Jump to content

Монтиране на ел. багажник - пътепис


Evgeni K.

Recommended Posts

Така както всичко вървеше нормално, се оказа че нищо не е наред. Колата е 2006, авант с кийлес. 

От сега искам да уточня, че все още не работи всичко както трябва. Ако някой има идеи или знае решение да помага.

 

Купих си комплект през нета. Прочетох няколко чужди теми да разбера какво точно ми трябва, да не ме набутат с нещо което да липсва. Общо взето трябват:

- моторите с палците задължително, а аз направо им казах да ми свалят барабар с пантите за всеки случай

- кабелаците и модула

- механизма с мотора за придърпване за окончателно затваряне на вратата

- амортисьорите са различни също

- копчетата - аз това във вратата няма да го слагам, а другото си го взех от алиекспрес от 4Г

- освен това, аз не знаех, но в багажника на донора над модула има една допълнителна червена букса. Искайте да ви я пратят и нея - мъжкото и женското

 

Разглобяването на колата допълнително ще снимам кое къде и как става, да не се начупят щипки. Отнема около 2 часа внимателна работа.

 

Прекарването на кабелите също става сравнително лесно, когато вече всичко е разглобено. Много се улеснява работата ако имате едни инструменти за вадене на кабелите от буксите. И на това ще пусна после снимки. Ще трябват допълнителни 3 предпазителя, като ако ви се занимава може да ги вкарате в бушонерата до модула или като мен, външни бушони. Много е важно да ползвате качествени букси и бушони, защото аз вече си патих от боклуци.

При монтажа на новата инсталация, все пак ще има нужда от няколко преработки. Задължително е да имате малко над елементарни ел. познания, защото ще ви се наложи да разгадавате ел. инсталацията от ЕЛСА. Масова грешка се оказва, когато вържете един + и един - и вече сте захранили всичко. НЕ! Има сигурно поне 3 + и 3 - коите трябва да се отведат към модула и инсталацията. Затова проследявайте нещата по схемата внимателно. Захранващата букса е почти изцяло заета.

Проблемите:

При тестовете и довършителните окабелявания, още бях с моите амортисьори и моторите трябваше леко да им се помогне за да се затвори вратата, и сметнах, че после като ги сменя всичко ще се нареди. Да ама не. Продължават да имат нужда от лека помощ първоначално.

Оказа се, че нещо ми точи акумулатора много яко, като съм на 99% сигурен, че това е от механизма който придърпва вратата накрая. Вече го смених, защото при монтажа оставих колата за около час и като се върнах, бръмчеше на умряло, беше горещ и смърдеше. Разглобих го, зъбите се бяха изронили, но крайните му изключватели работеха нормално. Нещо съмнително имаше, защо умрЕ, но в кофата и взех друг. Оставих колата за един ден с новия и акумулатора беше умрЕл тотал. Но проблема, вероятно го предизвиква модула, а консумацията идва от механзма. Сега тепърва ще търся проблема и ако разбера къде е, ще пиша.

Все още не съм махнал компонент протекшъна, но няма да дам още 150 лв за нещо, дето може и да ми писне и да го хвърля. Питах за премахване на СР и какво ограничава във функциите (за да знам кой проблем да търся и кой ще се реши с махане на СР) крематор -а, но той не можел, каза да се обърна към един виден ретръфитър. Няма да казвам как се казва, но да го наречем сянка. Че тая сянка, ме пита от къде съм и като разбра, че от мен лев не може да изкара, щото не съм му под ръка, не пожела даже да каже какъв е е ефекта от СР. 

Така, сега съм на етап да разбера, точно къде е тази допълнителна консумация, после ще дирим причината, а кофата е близо, но за сега нервите държат.

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За премахването на СР единствено мога да споделя, че преди няколко месеца в Порше София Запад ми взеха 30тиина лева (забравих колко точно) за усилвателя.

Не знам защо беше дори по-малко от официално обявените 80лв... във Варна 150лв ли искат?

Мисълта ми беше, че така и така си оставил вече една торба пари...ако не остане друго направи и това.


В кодинга му нали се добавя стойност за всяка налична функция, може от това да не работи коректно като цяло багажника?

Осветлението свети ли на отворена врата?

Редактирано от stanislav85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че няма сили да се затвори сам багажника ти е от моторите, с времето явно отслабват и трябва да им се помогне. Аз съм заводски с ел. багажник и моите малко след като взех колата спряха да затварят - тръгват да затварят и спират и се връщат в изходно положение, през VCDS излизаше че срещат препятствие и се връщат обратно. Взех мотори от Q7-ца и с малко нагаждане ги смених и вече няколко години работят без проблеми, не съм сигурен дали с разглябяне и чистене на самите моторчета в механизма няма да помогне, понеже и тук си мисля че проблема е подобен на моторчетата в бравите и кормилната колона.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Fr0sT написа:

 

 

А старите мотори какво ги направи? Ако не си ги хвърлил или не ти трябват, дай да ги отворим да видим какво точно им пречи. После ти ги връщам. Плащам транспортните разходи.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механизмите ги отварях преди да взема други за да ги блъскам с грес уж да движат по лесно но без резултат, нямаше и нищо видимо да им пречи. По спомен се зацепваха доста гадно че са пълни със зъбни колелца и точното им напасване беше мъка, самия ел. мотор не го отварях че по-късно разбрах за проблемните моторчета в бравите. Иначе старите механизми заминаха в кофата... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид проблемни моторчета в бравите??

 

Продължение: вчера след като оставих да виси цяла вечер на зарядното (беше паднал на 5 волта), днес сутринта реших да направя пълно сканиране с вагком и да изтрия всички грешки. Имаше доста такива в други модули свързани с разкачане и закачане на комфорт модула. Сега от около час няма спад в напрежението. Колата е с отворен преден капак и не е заключена. Днес ще я проследя. Доста ме съмнява там да е проблема, ама трябва да се отхвърлят едно по едно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 
А старите мотори какво ги направи? Ако не си ги хвърлил или не ти трябват, дай да ги отворим да видим какво точно им пречи. После ти ги връщам. Плащам транспортните разходи.
говори със@sunshai той ремонтира мониторите на ел. багажнила

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че никъде не съм се държал гадно за да ме споменаваш по този начин. СР няма как да се махне дистанционно. Другото което е, ако си видиш лс, ще видиш че съм отговорил, че част от конфорт функциите изчезват. Трето не седя във форума нон стоп. Четвърто не съм майстор от Варна, за да говориш, че заради пари не съм искал да помогна, но няма как от далеч.

п. с. провери си конфорт модула и кажи с каква буква си взел. От каква кола донор е ел. багажник - година?

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола - изобщо не смятам, че някой ми е длъжен да ми помага. Колкото, толкова. Умишлено не съм споменавал имена, а и не мисля, че кой знае какво съм написал против. Съобщението си ми го писал преди 9 часа, а не преди седмица когато бяхме на лс. Уважавам труда ти, така че хайде да не навлизаме повече в глупави спорове.

 

Майната им на комфорт функциите. Ср ще махам като заработи нормално багажника, освен ако тяхната мощност не е нарушена (ако мога така да се изразя) заради този СР. Модула ми е с буква В накрая и съм сигурен, че е подходящ.

 

Сега обаче борбата е да разберем какво събаря акумулатора.

Затворих всичко без багажника, а на него щракнах бравата за да го излъжа, че и той е затворен и изчаках да видим, дали ще заспи модула.

Важно! Оказва се, че общоприетото мнение, че когато загасне копчето за аварийните мигачи, то колата е заспала НЕ е вярно. В горната ситуация, аварийните угасва, но копчето на багажника мига. Предположих, че е заради обемни датчици или други части от алармата, който разпознават, че нещо не е в ред. Тъй като, кората ми още не е монтирана, успях да затворя и заключа багажника и да гледам дали ще мига или ще изгасне. Е, изгасва. Шах отвсякъде.

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

игра ли си с реглаж на долната брава?

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk

иначе за моторите пиши на@sunshai ако са те, може да помогне

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk

и аз пак да попита от каква кола донор е ел. багажника? защото има разлики преди и след 2007

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад напрет.

Колата няма значение вече, защото продавача ми направи клипче в което моторите затварят, т.е. може да не е от същата. Инъче беше снимал олроад незнам коя година.

В момента работя по моторите и почти съм убеден, че намерих къде е проблема. Когато съм готов ще пиша и ще обясня.

Реглаж правих, но предполагам ме питаш за него, да не би мотора да се мъчи и да не може да дозатвори вратата? Той така или инъче трябва да работи 3 сек и спира. Затворил незатворил, това е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А замислял ли си се че задния модул е възможно да не заспива заради  CP? Дал си определена сума за екстрата...сега ти остава финал ама 100 кинта са проблем...извинявай ама е несериозно...Аз като качвах моя ел багажник дадох само за амортисьори над 120 кинта в проби...Отварях моторите,чистих им колекторите...отварях редукторите...чистих...смазвах...ако не ги свалих 20 пъти  поне...по дебели кабели...Накрая взех мотори от Q7  и АЛЕЛУЯ всичко приключи :).

