tchoumpov

А6 3.0 tdi шум от двигателя ГНП ???

Recommended Posts

Доста е възможно при такова поведение човек да си помисли, че има проблем със скоростите и никога, че този клапан може да е причина.

Аз даже не мога да го повярвам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих днес лог на 1, 22 и 23 канали. Стана ми много интересно за този клапан. Дори и малко да не си върши работата, си заслужава да се смени. 

Надявам се по лога някой да може да каже и ще е много добре @Audi V6, ако може и той да направи кратък лог, за да служи като еталон :) 

Направих две тръгвания - едното плавно, на другото я понастъпих, колата бе загряла на 80 градуса.

LOG-01-001-022-023.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоя клапан ще е като с дебитомерите. И аз имам доста от симптомите на колегата при каране с малко газ. Особено това причукване на дюзите и замисляне преди да смени скорост, ама си мислех, че е нещо от рециклирането, нищо че са рециклирани по бош системата с връщане на старите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като гледам при теб едва му променя % и това го прави компа, не да не е в ред клапана. Той може да не е, но тук му гледаме % на управлението и не можем да съдим колко е наред.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма обратна връзка клапана.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стефане, какво имаш предвид с това? При мен ли или по принцип?

 

@mshbul: давай и ти лог и да гледаме :)

При мен на 2600 оборота не минава 50%, но пък pressure си отговаря на исканото от компа...

fca.png

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че няма датчик, който да отчита реално колко нафта минава. Компът си управлява клапана, ама дали има резултат той не знае и си командва все едно всичко е наред, а то може да не е и тогава има аномалии без да записва грешки.

 

Товам което си дал на снимката е управлението на регулатора на налягането, за него има обратна връзка и то много прецизна - с датчик за налягане.  

 

 

А тук става дума за регулатора на помпата дето не знаем точно защо е там и дали има особено значение.

Аз като ти писах него визирах, а не този за налягането.

Ей това е в логовете. Даже не бях поглеждал, че го има из каналите. Аз съм си мислел, че там мери количеството. А се оказва, че го регулира.

Quantity Measuring
Control Valve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи този клапан може да се разбере дали е читав само ако се смени с нов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз още не мога да преценя дали имам разлика от смяната на дебитомера. 

Обикновено съм забравил за това, че да следя внимателно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма мерителен клапан за гориво в нито едно ТДИ. Имаш пиезо сензор за налягане в левия рейл, клапан за разтоварване на десния рейл и дозиращ на помпата, за да намали звука да не чука мотора на празен ход като помпата на патицата 2.5тди.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mshbul said:

Ей това е в логовете. Даже не бях поглеждал, че го има из каналите. Аз съм си мислел, че там мери количеството. А се оказва, че го регулира.

Quantity Measuring
Control Valve

да, сега разбрах, че трябва да гледам 23 канал. При мен стои около 37% и почти не мърда, хм...

Можеш ли и ти наистина да логнеш тези канали и да сравним? Ще се опитам да видя при мен точния номер на датчика.

Edited by OvivO

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mili 75 said:

Значи този клапан може да се разбере дали е читав само ако се смени с нов.

 

@OvivO Да правим направо една групова поръчка и да мирясваме? :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@royce: прави първо един лог :)

Ако е 160/200лв няма да го мисля, но видях, че на моя модел е два пъти по-скъп. Искам да видя кой е точно. Ще борим отстъпка за количество :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама защо сте решили, че трябва да се сменя.

Доколкото разбирам ако не е наред ще чука повече на празен ход. Който няма такова нещо да не харчи излишни пари.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ще проверя каква е цената. Не съм забелязал чукане. Но, ако го сменя, най-много да стане по-добре, ако е тръгнал при мен.

Чакаме още логове на 23 канал ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не знам кога ще мога да правя логове.

Рядко я карам.

 

Пиши каква е цената.

Edited by mshbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Логове на 23-ти канал ли трябва да се правят последно, и като Стефан казва че няма обратна връзка, какво може да се проследи точно. При мене от време не време се чува едно чукане от дюзите докато е студена колата и се кара с малко газ, точно както колегата описва. Като подадеш малко повече газ и изчезва. Странното е че не винаги го има този феномен, сега от доста време не съм го чувал, сякаш зацикля този клапан в даден момент.

Share this post


Link to post
Share on other sites

не знам дали реално ще разберем нещо, ако още някой пусне логове, но поне ще видим какви са показаните стойности на 23 канал. При мен се вижда, че при обороти от 777 до 2800 почти не се менят процентите и са в диапазона 30 до 40%

 

fca.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/21/2019 at 4:07 PM, kikson1979 said:

Каква марка ремък сложи сега?

Пак оригинален Ауди. Сега е ОК няма шум. Само че, заради този ремък, смених и ГНП, старото ГНП го отворих за инспекция и беше без забележки на 250 000км. Интересното е, че шума не се появи веднага слд смяната на ремъка а седмица след това....затова смених и помпата..от страх

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ремъците на DAYCO тия лъскавите доста шум издават като се огъват по ролките.  Аз откакто попаднах на крив пистов ремък Gates пак от лъскавите, бухам само Contitech от платнения тип навсякъде.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз на помпата сложих ангренажен Gates, ама не беше лъскав и всичко си е ок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера погледнах тоя клапан и при мен също е от 31до 38%, ама на градско.

Share this post


Link to post
Share on other sites

и аз на градско засичах, значи или и на двмата ни е добре, или зле :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

То не е толкова съществено как го управлява еку-то, а какъв е резултата, което не можем да го разберем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.