Jump to content

Проблем с перките на радиатора!!


bojosx

Recommended Posts

Здравейте, преди няколко дни колата ми вдигна повече от нормалните 90 градуса, колата е а3 8L 1.9тди 131к.с.!

Когато я охладих и спрях да видя какво става по обстойно, видях че голямата перка на радиоатора беше затегнала и изобщо не въртеше,

защото като се опитах да я завъртя почна да скърца и не си и помисляше да се завърти.

Та въпроса ми е след като смених перката с друга работеща и запалих да тествам, започна да загравя до към 96-98 градуса,

спрях отворих капака и перките изобща не се въртяха, при тези градуси пуснах климатика перките се завъртяха и охладиха на 90,

и въпроса е от къде идва проблема, че перките не сработват на определени градуси които незнам колко са точно, но едва ли до 98 не трябва

да тръгнат?

Гледал съм градусите на вагком, защото не вярвям вече на функциите на климатроника или на таблото.

Също така и не показва никакви грешки на температурни датчици!

 

П.С. Не ми е проблем да си карам с климатик постоянно, защото тогава си работят, но искам всичко да си е нормално и при изключен климатик/парно

         перките да си сработват когато трябва и да охлаждат както трябва.

Link to comment
Share on other sites

При бензиновите мотори в А3 8L първата степен на перките се включва там някъде 97-98 градуса, но не съм сигурен дали при дизелите ситуацията е същата.

Link to comment
Share on other sites

Ако стрелката на таблото мръдне над 90 градуса, значи реалната температура, която ще видиш в модула на мотора през вагком е над 105 градуса. Реално не знам точно при колко мръдва, но аз над 105 не съм бил. Перките се включват на първа степен при 99-100 градуса, ако гледаш през вагком модула на двигателя. По климатроник това са около 95.

През вагком от модула на двигателя можеш да направиш тест за включване на перките. Бутона е Output tests.

Ако оттам не се включат има 2 варианта - връзката между модула на двигателя и контролера за перките, проблем със самия контролер. Релетата ги отхвърлям, тъй като перките се включват на климатик.

Ако се включат, значи трябва да търсиш проблема в таблото или температурния датчик, който е свързан към него.

Link to comment
Share on other sites

Ако колата ти е без температурна карта в екуто, то реално разчиташ само на датчиците за температура. И да , тогава първата степен ще се включи около 102 градуса по ваг-ком. При включен климатроник перките вземат информация от пресостата и затова заработват веднаги и винаги въртят-за да охлаждат фреона. Температурата на таблото ще се мръдне само ако температурата на антифриза отиде над 110 градуса.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Колегата да си провери бушоните над акумулатора!!!!!!!! Точно същия проблем преживян вече.

WP_20160625_14_58_32_Pro.jpg

Edited by Motty
Допълнение
Link to comment
Share on other sites

Ако бяха бушоните, нямаше да се пускат и от климатика.

С@OkObOkO не съм съгласен за температурите на включване, това съм седял и съм го дебнал много. Тези температури ми изглеждат по-скоро като на бензинка. Или става въпрос за друга вариация на 1.9.@venomcorp Какво имаш предвид с температурната карта? Датчика е свързан към ЕКУ-то, а то дава сигнал към контролера на перките.

Link to comment
Share on other sites

Ами просто тези колички имат модификации. Моята например е без температурна карта в еку-то, нищо че е МГ2004 т.е. 8P. И там перките завъртат само при вклпчен климатроник или при достигане от 102 градуса. Информацията идва от двата температурни датчика G62. При температурна карта в екуто, информацията кога и как да се включат перките т.е. на какви обороти и колко време се определя и от други датчици- MAF, скорост,температура на постъпващият въздух.....и там вече нещата са по-дълбоки. Но мисля , че при TDI-то няма как ЕКУ-то да не е с програмирана температурна карта.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@Buddah Аз съм с ALH 90к.с и при мен се пуска 1-ва степен на 96гр. и втора на 102гр.

Първата степен съм я проверявал многократно. Като допълнение бях гледал и стойностите на темп.датчици и т.н. и по каталозите и даваха тези градуси. Втора степен няма как да я видя на място, тъй като няма как да докарам тези градуси ако не е в движение и на някой сериозен баир.

Може при помпа дюза да са различни градусите, не съм сигурен и не съм проверявал. Моята си е с роторна помпа.

 

 

Edited by OkObOkO
Link to comment
Share on other sites

По принцип при нормално охлаждане, ако колата е в движение ( разбирайте да не е в режим тръгни-спри ) не би следвало перките въобще да се включват ( освен ако климатроника не е пуснат ) .

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Колеги оправих проблема!

Не е от бушон подмених релето, което управлява перките с друго и още щом изпише 98 градуса по климатроник (мисля че не е точната температура на двг) се включва 1-ва степен.

2-ра степен я тествах като включих климатроника на Lo и на макс. вентилатор, вече всичко е ток :zustimm:

 

П.С. С вагком неможа да ми излезе грешка, че релето не сработва.

Link to comment
Share on other sites

@bojosx кое точно реле подмени? Има един управляващ блок под акумулатора, него ли подмени, или друго реле и къде точно се намира?

 

index.php?option=com_joomgallery&func=wa

Като се пусне климатроника, 1-ва степен на перките ли тръгва, или 2-ра степен? Аз си мислех, че тръгват директно на 2-ра степен, докато не прочетох в една друга тема, че тръгват на 1-ва степен.

 

Edited by AsK
Link to comment
Share on other sites

Тръгват на каквато е нужна според налягането в системата. Обикновено това е първа, защото при пускането налягането не е достатъчно високо за втора.


Link to comment
Share on other sites

На 7/12/2017 at 22:54, AsK написа:

@bojosx кое точно реле подмени? Има един управляващ блок под акумулатора, него ли подмени, или друго реле и къде точно се намира?

 

index.php?option=com_joomgallery&func=wa

Като се пусне климатроника, 1-ва степен на перките ли тръгва, или 2-ра степен? Аз си мислех, че тръгват директно на 2-ра степен, докато не прочетох в една друга тема, че тръгват на 1-ва степен.

 

 

 

Точно това реле подмених, което е под радиатора.

И във връзка със степените, когато изчаках да позагрее перките се включиха на 1-ва степен, 

а когато охладиха и пуснах климатроника на Lo и макс. степен на духане се включи 2-рата степен,

която осезаемо се чуваше да обдухва по-силно.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...