Старите мотори ми стоят ,ако ти трябват ще ти ги изпратя :),само да те предупредя ако отваряш твойте мотори НЕДЕЙ да въртиш ротора,има някаква тънка настройка която така и неуспях да разбера...старай се да не променяш позицията в която си ги свалил.Номера ми е в подписа,звънни ако искаш да коментираме :).

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Махнах СР в ауди. Никъв смисъл. Всичките проблеми са си същите. Явно ограничението с или без СР е, че не работи със запалена кола или малко след като изключиш от контакт. Както и предполагах, пари на вятъра, щом имам купчина неработещи железа.

@sunshai вече и аз ги качвам и свалям със затворени очи за норматив. Мога и с една ръка. 

Сега съм в момент в който работят много странно. Когато е затворена вратата и опитам да я отворя не работят. Трябва да я отворя на ръка да речем 1/3 и от там, като щракна пак се доотваря до край. Затварянето също, като натисна копчето, вратата се затваря 2/3 и изведнъж спира. Не е от напън, защото дори да й помагам, спира на едно и също място.

Много ме е прецакал продавача явно. "Дърпача", ако мога така да го нарека, също беше прецакан, и трябваше и него да сменям. Ама това е положението. Хич няма да се разправям. Следващите мераклии на този ретрофит да внимават и препоръчвам лично да пробват нещата на колата и да гледат какво им дават.

 

 

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съжалявай за дадените пари защото рано или късно ще подкараш багажника,и повярвай ми че е супер тъпо да искаш да си отвориш багажника  а колата работи и трябва да я загасиш и да чакаш...И на мен не ми се даваха 100 кинта ама няма начин...Дано успееш да го подкараш и задължително да пишеш ако стане :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не ми е свидело за парите. Но ако не тръгне системата, а ми писне и изхвърля всичко? Затова исках да знам каква е разликата, кои проблеми произтичат от СР и кои не. Все още не работи и акумулатора пада. Ако не беше ковид19 досега да съм хвърлил всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел. багажника не работи само на заключена кола, при всяко друго положение като без контакт, контакт и работещ мотор трябва да отваря и през трите места (копче врата, дистанционно и на самия багажник). В този ред на мисли сигурен ли си че инсталацията е правилно свързана, като влезеш в Trunk Electronics модула с VCDS грешки има ли ?

Това с моторите звучи като да не си ги зацепил правилно и сега долното затворено положение ти идва на 1/3 отворен багажник, това също можеш да го видиш през VCDS и да напаснеш моторите както трябва, макар че ще е бая играчка. В крайна сметка мотори от фейсова Q7-ca са ти по около 50 кинта парчето, като сложиш и доставка за около 150 лв можеш да си решиш главоболията:

https://allegro.pl/oferta/audi-q7-lift-silownik-silniczek-klapy-4l0827851f-7573729298 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е със заводско поставен ел.багажник. Обаче винаги се е затварял с трясък/удар. Последните сантиметри вратата е в режим на "свободно падане". Нормално ли е това....на мен не ми изглежда нормално. Смених амортисьорите. Старите бяха 650 Нм. Сложих пак такива....нЕма ефект. Вече не му обръщам внимание, но идея къде е проблемът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема най-вероятно е в моторите. Имам колата от 2012 и също е излязла от завода с ел.багажик. След година може би към 2013 почна да не може да се отваря без малко помощ. Когато натисках копчето за затваряне, тръгваше някъде около 10-15 сантиметра и после сама се връщаше до  пълно отворено положение. С помощ се затваряше,но накрая преди да се затвори си беше точно свободно падане с блъскане. Смениха ми в един сервиз амортисьорите с някакви(650Н),нямах си и идея че има разлика за ел.багажник (600Н) и без (650Н). Новите амортисьори не подобриха ситуацията.

Миналата седмица покрай колегата, който пусна тази тема се запалих да го оправя този проблем (7 години стигат) и си поръчах чисто нови моторчета от Ауди Варна. Днес след монтажа им всичко заспа,отваря се и се затваря както си трябва... но и моторите са си цифра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах през целия път по който върви колегата...един месец мъки ,няколко комплекта амортисьочета,и накрая два мотора от  Q7  и засега е чук :flehan:,пусках по дебели кабели за +,по дебели кабели за маса...ЦЪ...То като цяло аз сам съм си виновен за проблема защото отворих моторите да им чистя колекторите и въртях ротора,явно съм "разцентровал" началната и крайната точка  ,и  "коня отиде у реката" :wall: ..Платих си за дяволука :steinigung:.

Дано колегата успее да ги направи :)

 

Редактирано от sunshai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...