Jump to content

Синхронизация на вала


Stanislav9889

Recommended Posts

Здравейте, имам въпрос относно ауди а4 б6 1.9тди авф мотор, понеже четох доста, че синхронизацията на разпределителния вал играе голяма роля във вървежа, разхода и начина по който се държи мотора реших да проверя какви са стойностите на моя във ВАГ КОМ и се оказа, че излизат малко от границите (-3.3) и бих искал да ги доближа до 0 за да видя дали ще има някаква разлика, но проблемът е че нямам точния инструмент, гледах някакви клипове, че става и със тресчотка, като разхлабиш болтовете, но разстоянието между ангренажното колело и предницата (там където са вентилаторите) е много малко и тресчотката не може да влезе, затова бих искал да попитам дали има някакъв начин да се разхлаби тази част и да се дръпне навън за да може да влезе тресчкотката или става само със такъв инструмент за фиксиране на шайбата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да разхлабош трите болта с ключ звезда 13.Имай в прдвид,че е голяма играчка по този начин.Това нещо се прави при смяна на ангренажа като коляновият и разпределителния вал се фиксират с инстумент.По този начин нещата си идват точно на мястото.По принцип очиларката може да се изтегли леко напред,но бронятя трабва да се махне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега, ангренажа е сменян преди 6-7 хиляди километра, ще опитам със звезда ако не кои болтове се развиват за да се дръпне леко напред знаеш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сте спазили процедурата при смяната на ангренажа,било е на око и с маркер, после не сте направили проверката. Ако не сте зацепили коректно може да не стигне хода на прорезите във шайбата на разпределителния вал. Като свалиш капака, на шайбата ще видиш три болта 13,но преди това виж в дали има на къде да регулираш,тоест болтовете да са около средата на прорезите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата не са я спазили майсторите които са правили обслужването преди 6-7к км и последно като проверих на скоро стойностите варираха от -2 и нещо до -3.3 затова реших да опитам да ги регулирам но тресчотката не може да влезе там където са болтовете, и ще опитам с ключ звезда или в другия случай да издърпам малко предницата както каза колегата и да опитам с тресчотката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писа Пепи по-горе ангренажа е сменен като вероятно са рисували с маркер.Това е инстумента,с който се зацепват моторите и става абсолютно точно.Обръщам и аз внимание на трите болта да са по средата на ангренажното колело.

Като пример мога да дам,че преди две седмици отварях мотора мотора на нашата А4-ка(със същият мотор е).Преди това я качихме на VAG-а и синхронизацията беше -1.

Купих въпросният инструмент,зацепих го с него и сега валовете са на 0.

https://bazar.bg/obiava-23682683/instrumenti-za-zatsepvane-pri-smiana-na-angrenazh-1-2-1-4-1-6-1-9-2-0-tdi

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да мисълта ми беше да го направя без да купувам някакви излишни инструменти само с ключ звезда 13 и 18 дали ще стане, също така съм виждал че и с такъв инструмент се прави https://m.bazar.bg/obiava-27994781/zimber-klyuch-instrument-za-fiksirane-na-shaybi 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този секторен ключ служи когато развиеш централният болт на разпределителния вал по някакви причини след това да държиш контра на ангренажното колело,за да стегнеш болта мисля,че беше с 10кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва това,само 13 и за гайката на вала, не помня колко е номера ,с леки тласъци ще го мръднеш. Нищо не трябва да местиш освен горния капак на ангренажа.Мислим че не си наясно как се прави,прочети добре преди да почнеш.

Успех

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 е на 3те болта 18 на големия по средата ще опитам със ключ звезда знам че трябва с по 1-2 градуса да се мести ще напиша какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...