Jump to content

Светна червената лампа за маслото


milen1110

Recommended Posts

Здравейте! Да споделя какво ми се случи снощи.  Колата е А6 С5 1,8Т .Шофирах около 180 км. и както си карах с около 80 км/ч на 5 предавка ми светна червената лампа на маслото на фиса. Веднага спрях и загасих двигателя. Знам, че това е индикация за налягането на маслото, но какво да направя друго на пътя освен все пак да погледна нивото на маслото. Извадих щеката и имаше масло. Маслото е на 9 500 км. и след още 500 км. ще го сменям. Маслото е Тотал 5W40. Само с такова карам. Вече съм минал 40 000 км. с тази кола и все с такова масло. До сега не ми е светвала тази лампа. Оставаха ми още 20 км. да се прибера до в къщи. Запалих колата, лампата не светна вече, нямаше шумове от двигателя, подкарах я и се прибрах. 

Днес свалих датчика за налягане на маслото (над масления филтър, не знам дали има друг) и на негово място закачих манометър. Колата беше студена. Запалих я, на ниски обороти държеше 3 атм. След като загря на 90 градуса налягането на ниски обороти беше 1,5 атм. На 2 000 оборота - 3 атм., на 3 000 оборота 5 атм.

Мисля, че проблема е бил в датчика за налягане на маслото.

Сложих същия датчик и за сега така ще я карам. Ако пак ми светне мисля да сменя датчика. Ще си покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се оправи от датчика  може да е запушена цедката на картера и да  не качва масло. Зблъсквал съм се с такъв проблем.сваляш картер и чистиш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е запушена, като закачих манометъра нямаше да има такова налягане, така че този проблем го отхвърлям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.08.2018 г. at 21:46, milen1110 написа:

Мисля, че проблема е бил в датчика за налягане на маслото.

Сложих същия датчик и за сега така ще я карам. Ако пак ми светне мисля да сменя датчика. Ще си покаже.

 

Не! Не е от датчика (даже са два датчика), а е от маслото.

Датчика ти работни коректно, както и помпата ти дава добро налягане.

На маслото му дошъл краят на живота и е за смяна. Паднал му е вискозитета от жегата (HTHS), понеже доста киломтери си изминал (веротно с висока скорост), и след като си намалил скороста - респективно оборотите на двигателя, тогава на системта за "oil presure early warning" не ѝ е било достатъчно налягането на един от двата датчика и е вдиганала аларма. Най-вероятно ДВГ е останал за кратко без мазане в главата, което не голяма драма.  

На Total 9000 5w40, живота му (т.е .междусменият интервал) е м/у 7-9хил.км., разбира се зависи и как караш, и на какво гориво си.

Все пак, бих ти дал съвет да ползваш маслен филтър MANN 940/66, а ако разполагаш с възможности - да ползваш и по-хубаво масло  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това му е много на тотала, ако има и газ още по зле, на същото мнение съм за алармата с маслото. ОМ масло не надвишавам 10 000 км за смяна.

Един въпрос, защо този филтър, а не кнехт? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, buzzi написа:

Един въпрос, защо този филтър, а не кнехт? 

A! Не е задължително да е MANN, разбира се че може и KNECHT, само да се откире кой е референтият номер спрямо оригиналният 068 115 561 F.

 

Иначе защо предлагам да е точно това MANN-че, ами сравнил съм му техническите данни и се оказа, че има сравнително добра пречистваща проупускливост (20 µm) и много добър дебит (66л./1мин), т.е. могат да се движат почти всички видове т.нр. "синтетични" масла, задържа проблемните частици за хлабините на VAG, и най-важнто - остава в работен (пречистващ) режим почти до 4000об./мин.

  

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ново масло 5w40 на загрял двигател трябва да е около 2 бара на об.,и на 2000 об. окло 4.4 бара. Смени първо маслото,и измери дали си в тия граници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Вчера пътувах от Пазарджик за Добринище (около 100 км.) По средата на пътя 5-6 пъти ми светна лампата за налягане на маслото. Светва за около 5 сек. И изгасва. Нямаше шумове в двигателя. Не съм и спирал. Днес пътувах обратно не е светвала лампата. Маслото съм го сменил и е на 2000 км. От първия път когато ми светна съм минал 2500 км. И за този интервал ми светна само 1 път. В началото на темата съм описал какво съм направил. 

