Prototipus Публикувано 14 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2018 Здравейте колеги. Горд собственик съм на Б5 1.8Т АЕБ ‘96. Още от купуването установих, че има проблеми, но си исках 1.8Т куатро. Проблемът е, че при подаване на газ колата не ускорява както трябва, отделно пали трудно когато е студена или след като е загряла я загася и след 4-5мин я запаля. Изчетох форума, но не намерих решение. Преди да кажете да продължа да чета ще кажа какво е сменяно по двигателя: -свещи и кабели -н75 клапан -бобини -датчици (всички) -дебитомер (оригинален Бош) -горивна помпа -маркуч от дебитомер към турбо предполагам има още неща, но не се сещам в момента. Колата си върти нормално, стартера е добре, но след 4-5сек въртене пали и не държи обороти поне 5-6мин (на студено) докато не започне да загрява. На диагностиката излиза ламбда сонда, но майстора ми каза, че чак такъв проблем не би трябвало да имам от нея, както и за ускорението. Имам бууст метър на който виждам как колата при ускорение понякога не стига фабричните 0.6-0.7 бара, а седи до 0.4-0.5 и сякаш съм атмосферен двигател, че и по-зле. Дори понякога на 0.6 и пийк на 0.9 колата един път тръгва както трябва, друг път не. Вече толкова време, нерви и пари съм вложил в нея, че е грехота да спра сега, така че моля дайте акъл откъде може да идва тоз проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2018 ламбдата сменяй, дросела също, тръгнАл е на 100%. Проверяват се всичките вакууми, клапани, маркучи, както и всичките турбопътища за пропуски. Тия "всички" датчици включват ли и датчика за температура входящ въздух? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гавраил Публикувано 15 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 +1 за дросел! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 15 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 Какви са симптомите при повреден дросел? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гавраил Публикувано 15 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 Ако останалата периферия е работеща, неадекватен отговор при ускорение(слабо) ,нестабилен празен ход(това се отстранява частично при почистване) , ограничава налягането на турбината. Поне при мен са това, но тя и диагностиката си показва,ако я попиташ ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 15 Февруари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 (Редактирано) За датчика за входящ въздух вече не съм сигурен, явно може да не са “сите” датчици. Дросела с почистване няма ли да стане? Иначе диагностиката не показва друго освен ламбдата. Забравих да спомена - на газ върви по-добре и е една идея по-рязка във вдигането на обороти и на място и при ускорение. Редактирано 15 Февруари 2018 от Prototipus Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 15 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 (Редактирано) Огледай вакумите,маркучите на турбото,абе всичко по което минава въздух около двигателя.Най-лесно може да стане проверката като надуеш до 1 атмосфера с компресор и се ослушваш откъде изпуска.Провери и системата за картерна вентилация. Редактирано 15 Февруари 2018 от Gostrex Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 15 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 А защо не огледате инжекторите? Бензиновите има навика да запичат при редовно каране на газ. Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гавраил Публикувано 15 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2018 Сетих се и за друго колега , сменил си помпа , а горивния филтър? А регулатора на горивната рейка ? Тези компоненти ако не са изправни няма да ги отчете диагностиката! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 16 Февруари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2018 Маркучите са тесвани и няма изпускане от там. Инжекторите се бях засилил да ги дам за чистене, но не знам защо така и не го направих. Ще се чистят явно. Горивния филтър е сменен, регулатора мисля, че дори не е гледан. Онзи ден смених маркуча, който идва от дебитомера към турбината, има и изход за към картерната вентилация. Колата продължава да пали трудно, но осезаемо работи по-добре на бензин, не е както трябва, но е напредък. Забелязах, че започва по-често да създава проблем при палене - колата върти, пали, но след като запали заглъхва и гасне и така 5-6 пъти докато накрая си запали нормално. Сякаш не й стига гориво веднага след палене и гасне. Мисля да сваля дросела и да го дам за почистване, макар и колегата по-горе да беше написал, че само малко ще се подобри, но така поне ще съм сигурен ако е дросел. Като е студена и пали трудно, но като запали и я загася веднага и тръгна да я паля е чакмак и от раз пали, но преседи ли 5-6мин и пак започва едно въртене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gostrex Публикувано 16 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2018 Ако можеш да свалиш дросела сам,не виждам какъв е смисъла да го даваш за почистване.Купи си един спрей за спирачки грабвай една стара четка за зъби и ти си човека,нищо сложно няма в самото почистване.Регулатора може да го проверите с манометър,в аутодата има данни какво налягане трябва да държи с закачен и откачен вакум на регулатора.