Jump to content

Ремонт на автоматичен багажник A6 4F


ники 125кс.

Recommended Posts

Потвърждавам - подлежат! Не си давайте парите за глупости. По-добре сипете гориво и си направете една разходка с любимото Ауди и който още ви е на сърцето [emoji6] .
Само отваряне,чистене и смазване ли се прави или се подменя нещо.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се подменя, смазването е бонус към операцията. Това което отстранява проблема е почистването на електромагнита и котвата, както и подравняването на повърхностите им, за да си пасват плътно и да не приплъзва. Лично на моите имаше леко износване, явно заради продължителната работа - почти 17 години. За да не вземе да блокира след някой ден редуктора, поради това, че смазката му се е разтекла от горещината и годините, му добавих грес (най-гъстата, която ми беше под ръка, за да не се разтече пак) и го затворих. Работи прекрасно вече месец. Чакам да стане 40 градуса навън, че да видя дали ще има проблем тогава, но уви - за сега, всеки ден вали. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение на това е хубаво съединителя да се намаже с колофон на прах за да се избегне приплъзването - бях го гледал на клип в youtube. Също така като се свалят моторите може да им се почисти колектора профилактично с фина шкурка и с клечка за зъби (или шило) да се махне графитния прах от четките между ламелите на колектора.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сваля и двата мотора ще мога ли нормално да ползвам багажника (да го отварям на ръка имам предвид)
Някаква сериозна философия ли е разглабянето?
Технически грамотен съм ,но практиката показва ,че не всичко е по силите ми.
За справка ,наскоро си ремонтирах бравата на задна лява врата.
Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, ivanparvan написа:

Ако сваля и двата мотора ще мога ли нормално да ползвам багажника (да го отварям на ръка имам предвид)

Да!

На втория въпрос - Относително е.

Щом си се справил с бравата, това едва ли ще ти се опре. Един съвет  - отбележи и снимай възможно най-много части. Опитай се да отбележиш и позицията на редуктора след като го разглобиш, за да не разглобяваш втори път - като мен. 😆 Стреми се всичко да си отиде на мястото и позицията от преди разглобяването. Ако превъртиш позицията на редуктора с четвърт оборот - позицията на багажника - затворено, вече няма да е същата и ще трябва да разглобяваш отново. Захващащите планки макар да изглеждат невъзможни за обръщане, също може да бъдат сгрешени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се сдържах....
Снимах докато не се омазах до ушите... Всички зъбчатки са сухи на барут. Успях да го събера бе да остане нищо(чудо). Утре ще се пробвам с втория мотор и тогава ще давам отзиви.18b1e7909ecf9e87c762d3da3f7534f3.jpg4b855da3ca59d49e8318a2a7733826bb.jpga2444dba05850446708a632d9106e14d.jpg7ada676e82a92d1ff6996ba456522007.jpg3913e4925f954fda137b604a4559381c.jpgb16337140014f3a15b72771c015fba7d.jpg6cb62ee65cba55f083ece33e995044ee.jpg7fd2865be02d5329a8a2b4c8a326e5bb.jpg

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят при отваряне някой път се отваря от първия път,а понякога от 2 3 4 ,смених амортисьорите,но пак или от 1 или от 2 път се отваря.Когато не стане от първия път се отваря малко до някъде и се връща обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, ivanparvan написа:

Всички зъбчатки са сухи на барут. Успях да го събера бе да остане нищо(чудо). Утре ще се пробвам с втория мотор и тогава ще давам отзиви.

Здравей, колега!

От снимките не стана ясно какво е било състоянието на електромагнита и котвата. Почисти ли ги преди да сглобиш? Имаш ли снимки на тези части? Пластмасовото колело, от към мотора, с кръстчето в средата, също е редуктор. И там се слага грес. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се отбелязва позицията му преди да се свали. Не видях (поне от снимките) да си белязал каквото и да било. При мен синята кутия с платката и радиатора, бяха монтирани по близо до редуктора. Твоя ми изглежда като да е бил демонтиран вече веднъж 😕. Ще се радваме ако споделиш, дали е имало ефект от процедурата.

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж драсках с маркера.... Грес имах и по врата...смазал съм навсякъде. Въпросния електромагнит не посмях да го разбутвам много много. Извадих го изглеждаше като нов,смазах венеца от пред към редуктора и една тънка пластина със зъбци имаше и го върнах на място. Както казах не съм снимал всичко защото се омазах стабилно. Въпросния пластмасов редуктор го белязах и върнах на място,но ще съм благодарен да споделиш защо е токова важно да е в първоначална позиция. Защото все пак при финалната сглобка се наложи да развъртам оста за да се наместят нещата.
И да имал е интервенция мотора и преди това защото има един скъсан болт.
Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, ivanparvan написа:

смазах венеца от пред към редуктора и една тънка пластина със зъбци имаше

Е точно тази пластина със зъбите от вътрешната страна, е трябвало да не смазваш, а да почистиш от смазката. Тя се явява котва на магнита и трябва да е суха! А на въпроса, защо е важно да е на същото място, за сега не мога да ти отговоря. Изглежда има някакъв вид енкодер в предната част на редуктора - от към пантата. Но там не позмях да отварям. Какъв обаче е типа на енкодера и защо после позицията е различна, мога само да предполагам. Може би е възможно това да се адаптира през VAG-COM, но не съм си играл да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За втория мотор спокойно разгледах всички на спокойствие.
Има си енкодер да следи положението на мотора. Намира на платката която контактува с електромагнита. Следи въпросната назъбена пластина
която колегата каза ,че трябва да е чиста от смазка. По оста на магнита се движи ексцентрично и ина цветна засечка. В този ред на мисли се обезмисля маркирането на частите по редукцията. Предвид че всичко е полепнало ос маз ми се струва трудна работа да се бележи позицията на марката.
Сега остава да разбера как да кажа на моторите къде да отворят и къде да затворят.
Идва ми наум да им дам ток на място без да ги монтирам на пантите и да разцъкам бутона за отваряне/затваряне.
Ако не стане ще е приключение.d20674e9dc79c7c24a6791823594908a.jpg09ebefac6a8ea35f44ec776a7b97ce18.jpg70908e53a12b9956482d47fac6d7e695.jpgf3fa854d9750f770cd7afcf6db48dfe2.jpg

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшен филм.......
След смазването и сглобяването моторите работят осезаемо по тихо и равномерно, но .... на празен ход.
След монтажа на пантите се почна едно стъргане ,скърцане,виене. Веднъж отваря и затваря без проблем после 10 пъти не помръдва.
Набива грешка на контролния модул на моторите -невъзможен сигнал. Това е синия мотор явно основен. Има опция за адаптация през VAGCom ,но и там греда. По време на адаптацията губи връзка с контролния модул и до там.
Не съм пипал нищо по жиците, не знам дали аз прецаках нещо или просто съвпадение със скапания модул на моторите.
Странното ми е и ситуацията с бравата. Отварях и нея,почистена и смазана. Няма видими повреди,моторчето си работи.
Като са закачени моторите на затворен капак щрака по няколко пъти. Все едно се мъчи да отключи и капака не поема изобщо. Като махнах моторите да се отваря капака на ръка си цъка по веднъж. Не знам дали си комуникират с модула на моторите.
Модул само едва ли ще намеря. Употребявани мотори -300лв в неизвестно състояние.
Нови абсурд.
Някой за акъл!

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Ситуацията ми изглежда, като да си сгрешил нещо при сглобяването. Не беше случайно, когато казах, че всичко трябва да бъде белязано. Сега ситуацията ти най-вероятно е следната: единия мотор започва да затваря, а другия закъснява спрямо него, като това предизвиква усукване на вратата и въпросното скърцане и пукане. Когато вратата достигне до бравата и тя трябва просто да заключи, мотора, който закъснява, продължава да напъва, за да изпълни до край хода си, като това причинява допълнително усукване на пантата. Когато опиташ да отвориш, ситуацията е доста сходна. Единия напъва да отвори, а другия закъснява и за това, както ти се изрази - се мъчи да отключи и капака не поема изобщо. Това че единия мотор не успява да изпълни движението си до края, е и вероятната причина да имаш грешка в модула.

Това разбира се е само предположение и не бива да го приемаш като чиста истина.

Бих те посъветвал да свалиш кората и да наблюдаваш начина по който се въртят моторите при отваряне и затваряне. Можеш да видиш въртенето на оста им през отвора който е от към конектора с двата кабела на мотора (не от към редуктора). Дали единия тръгва преди другия, и дали случайно единия не буксува (което впрочем е и функцията на магнита и котвата). При монтажа имаше ли проблем с наместването на моторите на мястото им или си влезнаха свободно при напълно отворен багажник?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.06.2023 г. at 12:55, katsi86 написа:

 

Всичко събрах по обратен ред и белези. Единственото което няма как (или поне аз не се сещам) да бележа е белега който чете енкодера намиращ се на назъбената пластина пред електромагнита.
При монтажа като ги закачих моторите на буксите без да ги монтирам на пантите ги пуснах да въртят от бутона на багажника. След направени няколко цикъла гледах през vagcom да отчита отворен капак. Така обаче се разминаваха позициите на захватите на пантите. На шофьорския мотор беше ОК ,но на пасажерския не беше на позиция. На място отделих мотора от редуктора и с клещи наместих захвата на място. Последва селф тест през диагностиката и имаше няколко безпроблемни хода на отваряне и затваряне. Но имаше и не типичен звук от самите мотори. След като пренощува обаче нещата се влошиха тотално. Почна се с набиване на грешки и не иска е да работи коректно.
Чичо Ханс как по дяволите го е събрал без да има белязки? Ако не съм ги събрал правилно каква е процедурата да ги синхронизирам отново?
Луда работа!

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@*
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравей, колега. 

Има ли някакво развитие по случая? Не зная какво да те посъветвам. Ако искаш изпрати ми ги да ги погледна. Ако решиш да го направиш, пиши ми на лично да се разберем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. Реших да си изкарам почивката на спокойствие. Моторите са свалени и модула е де активиран софтуерно да не набива грешки. Ще го мъча да го подкарвам по нататък. Ако трябва и на място върху пантата ще се сглабя и разглабя. Не ми дава мира ,че моторите осезаемо заработиха по мазно и с лекота отваряха и затварях след първоначалния монтаж,и след това всичко се о...ака.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1281945363_Hallsensor.jpg.9d5ef2092b468aec56adcb5affc1f8d9.jpg

Това ми прилича на Hall сензор. Виж да не е попаднала смазка там или по диска с отворите (впрочем няколко ли са или само един), които сензора чете. Става въпрос за отвора който се вижда на тази снимка:

70908e53a12b9956482d47fac6d7e695.jpg

Ако е само един, мога да проверя, при какво положение трябва да стои точно в средата - т.е. срещу сензора и ще можеш да го позиционираш правилно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смазка или замърсяване по платката. На колелото което чете сензора има ямка по ръба и непосредствено до нея цветна (бяла ) марка на самия диск. Само на едно място са по обиколката.

Изпратено от моят M2101K9G с помощта на Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Същия проблем с моторчета и модули. А6 4F 2006   Чудя се дали да ги сменям или и аз да почвам филма с разглобяването.  

Вратата се отваря , но иска помощ за да иде до горе. На затваряне тръгва , но в различни случай изминава различно разстояние и после се връща обратно до горно положение. Проверката с изключването на всеки мотор не се получи, който и да изключа не тръгва да се затваря после.  Само един единствен път се получи , бях изключил синия мотор , той е slave,  а черния , шофьорския , master модула, се въртеше и приплъзваше без дори и да опита да затвори вратата. Днес смених и амортисьорите с нови. Сменена е и бравата на багажника с нова. 

Грешката която записва в модул 006D - Deck Lid Control Unit  е  00317 - Rear Lid control module - Implausible Signal  Препоръчват смяна на модула , J605,  черния мотор. 

Разглобил съм колата , само трябва да отвия болтовете и кабелите и го свалям на масата и по вашето упътване ще се разглобява. Тъй като се съмнявам най-вече в черния , ще почна от него, ако ли не стане , ще го сменя с работещ. Междувременно търся и работещи за директна замяна. Имам сервизче в Асеновград за жичкаджийски занимавки по колите, а колата е на клиент. Дълго се чудих на проблема и прочетох вашата статия, имам опит с трудни начинания, ще ги пробвам и аз пък да видим.

 

 

Редактирано от CecoR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...