drakkar Публикувано 8 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2007 Днес разгреждах различни електронни каталози на маслени филтри, че исках да им разбера устройството. В някои сайтове са дадени картинки и технически характеристики. Най - общо филтрите имат два клапана - единия е да спре да пропуска маслото обратно при угасен двигател и един байпасен. Този първия е една медна мембрана, която се отваря само в едната посока, вижда се през няколкото малки отвора на тази страна на филтъра, която се завива. Втория клапан / байпасен / служи да се отвори при определено налягане и да пропусне масло / непречистено /, за да не остане мотора с недостатъчно мазане. Това в случай, че филтъра се задръсти например. Ако погледнете през големия отвор на филтъра ще видите пружина - това е този байпасен клапан. Презумцията е, че по-добре непречистено масло, отколкото да няма такова. Този клапан го дават в повечето случаи да отваря на 1 бар. Обаче примерно в един дизелов автомобил дори на свободен ход стойностите на налягането на маслото са по-големи от 1 бар. Това означава ли, че не 100 % от маслото минава през филтъра, а част от него преминава директно? А при едни 4 000 оборота разбира се стойностите на налягането са няколко пъти по - високи, така че ако съм прав при високи обороти маслото изобщо няма да се филтрира. Другото ми питане - някой филтри са с три клапана, какъв е този третия и каква роля изпълнява? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toni_lotus Публикувано 8 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2007 не всички са с клапани а за третия е помощен ако някои от двата заияде или блокирада сподне налиягането да не избие маслото през филтара Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 11 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2007 А сега някой да обяусни разликата във филтъра нпр. за дизел 1,6 или 1,9 на ваг и бензин 1,6 1,8 /въпроса не е риторичен/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 12 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2007 А сега някой да обяусни разликата във филтъра нпр. за дизел 1,6 или 1,9 на ваг и бензин 1,6 1,8 /въпроса не е риторичен/Ивчо, а каква е разликата между MANN 719/5 и 719/30 освен в цената. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 12 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2007 (Редактирано) Разликата може да бъде и във филтриращия елемент - колко филтриращ елемент има вътре. Това не се вижда през отворите!Аз съм правил тестове - отварям стар филтър и гледам. Примерно филтрон имат доста по-малко (около 2 пъти по-малко) филтриращ елемент от Бош....Това може и да се установи чрез проверка на теглото на филтрите - обикновено по-тежкия е с повече филтриращ елемент Редактирано 12 Декември 2007 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
drakkar Публикувано 12 Декември 2007 Автор Доклад Share Публикувано 12 Декември 2007 не всички са с клапани а за третия е помощен ако някои от двата заияде или блокирада сподне налиягането да не избие маслото през филтараДа колега, обаче защо е направен байпаса да отвори при налягане 1 бар, не е ли много ниско? Ако караш с 4 000 оборота налягането на маслото е 4 - 5 бара. Това означава, че въпросния клапан е напълно отворен и смазването става с нефилтрирано масло. Поправете ме ако греша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 12 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2007 Да колега, обаче защо е направен байпаса да отвори при налягане 1 бар, не е ли много ниско? Ако караш с 4 000 оборота налягането на маслото е 4 - 5 бара. Това означава, че въпросния клапан е напълно отворен и смазването става с нефилтрирано масло. Поправете ме ако греша.Това не е нормално, може би за филтъра се следи някакво друго налягане (което не знам как ще стане) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vangnay Публикувано 12 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2007 Това не е нормално, може би за филтъра се следи някакво друго налягане (което не знам как ще стане)Може се следи диференциалното налегане (преди и след филтъра ) и клапана да реагира баш на него, а... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване