Jump to content

Смяна на масло на скоростна кутия


avtomobilite

Recommended Posts

Добавям още едно масло, което е по-достъпна алтернатива на скъпото "оригинално" ZF, a именно RAVENOL ATF 6HP Fluid.

Около 25 лв/литър се върти из нашите магазини.

Редактирано от Excessive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

RAVENOL ATF 8HP се слага като се ъпдейтне кутията. Имат онлайн магазин в Горна Оряховица. Аз карам с Ravenol в раздатка и кутията, но съм с TR60-SN кутия и BorgWarner раздатка. Не ми е ритала кутията, не ми е прегрявала. По немските сайтове го водят за реномирано.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост цената, която от грид са му сложили не оправдава покупката - 65 лв/л. От ebay човек може да си вземе 10 литра ZF Lifeguard 8 и по-евтино ще излезне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ebay 20 литровата туба RAVENOL ATF 8HP излиза 450 лв, от грид я продават за 1150. Така че ако някои искат да се комбинират това засега е най-рентабилния вариант, който видях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Добавям още един модел масло, чийто производител твърди че е съвместиво и ценово излиза изгодно.

Става дума за Valvoline MaxLife ATF

В официалната продуктова документация се твърди че е съвместимо дори с ZF Lifeguard 8.

 

Нещо повече, от американското представителство на Valvoline са дописали следното: 

Quote

Valvoline stands behind all of its products, including MaxLife ATF. Use of MaxLife ATF in transmissions where
recommended by Valvoline WILL NOT void the vehicle’s warranty. Vehicle manufacturers are restricted by federal law from
including the requirement of the use of a specific brand or trade name of product or service as a condition of their
warranty.

 

За мен поне това е показателно колко са сигурни в продукта си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо това да е показателно колко са сигурни в продукта си, след като самият закон забранява на производителите на автомобили да дефинират определена марка масло като задължително условие за запазване гаранцията на автомобила?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално и аз се зачудих, но като се замисли човек има известна логика. Все пак не са някаква куча марка масла и открито твърдят че продукта им е съвместим.

Като цяло мненията за маслото са предимно положителни. Също така  на няколко места прочетох че въпросното масло е подходящо за скоростни кутии с вече навъртян километраж. Планирам скоро да го тествам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това безспорно е така. 

От друга страна обаче, след като самият закон забранява на производителите на автомобили да дефинират определена марка масло като задължително условие за запазване гаранцията на автомобила, то това безпроблемно може да се използва като рекламен трик дори и от производители на кучи марки масла и в никакъв случай не може да е показател колко качествено е съответното масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма адаптации кутията с друг тип масло може да се разрита и на студено и на топло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте отново.

За да не остана само с едните написани думи експериментирах върху собствената си кола с маслото на Valvoline. В онлайн пространството ни намерих само едно място, където предлагаха MaxLife ATF. Поръчах маслото от там, но като дойде за мое учудване се оказа че е просто ATF. Явно MaxLife или вече не се произвежда, или е някакъв бранд на Valvoline само за щатите. Както и да е, маслото беше прясно, с печат от юли тази година, а като спецификации го дават че покрива дори Lifeguard 8.
 

80-frmwpum_c1e2dd44adabbcfb178e95b62676a

 

Направих смяната в сервиз тук в София, където разполагат със специализирана за целта машина на Protec. В процеса е ползвана и добавка за почистване.

Мога да кажа че има подобрение. Старото масло е на по-малко от година и максимум 10000 км. Реденето на предавките сега е доста по-меко, няма ритане или други грубости.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

6 Plus сменят с машина и работят с масло на Motul както и с части на клиента. Момчетата са любезни и обясняват. Цената за motul им беше доста прилична около 25лв литъра някъде излизаше. Обясниха че се изразходват около 2л. повече от капацитета на трансмисията за пълна смяна с прочистване. Примерно ако събира 10л. пускат 12л. при смяната. Ако си занесеш маслото трябва да занесеш 4 литра отгоре защото машината не може да остане без масло от които 2л. ти връщат след смяната. Имат сервиз в Младост точно на Шела и някъде в люлин: www.6plus.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

В крайна сметка някой сменял ли е масло на А8 и може ли да каже колко е тотала на масло + филтър + труд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи дали ще правиш пълна смяна с машина или частичното опресняване. Отделно цената зависи дали ще вземеш маслото на Ауди, ЗФ или друга марка. ZF имат китове за подмяна със 7л масло, филтър, магнити, гарнитури и болтове. Той е към 500лв без отстъпки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Аз сменях миналата година. Масло ЗФ, филтър, гарнитури, болтове и магнити + проверка диференциали и раздатка ми излезе 650лв. Мисля, че и адаптация на кутията правиха.

