Jump to content

Въпрос към колегите с ASN с ГИ - късно превключване


Recommended Posts

Здравейте.Имам един въпрос към колегите с монтирана АГУ.От скоро съм собственик на А4 Б6 asn със поставена АГУ Ланди.Проблема е в това,че при първото палене за деня ако запаля и тръгна,колата не обръща на газ дори и след 10 км,а загрява много бързо.Настроена е на 25гр но не сменя на газ.Ако я изчакам на място след 3,4 мин обръща.Въпроса ми е специално за този двигател водата на изпарителя къде се свързва? Благодаря

Редактирано от VBI
Заглавие
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, NIKO написа:

Ланди имат оторизиран сервиз в Ст. Загора, отвори ланди.бг и ги мятай.

Ходих колега.Оставих колата и след 15 Мин звъннаха да ходя да си е взема-нищо и нямало.

Преди 23 часа, razl написа:

Колега, консултирай се с компетентен газаджия и направете 1 дигностика.

На диагностиката всичко е наред,всичко е настроено както трябва.Връзването на водата на изпарителя е стандартно,разклонени са маркучите за парното.Но изпарителя е чак в подкалника и идва малко далеч.За това питам тук да не би да има по-специфично свързване при този двигател.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпарителя ти е в подкалника, 'щото само там има място за него. При моята беше в левия, че в десния е SAI-помпата.

Няма нищо особено тоя мотор при газифициране. За мен лично обаче тая температура от 25гр на антифриза сякаш ниска ми се види.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Знам,че е ниска.Един башмайстор даже я беше направил 20° и каза нищо й няма на газовата.В момента ми я направиха ръчно да си превключвам до като намеря решение.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж къде е сложен т-датчика, да не би да се обдухва и затова в движение да превключва по-бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Датчика е на единия от маркучите,които отиват към разклоненията за парното.Малко по-надолу и в дясно от разширителното казанче на антифриза и е доста скрит и не мисля,че го обдухва.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да е дефектен самия т-датчик, при мен е монтиран на единия маркуч, който отива към изпарителя, под разширителния съд на антифриза.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Двама газаджии го проверяваха и казаха,че работи.Преди малко гледахме на брат ми колата(тя е А6 със същия двигател).При него единия маркуч(не знам входа или изхода на изпарителя)е хванат от предния маркуч на масления охладител,а другия е свързан към левия(като застанеш към колата)маркуч на парното.Твоят изпарител към кои маркучи е свързан?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен изпарителя е свързан успоредно на маркучите за парното през тройници. Изпарителя е монтиран долу отпред отляво, под резервоара за вакуума на колата, маркучите също са много дълги но няма проблеми с превключването. Виж като почва да загрява двигателя (около 40-50С) дали се загрява маркуча на който е монтиран т-датчика - да не се окаже, че е свързан на големия кръг вместо на малкия кръг на охлаждането и затова да превключва късно. Самия т-датчик трябва да се види през софтуера на Ланди за да се провери дали показва коректни стойности при студен и топъл двигател. За да не превключва на газ, или не минава топъл антифриз от малкия кръг докато загрява (неправилно свързване, запушване на радиаторчето на парното или друго) или самия т-датчик дава неверни показания докато е студен двигателя (дефектен т-датчик). Най-лесното е направо да се смени т-датчика с нов и да се направи да превключва на около 35С (това поне при мен отговаря на около 50-55С загрял двигател). Дори и в голям студ превключва в рамките на няколко минути на газ защото тези двигатели загряват много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с връзването на масления охладител не е удачен вариант при шестаците, от личен опит го казвам, особено ако изпарителя е над нивото на самия маслен охладител. Изпълнението на VBI с троиници към парното е макар и по-нелицеприятно, най-доброто решение при тези коли, още повече, когато климатроника затваря с клапан притока на антифриз в радиатора на парното.

 

Имах идентичен с този проблем, когато изпарителя ми беше вързан на масления охладител. Вариант едно е същия да бъде преместен на нивото на масления охладител, максимално близо до самия охладител или да бъде превързан в горната схема, описана от VBI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравей,колега.В момента както и по-горе съм писал изпарителя е свързан с тройници към парното.Първия път на диагностиката на газовата при загряла кола(карана поне 2 часа)90°,температурния датчик на газовата показваше 55-60°.На въпроса ми това дали е нормално,газаджията ми отговори,че т.датчик или работи или не работи,но това коректни данни ли са?(разлика от 35-40°)Как мога да проверя този датчик дали работи?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90градуса на таблото на асн са към 100. Мотора е евро 4 и работи на висака температура. И реално разликата е доста голяма спрямо сензора на газовата. Имам опит със същия мотор в ц5 и там изпарителя е под левия фар и маркучите за водата са по метър и отгоре, няма проблем с превключването. Датчика е на самия изпарител, и разликата в показанията между него и този на колата са няколко градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде е проблема,но проблем има.В момента ми е направена ръчно да обръщам когато си искам.По табло около 65-70° като превключа на газ колата почва да прекъсва, значи изпарителя е студен още.Когат взех колата собственика ми каза да я изчаквам на място да обърне и тогава да тръгвам.И наистина обръща си на газ,а ако веднага тръгна може и след 10 км  да не е обърнала.Ако спра на 5,6 сек обръща на газ,но в движение защо не иска...?Бях я оставил на един газаджията от вечерта,искаше да я закачи газовата на диагностика когато е студена.Той каза така-"Запалих я,поработи малко и докато отворя гаража тя беше на газ.Тръгнах и след 100 метра градусите на газовата паднаха с 5 °,след още 100 метра паднаха с още 5°".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намотай около темп датчик дебел парцал на няколко ката ако има възможност и място, и виж как ще е на другия ден като тръгнеш със студена кола. Просто да е изолиран. Пробвай  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти прекъсва двигателя като минеш на газ при 50-60С значи има проблем с преминаването на антифриз през изпарителя и може би т-датчика е изправен. Много голяма е тази разлика 90С загрял двигател, а на изпарителя 55-60С. Огледай самите маркучи, опитай да размениш вход/изход на изпарителя за антифриза. Кога е монтирана този ГИ, да не би проблема да е в самия изпарител? Направи една снимка как е монтиран изпарителя и самия т-датчик, явно има нещо нередно. Иначе ако е повреден т-датчика може да показва по-ниска температура от реалната и затова да превключва по-късно, но при положение, че на 55-60С като обърнеш на газ двигателя прекъсва значи, че изпарителя е студен и проблема по-скоро е в затоплянето му с антифриз. Как е водната помпа, да не са изпочупени лопатките вътре и да не върти антифриза както трябва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

45 minutes ago, VBI said:

 Как е водната помпа, да не са изпочупени лопатките вътре и да не върти антифриза както трябва?

Може и перката да не е  от метал, а някаква смолиста композитна изработка и да превърта в оста, при натоварване, което може да се изразява в бързото въртене от ремъка отпред и в съпротивлението на антифриза в двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа е на една седмица Хепу с железни лопатки.Появи ми се лек теч на масло от двигателя и тези дни ще я вкарвам в бокса и ще прегледаме обстойно всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте,колеги.Проблема е решен.Оказа се температурния датчик-кабелчетета където влизат в корпуса му,като се размърдат и окъсяват.След смяната му всичко е перфектно.Благодаря на всички,които се отзоваха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...