Jump to content

4.2 Загрява в задръстване


JusttRelaxx

Recommended Posts

Колеги, имам следния проблем: 

Първо - колата е Audi A6 C5 4.2 ARS 1999 година. 

 

Проблемът се състои в следното: 

В летния сезон, докато карам, температурата си седи по стрелка на 90 градуса и нямам проблем. Независимо градско или извън. Миналата седмица минах 500 км извънградско без никакви проблеми. 

Но в града, в задръстване,на климатик, температурата се покачва над 90 градуса, достига до 110 градуса. Това според мен няма как да е нормално. Попринцип знам, че тези осмаци уж е нормално да вдигат повечко от 90 градуса по табло, но 20 градуса повече ми се струва много. Гледам температурата по табло и климатроник (58 канал). Мислех, че таблото може би се лъже, но за жалост не е така. 

 

Водният радиатор и виското са сменявани от предишния собственик преди не повече от 2 години. Антифриза е сменяван също, G13, оригинален на Audi. 

 

Единственото, за което се сещам, e да откача климатичния радиатор без да го свалям и да измия натрупалите се боклуци между тях, ако има, които биха били виновни за намаляването на ефективността на охлаждане...

 

Ще се радвам да чуя предложения и съвети, защото има и други колеги, които имат сходни проблеми @MOON, @Net_Master...

 

21081567_1534923479864327_1802607976_o.jpg

 

21057668_1534923466530995_1097284748_o.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Да, маслото не мърда. Само като съм я карал, изгася и после дам на контакт и запаля за момент маслото стига примерно 80гр. и стрелката пада. 

 

@buzziСтрелките как се проверяват?

Но и по климатроник пак толкова показва.. :( 

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

При мен душегубата вдигаше така лятото. Със смяната на ангренажите помолих да измият радиаторите и колата спря да го прави тоя номер. :zustimm:

Link to comment
Share on other sites

При мен климатичния май се маха лесно, колкото да се получи достъп до водния, без да се премахва напълно климатичния, само да се дръпне настрани. 

Link to comment
Share on other sites

Ами какво да кажа, Мирко, говорили сме си при мене проблема е подобен, но не загрява чак толкова. Отделно ако видя че отива 103-104 градуса пускам климатика да тръгнат перките и да охлади. Моите перки сами не тръгват. Но стрелката на маслото тине е ок със сигурност аз ти го казах и като се возихме...Решението какво е обаче не знам. И при мен още никой не го е намерил.

Link to comment
Share on other sites

Aз като мръдне от 90 пускам парното, джамовете долу и затварям всичкото духалки, да не се изпепеля, докато съм на някой светофар. И като излезе някоя права 2ра в 4000 оборота да развърти тоя антифриз да поохлади. А както си държи високи градуси, като тръгна за 2 мин си е на нормална температура, ебаси. 

 

А за маслото как да проверя дали е датчика, или уреда, защото не е излизал на диагностика да е повреден?

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

преди 21 минути, JusttRelaxx написа:

......

А за маслото как да проверя дали е датчика, или уреда, защото не е излизал на диагностика да е повреден?

Не знам за стрелките братле...@buzzi  да каже ако има желание :nixweiss:

Link to comment
Share on other sites

С vcds,instruments, test component дано не грешката последното,измиването на радиаторите е задължителна процедурата при сваляне за каквото и да е на предницата, но проверете си стрелките къде са калибрирани преди да се притеснявате. Те са доста инертни и не им вярвайте много,на климатроника не си включил температурата, или поне не се вижда

Edited by buzzi
Link to comment
Share on other sites

Моята чак до 110 не е стигала, максимум до 100 и то при 40 градуса на въздуха. Колкото повече си мисля, стигам до извода, че ще се наложи и аз да прочиствам радиаторите. Така или иначе другата седмица влиза за смяна на термостат, ще бъдат профилактирани и радиаторите. Това би било най-безболезненото решение. Не ми се мисли за виско....

Edited by MOON
Link to comment
Share on other sites

Аз съм с ново виско, с нови датчици за темп. и шалтер за перките, както и мити радиатори - както се казва в една нашумяла песен.."Се таа, брат!"

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

За температурата на маслото си смени датчика този който е залепен на картера отдолу ,но виж точно кой го дават за твоята кола търси го по кода на двигателя ...Понеже аз моя го смених и се различаваше само последната буква и правеше съшите номера отчиташе само когато е на контакт колата и то не точно ...Запаля ли я и стрелката падаше най долу на 60гр.А за загряването според мен е виновен термостата...

Link to comment
Share on other sites

Термостата е сменяван, заедно с водния и климатичния радиатор при обслужването на автомобила, мисля е  WAHLER. 

Радиаторите са сменени преди около година, с оригиналн за който период не ми се вярва да са се нашили много боклуци, но уикенда ще проверя. 

 

Датчика за маслото ще го видя, след 2к км е за обслужване, може да го сменя тогава. :) 

 

Но на първо време ще почистя радиаторите ако има боклуци и ще видя как са калибрирани стрелките, защото това табло е слагано в последствие. 

Link to comment
Share on other sites

На мен ми го правеше това и се оказа заминала перка на климатика плюс управлението на перките - смяна на модула за управление с релета и нова перка оправиха нещата... по интересно е че онзиден след 300 км магистрала на климатик, на влизане в софия спрях климатика и след 4-5 светофара пак загря....сега съм в бокса да го видят от какво е че и алтернатора изпуши освен всичко друго.... :) иначе гледам и на теб стрелката на волтажа ти стои там дето не трябва както при мен...мърда ли като сваляш прозорците? :)

Edited by Moloch
Link to comment
Share on other sites

Здравей, и аз бях пускал тема със загряване преди около 1-2 седмици. Мойта е с двигател 2.4 ALF. Успях да сваля 4-5 градуса след като разредих антифриза до - 32/35 градуса. Преди това беше наливан само концентрат и беше на над -70.

Дано и при теб да е от това!

Остава ми проблема с високата температура на маслото 115 градуса при 120-130 км/ч.

Ще сменя и него и се надявам с това да ми приключи драмата.

Link to comment
Share on other sites

@Moloch Колега, при теб и двете перки мисля, че са електрически. Моята е с виско съединител, който е сменяван преди около има-няма 2 години. Относно стрелката - там застава като съм на фарове и климатик. За това с прозорците ще проверя, но не ми е правило впечатление.

Не съм мерил алтернатора дали зарежда, въпреки, че и той е ревизиран.

 

@Любомир Ватафов Антифриза ми не е само концентрат, горе-долу 50:50 е. 

 

А сега се замислих - датчика за ниво на масло и температура май бяха в 1 датчик? Ако е така, изобщо няма да го сменям.Предния собственик е сменил няколко датчика, като сегашния е купуван нов Hella, но понякога отача и пищи лампата за минимално ниво на маслото. Естествено дори да знам, че има масло, всеки път спирам, оставям я да се стече поне 5 мин и проверявам, масло има. За това имаше теория, че газовата може да ебава нещата, но не сме задълбавали. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Оп, объркал съм колегата, чета мненията на колегата Любомир а отговарям на теб. За 2.4 се отнасяше това с перките. :D 

 

Moята е само с виско и перка на климатика, защото е A6 4.2. Нямам третата перка пред климатичния радиатор. 

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

преди 5 минути, Moloch написа:

Имам 3 перки - виско, перка на климатика и трета перка дето до колкото знам е като му стане прекалено топло.... :)

Колега я кажи твоите перки тръгват ли сами като се наложи, говорим без да пускаш климатика...че моите нещо се ослушват!

Link to comment
Share on other sites

Виското уж да. Третата дето е пред виското иж тръгва сама като загрее (не съм се заглеждал по обстойно). Тая на климатика тръгва с пускането му (не съм сигурен дали трябва да е така ама електричаря така я върза)

Link to comment
Share on other sites

Виското работи винаги. Спира като изгасиш мотора. :D Иначе и на мен ми се струва логично при S6 като позагрее да се пусне тази отпред, а тази на климатика само с пускането му.

Edited by JusttRelaxx
Link to comment
Share on other sites

преди 2 минути, Moloch написа:

Виското уж да. Третата дето е пред виското иж тръгва сама като загрее (не съм се заглеждал по обстойно). Тая на климатика тръгва с пускането му (не съм сигурен дали трябва да е така ама електричаря така я върза)

Това което знам аз, говоря за S6 е че двете ел. перки работят винаги заедно. А дали трябва да включват пру достигане на някяква темп да помагат на виското - това е дилемата която трябва да разрешим. Колега опитай да забележиш при теб дали тръгват сами или някоя изобщо като позагрее колата.

Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, JusttRelaxx написа:

  "мисля е  WAHLER. "

 

 

:) Ти сам ли си сменя термостата ? Или "Майстор"в сервиз. Ако го беше сменял собственоръчно е логично да знаеш каква  каква марка е поне ...Другото което може да е, аз поне съм имал такъв случай термостата да е дефектен и да блокира от време на време затворен примерно .Давам ти пример купувам си нов термостат на втората ми кола Пежо 206 GTI оригинален от представителството на Пежо брандиран  и запечатан в тяхна опаковка ...Слагам го и колата загрява на място до нормална работна температура ,тръгвам и температурата пада на 70-75 градуса и то лятото термостата блокира отворен...

"Датчика за маслото ще го видя, след 2к км е за обслужване, може да го сменя тогава."

 

За датчика ти казах ,виж дали е за твоята кола, като видиш дали буквите и цифрите съвпадат...

"оставям я да се стече поне 5 мин и проверявам, масло има "

Още като отвориш капака на двигателя и лампата за нивото се занулява и на таблото ти изписва ОК до следващият път...

Edited by crash77
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...