Freestyler Публикувано 29 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 Преди карах на газ и разхода не ме притесняваше, за това и не съм го смятал, но сега съм с бензинова ADA Avant, която, забелязах, че градско ми даде над 13, без да я настъпвам. Заредих на Горублянската В2... Колата е доста запазена, в частност и двигателя. Как мога, и мога ли въобще, да намаля разхода? Чувал съм, че може да идва от свещите (не знам в какво състояние са, не знам и какви са симптомите на износване). Или от въздушния филтър - не съм го сменял. Или от запушен катализатор - някои препоръчват просто да се изреже??? Или центровка...Помагайте, ако знаете как, защото се чувствам прецакан - колеги споделят, че същите коли, градско им харчат към 8 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 8 ? Най-малко на 11-12 градско да падне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 29 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 Ами това е положението - не се учудвай много на такъв разход, особено ако си с климатик/климатроник. Колата е икономична извън града, но не и в него. За съжаление, разходът ти е като моя (11-12/100), само че аз съм с АВК двигателя.Просто колата ти се мъчи в града, ти може би я понатискаш повече и такива неща. Това е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 29 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 DIESEL POWER Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freeride Публикувано 29 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 Аз наскоро имах оплакване от разхода - леко се завиши напоследък с 1 л./100 км. на извънградско. Смених въздушен филтър, почистих си дроселов клапан /имаше доста нагари в него/ защото и оборотите леко се заиграваха на празен ход. Свещите пък ги прегледах и бяха в добро състояние - личеше си че изгарят добре, нямаха сажди, червеникави бяха, но разстоянието между електродите им се беше увеличило доста над предписаното - 0,7 до 0,9 мм за NGK. зачистих ги все пак колкото можах с ножче и им нагласих разстоянието между електродите на 0,8 мм. Трябва да ти кажа че усетих разлика веднага. В момента колата ми е фурия, реагира много по-бързо при подадена газ, а и с по-малко натискане на газта я усещам по-мощна, което означава единствено по-оптимално изгаряне. Също звука и се промени, малко по-тиха е. Това със свещите само временно съм го пипнал, докато взема нови. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRR Публикувано 29 Юли 2007 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 Колега, това с разхода е доста обширна тема. Като цяло колегите са ти дали основните неща. Ето ги и според мен:1) Въздушен филтър. Обикновенно препоръчват смяна на 15к км (дори на мен ми е 30к!!!) но е добре да се сменя по-често. За град като София (т.е. яко прах) е добре да сменяш на 10к2) Свещи - Според вида на свещите им дават живот от 15 до 60к км според модела. Аз лично карах с дву и четири електродни на BOSCH и ги сменях на 40-45к км. А дали са за смяна може лесно да се разбере като погледнеш една свещ. В нета има доста изписани неща по въпроса. Ако не намериш достатъчно инфо пиши да ти дам дирекен линк. Като цяло ако свещите са в добро състояние почти не оказват влияние на разхода3) Ламбда сонда - доста капризен елемент който има огромно влияние върху динамиката и разхода. Ако е заминала разхода се вдига а динамиката пада. Когато е напълно заминала имаш индикация на таблото и грешки в ECU-то. Но ако само е тръгнала си трябва диагностика4) Задкормилно устройство - тук факторите са много. Кефи те да си първи на светофара - плащаш си. Кефи те да спираш в последния момент - плащаш си. Като цяло икономичното каране включва постепенно натискане на газта и спиране отдалеч на двигател! Освен това предавките се сменят на сравнително ниски обороти (да речем при достигане на 2500-3000), а високите обороти се избягват. Още много може да се пише по темата, но като цяло със спазването на горните правила разхода се сваля с до 25%! Лично изпитано 5) Гуми - меките гуми вдигат разхода, при това значително! Много твърдите носят опасност от пръсване и имат лошо сцепление. Търси се баланс. 6) Излишен багаж - това което носиш в колата също вдига разхода. На по-малките двигатели всеки 10кг излишен багаж са около 0.1л/100км по-висок разход. Т.е. ако си мъкнеш 100кг чарколяци в града очаквай литър разход отгоре.7) Двигател - конструктивано на даден автомобил даден двигател си харчи количеството Х. Каквото и да направиш не можеш да очакваш този разход да падне на 1/2! Можеш да го спънеш или да го караш като баба и да докараш 20% по-нисък, но не повече. Тук идва поговорката "Който има брада да си носи и гребенче"Това е което аз се сещамПоздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freestyler Публикувано 29 Юли 2007 Автор Доклад Share Публикувано 29 Юли 2007 DIESEL POWER Тенкс, колега, помогна ми! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване