Jump to content

Audi B7 1.8T - Misfire и Rich fuel


Marto7777

Recommended Posts

В последно време колата от време на време почва да прекъсва при работа на място. Не го прави винаги, но като го прави е доста забележимо и е само на празен ход. Подам ли дори леко газ стабилизира. Проблема го има и на газ и на бензин, колата е 1.8т Б7. Досега като го е имало проблема, лаптопа никога не е бил в колата, да я закача на живи данни, но днес слезнах да я прочера за грешки и има 3, 2 от които за за пропуск в запалването на цилиндър 1, а другата е за System too Rich. Прикачвам снимка на грешките, както и още 2 снимки на живи данни. В момента на закачане на лаптопа, колата работеше добре и проблема го нямаше.  Компресията е мерена и на всички цилиндри е еднаква и е наред, свещите са сменени преди 10х.км и не са медните дето се сменят на 10к. Прегледах ги и тях и изглеждаха наред.

Другия проблем, който го има е че понякога държа на стартер 2 секунди за да запали, неиска от веднага и това го прави само като е топла. При първото палене за деня винаги пали лесно, след това вече на топъл мотор го прави това с трудното палене. Не е винаги, но когато го има е на топъл мотор.

И двете неща са от около няколко месеца. Преди това колата нямаше никакви проблеми, нито грешки, нито проблеми в работата на мотора. 

 

 

1.jpg

341323321_230415826303454_7383103171707427442_n.jpg

342732426_5851160591677603_853420731830642086_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли как да ги тествам докато са на рейката на колата ? Пикаеща дюза ли мислиш че има ? Инжекторите са на около 3 години, купувани чисто нови от америка. Бош 550цц 

Да допълня, че когато мерих компресията върха на свещите на 2,3 и 4 цилиндър беше по като черно, а на цилиндър едно беше бяла свеща. 

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като са малки пропуските го записва, като на няколко цилиндъра. Като има ясно изразен на някой цилиндър, вече го хваща кой е. И тогава вече ще е голям птопуск на този цилиндър. Аз първо бих разменил бобините на 1-ви с някой дуг. Ако остане пак на първи, тогава бих разменил дюзите. То размяната на дюзите - два болта и по една скоба на дюза. По-бързо отколкото да се сменят свещи. Един въпрос за свещите - по керамичната щаст/цокъл има ли черни "черти", резки, дето не се чистят ?

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Керамичната част нямаше черно по нея, само в най долната част имаше кафяво, но не съм пробвал да го чиста. Първо да смена бобините, след което ако остане на същия цилиндър, ще разменя дюзи. Иначе докато са на рейката няма ли как да ги тествам или само на стенд ?

За тия бобини преди ми бяха казвали, че или работят или не, не са като по старите, но незнам колко е истина. 

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Чертите" по бУбините :hilezh: не можеш да ги пропуснеш. Ш'ти направят впечатление. Ама тогава вече ще има много яко прекъсване. Най-осезаемо на ниска скорост и висока предавка. Аз имах бобина на 1.8Т, която си работеше, когато Й е кеф. Електричеста й част беше проблема. Ама ти казваш , че и на газ го прави. Ще е малко странно, да не работят и бензиновата и газовата на 1-ви цилиндър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера размених 1 и 3 бобини, след като загря хубаво и направих един тест, изцедих я до 130-140 и закачих лаптопа, но нямаше никакви грешки, нито Misfire на нито един цилиндър. Явно си го прави избирателно. Ако и днеска не го направи, ще разменя дюзи 1 и 2 примерно, да вида като направи проблема дали ще даде на 3ти цилиндър (бобина) или на 2 (дюза). Отделно съм поръчал и свещи медни на Denso, чакам ги може би утре ще са при мен.

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, докато карам ми светна чека. Закачих я на лаптопа и има само 1 грешка - System Too rich, пак е на Bank 1, незнам при тоя двигател има ли други вариянти, но този път чека свети, предния път с 3те грешки не светеше. РАзликата е че сега след System too rich пише MIL ON, а не като предния път Intermittent. 

 

по това Bank 1 може ли да се определи на кои цилиндри е или при тоя двигател няма друго освен Банк 1 ?

