Jump to content

Предупреждение - не слагайте газова.


Recommended Posts

Хубаво колега , ма я гръмни при оня профан дето ти е сложил обикновенна газова на пълна инжекция. Просто за да предпазиш евентуало бъдещите му клиенти. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 108
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, съжалявам че ти се е случило, но обикновена АГУ на пълен механичен/електрически инжекцион работи без никакъв проблем ако има сложен л-емулатор. Целия проблем е в некадърното поставяне и от още по-некадърното настройване на АГУ-то. Надявам се щетите на дебитомера да са минимални и да опира въпроса само до поизправяне на клапата :) . Гърменето при АГУ се получава от бедна смес (най-често лош реглаж или заради л-сондата) и проблем със запалителната уредба. Този майстор дето я е слагал дали е проверил тези неща? Затова преди да изскубваш каквото и да е отиди да ти монтират л-емулатор и да я регулират отново. Повярвай ми същия проблем имах и аз миналата година, когато ми я поставяха. Дебитомера ми гръмна яко (има цяла тема във форума), но благодарение на колегите тук успях да го възстановя напълно, без да се налага закупуването на нов или втора употреба. Не мога да разбера защо газаджиите не поставят л-емулатор на двигател, който е с л-сонда? В крайна сметка този л-емулатор е измислен за това - да лъже ЕКУ-то, че сместа е добре за да не се опитва да я регулира и оттам да обеднява и да гърми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми колеги, може да си говорите каквото искате, но аз съм най-малко 500 лв назад, защото преди малко ми се прееба дебитомера. Кой квото иска да ми говори, аз рева с пълен глас : ХОРА НЕ СИ СЛАГАЙТЕ ОБИКНОВЕНА ГАЗОВА НА ПЪЛЕН ИНЖЕКЦИОН, ЗАЩОТО ШАНСЪТ ДА СЪЖАЛЯВАТЕ КАТО КУЧЕТА (ТОчНО КАТО МЕН) Е Р-Е-А-Л-Е-Н Газовата ще я изстръгна със собствените си ръце, ще я заредя и ще я запаля за да се наслаждавам как гърми и става на хиляди парченца. :):2gunsfiring_v1::blink::D:(;):D;):)

Искал си да минеш тънко са, че минеш дебело ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искал си да минеш тънко са, че минеш дебело :hilezh:

Въпреки, че не намирам коментара ти за много уместен с оглед на това, че на мен ми е гадно а ти ми се надсмиваш, съм принуден да призная, че си прав. "Икономията е майка на мизерията."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че не намирам коментара ти за много уместен с оглед на това, че на мен ми е гадно а ти ми се надсмиваш, съм принуден да призная, че си прав. "Икономията е майка на мизерията."

Колега просто закарай някъде колата да ти я погледнат и настроят

Всички проблеми с гърмежи на газ обикновено идват от неизправности в запалването

Няма смисъл да се ядосваш и да ти е гадно-колата сама няма да се оправи

Щом ти не разбираш просто трябва да я погледне някой който разбира и всичко ще си дойде на мястото

Сигурен съм че е нещо дребно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пълната инжекция му е майката ГИ.

Абе туй му е майката, ама майката много скъпа бе .............. няма смисъл при мен за 10 000 км на година няма да си сложа ГИ за 1 500 лв още повече на автомобил за 4 000 - 5 000 лв, ако опре работата до ГИ ще я карам на бензин - давам по 50 кинта за бензин на месец + още 250 лв за хиляда и петстотин км пролетна обиколка на БГ и още 250 за лятна почивка!!!! Колата смятам да я карам още година две после да я продам (ако всичко върви нормално), а сметката за даваните пари за бензин годишно са 1 100 - 1 200 лв.

Май май всичко сочи да си я карам на бензин и да не се занимавам с глупостти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пълната инжекция му е майката ГИ.

Отговора е друг - за газ - само при читави майстори, а дали е колата с карборатор, моно или пълен инжекцион, обикновенните газови устройства си стават, стига човека, който го слага да е "в час" .

ГИ е най-доброто, но не винаги е най-удачният избор, поради високата си цена.

Редактирано от diters
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е друг - за газ - само при читави майстори, а дали е колата с карборатор, моно или пълен инжекцион, обикновенните газови устройства си стават, стига човека, който го слага да е "в час" .

