Jump to content

Нужда от съвет за Ауди А3 - Покупка!


Recommended Posts

Здравейте,
Нов съм във Форума и имам нужда от Съвет относно покупката на "Audi A3 Sportback". 

 

Спрял съм се на моделите след 2004 год. и по-точно на тези Двигатели:
*2.0 TDI - 140
*1,9 TDI - 110 
*1,4 TSI - 125

От всичко, което успях да изчета до сега от този форум, сайтове и т.н. излиза, че това са най-добрите двигатели за този модел (Или казано най-надеждните)!
Ако греша .... Моля да ме поправите! 

1* - Бюджета ми е 10 000лв (за самия Автомобил - това ми е горната граница)! Спрямо това искам да избера най-надеждния Модел/Двигател, който да не е толкова проблемен и да се вкарам във филми! Избора ми искам да се базира най-вече на Качеството и надежността на Двигателя на колата от колкото до това дали е с повече коне или по-голяма кубатура! 
2* - Колата ще се кара основно из града (София) и извън града през Уикендите! Тоест нямам претенции относно Дизел/Бензин .... Това, което разрах е, че дизела е с по-скъпа поддръжка така ли е? Защото искам да избегна точно това! 
3* - Общо взето спрямо горните 2 точки към кой ДВИГАТЕЛ и ГОДина Автомобил от този модел бихте ме насочили?! 

Благодаря ви,
Васил 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 - 125 кончета с турбо го прескочи директно. Търси си 2.0 TDI , ако е с код на двигателя BKD ( МГ до 2007 ) , гледай да е с код на главата завършваща на " С ".  1.9 не е 110 коня , а едни измъчени 105 , шумен е и е типичен дизел. Не е " железният " стар 1.9 TDI въпреки митовете във форума . Като цяло гледай колицата да е подържана и запазена. Задължително компютърна диагностика и канал - ако софта е бърникан с цел прикриване на дефект , веднага ще си проличи. Ако при запалване дизелчето изтрака или " гръмне " и чак тогава да запали направо го прескачай. При каране на ниска предавка с бавна скорост тресе , вибрира , мъче се да гасне пак го прескачай . Ако скоростите нещо не ти харесат как влизат да знаеш може и да не е съединител , а самата скоростна кутия и си е филм да я сменяш . Това като цяло . Късмет в намирането на читава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, venomcorp said:

 1.9 не е 110 коня , а едни измъчени 105 

 

Ама как го каза само, все едно сравняваш 200 коня с 50 коня :hilezh:

 

Въпреки каквито и да било митове, от 3-те посочени двигателя 1.9TDI  е най-надеждния и най-икономичния. Еднакво шумен с 2.0TDI BKD, но доста по-здрав и надежден при добра поддръжка. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря. Всичко втора ..трета..N та цетка е на късмет. Но за 10000 лева най добрият съвет към авторът е да пропусне този модел кола. Недостатъчен бюджет и скъпа през времето на експлоатация подръжка.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко според теб трябва да е бюджетът за 12-14 годишна А3-ка?

 

Човекът казва че е приготвил 10000лв  само за колата, което означава че би трябвало да е предвидил отделно пари за регистрация, обслужване и т.н. (Нека авторът да ме поправи ако греша). Тези пари са предостатъчни за да се купи прилично А3 8P от първите години на производство.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да това е идеята .... Около 10 000лв за Колата и надявам се около 1500лв да ми стигнат за регистрация и обслужване?! 

А след това евентуални ремонти по колата и т.н. много ли са скъпи, ако се наложи нещо ... точно за това написах тая тема, за да разбера кой двигател би бил най-подходящ за мен, защото не желая да се вкарвам в прекалено големи разходи за ремонти! Естествено, ако има такъв двигател, който не е толко "чуплив" и съответните части за него не са толкова скъпи! 

Иначе другите Модели, на които съм се спрял не са Ауди, но искам да разбера първо дали мога да се впиша с Бюджета си за тази кола?!
(Другите модели са Голф 5 надявам се за 6ца, но като гледам цените едва ли! И Форд Фокус след 2008-2009 год!) 


