Jump to content

1.8T BFB 2006 Пренадува на 1.1-1.2bar


markata

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди два месеца се сдобих с A4 1.8T BFB предно 163hp 2006 на Метан. 

Обслужих я, почистих дросел и дебитомер. Турбото няма луфт на опипване.

Смених свещи, бубини, N75, blow off, клапанът за картерната вентилация/големият отгоре/.

 

Сложих уредчето за boost meter и прави впечатление, че колата надува доста пъти до 1.1-1.2 бара. 

Не е чипната, нормално четох за 0.6-0.8.

Капачката на маслото играе много като е отвита.

 

Малките маркучета от N75 до турбото са били сменяни, картерния Г образен също .

 

Колата върви на пресекулки на бензин, също зависи дали дали рязко тръгваш или плавно.

 

Като е на метан на 4000-4400 оборота явно минава на бенин и тогава те залепя на седалката - очаквах да е така и на бензин. 

За 12сек е 0-100

Може ли инфо какво следва да проверя? Ако имате познат опитен , читав майстор от Варна  - ще засичам налягане на бензина дали е над 3 , ще сипя бардал и цял резорвоар за почистване на отлагания по системата. 

 

Това са всичките кодове на грешки от самото докарване на ход до днес . Единствено чека за катализатора не може да го премине и след пускане на тест вчера отново логна грешката - Cat B1 not OK.

Записа веднага 16804 P0420

Останалите се изчистиха след описаните и сменени по-горе части

 

 

1 Fault Found:
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Readiness: 0010 1101
 
18010 - Power Supply Terminal 30 
            P1602 - 002 - Voltage too Low
 
Readiness: 0110 1101
 
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - 16687 - Cylinder 3
P0303 - 001 - Misfire Detected
 
2 Faults Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 002 - Control Range Not Reached - Intermittent
 
Readines: 0000 0001

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето ти какво означават грешките и възможни причини:

Грешка 16395 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16395/P0011/000017 - възможно е грешно да е зацепен ремъка или нещо по веригата, ако не е въпросният датчик, за който пише

Грешка 18010 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18010/P1602/005634 - слаб акумулатор най-вероятно

Грешка 16684 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768 - може да са много неща, но грешката е за цилиндър 3, много вероятно е да е бобина, щом е и на метан, във високите може да я набива, като не му стига гориво, за това минава на бензин. Трябва да се настрои като хората, но след като се отстранят другите проблеми по другите грешки

Грешка 16804 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16804/P0420/001056 - ламбда сонда, спукани маркучи за вакууми или катализатора е аут.

Грешка 16683 - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665  - пак може да е от спукани маркучи, DV клапана, а.к.а блоу офф или нещо по турбината, но не ми се вярва.

Коя е останала последно? Тая за катализатора ли само?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за наптътствията, колега !

 

Грешката с катализатора си остана и се появява при тест за катализатора.

 

След цяла седмица компютри се оказа , че е започнало да дава отново първата и вече по често:

 

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
 
Предружена и с :
 
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Intermittent
 
 
Измерих съпротивление 17 ома , захранване на буксата 12V .
Ако някой е под капака - Веригата се чува при студен старт.
 
Ъглите са в групата 93 - стойности на бензин 0KW ъгъл, на метан директно минава -6KW.
 
Четох в друга тема си сменял въпросния обтегач + датчик 058109088K от ebay за 300лв преди 4години
 
Явно и при мен ще се наложи - може ли информация как се държеше преди и след това колата? Марка ли избра и коя?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези грешки не са причина за това, което си описал.

На 17.09.2018 г. at 18:28, markata написа:

Колата върви на пресекулки на бензин, също зависи дали дали рязко тръгваш или плавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, МММ1 said:

Тези грешки не са причина за това, което си описал.

 

За 1вата точно пише:

Possible Symptoms

  • Power Loss

 

За 2рата също го имам, най забележим на студена кола

Possible Symptoms

  • Erratic Idle

 

Теб на какво те навежда - имам омазняване около гарнитурата на N205 , налягането на горивото е измерено 5 bar-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на горивото е 4bar. при този автомобил.

Аз също съм сменял обтегач и верига на BFB. Освен изчезването на шума от веригата, друга разлика нямаше.

При теб трябва качествена диагностика и да се гледа какво се случва в движение. Има вариант да имаш и некоректно работещи бензинови инжектори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Вдигаше ти двете грешки като моите ли? Защо смени обтегач и веригата?

5bar проблем ли е като стойност на място ? 

Ако можеш да препоръчаш такъв качествен диагностик с опит за Варна или околията , може и за Пловдив като имам път ? 

