко сутрин 3-4 секунди, ама не мога да се занимавам - да си трака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както бях казал лампата за бега липсваше от таблото. След нейното поставяне колкото и "странно" да Ви звучи тя остана светеща (ирония). И така след диагностика стигнах до под шофьорската седалка и положението е видно от снимките. Тъй като ме е страх да си ги вържа (и не знам кое къде точно), да не ме изненада бега, ако е възможно за съвет преди да ги вържа какво да проверя дали е ОК?

IMG_20161212_110813.jpg

IMG_20161212_110823.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, DogForLife написа:

Да, както може да се досетите ......

 

Досетих се коя е колата ....:rolleyes: Турбината не надуваше грам като я пробвах.... Изстрадала работа беше с поддръжката. Приказки обаче много...

 

3-4 секунди изтракване при палене е много. Мери масленото налягане. Не е добре да се кара така колата Звездите на валовете в какво състояние бяха?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбината не надуваше, защото те хубаво са сменили Н75 клапана, ама някой трябва да погледне кабелите да не са скъсани. Бяха откъснати и двата от буксата. Сега колата според мен върви нормално. Какво имаш в предвид под "звезди" ? Ще и премеря днес или утре налягането. По думите на предния собственик и маслената помпа била нова (то и обтегача беше). И един зъб имаше прескочен на коляновия вал.

Ако питаш за зъбните колела при веригата си бяха ОК.

Редактирано от DogForLife
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново 20. Даваше ми грешка за детонационен датчик 1. Реших да проверя дали е синия или зеления и се оказа, че съм с 2 зелени :) . Как може да има такива индивиди не ми е ясно. Ама и аз съм си за бой дето имам мераци и го взех тоя гроб. Ако някой му се намира син датчик и иска да го отърва от него може да сигнализира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам си монолога. Кабелите на бега ги вързах с едно затворено око в очакване на импакта, но се разминах. Изчистих грешката и вече всичко е наред с него. Въпреки, че е цигания, изровихме един син детонационен датчик от скрапа и го монтирах. Ще го покарам 1-2 дни и ако пак изгрее грешката ще се вземе нов с нов болт. Сега остава драмата с притракването на студен мотор. Ползвах жокер от приятел, който ми каза, че в тялото на масления филтър (което е между блока и охладителя) има клапан за маслото. Тъй като имам един охладител от А6 1.8т АЕБ реших да го разгледам и не намерих такъв клапан, обаче има един отвор с резба на който няма нищо навито (а може би някога е имало въпросният клапан). Питането ми е трябва ли да има такъв клапан там или не е задължително?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Положението с резервното ми тяло е същото. Трябва да сваля и това от колата да видя дали не са го махнали пишман майсторите. А целта на този клапан е да не пада цялото масло ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обявя печелившите числа от компресионната лотария:

цилиндър 1 - 10.8 атмосфери

Цилиндър 2 - 7.2 атмосфери

Цилиндър 3 - 11 атмосфери

Цилиндър 4 - 9.5 атмосфери

По думите на предишният собственика колата има 11 и на 4-те цилиндъра. Както и смененият обтегач и верига, дисковете и накладките, и още куп други лъжи които ми насипа.

В крайна сметка имам едно не лошо купе на А4 комби куатро с газ при това, срещу 4500 лева. Честито на печелившите!

Редактирано от DogForLife
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно си се надявал, че като е форумен автомобил е поддържан, но уви на дали! Стягай я, и карай.  А относно обтегача, и моя причуква при първо палене сутрин, но не винаги. Явно не задържа маслото в обтегача и един вид работи на сухо докато качи масло. Така си го обяснявам, и не държа да съм прав. Знаеш как се тества обтегач дали работи нали? Иначе колко трябва да са стойностите на цилиндрите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегача е нов барабар с веригата и всичко покрай нея. Също така и 20 нови повдигача. Ще си я покарам така известно време пък ще видим. Трябва да я замеря пак с някой читав манометър, че я меря с китаец. Така и така аз не мога да стоя мирен - ще и се прави нещо силово на колата след известно време. Чак тогава ще отварям да видя какво се случва в мотора. Въпроса е, че можеше да не е толкова трагично, но уви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, DogForLife написа:

Обтегача е нов барабар с веригата и всичко покрай нея.

Ако не е тайна, какви пари ти стъпи обтегача и веригата? А относно мотора, до колкото знам, се слави с издръжливост. Можеш само да отвориш капака на картера и да почистиш цедката, ако има отлагания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 лева ми излезе комплекта с отстъпката (обтегач - Феби, Верига - оригинално вграждана, но и забравих марката и гарнитурата под обтегача). Преди тази имах А3 с АГУ мотор и бях много доволен от него.

 

Относно отварянето май ще е преди засилването с тия показатели. Другият вариант е да си сложа 3.5 литров кеч тенк и да си го наливам всяка сутрин в мотора :)

 

П.П. може даже да го модифицирам с отечка в картера с еднопосочен клапан и да не се занимавам. :D

(Всичко е в кръга на шегата разбира се)

 

Редактирано от DogForLife
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12/13/2016 at 15:32, DogForLife написа:

Сега остава драмата с притракването на студен мотор. Ползвах жокер от приятел, който ми каза, че в тялото на масления филтър (което е между блока и охладителя) има клапан за маслото. Тъй като имам един охладител от А6 1.8т АЕБ реших да го разгледам и не намерих такъв клапан, обаче има един отвор с резба на който няма нищо навито (а може би някога е имало въпросният клапан). Питането ми е трябва ли да има такъв клапан там или не е задължително?

Има клапанче ... Номерът му е 06A103175. Всичко по въпросът с тракането ще се изясни след като премериш масленото налягане на загрял до нормална работна температура двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

КДнес пристигна и веднага бе монтиран уред за буста. Вакуум има читав, но буст цък. Имаме 0.3 с педала до долу. Ако е възможно да ми обясните как точно се прави тест на н75 клапана с ваг ком. Възможно ли е от детонационният датчик да е проблема, че дава слаб сигнал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След откачане макуча на гейта, днес отписах проблем със самият него и клапата в охлюва. Буста с лекота достига 0.8. Остава да проверя н75 и много ме тормози мисълта колата да не е в авариен режим заради дет. датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега в голям филм си влезнал, като мериш коНпресия на проблемните цилиндри капни малко масло, и ще разбереш проблема в бутало/мотовилковата ли е или клапаните дишат. А за това че си отписал проблем с геита според мен си в грешка . Мойте наблюдения за тея кошове е, че като изкараш маркуча към акуратора и налягането минава 1.2-1.5 с лекота на някоя голяма предавка на 3-4 к оборота. Ако е сток ( без чип) почва да хълца след 1.А след като закачиш N75 има само един авариен режим и той е на 0.3 бара. В авариен режим влиза от дросел и дебитомер най-често. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ще и се прави пълен основен ремонт на колата. Относно буста не съм и заварвал педала, а леко и подадо на 2ра само колкото да видя дали вдига налягане. Ясно е че ако я натисна ще си иде на 1.5+. Хубавото е, че след продължително каране вчера, след като спрях на празен ход светна и лампата на маслото. И от тук става ясно и притракването. Темата ще я продължа след известно време, като събера пари да отворя мотора. До тогава колкото изкара толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...