Благодаря за вниманието! 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че тези 11-12000лв ще ти стигнат идеално за колата+първоначалните разходи. Дали ремонтите са скъпи е много относително, скъпо за един е евтино за друг. Едни от най-скъпите неща са примерно смяна на пълен комплект съединител или ремонт/смяна на турбина, като и двете могат да излязат около и над 1000лв, но това са неща които може изобщо да не ти се наложи да правиш докато колата е твоя. Нека колеги каращи коли с посочените двигатели да се включат с по-конкретни цени за ремонти и поддръжка.

 

Много е важно какъв пробег правиш на година и дали ще успееш да си избереш запазена кола. И най-здравата кола ще се чупи ако се кара много и не се поддържа качествено. Първоначалния преглед в сервиз преди покупката е много важен.

 

Иначе Голф 5 и Голф 6 са на платформата на А3 8P и чисто технически много от нещата са почти идентични.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2.0tdi(BKD 16v) ще се впиша аз. Надежден двигател, стига да е обслужван правилно. Няма проблем с карането във високи обороти,високи скорости. От 2 години насам, само масла и ремъци са ми разходите по колата, окололо 400 лева. Карам всеки ден, нормално каране и агресивно каране, издържа на ‘кютек’, разхода на гориво е добър (6.75л/100км по колонка извънградско с магистрално каране 180-200км/ч. Дросел сменях 500лв, ремонт на динамо е 90-100 лева. окачването е здраво, От 4 години имам колата, и единственото което се е налагало да бъде сменено по окачването са 4-те биалетки(2015 година). Разбира се, главата бешe спукана още като купих автомобила и направо вкарах нов двигател.(2014г.) Евентуално ако искаш ремап, при изрядни дюзи, двигател и турбина може да се засили до 200 кс. 

 

Съединител също сменях 2014г, 1200 лв ЛУК. Но не е проблем да се сложи плътен маховик, и е на полувин цена от двумасовия.

 

Ремонт на дюзите е 700-800 лв.

Редактирано от TeRRaNoiD
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мненията, но дадените  цени ми се виждат малко завишени... Карам BKD Спортбек (2005) с код на мотора "В". Смятам, че с правилна/редовна  поддръжка колата е супер. Аз смених доста неща, които не бяха за смяна, но реших, че бих предотвратил някои последващи болежки и драми... Дюзите ми излязоха 450лв с нови болтове и гумички плюс демонтаж/монтаж. Една тръба на турбо смених за 100 и няколко. Последно сменях задни дискове с накладки (Бош), предни задни тампони на носачи, два шарнира - 430лв. Преди това имах малсо със всички филтри (Ман) плюс предни накладки  380лв) и останалите консумативи като чистачки, гуми, течности, добавки не ги описвам, но ги имам на списък ако колегата иска да му ги споделя всички. Не мисля, че е по-скъпа кола за поддръжка от БМВ 3 серия или Мерцедес от същия клас... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 3те посочени 1.9 TDI/105 коня е най-икономичен и според мен безпроблемен дигател.Няма безшумен дизел.С измъчените си коне добре се справя в градски условия и не само.Е не е 16V 140 коня да лети по магистралите,но и това летене крие рискове за здравето.....на шофьора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крие разбира се, затова съм се подготвил с керамични дискове и накладки отпред и отзад ATE и хубави гуми. Off

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл колега, мога да споделя за двигателя след БКД(БММ след юли 2006) пак е 140 коня, но е с един разпределителен вал и съответно 8 клапана! Смяна на разпределителен вал, повдигачи, лагери за вала, гарнитура, семеринг е 800 с труда!

1,9 трака повече от 2.0, но май наистина е по безпроблемен! Най големия плюс на А-3ката е добрата сглобка, е и визията разбира се!

