Jump to content

Ремонт на автоматичен багажник A6 4F


ники 125кс.

Recommended Posts

Аз мисля че синия мотор е водещ. При мен на диагностиката го даваше че при него контролния модул няма сигнал. Иначе пробата с изключването на моторите от захранването е проверка за неработещ такъв. Според мен с един мотор няма как да затвори капака.
Успех в начинанието все пак.
Като имам време и аз ще актуализирам инфото по темата.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт. След като времето вече се стопли доволно, вратата отново взе да не се затваря без помощ. Сега при мен въпроса е дали греста на  същия мотор, който вече разглобявах се е втечнила от жегата, или се е предал и другия. Скоро ще проверя и ще информирам по темата. Проблема е че в по хладно време си работи, а само при температури над 30-35 започва да се е****. Само дето в тая жега да се завра в багажника да гледам кой мотор не работи, .... малко не ми се занимава. Все пак ще го направя тези дни и изглежда ще се разглобява отново. Ще опитам този път да направя по-подробни снимки на процедурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/17/2023 at 12:57 PM, katsi86 said:

Малко ъпдейт. След като времето вече се стопли доволно, вратата отново взе да не се затваря без помощ. Сега при мен въпроса е дали греста на  същия мотор, който вече разглобявах се е втечнила от жегата, или се е предал и другия. Скоро ще проверя и ще информирам по темата. Проблема е че в по хладно време си работи, а само при температури над 30-35 започва да се е****. Само дето в тая жега да се завра в багажника да гледам кой мотор не работи, .... малко не ми се занимава. Все пак ще го направя тези дни и изглежда ще се разглобява отново. Ще опитам този път да направя по-подробни снимки на процедурата.

Амортисьорите са виновни. Виж на колко Нютона са, но това не пречи И моторите да приключват вече

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Реално има разлика в амортисьорите за обикновен и ел. багажник. Тези с по-малко нютони са за електрически. Но при мен още преди да сваля моторите проблема си остана дори и след смяна с оригинални лифтомат амортисьори.
Почвам да си мисля ,че просто моторите се уморяват с времето и не става само с греси. Май си трябва нов,но ще видим.
Чакам включване от колегата ентусиаст като мен....

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 20.07.2023 г. at 10:38, ivanparvan написа:

Чакам включване от колегата ентусиаст като мен

Здравей, колега. Тъй, като при мен нещата за сега работят, от както вече не е толкова жега, няма как да преценя кой от двата мотора прави проблем. Сетих се обаче за едно клипче което гледах в YouTube, и се сетих че това може да помогне при теб. Елементарна процедура, не изисква разглабяне и се надявам да свърши работа и да си имаш вече работещ автоматичен багажник. Ето го и клипа:

 

Пожелавам ти успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, след дълго мъчение с неработещия ми багажник, преди месец реших най-после да отворя моторчетата, и да видя какво толкова магическо се крие вътре. Симптомите бяха следните: Спираше да се отваря посредата, понякога изобщо не започваше да се отваря, не можеше да почне да се затваря... абе изобщо.. от автоматичен си беше станал ръчен :)

 

Та сега за моторчетата... свалянето е лесно, само трябва да се подпре багажника да не се сгромоляса върху главата. Лесно след това се отделя самия електромотор от механизма:

tn_20230618_170632.thumb.jpg.26e59768a031e83f61187360b32ba986.jpg

 

Ето го и механизма с редукторите:

tn_20230618_170646.thumb.jpg.581a7124d757f7450870de719d6c9d5c.jpg

 

Разглобяването му не е трудно... Забелязах че мойте са пълни със стара и засъхнала грес и ръжда. Явно на някакъв етап е влизала влага там... 

tn_20230618_171324.thumb.jpg.bfab5c0b8e84c67ee7484bcb7c58599d.jpg

 

Целта е да се стигне до великия магнитен съединител, който предизвиква всички главоболия.

tn_20230618_171816.thumb.jpg.8f657fd66f49cf8fe513f587e7d0d7bb.jpg

Ето го и в разглобен вид..

tn_20230618_174741.thumb.jpg.31b580dd78dd07a083ac04fc9a6cf9fd.jpg

 

До колкото можах да си го обясня, при нормални обстоятелства, диска който държа с пръст е прилепен до голямото лъскаво "нещо" по което има слой от феродово покритие. Очаква се да има триене, и диска да не буксува върху феродото, и съответно багажника да се вдига. Ако срещне препятствие, трябва да се хлъзне. Тук идва и момента, че ако амортисьорчетата са зле, там ще буксува постоянно и е въпрос на време да се прецака схемата. При подаване на напрежение от управляващия блок към тази намотка, явно се неутрализира силата на магнита в големия лъскав диск и багажника си се движи свободно като ръчен такъв. Като разгледах малкото дискче, забелязах че от страната която се трие във феродото е претъркано и покритието му го няма.

tn_20230618_174817.thumb.jpg.b6161a4fcb73f9badfc673d450027db4.jpg

 

 

От другата му страна обаче.... изглежда доста по добре.

tn_20230618_175315.thumb.jpg.bf4dc001003df8225279c78f73a9bad1.jpg

 

Това което аз направих, е да завъртя диска да се трие във феродото с по-грапавата си част. След това сглобих по обратния ред, почистих и гресирах всички редуктори хубаво, и върнах моторите на колата. Към момента нямам оплаквания, и работят както се очаква. Естествено амортисьорчетата ми също са подменени с нови. Не съм 100% сигурен че ще е дълготраен ефекта, понеже съм чувал че и феродото се изхабявало. Качих темата и снимките, за да можем групово да помислим и да споделим мнения и опит и да стигнем до някакво кардинално решение, различно от купуването на нови машинки за 2000+лв.

 

Ето го и крайния резултат :)

 

Open trunk - YouTube

 

close trunk - YouTube

Редактирано от psycho87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А момента с енкодера и обучението как мина при теб?
Аз още не съм ги почвал,ще огледам наново всичко,така и така ще ги отварям пак май!

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е за триене,ами кажи какви амортисьорчета си сложил?
Аз з ам ,че трябва да са 550N, но откъде се купуват,в нета намирам само 650N.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами поръчах от магазина, Stabilus бяха по спомен, и излизаха за кола с ел багажник. Нютоните май бяха 570 на новите, а на оригиналните 550 както казваш.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

А момента с енкодера и обучението как мина при теб?
Аз още не съм ги почвал,ще огледам наново всичко,така и така ще ги отварям пак май!

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk


Какъв енкодер? Нищо не съм обучавал аз.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещото което чете оборотите според мен...
Както и да е .
Днес не се стърпях и реших да си дигна кръвното малко. Отворих наново и двата мотора и обърнах въпросната шайба със не работилата страна.(няма снимки че беше на нож работата). Монтирах ги и по неизвестни за мен причини на диагностиката ми даде че адаптацията е забранена от контролния модул. Та и аз нищо не адаптирах сега само му казах че е там модула.
След натискане на бутона при отворен капак тръгна да се затваря бавно и мазна като нов....нооооо при команда за отваряне без значение дали от капака,от дистанционното или от шофьорската врата ключалката започна пак да щрака като луда все едно не може да отключи и капака се отваря на около 70%. Номера като при Q7-цата не става при мен. Стана с кодировка пре диагностиката - странно по подразбиране стойността е 311 от макс 400.
Викам си аха тръгна ,имам пак ел багажник.
Нъцки..... оскубах компа и кабеляците,дръпнах ключа от контакта и докато овържа със свински опашки да наместя кабели и кори излизам от багажника за показно. И пак отваря на 70%. Закачам я -върнали са се старите стойности.
Най ми е странно за бравата. Докато моторите ги нямаше и си беше обикновен багажник си цъкаше нормално. И нея съм отварял почистил и смазал. Моторчето се е там и работи коректно поне по мое виждане.2be15ee8d02b62bfd2a471ce96cfebb9.jpg0e0349f512228cada0bcfe5327c2b73b.jpg

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk
 

.19d719553f7385cf6923106cb0d1c7c5.jpgeb1fdfad0d7d7c97378bba03525253c3.jpgd4bea0991cd7dde269e66f4d36aa4ab0.jpga7d61febaeab429c84774faf26e06b04.jpg

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk
 

.http://cloud.tapatalk.com/s/64dcccc3497ce/VID_20230816_152918~2.mp4

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и ключалката оправих. Вече не трака като луда- обезмаслител, нова грес малко натягане на зъбчатките. Но не иска да приеме стойностите за максимално отворен капак.
Кодирам на 400 и като престои известно време заключена колата и пак се отваря на 70% и връща стойността на канала на 311. Пак казвам номера със задържане на бутона не става.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен не ще да помни положението и също имам грешка Implausable signal. За щастие моя спира на около 95% и не ми пречи много. Исках да го намаля малко, че жената не стига копчето, ама не става. Извода който си направих за себе си е, понеже моята кола е фейс, а багажника ми е от преди фейс, има някакви бъгове при комуникацията на модулите. Също така, има разлима във връзването на кабелите преди и след фейс - на фейса slave мотора ползва още един кабел, който идва от master-а. С и без него, не съм виждал разлика, най вероятно защото моторите ми са от преди фейс.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен са оргиналдъ от завода. Не съм ги насаждал допълнително. Драмите почнаха след като го свалих и отворих. Преди това го нямаше тоя проблем с комуникацията и отварянето до край(само дето се отваряше когато си поиска). Сега моторите мъркат като нови,отваря се от всички копчета дето са за това ,но висва като изпразнен.....

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, ivanparvan написа:

Пак казвам номера със задържане на бутона не става.

Здравей, колега. Колко време задържаш бутона. При мен беше около 20-25 секунди? И нямаше индикация от мигачите. Но иначе се получаваше. Разбира се понеже при мен се отваря на макс и съм го пробвал само от интерес да бъде на по ниско, не мога да кажа дали след време се възстановява на фабрична стойност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм засичал с точност ,но и около минута държах и нищо.
Драмата в момента е - кодирам да се отваря на макс. По данни от диагностиката стойностите са 150 мин. 400макс.
При мен дори и след ресет по дефолт е 311. Та,казвам му 400, един цикъл ок. Заключвам и си върша друга работа. Отварям пак и уй пак виси и стойността е 311.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз покрай вас се реших да отворя моторите.
Не беше толкова зле вътре,но аз ги отворих ,да обърна въпросната шайба.
Ами засега вдига и сваля,малко по-тихи са,заради греста на редукторите,ще видим занапред.
Общо взето доволно за нищо работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мина с връщането на място. Адаптация напасване на позиция... При мен тотално се оака работата и вчера последно само на отваряне работиха. Няма значение какво е положението на капака все за отваряне въртят. И няма грешки на диагностика. Луда работа.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко белязах ,и после обратно пак така,несъм пускал адаптация,защото си върви.
Бях намалил височината на 290 преди,защотот не работеше коректно,но сега мисля да я вдигна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли снимков материал. В каква позиция е ш_баната шайба която чете тоя датчик на Хол про отворен капак.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм снимал.
Много внимавах,да не мръдна нещо,за да не хвърля цялата система после.
То и още не съм го използвал много след манипулацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано нямаш ядове. Че аз си скубя косите в момента.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано,но ми беше писнало.
Или отваря сам ,но не затваря или обратното.
На топлото съвсем не искаше да затваря.
Утре като я напече ,ще пробвам.
Обаче,моите амове са за обикновен багажник.
Искам да си сложа 550N ,обаче в нета не откривам,а няма да купя оригинални ,за една торба пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорчета за автоматичния багажник сега ги дават 600нм и има по магазините. Аз мойте ги купих от кварталния - Stabilus. Не ми харесва че в жегите си променят твърдостта осезаемо, но оригиналните ми бяха същата марка...

Иначе мойте мотори не ги белязвах и ги въртях и на ръка, за сега работят ОК. Обаче съм забелязвал както каза колегата, като цъкам много пъти на горе надолу и се побъркват и почват да работят неадекватно - спират посредата, тръгват да отварят като трябва да затворят... като заключа колата на другия ден са си ОК :D

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...