Jump to content

Показания дебитомер 4.2i 4F (BAT-335 к.с.)


kurty

Recommended Posts

 

Здравейте. Ето един лог за показанията на дебитомера.

Колата е А6 4F 2005 с 4.2i. Данните са сваляни на 3-та(автомат).

Има три неща, които не са ми ясни :nixweiss:

Първото е , че оборотите на места се задържат.

Второто е , че грамовете въздух не се движат само нагоре,

 а постоянно "играят". Вдигат се - падат, вдигат се - падат и така до прекъсвач. 

Третото е, че тези максимални 230 гр. въздух дали са достатъчни за този двигател ?

След известно търсене намерих лейбъл файл за точно този двигател. Та там е записано

,че грамовете са от 0...300 и минималните са 250 гр/сек. За S4-ka с 344 к.с. дават минимум 270 гр.

За А8 с 4.2i пак 335 к.с. дават от 250-280 гр./сек. За 4.2i FSI дават минимум 280 гр.

Този дебитомер дали си е вече за смяна ? Четох, че показанията на дебитомера влияят на работата

на кутията. Та дали тези задържания на оборотите и спадовете на вкарвания въздух идват

от дебитомера или торк-конвертора си заминава и това влияе на натоварването на двигателя

и от там идват задържането на оборотите и спадовете във  вкарвания въздух? 

Дайте малко съвети :lupe:

        RPM        Mass          Flow          Load                  Ign, Timing
       
         /min           g/s             %      °BTDC

 

1800 68,17 100 0,8
1760 57,11 100 7,5
1760 55,86 100 7,5
1720 54,86 100 9
1680 50,06 100 10,5
1760 56,42 100 9,8
1880 57,94 100 12
1920 61,28 100 10,5
1920 61,89 100 12
1920 58,36 100 11,3
1960 65,47 100 13,5
2000 61,89 100 12,8
2040 65,28 100 11,3
2080 74,5 100 12
2120 71,42 100 14,3
2160 76,72 100 11,3
2200 67,89 100 13,5
2280 79,5 100 15
2320 82,67 100 12,8
2360 85,44 100 15
2400 87,72 99,6 15
2440 80,36 100 14,3
2480 83,72 100 12,8
2520 88,94 100 11,3
2560 92,42 100 9,8
2640 94,33 100 8,3
2680 93,89 100 11,3
2720 98,56 100 7,5
2760 100,39 100 10,5
2800 106,89 100 9
2840 108,92 100 10,5
2920 108,11 100 8,3
2960 102,81 100 10,5
3000 110,75 100 6
3040 112,67 100 9
3080 118,61 100 9
3120 120,72 100 9
3200 118,75 100 9
3240 119,92 100 9,8
3280 131,22 100 10,5
3320 129,03 100 9,8
3360 131,89 100 9
3400 132,33 100 10,5
3480 140,47 100 8,3
3520 126,86 100 9,8
3560 147,19 100 12
3600 143,08 100 12
3680 153,78 100 10,5
3720 144,33 100 11,3
3800 136,83 100 11,3
3840 155,39 100 11,3
3840 156,94 100 13,5
3920 157,33 100 11,3
3960 163,64 100 12
4000 164,14 100 13,5
4080 157,5 100 13,5
4080 157,5 100 15
4160 164,44 100 9,8
4200 167,08 100 9,8
4240 160,36 100 15
4280 179,25 100 12,8
4360 165,25 100 13,5
4400 162,75 100 15
4440 180,06 100 15
4480 166,97 100 11,3
4520 182 100 12
4600 174,25 100 13,5
4600 174,53 100 13,5
4680 182,83 100 13,5
4720 191,14 100 13,5
4760 161,39 100 12,8
4800 175,58 100 13,5
4840 185,97 100 14,3
4880 167,31 100 13,5
4920 195,61 100 16,5
4960 176,08 100 13,5
5040 183,92 100 15,8
5080 187,36 100 16,5
5120 183,36 100 15,8
5160 192,33 100 18,8
5160 205,64 100 18
5240 197,72 100 15,8
5280 187,14 100 15
5320 195,36 100 17,3
5360 190,31 100 15
5400 196,81 100 19,5
5440 210,53 100 15,8
5480 197,97 100 17,3
5520 192 100 17,3
5560 194,64 100 15,8
5600 194,14 100 17,3
5640 201,72 100 19,5
5680 197,53 100 18
5720 202,67 100 15,8
5760 206,33 100 16,5
5800 207,28 100 17,3
5840 209,61 100 17,3
5920 210,33 100 17,3
5920 210 100 18
6000 205,31 100 18
6040 212,69 100 18
6080 208,92 100 18
6120 216,69 100 18,8
6160 211,72 100 18,8
6200 213,78 100 19,5
6240 218,69 100 18,8
6280 227,81 100 16,5
6320 211,92 100 19,5
6320 235,19 100 22,5
6360 225,39 100 21
6400 240,42 100 19,5
6440 228,56 100 21,8
6520 222,08 100 4,5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто умножаваш конските сили на твоя двигател по 0.8 и ще видиш колко трябва да показва. Ако са ниски стойностите (не пишеш твоя двигател колко коня е?) може да опиташ да почистиш дебитомера със спрей за почистване на дебитомери. Не ползвай друг тип спрей за да не го повредиш защото не е евтин, а ако трябва да се купува нов дебитомер е хубаво да е оригинален. Дебитомера е изключително важен за правилната работа на двигателя и автоматичната скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е v8 335 к.с. 