 

Ще съм много благодарен !  Или поне от къде да тръгна - почистване на бензинови инжектори? Сами от Гюнтер сервиз е погледна на бързо като според него времето за инжекторите е голямо / по спомен около 2ms /

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегачът го смених заради изтракване на веригата при студен старт. Грешки нямаше.

По спомен знам, че трябва да е 4bar. но не съм го мерил.

При това поколение двигатели диагностиката казва почти всичко. На теб ти трябва качествена такава от човек с опит.

Мога да помогна със сервизи само за Бургас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Бургас също върши страхотна работа - хем разходка и хем работа ще се свърши - ако можеш да напишеш контакт на човека (сервиза), че тръца муца някъде с половината коне на бензин, а какво остава за метана.

 

Благодаря!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On ‎30‎.‎09‎.‎2018 at 4:23 PM, markata said:

Благодаря за наптътствията, колега !

 

Грешката с катализатора си остана и се появява при тест за катализатора.

 

След цяла седмица компютри се оказа , че е започнало да дава отново първата и вече по често:

 

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
 
Предружена и с :
 
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake) 
            P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Intermittent
 
 
Измерих съпротивление 17 ома , захранване на буксата 12V .
Ако някой е под капака - Веригата се чува при студен старт.
 
Ъглите са в групата 93 - стойности на бензин 0KW ъгъл, на метан директно минава -6KW.
 
Четох в друга тема си сменял въпросния обтегач + датчик 058109088K от ebay за 300лв преди 4години
 
Явно и при мен ще се наложи - може ли информация как се държеше преди и след това колата? Марка ли избра и коя?

Аз смених обтегач и верига, защото тракаше като дизел, като загрее. Разлика, както каза и колегата не съм усетил. Съмнявам се да е от това проблема с пренадуването. Маркучи и вакууми провери ли? Катализатора ти най-вероятно е чао, щом не трие грешката. Рязане и софтуерно изключване или нов - твое решение.

След като вади грешката за веригата, а и трака, не съм сигурен, че разходка до Бургас ще е най-безопасното нещо. Прескочи ли става грозна работа май май :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С диагностика от Бургас се разбрах за другата седмица.

 

Обаче ми се появи един по приоритетен проблем - теч на бензин и шум от подкалника при празни обороти. Звукът е нещо от сорта на Тъ-Тъ-Тъ-Тъ, като ту изчезва ту се появява, както е и по-силен и по-слабо доловим.

 

Слагам - снимки от теча - при обслужването на колата смених горивния филтър - Моля за съвет как да тествам този кенистър дали е запушен / шумът е от подкалника / , клапанът над въздушния филтър постоянно цъка . По диагностика не вдига грешки. 

 

Прочетох, че някои са сменяли филтри , други този клапан над филтъра . Може ли конкретно инфо от къде да се тръгне и какво да се провери - благодаря !

 

 

IMG-a0c2a66b3e307a447839c8c79532cf6a-V.jpg

IMG-b3e4b1a4c98b477130d72b3402002af6-V.jpg

IMG-fd74b0ce9e6c4324a7ce3451adaaaac5-V.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След смяна с оригинален филтър за бензина няма теч от няколко дни :)

 

Може ли да подскажете капачката на маслото при студен мотор прави вакум, а като се стопли започва да духа през отвора и капачката танцува яко Буги-Буги на силния надув

 

Като подам малко газ преди да е загряла до 90 се прибира , но стигне ли 90 няма шанс да се прибере и на празен ход и на 2000 оборота .

 

Как е нормално да бъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Тази кола трябва да пиква на 0.6 и да държи 0.55. Виж 115 канал какво дава.

Ако иска и държи 1 бар гаранция е чипосана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

 

Благодаря, колега!

Разбрах го по трудния начин .

След смяна на обтегач верига определено тръгна по-добре, но остана пренадуването. След Пик 1.1-1.2 , спада на 0.9 .

 

Забелязах го вече 115ти канал - търси 1 бар -постът ти само затвърди съмнението ми.

 

Но колата определено се държи като сток , явно не са направили качествено чипосване и настройки и толкова са им били възможностите.

 

Явно ще трябва да намеря някой, който да е погледне във Варна

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Работи с дизели и не иска да чува за бензин, опитал съм

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Благодаря на колегите @zhelyazA6 и @kpematop , които откриха и отстраниха проблема в мапа на софта / някое италианче се е мъчило да мапва /. Горивните карти са били тотален леш.

 

Сега вече колата има коренна промяна в поведение и ускорението на пътя!

 

След няколко месеца ходене по мъките и излишно изхарчени пари най-накрая се радвам на колата от 2 месеца насам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...