Jump to content

Въпрос за маслен филтър


Recommended Posts

Днес разгреждах различни електронни каталози на маслени филтри, че исках да им разбера устройството. В някои сайтове са дадени картинки и технически характеристики. Най - общо филтрите имат два клапана - единия е да спре да пропуска маслото обратно при угасен двигател и един байпасен. Този първия е една медна мембрана, която се отваря само в едната посока, вижда се през няколкото малки отвора на тази страна на филтъра, която се завива. Втория клапан / байпасен / служи да се отвори при определено налягане и да пропусне масло / непречистено /, за да не остане мотора с недостатъчно мазане. Това в случай, че филтъра се задръсти например. Ако погледнете през големия отвор на филтъра ще видите пружина - това е този байпасен клапан. Презумцията е, че по-добре непречистено масло, отколкото да няма такова. Този клапан го дават в повечето случаи да отваря на 1 бар. Обаче примерно в един дизелов автомобил дори на свободен ход стойностите на налягането на маслото са по-големи от 1 бар. Това означава ли, че не 100 % от маслото минава през филтъра, а част от него преминава директно? А при едни 4 000 оборота разбира се стойностите на налягането са няколко пъти по - високи, така че ако съм прав при високи обороти маслото изобщо няма да се филтрира. Другото ми питане - някой филтри са с три клапана, какъв е този третия и каква роля изпълнява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не всички са с клапани а за третия е помощен ако някои от двата заияде или блокирада сподне налиягането да не избие маслото през филтара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега някой да обяусни разликата във филтъра нпр. за дизел 1,6 или 1,9 на ваг и бензин 1,6 1,8 /въпроса не е риторичен/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега някой да обяусни разликата във филтъра нпр. за дизел 1,6 или 1,9 на ваг и бензин 1,6 1,8 /въпроса не е риторичен/

Ивчо, а каква е разликата между MANN 719/5 и 719/30 освен в цената. :hilezh::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата може да бъде и във филтриращия елемент - колко филтриращ елемент има вътре. Това не се вижда през отворите!

Аз съм правил тестове - отварям стар филтър и гледам. Примерно филтрон имат доста по-малко (около 2 пъти по-малко) филтриращ елемент от Бош....

Това може и да се установи чрез проверка на теглото на филтрите - обикновено по-тежкия е с повече филтриращ елемент

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не всички са с клапани а за третия е помощен ако някои от двата заияде или блокирада сподне налиягането да не избие маслото през филтара

Да колега, обаче защо е направен байпаса да отвори при налягане 1 бар, не е ли много ниско? Ако караш с 4 000 оборота налягането на маслото е 4 - 5 бара. Това означава, че въпросния клапан е напълно отворен и смазването става с нефилтрирано масло. Поправете ме ако греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, обаче защо е направен байпаса да отвори при налягане 1 бар, не е ли много ниско? Ако караш с 4 000 оборота налягането на маслото е 4 - 5 бара. Това означава, че въпросния клапан е напълно отворен и смазването става с нефилтрирано масло. Поправете ме ако греша.

Това не е нормално, може би за филтъра се следи някакво друго налягане (което не знам как ще стане)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е нормално, може би за филтъра се следи някакво друго налягане (което не знам как ще стане)

Може се следи диференциалното налегане (преди и след филтъра ) и клапана да реагира баш на него, а...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...