Това с умножението по 0.8 за моя двигател показва, че трябва да вкарва 268 гр./сек.

Което до 230 максимум,както показва моя дебитомер е голяма разлика. Има-няма едни 50 к.с. липсват :hilezh:

Ако не се лъжа оригиналния дебитомер е на Бош. Намирам го на цена от 180-190 лв.

Не е кой знае какво, но и не е много ОК, да се купуват части на метода проба-грешка.

Аз си мисля, че при мен има и 2-та проблема. И дебитомера си заминава и торк-конвертора също :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като форсираш дали се движи от край до край, на около 3500-4000 оборота трябва да отваря, а като дадеш на контакт веднага трябва да затвори или като запалиш, в зависимост дали вакуум резервоара задържа вакуум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата да попитам, че в последно време и аз разучавам дебитомер показания...възможно ли е ако дебитомера показва по-малко коне колата реално да има повече по някакъв начин? Или това което показва е теоретичния максимум?

 

Два 4,2ки съм виждал да показват около 250коня по дебитомер и мисля, че и на гъзомер отговарят нещата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

280коне или грамове? И да е работил колектора има и други места откъдето бягат все пак. Аз затова се интересувам сега ако дебитомера  не може да покаже конете значи ли това, че каквото показва е абсолютния теоретичен максимум на колата? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално дебитомера не показва конете а колко въздух постъпва към двигателя (g/s), въпреки че по тези показания може да се съди приблизително колко коня е колата. Почистването на дебитомера върши работа почти винаги, но ако пак са ниски показанията при пълна газ и крайни обороти значи е за смяна. Специално от дебитомерите на Бош много се оплакват, че почват бавно да губят точността си и съответно показват по-ниски стойности от действителните без да записват грешка, което води до неусетно намаляване на мощността на двигателя. Много често нови афтермаркет дебитомери идват със същите или по-ниски показания затова се препоръчва да се смени с оригинален, купен от представителството - това по чуждите форуми. Аз лично по същата причина купувах 2 дебитомера - първия беше афтермаркет на Пиербърг, който изкара година и половина, но и преди това даваше по-ниски показания когато му скимне. След това купих от Порше (с отстъпка от @Raino) и всичко с показанията се оправи.

 

Ако управлението на всмукателния колектор не работи както трябва и някоя от "флейтите" вътре е блокирала или не се върти, в зависимост от положението ѝ, ще показва или колкото трябва (ако е отворила късия път вътре, високи обороти) или малко по-малко ако е останала в положение "до 4000 оборота". При този двигател флейтите са две - за всеки ред на двигателя и за да даде толкова ниски показания би трябвало и двете флейти да са блокирали в положение до 4000 оборота и пак не съм сигурен дали ще е толкова голяма разликата в показанията на дебитомера. До колкото знам при изправно управление на всмукателния колектор се добавят около 20-30 коня след 4000 оборота на двигателя, което като показания на дебитомера е не повече от 20g/s.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята логика е че ако дебитомера не показва правилното количество въздух значи или е за смяна или има други проблеми по колата, които не ми позволяват да покаже каквото трябва. Но ако не се види в цифри необходимото количество въздух не виждам как колата ще постигне заводските коне.

 

Клапите не съм на 100% сигурен но съдейки от показанията на 2,8 със и без клапи процентно мисля, че късия път ще дава повече коне разлика. А не са ли 3 пътя между другото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, kpematop написа:

Като форсираш дали се движи от край до край, на около 3500-4000 оборота трябва да отваря, а като дадеш на контакт веднага трябва да затвори или като запалиш, в зависимост дали вакуум резервоара задържа вакуум.

Ходих при един майстор и мапер, та той гледа а аз давам газ. Първия път  давах плавно газ до 4К....нищо.

Обаче после форсирах до 6К и каза, че се движи, ама на колко оборота се е задвижила не знам.