Като ходова част е здрава и няма 8 алуминиеви носача на предницата, но пък затова вози спортно(твърдо)!:hilezh:

Успех и късмет!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 си е чист трактор. Не е вярно , че е шумен колкото 2.0 tdi. Напротив по-шумен е от него и по-изтормозен. Ако ще е дизел то определено 2.0 tdi е за предпочитане. Върви доста прилично и като цяло е по-разпространеният двигател т.е. повечето майстори вече трябва да са го опознали. И мене ако питаш си търси да е халдекс т.е. кватро задвижване на колелата. Това е най-големият плюс на 2.0 tdi. Няма го в комбинация с 1.9 tdi за А3-ката.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично на мен ми хареса комбинацията 2.0Т с куатро на тази кола...ся разхода не е 6.5 :hilezh:

Помпа-дюзата беше ужасно шумна при всички коли които гледах. След три поредни тракалника като запалих бензиновата разбрах че ще е тя. Усещането е различно мотора е в пъти по-адекватен и прочие.Може би не беше най-удачният вариант за градско (втора кола) но колкото пъти се кача да я карам ме радва. И да Quattro-то и за мен е най-голямата екстра изобщо за всяко Ауди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар,че двойното задвижване при А3 е с халдекс,е по-добре да го има.

От изброените мотори-2.0TDI BKD,от последните години 2005-2006.Серийно няма филтър за твърди частици/DPF/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТДИ-тата стават след 2008 год, когато са комън рейл.

Преди това са помпа дюза и са отвратителни тракалници, без значение дали са 1.9 или 2.0, все тракат гадно.

Все пак ако трябва да избирам между тея двете, определено 2.0 е по-малко неприятния мотор.

105 коня е някаква смешка. Има дачии с повече коне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих попитал на горната обява дали кода на мотора е БКД в което съм на 99% сигурен и там няма никакъв проблем с шестограма, и няма смисъл от смени. Браво за смяната на подгревни свещи, че там е един филм при БКД-то къде са ги навряли, не е като при ВММ-ма. Наскоро мярнах едно А3 с 2 врати автомат, което доста прилично изглежда https://www.mobile.bg/11515276270433675

Цените на А3-ките Спортбек паднаха малко все пак са модел 2003 година така че за 10 000 лева с много търсене, може да си намериш прилична 4-врата!

Редактирано от Ropotamo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо се чувствам парапитек, че жена преди време ми караше 3г поред А3 8п 1.9 тди, 105 коня и нямаше никакви проблеми и миришеше нафтата. И освен цените за регулярните масрафи, други не знаехме. И я караше основно в СФ и от време на време извън града.  Как така решихте, че не е ОК? Колата си е супер и конете са предостатъчни за това приложение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, venomcorp said:

1.9 си е чист трактор. Не е вярно , че е шумен колкото 2.0 tdi. Напротив по-шумен е от него и по-изтормозен. 

 

За шума може да се спори много тъй като всеки е карал/чувал различно разтракани дранголници. По-любопитното е това "изтормозен" какво означава? Какво точно имаш предвид?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Ropotamo написа:

 Наскоро мярнах едно А3 с 2 врати автомат, което доста прилично изглежда https://www.mobile.bg/11515276270433675

 

С този типтроник на тези години - НЕ, ако е автомат по доброто е DSG!

 

Преди 1 час, Misho 82 написа:

Значи,че му е още по-тегаво (сравнено с 2.0TDI)  на-и без това тежкото купе на А3-та. 

 

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

отново и благодаря на всички ви за съветите и коментарите! 

От всичко написано си вадя извод, че двигателя, който трябва да гледам/търся е: 2.0 TDI с 140 к.с. С код - BKD, но от коя година или това няма значение! 

Иначе със сигурност искам колата да е с 4 врати! 


А относно Скоростната кутия - някакви коментари за Автоматик? 

 

Благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, jery написа:

С този типтроник на тези години - НЕ, ако е автомат по доброто е DSG!

 

+1

Е то е ДСГ ако не ти е ясно виж, няма типтроник и 2.0 тди 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...