Хубаво се говори за "читави майстори", ама май никой не ги е виждал.

Кажете кой къде е слагал газова и съответно правил настройка, за да се спестят пари, нерви и време на хората.

Не може да няма LPG гурута. Дайте да ги извадим от конспирация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво се говори за "читави майстори", ама май никой не ги е виждал.

Така е на 1000000000% :rolleyes:

Аз съм от Шумен, ходя си при един и същ майстор на диагностика на всеки три месеца (имам нещо като абонамент при него) и съм доволен, обаче той не е газаджия и според него колата ми е на 6 понеже нямам газ дето да "бърка" ЕКУ-то. Тука бая колеги са с обикновенни АГУ-та и са без проблеми значи може да стане таз хватка не е някаква химера - обикновеено АГУ на супер електронния и сложен инжекцион на АБК-то.

Абе по улиците няма кола на тез години дето да няма дупка за газ бе даееба!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе с тия цени на бензина/дизела :hilezh: ,спрямо цената на газта :lol: вече не става въпрос,че е лека далаверка да караш на газ,ами направо си е чиста голема печалба!greedy.gif С тая разлика от лев и нещо за литър,замина и "славната" икономичност на дизела... :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно далавера е да се кара на гъз, но само ГИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Другото е ташак работа, я стане я не стане. Ударих аз пак кьоравото че ми оправиха дебитката срещу 100 кинта и то много читаво при това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега MetalMonster, за да избегнеш бъдещи гърмежи на дебитомера си сложи и л-емулатор, дори и газаджията да ти казва, че няма нужда :flipoff: Силно ще намалиш вероятността от БУМ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега MetalMonster, за да избегнеш бъдещи гърмежи на дебитомера си сложи и л-емулатор, дори и газаджията да ти казва, че няма нужда :flipoff: Силно ще намалиш вероятността от БУМ!

Емулаторът няма нищо общо с гърмежите

Единственото нещо което прави е да прекъсва сондата,а през това време компа да е залъган и да не записва грешки

Това няма нищо общо с работата на газ

Ако има ламбда контрол тогава са по различни нещата

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В голяма грешка си, за инжекционите с обикновено АГУ е задължително. Л-емулатора не само прекъсва л-сондата, а подава сигнал на ЕКУ-то, че сместа е добре и заради това ЕКУ-то не се опитва да я променя. При АГУ-то единствения механизъм по който ЕКУ-то може да повлияе върху сместа е с моторчето за ниските обороти. В определени случаи го отваря рязко и оттам много бедна смес и БУМ! Това не е единствената възможна причина за обедняването на сместа (лош реглаж на АГУ-то например), но е една от най-честите при използването на пълен инжекцион (без значение механичен или електрически) :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В голяма грешка си, за инжекционите с обикновено АГУ е задължително. Л-емулатора не само прекъсва л-сондата, а подава сигнал на ЕКУ-то, че сместа е добре и заради това ЕКУ-то не се опитва да я променя. При АГУ-то единствения механизъм по който ЕКУ-то може да повлияе върху сместа е с моторчето за ниските обороти. В определени случаи го отваря рязко и оттам много бедна смес и БУМ! Това не е единствената възможна причина за обедняването на сместа (лош реглаж на АГУ-то например), но е една от най-честите при използването на пълен инжекцион (без значение механичен или електрически) :f_ck_you:

Не мога да се съглася с тази теория

Даже да се отвори рязко стъпковият мотор откъде точно ще обедни сместа

Все едно да подадеш рязко газ

Когато се отвори стъпковият той подава готова смес а не само въздух,иначе няма как да работи двигателя :f_ck_you:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В голяма грешка си, за инжекционите с обикновено АГУ е задължително.

Чак пък да е задължително...? Ние сме направили няколко такива коли с обикновени уредбе, по изричното настояване на собствениците. Защото по принцип избягваме. Но досега не са гърмели, въпреки, че не слагаме емулатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася с тази теория

Даже да се отвори рязко стъпковият мотор откъде точно ще обедни сместа

Все едно да подадеш рязко газ

Когато се отвори стъпковият той подава готова смес а не само въздух,иначе няма как да работи двигателя :)

При рязко подаване на газ (причинено от отваряне на стъпковото моторче или просто натиснат докрай педал), когато двигателя е на бензин няма проблем защото л-сондата отчита бедна смес, датчика за пълно натоварване е задействал (намира се на дроселовата клапа) и ЕКУ-то посредством електрическия регулатор на налягане (говорим за пълен механичен инжекцион) подава необходимото количество гориво и естествено проблем няма. ЕКУ-то реагира за няколко милисекунди. Когато обаче двигателя е на газ и с обикновено АГУ, допълнителното количество газ необходимо при рязко отваряне на дросела се осигурява от вакуума на двигателя, който управлява мембраните на изпарителя. Това е доста инертна система и затова шанса да "гръмне" е много голям. Ако искаш да пробваш (но не ти препоръчвам заради дебитомера :hilezh: ) може да махнеш моторчето за ниските и да поставиш обикновена тръбичка на негово място. Това е ефекта който се получава, когато няма л-емулатор и ЕКУ-то след опитите си да регулира сместа отваря стъпковото двигателче докрай (естествено не се случва винаги). Оборотите ще се дигнат доста, но ако покараш малко съм 100% сигурен, че ще "гръмне". След това последствията за дебитомера са ясни :lol: . Избързвам със следващия въпрос - защо това не се получава при чист карбуратор с л-сонда и АГУ - защото там е изчислено, че бензина и въздуха се смесват на едно място (през жигльорите на карбуратора), а при пълната механична или ел. инжекция бензина се доставя през дюзите направо в цилиндъра и практически през дроселовата клапа минава само въздух. Това е и причината, когато двигателя е на газ, а гофрирания маркуч м/у дебитомера и дроселовите клапи е сцепен/хлабав, да се обеднява силно сместа и да "гърми" газовото.

Колега Ivo-G, наистина не е задължително, но е препоръчително поставянето на л-емулатор на автомобили с пълен или моноинжекцион, които имат л-сонда при използването на обикновено АГУ. При ползване на л-контрол и ГИ не е нужно по обясними причини :) . Все пак от голямо значение е какви са map-овете в ЕКУ-то и модела на колата. Затова ако си забелязал някои двигатели по-трудно им понася обикновено АГУ (визирам АСЕ например), но след поставянето на л-емулатор всичко си идва на мястото, защото проблема не е физически в двигателя, а в товарните програми (map) на самото ЕКУ. Това, че не се поставя масово л-емулатор при ползването на обикновено АГУ според мен е грешка и още повече клиентите, които имат проблеми с чести пукания на АГУ-то обикновено сменят няколко майстора, докато не си решат въпроса по някакъв начин - т.е. не се връщат при този който е монтирал АГУ-то и майстора си мисли че всичко е ОК. Нямам нищо против майсторите и не искам да обидя никой с думите си :) , но от практическия опит който имам с клиенти мога да го потвърдя.

Поздрави и :)

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пълните инжекции съм съгласен, че е добре да слага емулатор (принципно сме против пълни инжекции изобщо да се правят с обикновени уредби, но това е друг въпрос :lol: ), но за моноинжекциите е напълно излишен според мен. Такива пък сме правили страшно много и също не сме слагали емулатори. Единствените проблеми, които сме имали са били с няколко VW-та, които натрупват грешка при работа на газ и после на бензин не искат да работят. Което го решаваме като прекъсваме постоянния + на компютъра и го връзваме на краче, където има + само на контакт. Така при всяко гасене компютъра остава без захранване и грешките се изчистват. И вече няма проблем.

Иначе майстори бол, повечето самодейци и експериментатори. То и затова е такава славата на газаджиите. :nixweiss:

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги във отговор на темата поместена от колегата искамда кажа че преди 3седмици купих газова уредба със изпарител БРЦ АТЕ-90Е от едно момче тук във форума купува продава ,със триста зора се навиха да ми я сложат защото повечето майстори слагат само нови и по този начин товарат яко краината цена.Вече 20 ина дена я карам и нямам проблеми ,няма разлика дали е на газ илина бензин при положение че уредбата е пълен збирток със руска бутилка,брц изпарител ,турски газов клапан от 15 кинта има само емулатор на дюзите и нищо повече и целият гяволък със монтажа и уредбата+смяна на мембраните на изпаритела ми се върза на 360 лева и сега се возя за без пари,така че който казва че на абк не се връзвала обикновенна газова просто не е във час или се е набил 1400лева за газинжекц. и сега завижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...