Jump to content

Нова дроселова клапа и не работи.


Тино73

Recommended Posts

Колеги, проблема ми е следния. 

Audi A6, 4F, 2.0tdi, 140cv, manual transmicion 2005

Купих колата и нормално почваме да пооправяме нещата които джамбазите много стриктно са скрили. 

Та по темата. Колата пали и гасне с много досадно претрисване.  Не е маховик, сигурен съм. 

Насочих се към дросела ( клапа за мего гасене на мотора ). Разглодих я, и при отварянето на електронната час, видях че на платката има изгорял ел елемент. 

Цялата платка плуваше в масло. 

Без да му мисля, и логично, веднага поръчах нова, дойде на деня и ми отне 10 мин да я монтирам. 

Четох че иска адаптация, имам VCDS 18.9.0,  но при мен тази опция липства. И за още по голямо разочарование, при изваден маркуч на кулера ( за да гледам какво се случва с клапата ) забелязах че при гасене на мотора тя седи отворена. При подаване на контакт, леко помръдва и се усеща че моторчето и дава напрежение, паля мотора нищо, гася пак нищо. Връщам контакта...пак съвсем леко помръдва и това. 

Тресенето си остана, клапата е нова, а колата не я разпознава. При тест със VCDS, ОТВАРЯ И ЗАТВАРЯ БЕЗ ПРОБЛЕМ. 

Изключително важно е да спомена, че като махна буксата и, НЕ СВЕТВА НИЩО ПО ТАБЛОТО. Нито чек, нито реотана ...абе нищо. И колата върви еднакво. 

Всички бушони са проверени. 

МОля за идеи, но без сервизи в БГ,  защото живея в чужбина ( за съжаление ) 

Редактирано от Тино73
неволно натиснах ENTER
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може да я е махнал софтуерно и за това не ти свети чека като изключиш буксата,компа не я търси и затова сигурно и не работи,като марка каква сложи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Continental , 360 евро. Мисля за тия пари да е ок. 

Как мога да разбера дали наистина е софтуерен проблема? Може ли да се оправи? 

Много гадно когато замениш нова част и ефекта е нулев.

Същото и с ЕГР. Купих нов, защото клапата на стария беше заседнала заради изронени зъби по колелцата. 

Тя също не работи, а на тест отваря и затваря

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси някой тунер около теб или питай в представителство да ти налеят оригиналния софт. Джамбазите така ремонтират цялата неработеща периферия за 50-150 евро наведнъж за 10 мин. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

РАзбира се, mili75, поръчал съм KESS V2, но не идва от Испания а от Китай, най вероятно и ще се забави. 

С нея ще налея оригиналния софт, и ще видя какво ще стане. Отворих темата защото ако има някой който е минал по този път, би могъл да ме посъветва нещо. А също и ако някой има същи прблем, да го решим заедно. 

Незнам защо, все си мисля че няма да стане. Дано проблема е само в софта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе това прочете VCDS днес. 

До колкото разбирам три пъти е слагана на операционната маса, май.....или не? 

 

IMG-20211114-WA0003.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между дросел и клапа за меко гасене има разлика. Едното естествено се движи когато натискаш педала на газта, а клапата за меко гасене доколкото знам играе ролята да спре притока на въздух като гасиш колата и тя отваря и затваря само.
Ето ти как изглежда клапа за меко гасене.
e8d091e34335ca5b6c959c700520272a.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 2,0 тди не е типичен дросел, служи за меко гасене, но има и функция при подаването на изгорелите газове от ЕГР-а, работят в синхрон демек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колегата е прав първо със софтуер и ще си покаже, сигурно егр и дросела са ги махнали софтуерно,защото моят дросел спря да работи светваше чека и като го отворих имаше изронени зъби,аз взех нов от Англия и сега си работи и гасне меко макар че пак дава грешка но не светва чека,може да е китайски и затова да набива грешка но за мен е по важно да работи гледах го и нямаше някаква марка,а твоят като цена е като оригинален и марката не е менте

Редактирано от icox1333
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, icox1333 написа:

Да колегата е прав първо със софтуер и ще си покаже, сигурно егр и дросела са ги махнали софтуерно,защото моят дросел спря да работи светваше чека и като го отворих имаше изронени зъби,аз взех нов от Англия и сега си работи и гасне меко макар че пак дава грешка но не светва чека,може да е китайски и затова да набива грешка но за мен е по важно да работи гледах го и нямаше някаква марка,а твоят като цена е като оригинален и марката не е менте

Ами да, не е менте, и за това ме е яд, че давам пари за хубави части, и удрям на камък. 

Дано стане със софта. 

преди 21 минути, kpematop написа:

9553 ли е версията на софта?

Как да разбера версията , братле? май горе пратих данните на компютъра. там няма ли ги? 

В газоохладителя на ЕГР - от другата страна на мотора ( над турбото ) също има един клапан за газовете. Само че е вакуумен. Ако той е запецнал, счупен или блокирал, може ли да прави също мизерии. 

Преди него имах сложена тапа, и аз я махнах, защото смених ЕГР със нов. КАква е ролята на този клапан там? 

Редактирано от Тино73
правописна грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. 

Никакво развитие още. Чакам диагнозата за да налея оригиналния софт. Бави се от Китай. 

Доставката е от 25ти (утре) до 1ви декември. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги , проблема е РЕШЕН. 

С помоща на приятеля ми от Севиля, който ми изпрати оригиналния файл на колата, сега дрисела работи перфектно, и мотора гасне без да претриса. 

Имам оригиналния файл, и още два. Единия е тунугован, а другия с изключен ЕГР. ЕГР ми е нов, така че за сега с оригиналния ще си карам. 

За информация на който е нужна , диагнозата е KESS V2,  и ми струваше само 90 евро. Чакането ме изнерви, но имаше резултат. 

Благодаря от сърце на всички които се отзоваха и на тези които прочетоха темата. 

Дано помогне на друг, ако има същия проблем. 

 

Бъдете здрави и се пазете ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...