Ако тоя мотор показва fuel trim на диагностика е добре да ги погледнеш,няма да ти решат проблема,но ще разбереш поне от недостиг или от излишък на гориво се инати с паленето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bessen Публикувано 17 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2018 При смяната на горивната помпа е възможно да не са закрепили правилно маркуча към нея. При изгасена кола в помпата има клапан, който поддържа налягане в горивопровода около 2бара необходими за запалването. Това може да се измери или с надуване към резервоара не трябва да поддава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 19 Февруари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2018 Не ми е проблем чистенето на дросела, проблем ми е свободното време. На диагностиката няма fuel trim, само ламбда. Ще кажа на майстора да погледне регулатора и горивната помпа, че и аз започнах да се замислям дали няма доста общо с нея. Благодаря колеги, ще пробвам и пиша с резултати след това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 19 Март 2018 Автор Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 Малко развитие по темата. Колата влезе в бокса за доста неща, сменени са : ангренаж, ролки, биалетки, водна и горивна помпа, ламда сонда, тампони навсякъде и нова турбина. При разглабянето видях изпускателния колектор, че има спукано, та го водих на заварчик. Цялата кола е прегледана и остава само АБС блока да се погледне, тъй като при скорост от 7 до 13км/ч пуска блокажа на едно от колелата само без значение дали има нужда или не. След всичко това колата определено работи и се движи по-добре, но отново върти 4 секунди преди да запали, ако е загасене преди 3-4мин си пали веднага, но минат ли повече от 6 минутки и се започва едно въртене. Изчерпал съм се от идеи, ако имате някаква кажете и вие. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 Кофти датчик на колянов вал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 На 2/19/2018 at 15:05, Prototipus написа: ... На диагностиката няма fuel trim, само ламбда. ... Грешка. Не знам кой ти прави дисгностика, ма нищо не разбира. На тоя AEB от 1996г. се гледа 8-ми канал средните две полета, лявото ( 2-рото ) е за на място, дястото ( 3-тото ) е за в движение. Нулират се само с рзкачане на + клемата на акумулатора ( изчакваш 5-6 минути и закачаш отново). След процедурата минаваш по всички модули и изчистваш грешките за ниско/липсващо захранва е. М/д какви грешки има записани в ECU-то? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 19 Март 2018 Доклад Share Публикувано 19 Март 2018 А инжектори чистихте ли? Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 20 Март 2018 Автор Доклад Share Публикувано 20 Март 2018 (Редактирано) Датчиците са сменени. Грешки каза майстора, че не вади вече (след смяната на ламдата и дебитомера), но смятам да попитам някой от вас къде да отида, за да се направи една читава такава. За fuel trim-а имах предвид, че не излиза на диагностиката (поне така ми каза майстора, не съм я виждал). Та дайте някой читав диагностичар (да кажем) от София. Инжекторите не са чистени, но сега като каза, май ще се запътвам натам, като се има предвид, че чак след 3-4 минути не пали след гасене. Редактирано 20 Март 2018 от Prototipus Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 20 Март 2018 Доклад Share Публикувано 20 Март 2018 Ами айде де, от един месец те чакам да ги изчистиш [emoji6] Газ има ли таз пущина? Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fx rookie Публикувано 20 Март 2018 Доклад Share Публикувано 20 Март 2018 На 2/15/2018 at 9:44, Prototipus написа: За датчика за входящ въздух вече не съм сигурен, явно може да не са “сите” датчици. Дросела с почистване няма ли да стане? Иначе диагностиката не показва друго освен ламбдата. Забравих да спомена - на газ върви по-добре и е една идея по-рязка във вдигането на обороти и на място и при ускорение. Изглежда е с газ. Моята също започна с подобни симптоми, именно палене с повече въртене като е топла, откакто и сложих газовото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 21 Март 2018 Доклад Share Публикувано 21 Март 2018 Ааа това съм го пропуснал. В такъв случай излязоха поне още 5 неща за проверка. Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 21 Март 2018 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2018 Ами като се замисля когато взех колата газовата и не работеше и се караше само на бензин, оправих газовата и няколко дни след това започна това с паленето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 21 Март 2018 Доклад Share Публикувано 21 Март 2018 Опааа, я виж вакуума от изпарителя дали надува. Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prototipus Публикувано 19 Април 2018 Автор Доклад Share Публикувано 19 Април 2018 (Редактирано) Надува, да. Тук наскоро започна да зачестява и паленето с глъхнене, сиреч - паля колата (и топла и студена), тя работи 1 секунда и сякаш и свършва горивото и гасне. Понякога запалва от 2рия път след като загасне, понякога от 20тия. Говорих с няколко човека и от всички варианти май стигнахме до пикаеща дюза, защото при въртенето започва да намирисва на бензин, през ауспуха също. Дали няма някой читав, който да ми направи нормална диагностика в София? П.С. - Колата пали само на безин. Редактирано 19 Април 2018 от Prototipus Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 19 Април 2018 Доклад Share Публикувано 19 Април 2018 Абе тя пали само на бензин, ама ако надува през щуцера на редуктора, добавя и по малко газ и от там ти е драмата според мен. Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване