tchoumpov

А6 3.0 tdi шум от двигателя ГНП ???

Recommended Posts

Моля за съдействие ако няко се е сблъсквал с подобен проблем:

Шум от предната част на мотора, около ГНП. Проявава се на около 900-950 оборота, без значение топло студено.

На пипане с ръка се усеща синхронна вибрация със шума в помпата, Това което е направено до момента Смяна ГНП ( старото ГНП е разглобено и проверено и е ОК), смяна водна помпа,смяна ремък с ролки ГНП. Проверено налягане до помпата-ОК. Сложените нови части са Оригинални. В Порше я гледаха и казаха карай спокойно. Обаче този шум не ми харесва. На клипа се чува след 1:10 мин.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някакви опити за откриване на причината правил ли си? С какъв мотор си?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм с ASB, но шумът е същия. Сменил съм на аксесоарния ремък всичко - водна помпа, ремък, всички ролки и обтягащия механизъм. По ГНП не съм пипал. Смених компресор (гръмна), хидравлична и вакум помпа. Смених и вериги и обтегачи, без зъбните колела.

Подозирам някоя дихтунга на дюза да не е изплякала, но всичко изглежда чисто.

Един поляк беше снимал клип, и неговата чука. В коментарите беше споделил, че шумът е намалял като е спрял да слага добавки в горивото, цетан буустери. И аз забелязах, че като я почерпя с повечко добавки причуква по-отчетливо.

На друго място четох наскоро за някаква ролка-ексцентрик, която опъвала ремъка на ГНП-то, и тя имала потенциала да издава причудливи звуци...

Карам я вече 80к км, звукът не е прогресирал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен този шум се прояви отскоро, 10-на дена. Не е ''чукане" в мотора а по-скоро ''виене" или "стържене".

Изминал съм около 1000км така. Не можем да установим, какво го предизвиква!!!! А за мен е притеснителен, защото може да е признак за серизен проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз чувам два звука, единия е пукане/чукане, а другия е между металическо стържене и виене.

Не знам какво да ти кажа...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реших да преслушам моите шумове. Изчезнали са, или аз съм оглушал. От 5-6 резервоара слагам двутактово масло в горивото и малко добавка, за да компенсира спада на цетановото число.



Ще пусна видео на студено, и на загрял мотор, само да ги кача.





Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвайте да смените FCA клапана в помпата, той регулира колко нафта да влиза в помпата.

Когато така причуква помпата вижте колко бара е налягането в рейла на 22 канал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

227-234 bar at iddle.

Виждам сензор на рейла, на помпата отделен ли е?

00607714ce756048591a34877e14229f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, kpematop said:

Пробвайте да смените FCA клапана в помпата, той регулира колко нафта да влиза в помпата.

Когато така причуква помпата вижте колко бара е налягането в рейла на 22 канал.

 

Аз нямам "причукване", по-скоро "виене", на клипа се чува от 1:10мин. Със старата помпа имаше този шум, с новата помпа също. Налягането в рейла е точно като желаното...просто нямам никакви идеи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моето виене изчезна, или почти спря, откак слагам двутактово масло в горивото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA клапана дозира количеството нафта, което влиза в помпата. На малко милиграми 10-15мг е почти затворен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И снимка на клапана:

Пуснах го за издирване, като го сменя ще докладвам.227b08f156b6e6345436324441543e17.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ти, че ми насочи вниманието към този клапан. Смених го и има брутална разлика. Налягането на 22 канал си беше коректно, но при различните режими то се променя много динамично, а старият клапан явно вече не смогва...

Изчезна чукането, заради което ми идваше да продам колата или да отворя двигателя. Също така отговаря много по отзивчиво на подаването на газ, смени шума, сменя скорости по-различно...

bea66e0b37b572fb98d6b01a509d6e00.jpg42fb04981d176545136b4276449d59ae.jpgc0a1dd103ff87de85230c2e3f3798c54.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

За 160лв приключиха мъките и чуденките. Току що му проверих цената.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.02.2019 г. at 0:18 PM, Audi V6 said:

... Изчезна чукането, заради което ми идваше да продам колата или да отворя двигателя. Също така отговаря много по отзивчиво на подаването на газ, смени шума, сменя скорости по-различно...

 

Пробвах да пиша на лично, но нещо не ми се получи.

Обясни, моля те, поведението относно скоростите преди и след смяна на клапана.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И ма мен ми е интересно как се е отразил новия клапан на скоростите...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако знаем каква точно му е функцията сигурно може да се предположи.

Защо е нужно да се дозира горивото и какъв е проблема да е повече?

Share this post


Link to post
Share on other sites

интересно е и как всеки може да го провери дали вече не дозира правилно този клапан, че си е оферта да се смени...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със стария клапан имах едно зачудване понякога при смяна на скорости, при малка газ. По усещане - така си го обяснявам - при смяна на скорост компютърът на двигателя отнема малко от мощността за плавно превключване. Но ако клапанът не поддържа правилното налягане, въртящият момент е нестабилен и скоростите се чудят дали е дошъл момента за превключване. При мен беше 0,5 - 1 секунда макс, но се усеща.

Като излизам от подземния си гараж, катерейки рампата с малко газ преди чукаше като на бутален болт, сега работи много спокойно и тихо.

Едит:

Сега се сещам, преди, ако се зачуди по-дълго при смяна на скорости, дюзите започваха да тракат доста силно. Това само с малко газ. Ако подам малко повече - всичко се оправя. Зависва на втора скорост примерно, не включва трета и започва да трака. Ако подам малко повече газ - включва и млъква. Карах доста колата последните дни, няма и спомен от тези аномалии...

Колата е на 410к км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.