Jump to content

Мнения за газовия инжекцион


Recommended Posts

Здравейте,

Искам да помоля, ако някои колеги имат газови инжекциони, нека да напишат накратко какви са им впечатленията от тях. Дали се е случвало да гръмнат като обикновените АГУ-та, имат ли някакви проблеми при поддръжката им, струва ли си да се предпочетат пред обикновените и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Искам да помоля, ако някои колеги имат газови инжекциони, нека да напишат накратко какви са им впечатленията от тях. Дали се е случвало да гръмнат като обикновените АГУ-та, имат ли някакви проблеми при поддръжката им, струва ли си да се предпочетат пред обикновените и т.н.

здравей колега,аз съм с газов инжекцион,сложих го наскоро имам около 5000км на газ,и съм само със хубави впечатления дано и занапред да е така.карам 1.8 20v 125к.с.разхода ми е най много с 1л.повече от на бензин,а пък във вървенето разлина почти не се усеща,като пари разходите за гориво ми паднаха наполовина .съжалявам единствено че не го сложих по рано.относно поддръжката ми казаха само да филтъра на газовата на 15000км и това е. сервизите дават гаранция и си имат гаранционен сервиз,и определено със газинжекциона ще влизаш много по рядко във сервиз.а относно гърменето освен бмв да гърми с газинжекцион за ауди не съм чувал.по мои сметки при този разход който ми дава сега колата след 15000км.съм избил газовата,единствено се опасявам че може да се прецана ламбда-сондата,и дюзите.дали си струва пред обикновена газова ти преценяй.моето мнение че един път я слагаш,а за някъква си разлика от 400-500лв.не си заслужава да слагаш обикновена :hilezh: ,тези пари колата сама ще ти ги върне,вервай ми :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда сондата няма от какво да ти се прецака на газ, а дюзите ги чистиш на ултра звук и си ОК. При ГИ запалването е винаги на бензин така че дюзите ще се прецакат много по късно отколкото при палене на газ с обикновенна уредба.

Има един недостатък ГИ дюзите малко тракат и трябва да свикнеш с това. Някой колеги пък си купуват дизели заради това тракане :flipoff:

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда сондата няма от какво да ти се прецака на газ, а дюзите ги чистиш на ултра звук и си ОК. При ГИ запалването е винаги на бензин така че дюзите ще се прецакат много по късно отколкото при палене на газ с обикновенна уредба.

и аз съм на това мнение ама един маистор ме изплаши,но дори и да се прецака сменям си я ,и си каркам смело,то си е много приятно да караш ауди да ти излиза 10-12лв на 100км.пей сърце :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мога да съм спокоен, че при ГИ няма гърмежи, така ли?

ДА

и аз съм на това мнение ама един маистор ме изплаши,но дори и да се прецака сменям си я ,и си каркам смело,то си е много приятно да караш ауди да ти излиза 10-12лв на 100км.пей сърце :flipoff:

майстори много чувал ли си как при работа на газ ДВГ-то се износва по бързо поради "сухото триене"? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:

майстори много чувал ли си как при работа на газ ДВГ-то се износва по бързо поради "сухото триене"? :flipoff:

Не се ли износва по-бавно ДВГ-то при работа на газ, поради факта, че маслото се отмива по-малко и двигателя се смазва по добре? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

майстори много чувал ли си как при работа на газ ДВГ-то се износва по бързо поради "сухото триене"? :)

чувал съм ама въобще не съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са прави за безпроблемността на ГИ. Аз съм с Български и също нямам проблеми вече 10 000 км. Другото хубаво е че може да ти настроят компа на ГИ така че колата да върви повечко от на бензин. При мен е така и ако някой не вярва мога да му я предоставя зя тест-драйв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са прави за безпроблемността на ГИ. Аз съм с Български и също нямам проблеми вече 10 000 км. Другото хубаво е че може да ти настроят компа на ГИ така че колата да върви повечко от на бензин. При мен е така и ако някой не вярва мога да му я предоставя зя тест-драйв!

:moon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги а каво мислите за това:

РЕВОЛЮЦИЯ В ОБЛАСТТА НА ГАЗОВИТЕ УРЕДБИ ЗА АВТОМОБИЛИ

Технологичният опит

Допринася за намаляване разходите за гориво и формирането на чиста околна среда

През последните няколко години нормативните разпоредби по отношение на емисиите в отработените газове и консумацията на гориво стават все по-строги. В резултат на това автомобилните технологии достигнаха много високо равнище на развитие. Смукателните системи с променлива геометрия, турбо-компресорите с ниско налягане, запалителните системи без разпределител-запалители и многоклапановите технологии са само няколко примера за технологичното развитие на тази индустрия.

В продължение на много години втечненото под налягане газово гориво (смес от пропан и бутан), известно в автомобилната индустрия под името LPG, се считаше за алтернативно гориво, предоставящо възможности за значителни икономии в разходите за гориво. С цел да гарантира безпроблемна екплоатация с това гориво, LPG-системата, която Вие избирате, трябва да отговаря на съвършенството в технологията на Вашия автомобил.

По този начин Вие ще спестите пари, без да жертвате експлоатационните характеристики, за които вече сте платили много.

Инжекционната система на базата на втечнен пропан- бутан на “VIALLE” Ви предоставя всички тези преимущества.

“VIALLE” е холандски производител, международно известен като водещата в технологично отношение компания в света за производство на LPG-системи. След дългогодишни разработки и изпитания, “VIALLE” създаде LPG инжекционна система наречена LPI /Liquid Propane Injection/, която е с характеристики, съпоставими с най-добрите бензинови инжекционни системи .

LPI /Liquid Propane Injection/ е система, която може да бъде приложена във всички модерни инжекционни двигатели и е единствената система по рода си, която може да се използва при атмосферни и турбо двигатели, без да бъдат повлияни първоначалните характеристики на двигателя по какъвто и да е било начин.

В световен автомобилен план системата е позната като ”Bi Fuel” или двойно горивна, като двата вида гориво са напълно независими едно от друго. Вече е факт съвместната заводска разработка на автомобили с такава система между “VIALLE” и VOLVO и пускането на първите образци на пазара.

Посредством тази нова технология втечненото газово гориво вече не се изпарява чрез изпарител, а се инжектира върху смукателните клапани на двигателя още в течната си фаза. Eфектa на изпаряващото се втечнено газово гориво в самия цилиндър резултира в по-добра степен на пълнене, по- висок КПД и в краен резултат повишена мощност на двигателя при запазен разход на гориво. Получава се ефект еквивалентен с ефекта на пълнене при турбо компресор тъй, като течната фаза на газта е с около 265 пъти по малък обем от газовата фаза. Заводските тестове във “VIALLE” показват, че при двигател 1600 см3, с мощност 100 к.с. увеличението на мощността с вградена LPI е от порядъка на 5 к.с. или с 5%.

В потвърждение на изключително високото технологично ниво на LPI системите можем да споменем факта, че “VIALLE” има споразумение на ниво “Head Office” със следните автомобилни компании:

Alfa Romeo

BMW

Chrysler

Citroen

Daewoo

DAF

Fiat

Ford

Hyundai

Lancia

Mazda

Mercedes

Mitsubishi

Nissan

Peugeot

Renault

SAAB

Toyota

Volvo

Volkswagen

за вграждане на LPI системи в автомобилите произвеждани от тях в заводски или сервизни условия, като се запазва фабричната гаранция на автомобила давана от производителя.

Тъй като LPI-системата ползва управлението на оригиналната инжекционна система на двигателя, контролирана от компютъра ECU /Engine Control Unit/ на автомобила, всички първоначални характеристики на двигателя се запазват, а автомобилът освен това е вече безвреден за околната среда.