 

В Пазарджик имаш серввиз за тая работа, ако не искаш ще ти препоръчам в Пловдив, Бензин се казва сервиза,  само за автомати. Сложи си ЗФ масло, което си е за кутията за да си спокоен, по-скъпо е, но поне си е от производителя на самата кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да й се адаптира на тази кутия. Единствено се нулират, което като цяло не е задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SECURITY, благодаря за изчерпателния отговор! Аз все още се чудя дали да сменям маслото на кутията понеже не знам колко точно ще карам колата, но ако реша да го сменя ще те търся да каже къде и как става работата. От друга страна като гледам цената се чудя заслужава ли си изобщо смяната или да я чакам да роди и тогава направо с ремонта ще сменят и маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако няма проблеми ще я чакаш да се строши ли? По същата логика може да не се сменя и маслото на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как да обясня логиката си...сигурно няма да ме разберете, но ще се опитам.
Да речем, че докато е при мен тази кола ще я карам 20 хиляди километра (чисто хипотетично). Ако за това време скоростите не се счупят - супер. Ако приемем варианта, че докато колата е при мен и скоростете няма да се счупят дори без да сменя маслото тогава излиза, че ако го сменя ще съм дал едни 650 лв. на вятъра. Това го казвам с оглед на факта, че когато продавам колата никой няма да ми даде повече пари за това, че съм сменил масло на скоростите.

С две думи - искам да сведа разходите на тази кола до минимум и съответно си поемам риска нещо да се счупи и да ме вкара в по-голям разход. От друга страна, ако нищо не се счупи накрая като я продам и тегля чертата ще съм дал по-малко пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип те разбирам какво искаш да кажеш. За 20 хил км може и да не го сменяш маслото, не е толкова голям рискът за теб, колкото за този, на който евентуално ще я продадеш. Обаче, ако и този преди теб е мислил по същия начин, тогава ....... :)

 

Може поне да пуснеш малко масло и да го видиш дали не е много почерняло, все пак е някаква индикация, дори и малка. Преди имах А6, като източиха маслото и го видяха какво представлява (в Гемини 4), ми каза момчето че е можело да кара много така, но го смених така или иначе. Добре е поне да се провери дали като ниво е ок или дали има течове от кутията.

 

Сега сигурно ще има мнения, че не е за теб тая кола, щом правиш икономии от обслужване, но щом си решил давай така, оправдан е риска според мен, въпреки че аз не бих го поел, понеже съм малко краен по отношение на обслужване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това с проверката на маслото и нивото е много добра идея. Когато някога вкарам колата в сервиз за нещо ще ги хвана да я направят тази процедура.

Иначе за обслужването и аз обичам всичко да ми е като по книга, но през годините само пари давам за тези коли след това като тръгна да продавам е яко на загуба и вече ми писна. Пък и имам нова кола, с която отвикнах да посещавам сервиз и като цяло да правя каквото и да е освен да сипвам гориво. И с тази А8-ца така ми тръгна - от както съм я взел само минах КАТ, стенд, гумаджия да сложа 17-ки и 7 пъти посетих бензиностанция. Днес точно правя 1 месец с колата, 3450 изминати километра и за сега все още върви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Негативен фийдбек за майстора на скорости Коце на Ботевградско. Оставих колата и занесох 10л редлайн за скорости. След година колата почна да играе около 100 оборота като караш с 45 км/ч , отидох на друго място и пред мен източиха черно масло от кутията и падна филтър на който пишеше USA. Нито филтър, нито масло са ми сменили.

Каза че ми е сипал 6л и ми върна 4. Филтъра беше дърт и гуменото му уплътнение беше станало твърдо, което няма как да стане за около година.

Преди това колата не е имала каквито и да било симптоми на скоростни болести, след като го смениха тогава също изчезнаха.

Страшни боклуци сме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...