Jump to content

А4 Б7 2.0TDI BRD - заминал ли е DPF филтъра и ако да какво да предприема?


ivailo_slavov

Recommended Posts

Колеги здравейте!

Собственик съм от съвсем скоро на автомобила - колата е форумна и е в безупречно състояние, поддържана безкомпромисно от бившия колега, в което не се съмнявам и грам - на 173900км е в момента. Проблема е следния:

Грешки няма, лампи не светят, но доста често колата влиза в така наречената пасивна регенерация на DPF филтъра - усеща по загубата на мощност, високи обороти на празен ход (1000об/мин), промяна в шума на двигателя. След като сам се усъмних, че нещо не е наред закачих VCDS-a и след около 10 дни следене се установи следното: DPF-а след регенерация се изчиства до 8,5%, Carbon Mass също е около 8%. След шофиране около 60км (градско) филтъра се запушва до 41...43%. Нужни са около 30км да покарам извънградско с около 2000...2200об. (4 или 5 скорост - според трафика) за да се свали стойността пак до 8,5% и тогава автоматично регенерацията се изключва. 

С VCDS 12.12 съм и следя тия показания на 67, 68, 69 канал.

Изчисти ли се до 8,5% колата пее - няма грижи, но е така до 55-60км и после трябва да покарам пак 30км извън града, защото в града нещата са много зле - късите разстояния, на които карам не са достатъчни да свали процента "сажди" и регенерацията напрактика е включена кажи речи постоянно - което води до висок разход на гориво, намалена мощност, придръпвания, високи обороти, високи температури в двигателния отсек и т.н - много дразнеща работа. 

Изчетох доста теми за премахвания, почиствания, но не мога да се насоча към нещо конкретно и не знам какво да правя.

1. Ако е заминал или е тръгнал да го махам ли или да пробвам с едно сваляне и машинно почистване  примерно в този сервиз? Ще се радвам ако някой е правил тая процедура и сподели за колко време би бил ефекта от почистването и дали си заслужава? В описанието им пише, че филтъра ставал, като на нов автомобил, в което се съмнявам.

2. Гледам има нови по-около 900-1000лв. (естествено неоригинални) - също ще се радвам, ако някой го е сменил с такъв и сподели ефекта.

3. Крайния вариант - премахване и край на мача. Тука пък възниква въпроса при кого и дали ще го направят като хората, че съм в такъв регион, че хвани единия удари другия - не искам да се учат на тази кола.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа е и с моята барака. На 194к км е вече, светвал е 2-3 пъти на ФИС-а, но бързо гасне като се покара извънградско. В града като при твоята си вдига оборотите, усеща се загуба на мощност и придърпване на моменти. Аз съм му вдигнал мерника, даже намерих една тръба с мека връзка в ebay, която се слага на мястото на dpf-а и става културна работата. При кой, как и колко тепърва ще се интересувам и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото при мен е над maximum. В момента е на 3000км. Сменяно в Порше Варна с оригинално 5W30 LL. Незнам дали така са го наляли или се е покачило от гориво в следствие на тия регенерации. Мисля да го сменя и да го следя дали ще го покачва. Аз лично я карам от 500км и нямам наблюдения дали го харчи или го покачва, но второто е по-вероятно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се държи маслото над максимум по принцип е лоша идея, при автомобил с DPF е още по-зле. Отделно, нивото ще продължи да се покачва, заради постъпващите гориво след регенерация. Не се занимавай с глупости, разкарай филтъра. Мога да ти препоръчам и къде, за да си доволен. Аз се правех на герой и какво ли не опитах.....еля ги махнах и всичко е ОК вече 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говори се усилено, че скоро на ГТП ще се проверява за състоянието на DPF и катализаторите в колите .Цената на нови е начин да ни принудят да минаваме (който може) на по-нови модели. В Германия например това се следи стриктно почти колкото плащането на данъците!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених маслото+масления филтър - доста се източи - може би около 5 литра някъде - яко е бухала нафта за последните 3000км. Сега съм налял към 3,8л (малко под maxa e) и ще го следя. Регенерации в града не прави, защото като покарам 50-60км закачам лаптопа и я изкарвам извънградско - за 30км е готова - знам , че не е нормално, но за в момента това е оптималното. Дано след смяната на маслото да има подобрение, ако няма съм намерил чрез един познат машинно почистване в Русе - процедурата продължавала 3-4часа. Той си е чистил DPF филтъра на Б8-ца 170к.с. и има ефект от процедурата. Цената е сносна 130-150лв. нещо такова.

За демонтажа обаче съм сигурен, че ще е филм трагедия - гайките са опечени и корозирали, като гледам и дясната полуоска ще трябва да се свали, защото няма достъп и на практика няма откъде да излезе самия филтър докато тя е там. Ефекта не се знае какъв ще е при мен, но съм решил да опитам. Като не се оправи ще се маха то е ясно.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много внимателно следи за нафтата в маслото, защото докато се чудиш да не си увредиш турбото и вала.

Редактирано от skorvod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В германски форум четох за подобен случай- спецовете смятат, че колата е карана с неподходящо мясло - в случая то трябва да покрива спесификацията VW506.01 или още по-добре 507.00, като се допуска доливане от друго масло 505.01 неповече от половин литър. Това е т.н. long live масло - възможна е смяна нз 30 000 км (!). Разбира се и животът на DPF филтъра е около 150 - 200000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е карана само с 5W30 LL3 (504.00...507.00) купувано само от Порше Варна и сменяно на всеки 10 000км. Имам всички фактури за това от 2011г. до момента (или последните 76 000км). Защо DPF филтъра се запушва толкова бързо не знам. Според мен повечето градско шофиране  съчетано с "прекъснати" регенерации+12-те годинки на колата + покачванията на нивото на маслото, което само по себе си прави процеса на запушвания/ регенерации още по-задълбочен и необратим. Както и да е, вече с доста хора споделям за проблема и реших да го махам, а да не се занимавам  с почистване, както писах малко по-горе в темата. Ще споделя за резултата и при кого е премахнат. Някой, ако е минал по-тоя път на такава кола в района на Русе-Разград-Шумен-Варна да споделя ще го взема под внимание. За сега се насочвам към VRPerformance в Русе, че ми е по-близо, а и доста добри отзиви имат за услугите си.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с тази добавка колега.При мен също доста често се включваше пасивната регенерация,горе дол пред 70-100км.Един приятел който живее в Англия ми я препоръча,сложих я миналата седмица и вече съм изминал близо 300км в града и пасивна регенерация за момента не се е включвала.

 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F371681535564

Редактирано от S_V
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за околната среда но от днес филтъра вече го няма. Ще споделя някакви впечатления след като покарам малко. След изкупуване на самия елемент самото софтуерно и механично премахване идва на 0. Не опитах с почиствания, но "ЗА" премахването бе по-големия процент от запитаните и то надделя при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...