loshia.1993

Климатика не охлажда добре

Recommended Posts

Миналата година правих клапите на парното заредиха ми климатика и беше перфектен,от духалките духаше 3,4 градуса.Сега лятото като го пуснах пак духа студено но не е това което трябва да бъде при замерване на температурата духа 8,9 градуса.Нещата които правих бяха да измия радиаторите,сменен дехидратор и отново нов фреон, като няма никаква разлика.Филтъра на купето също е нов, двете перки работят наляганията са нормални.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А външната температура тогава и сега какви бяха?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди 2 седмици е зареден с нов фреон,а преди да го заредят го надуха с азот и нямаше теч.

Share this post


Link to post
Share on other sites

През зимата пускал ли си климатика да работи за няколко минути през 2-3 седмици?

Ако не си, възможно е компресорът да не функционира добре - я уплътнения, я нещо друго.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 19 часа, loshia.1993 написа:

Преди 2 седмици е зареден с нов фреон,а преди да го заредят го надуха с азот и нямаше теч.

Аз залагам на клапан на компресора или износен компресор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да пускал съм главно за подсушаване на предното стъкло и е работил.Как се проверява този клапан и къде точно стои на самия компресор?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, autoasist написа:

А онази капилярна тръбичка прегледаха ли я?

ауди а3 няма капилярна тръбичка а трв.

 

Преди 6 часа, loshia.1993 написа:

Да пускал съм главно за подсушаване на предното стъкло и е работил.Как се проверява този клапан и къде точно стои на самия компресор?

Клапана се проверява като се закачат манометри и се види при включил компресор какви наляганя държи.Трябва да прави около 10-12 бара разлика между ниско и високо

Share this post


Link to post
Share on other sites

Майстора който го зарежда каза че налягането било добре,не бях там да гледам какво е точно.Има ли вероятност да е клапата за топло и студено?Въпреки че го пусках и на топло и излиза горещ въздух.На ТРВ-то няма ли нещо като цедка?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е налягането като стрелките не подскачат а стоят на едно място,което според майстора значело че компресора е наред и няма проблем в него.Дебелата тръбичка е студена и по нея се образува конденз,а малката леко гореща което също било нормално.И температурата на LO е 8 градуса а на 21 пада на 7

67029547_1105071749694012_6541093986168209408_n.jpg

67136942_895649167434897_6295636016791289856_n.jpg

67360940_483462155559292_8269679500875268096_n.jpg

67403991_468093120678723_3176055060429799424_n.jpg

Edited by loshia.1993

Share this post


Link to post
Share on other sites

Адаптация на клапите правена ли е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

След ремонта на клапите да.Сега не съм правил ще пусна набързо една.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих калибрация и се появи 1 грешка.Първата я знам тя е за клапата за рециркулация,втората не я намирам за какво е.След калибрацията няма никаква разлика.

66789772_1112353012287139_8907728147173081088_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Закачи я с VCDS  и ще стане по-ясно. АКо след 00604 пише например "potentiometer positioning motor for air flow flap (g113) 29-10 short to ground- intermittent", разбирай, че може това да е проблема.

 

П.С. нищо хубаво не оставиха в тия а3 ки, чист голф си е. Щом и капилярната тръбичка са махнали...! :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля че и двете ти грешки се отнасят за моторчето което движи клапата под филтъра на купето. Тази втората за потенциометъра и аз я имам. Ако си разглобявал моторчето ще видиш че вътре има система от зъбни колелца който предават движението. Оста на моторчето е метална на шлици а зъбното колело от пластмаса. И проблема се получава когато шлиците на колелото се износят и започне да превърта. По чуждите форуми има много писано за този проблем. Най доброто решение което съм видял е пробиване с тънка бургия зъбното колело, също така и оста на моторчето и заклиняване с метален предмет. Не мисля че тия неща имат общо с проблема ти

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е така - тези грешки нямат връзка с климатичната система на автомобила и съответно проблем трябва да се търси другаде.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първата грешка 01274 я имам от както съм купил колата,и миналото лято работеше перфектно със нея.Поразрових във нета и намерих че и втората грешка се отнася за клапата за рециркулация.Какво друго може да се провери?Всичко изглежда нормално.:nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега loshia.1993, след като толкова много предположения (все удачни, с изключение това на Ушанката) се оказаха неприложими в твоя случай, може би най-добре е да отидеш на преглед на климатичната система на колата ти при специалист. Все още мисля, че има нещо нередно около компресора - уплътнения, лагери, клапан и т.н., нека първо го провери него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Двама вече е гледат и всеки казва че няма проблем.Закачат манометрите налягания всичко ок и до там.Прави ми впечетление че когато работи на обороти перките работят на 1-ва степен.Ако дам газ до 1200 се включва и втората степен нормално ли е да работят само на първа при положение че доста топло?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Високата скорост на вентилаторите се включва когато няма добро обдухване на кондензатора(радиатора) от насрещният въздух заради завишеното налягане в климатичната система.През останалото време работят на ниска скорост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свалих жабката да погледна моторчето за топло и студено и работи без проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема е решен,оказа се че ТРВ-то е блокирало,майстора го раздвижил и почистил,и за момента прави 7 градуса макар и малко трудно.На първо време ще го сменя с ново и се надявам да падне още температурата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.