Jump to content

Q5 2.0 tfsi лека вибрация?


audi.q5

Recommended Posts

Здравейте колеги, от скоро съм собственик на Q5 2.0 tfsi.

Автомобила има лека вибрация когато работи на едно място.

При диагностика не показва грешка.

Ще бъда много благодарен ако някой ме насочи, понеже предполагам ако отида в Ауди

ще започнат да сменят на принципа проба грешка.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите не треперят, а казаха, че уж тампоните били добре.Незнам дали са гледали тези на кутията.

А за тази вибрация имам чувство, че се оправя от време на време.

Може ли да е от свещи или нещо подобно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може. А какво друго е "подобно" на свещи? :)

 

Не разбирам - не искаш в Порше да ти сменят неща на принципа "проба-грешка", но си готов сам да го правиш, по съвети от форума.

При диагностика не се гледат грешки, а стойности на живи данни. В Порше трябва да знаят какви са нормите.

 

Правено ли е нещо по мотора във връзка с маслото? Може да имаш нагар по клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да не се хващаме за думите, още повече никъде не съм писал,

че ще си оправям колата сам, но предпочитам като отида на майстор

да съм запознат от какво евентуално може да е проблема.

Очаквам примерно някой да напише "имах подобен проблем и се оказа......"

Естествено това не гарантира че моят проблем може да е абсолютно същия.

Но ми се е случвало при проблем, по съвет на колега от форум, да носоча майстор

за евентуална причина за проблем и да се окаже че е така.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ти се хващаш за думите :) и не си обърнал внимание какво съм написал.

Теоретично:

Може да имаш електрически проблем - грешни показания на дебитомер, ламбда сонда, запалване.

Може да имаш механичен проблем - нагар, нарушен вакуум, запушена дюза, износена горивна помпа, разтегната верига, износен вариатор.

 

На практика - след преглед на живите данни може да се свалят/сменят свещи и да се замери компресия.

Може всичко да се оправи с промивка на мотора и нови свещи....Или с ново гориво (разликата между "обикновен" и 100 октанов бензин при този мотор е забележима)

 

...може изобщо да нямаш проблем с мотора, а със скоростна кутия.

 

Не се сърди и пиши после какво се е оказало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Raino Добавки разни с цел промивки, почистване и.т.н, или каквито и да е добавки? :)

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено тези за горивна система са горе-долу ок, но много зависи от марка на добавката, за какъв тип двигател е, какво целиш, какво е състоянието на колата.

Тези за маслото ги отричам напълно, независимо с каква цел са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, въпросната вибрация е по осезаема като превключа на D с натисната спирачка

Когато превключа на N нещата се оправят. Маслото на кутията е току що сменено с масло

поръчано по номер на рама (излязоха само 2 възможни за марката не се сещам).

Та въпроса ми сега е нормално ли е при този автомобил да има лека вибрация като се превключи на D.

За сравнение другата ни кола е BMW 2.5i по стара година и такава вибрация няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, не е нормално да имаш вибрации с натисната спирачка на D. Това се отнася за всяка кола с автоматик.

 

Второ, от това което си написал не е ясно дали имаш тези вибрации на N или не. Първо си писал че вибрациите са по-осезаеми на D, което означава че ги има и на N. След това обаче пишеш че на N нещата се оправят, което означа че на N нямаш вибрации. Кое от двете е вярното? Това е много важно, защото отпределя къде трябва да се търси проблема. Ако вибрациите са само на D, най-вероятно е въс скоростната кутия.

 

Също не е лошо да намериш един равен паркинг и да видиш дали вибрациите същестуват на D без газ (при 5 км/ч) и след това на задна, пак без газ. Ако ги няма започни леко да натишкаш спирачката докато колата спре за да разбереш точно при каква скорост се появяват.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв всъщност е автоматика?

S-tronic-а работи на друг принцип и не го касае много състоянието на мотора.

БМВ-то използва вероятно ЗФ кутия, която е еталон за "плавност" и липса на вибрации, но с други особености.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, robobug написа:

А какъв всъщност е автоматика?

S-tronic-а работи на друг принцип и не го касае много състоянието на мотора.

БМВ-то използва вероятно ЗФ кутия, която е еталон за "плавност" и липса на вибрации, но с други особености.

кутията е s-tronic.

Преди 10 часа, CVT написа:

Първо, не е нормално да имаш вибрации с натисната спирачка на D. Това се отнася за всяка кола с автоматик.

 

Второ, от това което си написал не е ясно дали имаш тези вибрации на N или не. Първо си писал че вибрациите са по-осезаеми на D, което означава че ги има и на N. След това обаче пишеш че на N нещата се оправят, което означа че на N нямаш вибрации. Кое от двете е вярното? Това е много важно, защото отпределя къде трябва да се търси проблема. Ако вибрациите са само на D, най-вероятно е въс скоростната кутия.

 

Също не е лошо да намериш един равен паркинг и да видиш дали вибрациите същестуват на D без газ (при 5 км/ч) и след това на задна, пак без газ. Ако ги няма започни леко да натишкаш спирачката докато колата спре за да разбереш точно при каква скорост се появяват.

По отношение на вибрацията съм написал, че е по осезаема на D защото всяка кола си има някаква вибрация.

Просто искам да знам дали е нормално когато съм спрял на светофар например,  и колата е на D да усещам

лека вибрация в купето, защото както написах в предния пост в сравнение с другата кола (BMW) която е по-стара вибрация няма.Вибрацията изчезва още при потегляне.

При работа на място, на паркинга например, когато включа от P или N на D вибрациите в купето се увеличават, е не ми подскача волана но е дразнещо.

 

Редактирано от audi.q5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да направиш някъде една диагностика на кутията - чисто теоретично знам, че за подобен ефект може да се нарочи маховик, съединител, масло на съединителя (или датчик за маслото).

При мен (без да твърдя, че така е нормално) на равно и на спускане колата отделя съединителя. При спиране на "нагорнище" колата стои на полусъединител и се усеща, че мотора работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от скоро го имам за сега не гори, а и ако е задръстен този клапан

не трябва ли да има вибрация и на D и на N.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Има ли развитие?

При така описаните от теб симтоми най-вероятно е съединител, но както (почти) винаги казвам си е гадаене през форума :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи за каква степен на вибрацията говорим, много малко коли нямат никаква.Бензиново БМВ със ЗФ пак си има, но защото мотора има, иначе от автомата на N и D много трудно се хваща разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Така, от прочетеното по други форуми, сравнение с други Qпетици изглежда леката вибрация си е нормална за този

автомобил.Поне и двете коли, с които сравних моята имат подобна лека вибрация.

Благодаря на всички за отговорите и се надявам да съм бил полезен с поста си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

По мое мнение май е нормално да я има

Пробвах още 2 автомобила единия от които по нов от моя и

е абсолютно същата работа да не кажа и по осезаема.

Пак казвам става дума за съвсем лека вибрация която я нама на D и N.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Извинявам се не мога да редактирам поста,

вибрацията я няма на P и N

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...