Мисля , че проблема е в датчика. Казват , че има 2 датчика. Единия е на масления филтър. Къде е другия ?

Вие какво мислите , къде е проблема ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш чистиш картера сменяш помпата сглобяваш слагаш 5W40 и пак си караш :)

Ако не го изчистиш отиваш на блокаж ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 24/08/2018 at 19:46, milen1110 написа:

Здравейте! Да споделя какво ми се случи снощи.  Колата е А6 С5 1,8Т .Шофирах около 180 км. и както си карах с около 80 км/ч на 5 предавка ми светна червената лампа на маслото на фиса. Веднага спрях и загасих двигателя. Знам, че това е индикация за налягането на маслото, но какво да направя друго на пътя освен все пак да погледна нивото на маслото. Извадих щеката и имаше масло. Маслото е на 9 500 км. и след още 500 км. ще го сменям. Маслото е Тотал 5W40. Само с такова карам. Вече съм минал 40 000 км. с тази кола и все с такова масло. До сега не ми е светвала тази лампа. Оставаха ми още 20 км. да се прибера до в къщи. Запалих колата, лампата не светна вече, нямаше шумове от двигателя, подкарах я и се прибрах. 

Днес свалих датчика за налягане на маслото (над масления филтър, не знам дали има друг) и на негово място закачих манометър. Колата беше студена. Запалих я, на ниски обороти държеше 3 атм. След като загря на 90 градуса налягането на ниски обороти беше 1,5 атм. На 2 000 оборота - 3 атм., на 3 000 оборота 5 атм.

Мисля, че проблема е бил в датчика за налягане на маслото.

Сложих същия датчик и за сега така ще я карам. Ако пак ми светне мисля да сменя датчика. Ще си покаже.

Ниско ти е налягането,виж к’во съм ти писъл по горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих на майстор , каза , че проблема е в таблото. Давали такива грешки. Склонен съм да му вярвам , защото го прави рядко. Нямам друго обяснение за 10 мин. да ми светне 5 пъти и да гасне след 5 сек., а след това за 20 ч. каране да не ми е светкала. След като смених маслото не съм мерил налягането. Тези стойности са със старото масло , което беше на 9 500 км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Колега намерили проблема, аз имам същия сменено масло сменена маслена помпа почистени тръбички картери и след като вдигне 80 градуса на маслото започва да свети лампата :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се на по-предната си Alfa Romeo, че имах такъв проблем (атмосферен бензин) - имаше една странна особеност - като караш няколко минути със ниска постоянна скорост светва "Low Pressure" (изписва го на екрана, тя няма иконка на таблото, а си служи с текст на самия екран). Сменях масло, сменях датчик, какво ли не правихме - така я и продадох. Не разбрах защо го правеше това. Да я опънеш със 180 не и пречи, но да я караш с 20 км/ч няколко минути не и харесва - веднага low pressure. Пак казвам, че сме сменяли масло на два пъти , всички филтри, датчик...нищо. Така си отиде при новия собственик, естествено знае за проблема. Не знам дали го е решил де.

 

Следя темата, че ми е интересна (макар и да става въпрос за Audi, но пак е бензин, макар и турбиниран).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата започна да светва все по често. Правеше го на ниски обороти. Карам по магистралата няма проблеми. Слизам от магистралата, оборотите са ниски и лампата светва. Реших да сваля картера и да видя какво става. Цедката на маслената помпа беше позадръстена. Така и така я бяхме отворили реших да сменя маслената помпа с нова. Изчистих и картера. Вече 3 500 км. лампата не е светвала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата се гледа дали е износена и ако е здрава не виждам смисъл да се сменя. Иначе нагара в цедката си е проблем. Втория датчик за масло е на картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, той, тоя нагар от къде е дошъл... Сега сигурно и цялата система е пълна със сополи, и ако оцелее турбината ще е жив късмет. Там се коментираше една тръбичка за високото налягане, която се...запушва и  става мъчно на собственика, като вади кинтите за новата турбинка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...