Jump to content

Инсталиране на камера за заден ход


zdrash

Recommended Posts

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

На ntsc е превключвателя. Става по-тъмничка картината обаче. А и модула за камерата кадрира кофти картината явно си е сметната за неговата оптика, а китайчето е фиш ай. За сметка на това при ovivo заспа без модул. Ако не стане с калибриране ще го шунтирам и без това завиващите линии са пунта мара. 

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

20210610_210229.jpg

20210610_211652_copy_3024x2268_1.jpg

Първото е през модула, второто през тв тунера. А третото е през тунера без конвертора.

20210610_211043_copy_2016x1512.jpg

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През модула (първата снимка) имаш някакъв цвят, но е силно подтиснат. Пробвал ли си през конвертора и след това през модула?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, първата снимка е така - през конвертор и след това модула за камера. Без конвертор си е абсолютно черно/бяла картината, като модулът добавя цветните линии и синьото каре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно. Няма ли начин да се изключат тези линии? Когато камерата е фиш ай нищо общо нямат с реалността и само пречат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT С байпас на модула. Ще го помисля, но засега ще е така.

Ако изпадне дръжка с камера за прилични пари може да го правя ОЕМ. За 63 евро с доставката взех модула и още 60лв за букса и кабели, ако ме дразни така ще го засиля в ОЛХ и няма да има линии :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм без модул за камера, MMI control head има fbas, имам и тв тунер, но това не е от значение. 
Камерата е захранена директно от кабела към крушката за задна, по съвет на @VBI запоих един диод, за да отделя камерата от системата на колата, както и сложих един кондензатор между + и - на кабелите на камерата. Това се прави, защото камерата работеше само при загасен двигател, при запален имаше толкова смущения, че се появяваше черен екран с едни черти.

Бях го направил с четирикрако реле, но го разкарах, защото е ненужно. Така камерата се пуска само и единствено, когато си на R. 

229122226_-.thumb.png.e2fe0efab2c68f3c8341ebbc9a8788df.png

 

След това идва моментът да накараме камерата и MMI модулът да показва картината от нея, когато включим на R, независимо дали сме били на CD или сме гледали нещо през AV входовете на ТВ тунера.
Това се случва с едно 5 пиново реле. 

Оперираме факра кабелът между ТВ тунерът и MMI control head, като централния сигнален кабел се реже и му се запояват кабели, за да могат да се вържат на релето. Тази операция ме притесняваше най-много, но става лесно. На релето връзваме:

1. частта от факрата, която отива към mmi control head - на изходът, често това е пин 30.

2. на 87 и 87а - слагаме частта от факрата, която идва от тв тунерът и видео кабелът, който идва от камерата - така обикновено се показва картината от тв тунера и релето превключва сигнала към камерата, когато включим R

3. за командно отново ползваме кабелът от крушката за задна. Последният пин е ground.

Разбира се, нямам завиващи линии, има статични от камерата, които обаче съм спрял, защото не ми носят нищо. Камерата е fisheye и обхваща бронята от край до край и леко отвъд, когато съм на разчертано парко място се виждат от двете страни белите линии и поне още 30 см от всяка страна. 

Благодаря много и на @zdrash за съдействието, дискусиите и тестовете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си го направил с релето и крушката за задна, но и да я вържеш постоянно да работи не е проблем. Моята камера вече 5-та година се захранва постоянно за да мога да гледам през нея когато си карам на D и си работи без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако я вържа да е постоянно след контакт ще е дори по-добре откъм "клиентско преживяване" :) защото сега като съм на R си работи, като дам след това P - парктроника си остава на екрана, но картината от камерата спира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех оригинална - 120лв камера втора ръка, 20лв нова стойка за камера и 202лв нова дръжка за багажник. Като я монтирам ще кача снимка. С модула 130лв  и кабели и букси още 50тина лв. Дойде дебело към 520+лв. Може би си струва да се купи комплект втора ръка, ако някой ще се занимава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OEM си е най-добре, но аз поех по шано пътя :) , нямам завиващи линии, но се получи прилично и работи автоматично, което е най-важно.

Ъгълът на виждане е доста добър с китайчето, криви малко в средата рибешкото око, но това е цената. След слагане на pal to ntsc converter картината стана много добра, няма смущения.

1081021101_.jpg.e4d43a6b6ac9a436126c969add7aa946.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, последно справи ли се с динамичната камера? Линиите завиват ли като навиеш волана.

Редактирано от anpa1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@anpa1 да, завиват. С китайчето обаче или е черно бяла картината или е много тъмна - модула, който всъщност чертае линиите се оказа че  преобразува изображението, и то точно за блендата на оригиналната камера. Затова си купих и оригинална камера. Чакам само дръжката да дойде и я качвам. Ще пусна някоя снимка като я монтирам.

Тук обаче е пълен мрак, вали и е мокра камерата, нямам друга снимка. Това е с китайчето.

20210512_212840_copy_1008x756.jpg

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

снимай самата камера, китайците предлагат много модели. С коя от всички си? аз съм с тази която е сама на снимката и няма никакъв проблемScreenshot_20210616-205118_AliExpress.thumb.jpg.121ea4866e33d4b1f877daf89d53e12e.jpg

Screenshot_20210616-204919_AliExpress.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@anpa1  на оригиналния дисплей ?

През хед юнита? Или имаш допълнителни неоригинални модули?

Дай линк за тази камера моля те.

Моята мъка свършва, но ако беше казал по-рано щях да поръчам такава. От същите чукундури greenyo взехме с ovivo, но не можаха да ни кажат  коя тръгва та mmi 2g без проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

PS точно тази купих виж коментарите - писал съм фийтбек. И съм я взел за 18.79$ - на sale са я пуснали по-скъпо.

BGN 33.86  48%OFF | GreenYi AHD 1920x1080P Car Camera 170 Degree Fish Eye Lens Starlight Night Vision HD Vehicle Rear View Camera
https://a.aliexpress.com/_mNNrbwV

 

С каква кола си? Да не си с mmi 3g, коя година е?

@anpa1 качи ако може една снимка от колата да я видим.

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@anpa1: дай точен модел камера, ако пазиш кутията. Ние се оправихме, но да се знае.

Пратиха 3 различни модела и винаги си е PAL и черно бяла картина на 2G, наложи се pal to ntsc converter.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм изобщо с MMI.   Имах вариант да сменя нецветната нави с цветна, но не ми се влиза в този филм. Извадих сигнала през отделен екран. Първоначално използвах телефон . Получи се но не ми хареса, защото му пада бързо батерията. После сложих допълнителен екран. Даже ползвах Bluetoth предавател \ приемник ,за да не прекарвам кабел през цялата кола.   Всичко излезе има няма 50 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее, това обяснява много неща. На отделен дисплей си тръгва PAL сигналът.

Иначе ние пробрахме:

fs818 cvbs

fa818

fd818 

всички са си PAL, макар и да пише NTSC

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...