Jump to content

Питане за конкретна A4 B8 и не само


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Искам да си взимам нова кола и съм се наточил към A4 B8 модела, ръчка (след четене на теми с лоши мнения за автомата) и quattro. По-специално следната: 

 

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11510345110372558&slink=5h7kdj

 

Тъй като досега съм имал B3 1.8s а сегашната ми (в процес на перхвръляне) е A6 C4 2.6q , нямам никаква представа как стоят нещата при дизелите.

 

Въпросите ми са следните и ще съм много благодарен за вашите отговори:

  1. До колкото четох 3.0tdi е здрав (знам че е относително и зависи от предишните собственици но като цяло) но наистина ли е така?
  2. За какви шумове да се услушвам по него и като цяло по дизелаците?
  3. Каква е подръжката на двигателя като цена - ангренажи, ролки, водна и т.н.?
  4. Има ли разликата в често сменяните ( ако мога така да ги нарека ) консумативи спрямо бензина?
  5. Какъв разход мога да му очаквам (градско / извън)?
  6. Проблеми по самата кола - купе, електроника, салон и т.н. скрити съкровища които са си специфични за тоя модел?
  7. Цената на колата от обявата оправдана ли е според вас?
  8. Защо копчетата за MMI са на таблото а не при скоростния лост :eusa_think: ?

 

Благодаря ви предварително за отговорите.

ПС: Извинявам се ако има тъпи въпроси, но съм адски бос относно дизеловите коли.

Редактирано от Ivo3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът е с ангренажни вериги и обтегачи, за чиято смяна се вади мотора и струва около 3-3500. Това на около 200-250к км. :) и 

Дюзите често страдат от кофти българската нафта, но това е валидно за почти всеки дизел. :)

 

Разходът градско варира в зависимост от много фактори - в кой град ще е това градско, дали ще се кара на къси разстояния, както и колко ти е тежък крака. Според мен около 12-13 е нормален разход. 

 

Разлики при консумативите - горивен филтър се сменя задължително на всяка смяна на маслото, други големи разлики няма. Ако колата е с DPF, задължително с 5W30, или подобно, покриващо спецификацията за автомобили с DPF. 

 

Това, че е с ръчна кутия не означава, че е по-евтино от автомата. Маховикът е двумасов и е скъп. :) Но от към вървеж би трябвало да е по-адекватна с ръчна кутия. 

 

Като цяло коренно ралзичен автомобил от тези, които си карал, който си иска своето, което от своя страна не винаги е евтино. :) 

 

Колата изглежда прилична на пръв поглед и на снимки, но такъв автомобил без обстоен преглед в сервиз, където да знаят какво да гледат, НЕ се купува. 

 

Успех с търсенето! :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор колега, вече ми е малко по-ясна картинката. Разбира се преди да я взимам ще се минава през сервиз, имам няколко в листа си единия от които е от подписа ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Да.

2. При студен старт ако има тракащ-стържещ  шум първите 5-6 секунди (няма как да го объркаш) - веригите са за смяна.

3. Всички ролки, обтегачи, ремъци (вкл. на ГНП-то), водна помпа, термостат, антифриз, спирачна течност са около 1000 лв. (без труд) - оригинални

Всички филтри и маслото 5w30 - от 350 лв. до 500 лв. - всичко се сменя на 10 хил (рискуваш да прецакаш по-бързо веригите и много други неща с по-голям пробег). Хубаво е на 60 хил. да са сменя и маслото на раздатката - 240 лв. оригинално.

Комплект предни и задни дискове и накладки от 800 лв. до много повече :D

5. 12-13л. градско … 7-8л.+ извънградско (може да падне и малко под 6л. и да се качи до 10-11л., според шофирането)

7. Преди всичко провери дали километрите са реални по VIN-a, ако е над 220 хил (а пък ти харесва колата) - се приготви финансово и психически.

 

 

Редактирано от drk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си чел, че автомата е лош, вероятно става дума за версиите с предно предаване, където е мултитроник. Или за старите типтроници с 5 скорости, които са доста бавни, лагави и убиват динамиката.

 

В случая на А4 Б8 3.0тди куатро автоматичната кутия е типтроник от следващото поколение, с 6 скорости,  доста по-здрава и надеждна от мултитроника.

Кутията е същата като стептроника на бмв и е една от най-добрите автоматични кутии от онова време.

 

С оглед на цените на съединител с маховик за 3.0тди, също и с оглед на това че дизел с ръчна кутия е неприятно изживяване с къси първи 3 скорости и нужда от постоянно ръчкане, аз бих си взел автоматик (типтроник) .

 

Освен комфорта, другия му плюс е и че понася много по-лесно ремап на мотора. Един чип на 290-300 коня си е напълно поносим за автомата, докато един съединител на ръчната кутия ще се предаде веднага.

 

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че темата се е развила, мерси още веднъж за отговорите.

По мненията ви разбирам че трябва да диря кола със S-tronic или типтроник. 

@drk - за съжаление не съм сигурен дали ще успея да намеря кола на малко км тука в бг-то

Тука тия дни съм се вкарал в някво жестоко търсене и дилема межуд Audi A4 / A6 , Volvo S80 и E320CDI.... ще видиме къде ще му излезе края.

Като гледам цените за пордръжката на 3.0тди не са фрапантни, даже според мен са перфектни.  А и разход от 12 - 13 градско е перфектен за тоя мотор (имайки предвид сегашния ми от 13 - 15).

Редактирано от Ivo3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типтроника също е добра кутия-шестстепенна.Първите мотори CAPA са най-често с такава автоматична кутия.

При A4 B8 3.0TDI V6 се вгражда докрая на префейса,но само при clean diesel.

При коли втора ръка е най-важен късмета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм напълно запознат със тоя S-tronic, но съм чувал че му е доста скъп ремонта и съединителите.

И типтроника е по-здрав и държи на повече мощност и въртящ момент... но пък s-tronic-а е по-икономичен и по бърз...

Но пък типтроника е по-комфортен :D

 

И едното си има плюсове и другото.

Но определено типтроника е по-старата кутия и е позната на повече майстори.

S-tronic-а е твърде нов за България и повечето майстори още бягат от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С-троник при надлъжните мотори на практика е един. След като стоков държи на засилено до 500кс 3.0Т, а подлежи на чиптунинг и за по-високи обороти......какво повече да коментираме колко се чупи :)....все пак има усилени съединители 

На практика това е ръчна кутия с роботизирано управление. Скъпите ремонти са свързани с управлението и не зависят от натоварването на кутията, а по-скоро от обслужването....и късмета:)

Типтроникът работи по-мазно, но времето му за превключване на горна предавка е от порядъка на 300мс, срещу 12 при с-троник. В режим на ускорение и много торк кутията просто отключва торк конвертора и от многото торк на мотора до колелата стига по-малко.

 

Ако изборът е 3.0Д с типтроник, то купето на фейсова А6 е по-подходящо.

Типтроник преди фейса не е добър вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...