Освен това се вижда една клапа само отгоре. В етка гледах че са 2, като едната е някъде надолу и не се вижда.

Та другата дали се движи....не е ясно. Може ли да е само с 1 клапа ? Едва ли......ама :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Любопитно ми е при мен какви ще са стойносттите. На кои канали се прави това измерване и има ли значение на скорост се провежда събирането на данните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 3-ти канал.

Аз го правих на 3-та, но ми обясниха че се прави на пред-предпоследна скорост.

Т.е. при 5 скоростна кутия - на 3-та, при 6 скоростна  на 4-та.

Ако колата ти е S4 с двигател ВВК, то минималното е 270 гр./сек. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блок "Engine" и после на 3-ти канал. 

На 4-та от 1500 ако може да тръгнеш. Обаче не на кикдаун, че е на ниски обороти

с висока предавка и въпреки, че е на "ръчни" скорости, пак сваля на 2-ра. Като се натисне

бутона зад педала.Само до него(бутона). И я задръж докато сама включи 5-та.

Прави го в началото на червената зона на оборотомера. Нищо, че е на "ръчна" смяна.

Ако направиш лог, ще е много добре.Все пак еднакви двигатели са.

Имам лейбъл файл-а точно за ВАТ и за BAR, който всъщност е 4.2 FSI

Както и конвертор за лейбъл файлове с разширение .clb за конвертиране в .lbl 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези тестове на дебитомера, ако е автомат скоростната кутия, се правят в режим "S" защото там горивните карти позволяват пълна мощност на двигателя. Като правиш лог просто е важно да не отпускаш педала на газта (натиснат до ламарината), дебитомера ще покаже максимални стойности на всяка от предавките при максимални обороти на двигателя. Най-добър лог се получава на 3-та и след нея защото там сравнително по-бавно достига крайните обороти и се получават повече записи. Трябва хубава права отсечка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте и колко градуса на аванса връща. От това също зависи колко ще смуче дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@cavemaan Дали няма да се окаже , че и при теб нещата не са много ок :nixweiss:

Според Цецо при изрядни филтър, всмукател, ламбда и т.н. трябва да показва 260 - 290.

За моя двигател, който е 335 к.с., а твоя освен че е 344, може и да има и други разлика

за по-добър перформанс. Все пак е S4.

За ВВК - Mass Air Flow,Sensor (G70),Range: 0.0...300.0 g/s\nSpecification (Idle): 3.0...6.0 g/s\nSpecififcation (Load): min. 270.0 g/s

Аз ще изчакам @nichirenshu да направи и той един лог. Да видим и при него как са нещата, но мисля да си купя дебитомер.

 

@VBI, можеш ли да метнеш една "картинка" от етката на всмукателя на двигател ВАТ?

Благодаря ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб е с една "флейта", твоя двигател BAT излиза в каталога след 2006, това е според онлайн ЕТКА: Всмукателен колектор

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тези онлайн етки няма чертеж в разглобено състояние с всички детайли.

Както го има в твоята тема за твоя двигател. Освен това на чертежа се вижда,

че има две вакум клапи с 2 лостови механизма. Аз търсих , оглеждах, напипвах

(че тясно и не се вижда добре) и виждам/намирам само една клапа с лост и сериозна пружина.

Та ми трябваше схема/чертеж от истинска етка, да видя как е там.

А всъщност защо са 2 клапите? За да се движи/завърта флейтата ъглово в двете посоки?

Аз виждам една клапа и лост с пружина, която да върне "флейтата" в начална позиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В idle виждам около 5-6 g/s. Load min 270 g/s би трябвало да е в оборотите, в които се очаква да има 340к.с. Тестът ми не е до прекъсвач и не се вижда колко ще е максималното g/s, но имам и една "дължина" без педалът да е на 100%.Там стойностите са с около 25-28% надолу. Според мен работи нормално. Все пак има едни 13-14 години експлоатация които със сигурност ни отделечават от каталожните данни. Ще съм благодарен ако пишеш има ли промяна след подмяната му. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два са вакуумните механизми, но може да са свързани заедно или поне по чертежа се вижда че се закачат горе на флейтата на всмукателния колектор. Другия вариант е да не е вярна схемата и да са две - една отгоре и една отдолу. На повечето осмаци 4.2 са две флейтите - по една за всеки ред цилиндри.

 

Може би при теб е една флейта от този тип: ЦЪК . Най-добре е да си огледаш къде се свързват двата приводни механизма.

 

Причината да не ги дават разглобени като при мен е, че от Ауди се предлагат само в комплект с всмукателния колектор - т.е. няма ги като отделна част. Ако потърсиш снимки на твоя всмукателен колектор може да видиш какво представлява.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...