Докато управлявате Вашия автомобил с LPI, ще Ви направи впечатление, че за разлика от конвенционалните газови системи, работещи с газообразна /изпарена/ газ:

няма забележима разлика между работата и управлението в режим бензин и тези - на газ, в каквото и да е отношение

няма загуби в мощността на двигателя, въртящият момент не се повлиява неблагоприятно, като напротив, има известно подобрение и в двете насоки

ускорението е същото, както в режим на бензиново захранване или по-добро

не е необходима допълнителна поддръжка или настройка; сервизирането се осъществява през традиционните инспекционни интервали за самия автомобил, като всички зададени харектеристики се изпълняват автоматично от компютъра, по време на работа на двигателя, “oxigen” сензора следи за всички характеристики и изпраща информация на ECU /Engine Control Unit/ около 200 пъти в секунда

не съществува риск от възпламеняване, докато при изпарителните LPG-системи /работещи с газообразна фаза/ той никога не може да бъде елиминиран напълно

няма наличие на каквато и да е миризма в и около автомобила на пропан бутан

системата не се влияе от такива фактори на околната среда като горещина, студ, сухост, влажност или голяма надморска височина

Съществуват различни възможности за разположение на газовия резервоар, които можете да изберете:

ОПИСАНИЕ НА LPI СИСТЕМАТА

Действието на LPI-системата може да се сравни с това на бензиновата инжекционна система: втечненото гориво циркулира и се изпраща към инжекторите. Системата включва горивен резервоар (1) с вградена потопяема помпа. Помпата подържа налягането в горивната система от 5 бара и изпомпва втечненото газово гориво към регулатора на налягането. Регулаторът на налягането (2) следи налягането в системата. Той е оборудван с изключващ клапан, който се отваря, когато се превключва от режим бензин на режим газ. Горивото се движи към инжекторите (3), които са монтирани към смукателния колектор. Излишното количество втечнен газ изтича обратно към резервоара през възвратния провод и през регулатора на налягането. Инжекторите за втечненото газово гориво се командват от управляващия компютър за втечнения газ LPE посредством сигнали, които се получават от бензиновия компютър ECU /engine control unit/. Тези сигнали се трансформират от LPE в сигнали за инжекторите за втечненото газово гориво. Системата е напълно автоматизирана и не са необходими каквито и и да е допълнителни действия от страна на водача.

Абсолютно всички първоначални функции по управлението и диагностиката на двигателя се запазват непроменени. Това, което се променя драстично е средствата давани за гориво и те са вече значително намалени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми мога само да кажа, че това е правилния път. От една страна икономията на гориво, когато се кара на газ, а от друга страна силно намаляване на замърсяването на околната среда. Също така, не трябва да се пренебрегва и повишаването на сигурността на новите системи. Смятам, че това наистина е правилната посока за развитие на газовите уредби и с две ръце подкрепям използването на алтернативни горива и в частност газ :moon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай ГИ без да се замисляш. Вече разликата в цената не е толкова фрапираща, а проблемите после са в пъти по-малко, да не кажа нулеви. Няма да се притесняваш за гърмежи, настройки и т.н. Всичко се програмира на газовото ECU и колата заспива. Вървежа и разхода остават почти същите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега vladin79 слагай си газов инжекцион и изобщо не се замисляй. Аз съм с BRC и колата се държи така както и на бензин с разлика от около 10 лв. на 100 км. в минус :hilezh:

До скоро в Пловдив бяха на промоция - с монтажа само 1550 лв. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия пост на колегата не се отнася точно за ГИ. И аз съм чел много добри отзиви за газовите системи работещи с втечнено гориво. За съжаление не намерих свестен сервиз в София който да ги предлага на поносима цена. На едно място ми обявиха цена от 4000лв. :hilezh::hilezh: , при това сервиза е далеч от нужното ниво за свястно монтиране на ГИ, а какво остава за тази далеч по- прецизна система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големия пост на колегата не се отнася точно за ГИ. И аз съм чел много добри отзиви за газовите системи работещи с втечнено гориво. За съжаление не намерих свестен сервиз в София който да ги предлага на поносима цена. На едно място ми обявиха цена от 4000лв. :blackey::flipoff: , при това сервиза е далеч от нужното ниво за свястно монтиране на ГИ, а какво остава за тази далеч по- прецизна система?

Да точно така. Преди 1-2 години много се заговори за газови инжекционни работещи с течна фаза на газта, но май нещо не се получиха нещата щом няма развитие. Може и да греша незнам затова поснах поста да разбера някой имали повече информация по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясниха ми че често дефектирала потопяемата помпа за газта която се намира в бутилката. Разбира се основен виновник за това е качеството на нашия пропан-бутан. Вторият фактор е цената която в повечето случаи е на половината от цената на автомобилите на които се монтират АГУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...