 

341569897_629422635704517_7014301712121303820_n.jpg

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма друга бАнка. Само една глава е. И по-добре. За да светне чека, занчи, че вече компа не може да коригира. До +/- 10% се води за нормално( за мене не е) а до +/-25% прави корекции. Ако толкова много обогАти или обеднее и ще светне "чека". Ако е толкова богАта или трябва да вкарва малко въздух или много гориво. Ако не се запалва в някой цилиндър сместа или не изгаря достатъчно, то и въздуха да е ОК и впръскването на горивото да е ОК, пак ще отиде до сондата малко кислород( в случая много гориво) и ще го отчете като "много богата". Започни от въздуха; виж дебоЛомера какъв въздух отчита. На място и после с товар. Ако имаш къде - на 3-та от 1500 об. до прекъсвач и записваш данните. Преди прекъсвача, ако не е чипвана 130 гр. въздух. Обикновенно дебиломерите, като се скапват и започват да отчитат по-малко от реално постъпилото количество въздух  и хоп - бедна смес пак със светещ чек. Като стане ясно колко въздух влиза, виж на 32-ри канал живи данни и на газ и на бензин на място как е трима. Идеалния вариант е да минава през нулата: - 2% 0 + 2%. Ако е богата ще виждаш само в +. После пак на 32-ри с равна газ с 90 км/ч примерно, пак гледаш. Не да Й даваш газ, а равна, все едно по магистрала. И пускай да записва. НаправИ го и на бензин и на газ. После виж и дали връща аванса. Не помня на кой канал, ама търси retard. С голямо натоварване, ако може и на баИр до прекъсвач. Ако записва на някой цилиндър големи стойности 5-6 градуса и нагоре, то там е проблема със сигурност. 

За всеки случай виж и задната сонда какво показва. Тя е "теснолентова" и там трявба да виждаш плавно и постянно да се движи от 0.2v до 0,9 v.( дори до 0.7v) и пак 0.2v и т.н.

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май в грешаката си пише (add) , демек в движение. Другия вариант да влиза много гориво е да остава отворен клапана за бинзиновите пАри от резервоара. Дали не беше N81 ( може да греша). Ама той се вижда, на горивен маркуч е, малко зад въздушния филтър. Има тест, който да го направиш с vcds - трябва да "чука" отваря/затваря по време на теста. По време на работа на мотора, като сметне компа че му трябва още гориво и отваря този клапан. Че в резервоара така или иначе има пАри, които са си гориво. Та ако остане отворен по нЕкое време и вземе да вкарва постоянно тези пАри ще обърка лаНбдата. Ама не знам, като е на газ дали ще работи  тази "функция" ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма втора ламбда сонда, премахната е много одавна и изключена от компа. Колата е със спортен филтър, а не с кутия, така че клапана за бензиновите пари, няма пряка връзка с филтъра. Ще направя тест с Ме7 логър, там записва много данни на много канали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете двойки цилиндри се водят "банки", съответно първа и втора. Knock сензорите затова са два,  "четат" съответно бАнките. 

преди 58 минути, kurty написа:

По време на работа на мотора, като сметне компа че му трябва още гориво и отваря този клапан

Мда, а мармота къде е в схемата?

Вземете пообразовайте се малко за тия системи, стига легенди и митове на народите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, NIKO said:

Двете двойки цилиндри се водят "банки", съответно първа и втора. Knock сензорите затова са два,  "четат" съответно бАнките. 

 

Тоест Bank 1 са цилиндри 1 и 2, а банк 2 са 3 и 4 цилиндър така ли ?  Ако е така значи бобината отпада като вариянт, защото от цилиндър едно я размених с 3ти. Остават дюзите ? Само бензиновите дюзи ли може да са или и газовите ? Съвет как да процедирам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

17535/P1127/004391 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active
  • Reduced fuel economy and engine performance

Possible Causes

  • Cylinder misfires
  • Spark Plugs
    • Old or worn out plugs
    • Incorrect type for engine
  • Fuel Injectors
    • Leaking
    • Dirty, poor spray pattern
  • Weak ignition system, coil(s), plug wires
  • Fuel Pressure
  • Boost leak
  • EVAP Purge Valve (N80)
  • MAF (G70)
  • O2 Sensor(S)

Избирай си и ги мятай наред.

Лично аз бих почнал от лесното, свещи.

EVAP-а дори и да "цъка" при тест, тва не означава, че задължително е наред и не е останал/остава отворен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите съм ги поръчал, но ги чакам да пристигнат в карса, че ги нямат налични. Като дойдат и ги смена, ще направа един лог с Ме7 Логър. Там ще се видат нещата с бууста как са, дебитомера също. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти да видиш. Не знаех, че банк 1 е за два цилиндъра. На една японска марка с боксер четири цилиндров мотор може и да е. Ама за редови четири цилиндров надали. Един катализатор с две сонди. Банк 1 сензор 1 - предната широколентова сонда. Банк 1 сензор 2 - задната теснолентова сонда. Първата отговаря за AFR , демек за лаНбдата да е 1. Втората много хора казват, че е само за екология, ама не е само за това. За детоноционните датчици е така. Един датчик "слуша" два цилиндъра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених свещите, но проблема си остана. От време на време на празех ход тресе, като го има и на газ и на бензин. При свързване с ВЦДС не отчита да има Misfire на никой цилиндър, дори в реално време като го прави. Въртенето по 2-3 секунди за да запали си остава също.Понякога си пали и веднага, избирателно е.

Направих 2 лога на трета, от около 2к оборота докрай, първия е на газ, втория на бензин. Гледам че boost actual и desired, си върват заедно, тоест няма да има пропуск на въздух отнякъде. Дебитомера отчита максимум 180гр/с, което също е нормалното и преди като беше в ред колата и съм правил логове, по спомен беше пак толкова. Колата е с K04-064 от S3 2.0tfsi. На място дебитомера отчита около 3гр/с, като според ВЦДС това е в нормата. AFR желаното и актуалното съвпада също.  Качвам и двата лога, ако някой може да даде насоки как да процедирам

 

1.JPG

Benzin.csv Gaz.csv

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази графика не ми се вижда да е нормална. Баси пропадането има. И 800 оборота после са необходими за да навакса. Не се ли усеща през тези 800 оборота да тъпче, вместо да набира ? С каква газова е ? Има ли вероятност да е пукната мембраната и да вкарва газ през малкия маркуч от изпарителя ? Хем ще е богата сместа, щото освен през дюзите ще влиза и през интейка. И като е топла и я загасиш и в кратък период запалиш и ще се дАви от тази газ, която идва в интейка. А като стои дълго време ще се е "проветрило" всико и ще запали бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата е EuropeGas най-високия клас, мисля че Superior беше. Изпарителя е KME Twin Extreme, мембраната незнам дали има вариянт да е пукната. Как мога да проверя ? Трябва ли да спра нещо, за да сваля изпаритела и да го разглоба, да вида дали е здрава ?

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако спреш от бутилката с кранчето газта и поработи на газ мотора, докато изгасне. Да е ясно, че няма газ в системата. И я покараш малко сАмо на бензин. Ако има възмжност 20-30 км извънградско лежерно каране, за да си прави коеркциите компа на база данните от лаНбдата. И да видиш как е съз запалването тогава. Дали има разлика. Т.е. дали ще трябва пак по 2-3 секунди да върти. И да видиш и LTFT тогава как е. Не е нужно да се трият грешки с цел нулиране на трима. Ако си заработи нормално, то корекциите ще намалеят и клонят към 0. Ако свети чек, ще изгасне сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да е здрава мембраната на изпарителя, ако се е одървила на камИк пак прави проблеми.
На старото ми 1.8 AGN, при първо палене на бензин сутрин, колата се "давеше" зверски и се оправяше временно, докато махна едната клема на акумулатора за една вечер или карам само на бензин.
Смених си изпарителя сам и без каквито и да е настройки по газовата, проблема със сутрешното палене се оправи за постоянно.

Стария изпарител го разглобих от любопитство и мембраната беше здрава, но много твърда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година имах проблеми, мисла че ми губеше антифриз и набедих изпарителя. Бях купил нова мембрана, но още преди да го сваля като го погледнах се бяха отхлабили болтовете му, тогава ги стегнах и се реши проблема, без да сменям каквото и да е, също притехнах и горния болт който натиска колената за антифриза.  Доста се бяха отхлабили, но сега като погледна са си стегнати и не е от тях. Става въпрос за тези болтове на снимката, които държат двете половини една към друга.

 

image_2023-04-30_153321457.png

Редактирано от Marto7777
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...