Jump to content

Recommended Posts

Искам да споделя едно съкровено преживяване защото смятам че е важно.

След дълго канене смених съединителя на Аудито ( 90к.с. AGR мотор) със не много евтиният комплект на  SACHS със демпферен маховик общо със аксиалният лагер излезе 800 лв !! Без труда/

Веднага след това се появи едно тресене на мотора за  около 10 секунди при палене,  и само при загрял двигател. На студено си пали без никакви проблеми, но на загрят двигател  не винаги - тресеше доста лошо.

 След пълен ремонт на стартер и диагностика на двигателя, и много търсене и почти нищо не намиране из интернет, някой беше споменал вълшебното изречение чрез недомръвки - че при демпферните маховици се препоръчвало да се пали на съединител, защото двигателя изпадал в резонанс и тресял.

Оказа се, че точно това е ключа от моята барака, и сега знам, че не е препоръчително, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО Е да се пали на съединител иначе може да си разглобите мотора, за да търси причината за тресенето което много прилича на неработеща дюза.

Това е - сменяте ли демфер, имайте едно наум и палете винаги на натиснат съединител.

 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога до сега не съм палил нито пък съм гасил двигателя с натиснат съединител. Ако може да обясниш по подробно защо се препоръчва това от техническа гледна точка ще ми бъде интересно да разбера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз знам, че, поне при палене на кола с демпферен маховик е хубаво да е със съединителя. Но защо не знам. Към автора : тоя мотор не е ли по принцип без демпфер? Смисъл с твърд маховик. Иначе и аз си мисля, че не би трябвало да има тресене като палиш без съединител.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите са с твърд маховик. Не съм сигурен дали са първите 50000 мотора или 100000. След това минават на демпферен маховик.

Аз също паля с натиснат съединител. Така съм чувал, че се пали, от "старите" шофьори. Палил съм и без натиснат съединител, нямало е вибрации, резонанс и прочее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моя двигател го дадоха демферен и аз реших да не се правя на интересен. Работата е в това, че по някога всичко е наред но като цяло да речем поне в половината пъти от стартирането на загрял двигател, се получават тези вибрации.

Смисленото обяснение което получих, от друго място е същото - тъй като демферният маховик е двумасов, и има ход еди колко си, при загряване е "по раздвижен" от колкото на студен двигател. И тъй като при палене на различните цилиндри в определен ред се получават вибрации - т.н. на втора маса в началото докато не достигне 900 об. "се чуди на къде да хване" напред - назад и това е причината за вибрации които траят 3-5-10 секунди ( не съм го засичал), но са осезаеми. Както знаем при дизела паленето е доста брутално, и хода на студен двигател често е доста твърд в началото.  Обяснението е - ако натиснеш съединителя, отнемаш товара и отделяш масата, от първичен вал и масло в скоростите така че, двигателя да развърта в първия момент само една маса , и който товар въпреки, че не кой знае какъв оказва натоварване, и задържащ ефект за "втората маса. Не можах докрай да си обясня каква е логиката да е само при загряване, тъй като при студен двигател, маслото например е по гъсто и от там следва да има по високо натоварване,  Вероятно демпфера не се движи с таква лекота на студено, и се държи като една маса, а когато е загрял пружините му омекват . Както и какъв е смисъла аджеба тогава от демпфер но явно има необясними процеси или просто този демфер е с фабричен дефект. :) Но няма кой да сваля наново скорости, а и едвали магазин би уважил подобна гаранция, след монтаж и изминати 1000 км. Което хвърля още един голям камък към идеята за демпфер.

Под сурдинка ми казаха че Закс са имали некои "особенности"  с тези маховици,  но никой не смее да го разпространява явно, защото, обяснимо, търговските интереси са много важни, дори и за сервизите, а цената на тези комплекти не никак ниска. Възможно е това да важи за определени партиди, не зная.  Ако тръгне мълва не се знае дали наличностите ще бъдат реализирани.  Добре де, някои сервизи, може би не всички. По мои бакалски сметки, някои от тях печелят от отсъпки за частите, повечето случаи почти толкова колкото от труда. 

 

 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че малко по-грубо палене и гасене без натиснат съединител е логично. Продължителни вибрации обаче със сигурност не смятам, че са нормални. Демпфера е направен да гаси вибрации в определен диапазон на дадени параметри. Паленето и гасенето не са работен режим, затова и не смятам, че трябва да се очаква да работи (добре) в тези ситуации. Конкретен пример за това - модерните коли с демпфери гаснат по-лесно при потегляне. Това нарочно е направено така, точно заради потенциала за възникване на силен резонанс, ако демпфера излезне извън работния си диапазон(товар при определени обороти). Тогава подаването на гориво просто се спира. Става въпрос за дизел. Това съм го чел в документация на ЕКУ-та, в частност за 1.9 TDI PD - не си измислям. Оттук нататък развиването на философии за мекост на пружини и т.н. според мен е ненужно. Тези неща само в лабораторни условия могат да се установят.

Паленето и гасенето при натиснат съединител по моята логика щадят демпфера. При паленето и на стартера му е по-лесно, особено през зимата, когато и маслото на скоростите е стегнало доволно. Накратко - само предимства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз задължително ще разкарам демпфер като се стигне до смяна на съединителя на AHF-a, ама да избута тая зима. Има едно притрисане при тръгване, а пък ако е загряла добре и се кара в задръстване при всяко тръгване има стабилно тресене, но пък не приплъзва грам.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мога да ти пожелая късмет и хубаво внимавай!

 Май демпферите които се предлагат у нас се оказва, че са рециклирани, но се продават на цените на нови! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

На ръка трябва да прави 10-15 градуса ход,без да се усеща удар в крайните положения,да се движи мазно.Не се притеснявай за паленето,нищо няма да се строши независимо дали натискаш съединителя или не.При мен след смяната на маховик LuK се появиха вибрации само и единствено на празен ход,при потегляне,при палене и при гасене всичко е нормално,съединителя работи перфектно,но на празен ход има вибрация и така вече над 250 хиляди километра,сменях тампони,правих дюзи,регулирах помпа,сменях мека връзка,повдигачи сменях и накрая стигнах до извода,че вибрацията е само и единствено от маховика,като се разбие ще го сменя с плътен,за сега се държи отлично вече 10 години.Оказа се че си е LuK,но е рециклиран и явно са спестили от баланс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво да се не притеснявам тресе все едно тампон има откачен или някой цилиндър не работи. Тази пружина явно трябва да е силна, да го кажем така лесно не трябва да се върти.

Иначе няма какво да сменям дюзите и помпата са в норма според ВАГ-а. Извода ми е същия- рециклиран със слаба пружина. САмо Тампони ще проверя но там мисля че няма да има изненади

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако беше сложил твърдия,сега нямаше да си в чуденка.И мен много ме е яд,че не потърсих още малко за твърд маховик,тогава когато го закъсах,бяха доста кът,но сега ги има под път и над път.Сега нека да се изкажат форумните философи,как твърдия маховик предава вибрации,докато не се сцепят заварките по купето и  разбиват кутията за 1-2 дена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off Topic

 

Слагат го за да обира вибрации при потегляне, палене и гасене. Един вид екстра, но може да минеш 100ци хиляди и с твърд. Кутията може да ти се разбие и няма причинатада  в маховика, според мен

 

Off Topic

 

Слагат го за да обира вибрации при потегляне, палене и гасене. Един вид екстра, но може да минеш 100ци хиляди и с твърд. Кутията може да ти се разбие и няма да е причината в маховика, според мен

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах по този път на AHF-a. Не успях да си намеря втора ръка твърд маховик, затова купих комплект китайски Westlake или нещо подобно, след това чипосах колата и за сега китайчето държи доволно. Няма тресене, вибрации и т.н.  На феродовия диск има пружини, тъй че пак се обират вибрациите, но сега маховика мисля, че е по-лек и се развърта по-бързо като че ли. 

Редактирано от pufa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off Topic  

Слагат го за да обира вибрации при потегляне, палене и гасене. Един вид екстра, но може да минеш 100ци хиляди и с твърд. Кутията може да ти се разбие и няма причинатада  в маховика, според мен

 

Off Topic  

Слагат го за да обира вибрации при потегляне, палене и гасене. Един вид екстра, но може да минеш 100ци хиляди и с твърд. Кутията може да ти се разбие и няма да е причината в маховика, според мен

 

Нали по същата причина феродовия диск има пружини.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
  1. При двумасовия има по голям ход или градуса на обиране на вибрациите е около 60. При обикновения само с пружини е наполвина. Както знаем, при двигателите с директно впръскване( а и не само при тях), има "серия" от впръсквания след началното, следователно серия от "експлозии и възпламенявания" което довежда до това, да се търси  по добро поглъщане на вибрациите към ск. кутия ( особено изразено в ниски обороти) която работи и с по голямо натоварване.  ЧУвал съм за кола със сменен с твръд наховик която е минала 100хил с  без да счупи скорости заради това. Явно индженерите са мерили и са решили така за демфера, а очевидно може и иначе.
  2. Производителите са си образовани, ама ние тука сме по умни от тях. Псуваме ги по домова книга, и се правим все едно ние сме им измислили колите. Някои както въпросните търговци или доставчика им, са готови на всичко само и само да те литнат и да ти вземат парите. А само като се огледаме, какво сме измислили и в какви лайна живеем..
  3.  
Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, Passi said:

Що не вземете да им пишете на автопроизводителите да ги образовате малко.:gruebel:

Образования,1,9tdi 90кс до една година излиза с твърд маховик от завода,нещо не ги чувам собствениците да се оплакват от масов погром над скоростни кутии?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Нали разбираш, че изобщо не е ясно колко от тях се карат точно у нас. Все пак това не са москвичи всеки да е имал пред блока поне 2-3 .Явно е достатъчно често явление, а и достатъчен повод за нововъведението двумасов маховик. За ония белите хора е достатъчно на всеки 10 коли, 2 да са потрошили лагери на първичен вал именно заради това, а то като се замисли човек, дизелите май са пословични с трошене на скорости. Има и нещо друго, което може и да е чисто нашенско тълкуване- преди 20 годи колите са се правели не с идеята да изкарат само гаранцията и още година две, така че

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е предимно тази,че от резервни части се печели добре,много добре,особено от оригиналните,на запад имат едно название stealership.При бензиновите мотори е още по-ясно,те до по-късно се правят с обикновен маховик,после тоя същия мотор изведнъж започва да вибрира ужасно от една година в производството нататък и веднага се взимат мерки и се слага демпфер.Като добро качество може да се кажа,че компенсира грешките и на най-некадърните шофьори, при тръгване от място с ужасно придърпване,колата с едномасов маховик ще изгасне първа  и след много такива тръгвания,последиците за нея ще за по лоши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето че сам си дал дори по добър отговор от моя. В белите страни, както знаем, хората държат на такива подробности като ниво на вибрации и шум, ниво и степен на комфорт при управление и т.н. По мотор спорт тв, не рядко има подбни коментари. Въщност от край време не се занимават с ръчките и отделят внимание на автоматиците които са друга вселена.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...