Jump to content

Несъответствие на вместимоста на масло


sashocos

Recommended Posts

Motora e АКN и по онлайн каталозите на различните марки масла му дават 6 литра ,масло .Онзи ден като го смених ,наляхме 5.2 л. и на сутринта показваше 3 мм. над горната граница.

Миналата смяна явно са се доверили на писанията и ми беха напълнили картера почти до края на горната пластмаса на щеката

Моля притежателите на 2.5 ТДИ -V6(C5) ,да споделят впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало отиди да ти смукнат 200 гр.!

Не мисля,както казах миналия път беше до кръглото зъбче на горната пластмаса ....след 15000 км нивото беше както сега при новото(2-3 мм над горната отметка),гарнитурите на капаците на главите са леко омаслени намиращи се от ляво и дясно на ГНП -то,...масларчето каза , че като е в повече маслото ,мотора го изхвърля от най слабото оплътнение или гори.

Не знам дали и щеката е коректна,затова питам за впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото трябва да е в средата на белязания участък на щеката. Моят двигател е AFB(казват, че е еднакъв с AKN, не знам каква е разликата).Дават му да събира 5,5 литра. На капачката за маслото немците за писали, че нивото не трябва да надвишава маркировката на щеката с едни големи букви NICHT! Ако налея 5.5 литра идва доста над максимума, след това източвам за да дойде до средата. Наливам 5 литра и идва точно. Този половин литър не успяват да го източат и затова се получава така. Приблизително половин литър останал + новите 5,5 = почти 6 литра, които после избиват през гарнитурите. Затова все казват, че "тез А6 им уляти моторите от масло". Ела да видиш моята дали е омазнена. А съм и навъртял 80 000 км. Относно щеката и на мен отначало ми казваха, че сигурно е сменяна, пробвай с друга, аз им казвам, защо пък ще е сменяна. Та така, пробвах с друга, показват еднакво. Първият път като смених маслото, източиха, изсмукаха от масления филтър, наляха 5,5 литра и дойде над максимума. Викам си ще карам така. Да ама почна да омазнява гарнитурите. Та тогава източихме за да показва средата. От тогава спазвам този принцип и нямам проблеми.

Редактирано от Maranello
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цц..цц.. Бях пуснал тема дали е безопасно да се ползва добавка за промивка на мотора.

В крайна сметка я сложих ,мотора поработи 5 мин с нея и източихме цялото масло,и сега като си мисля ,дали този половин литър ,който е останал със старо няма да преебе и новото или поне да му намали качествата.Ебаси тъпнята каква е логиката да остава 0.5 л.,нали го източвам от най ниската точка.

Явно колега вървя по твоя път,на съпътстващите проблеми при експлоатацията на А6-2.5 ТДИ. От както ми помогна да си оправя задната чистачка досега не съм имал проблеми.Още веднъж Благодарско:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има друга логика, но като споделя тези си мисли с майстори казват, че е абсолютно възможно и не са се замисляли над това досега. Да уточня, че гарнитури не съм сменял - сухи са и нямам течове. Не знам дали да се притесняваш за добавката. Предполагам, че производителя е предвидил такъв вариант, така че не се безпокой. Весели празници! П.П. Карай с 10/40, да отговаря на стандарта записан под предния капак-една голяма лепенка над фаровете и го сменяй на 8 000 км. Поне аз така правя.

Редактирано от Maranello
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при положение, че винаги сменям маслото от пробката на картера и аз не мога да събера и грам над 5-те литра (нивото почва дори да минава мах.) Спомням си че и при мен първия път се наложи да изсмуча малко масло за да го докарам на мярка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама вие със смяната на маслото сменяте и филтъра, нали? Щото от моя изтече половин кило масло...

При мен системата побра повече от предписаните 5 литра - към 5.5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор побира между 4.3 и 5.0 литра масло. Ако се налее повече масло има опасност от маслен удар.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене мотора ми събира точно 5 литра масло .

тубичка от 4 литра плюс шишенце от 1 литър .

Както се вика сметката е точна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен събира малко под 6 литра и на смяна наливам точно до чертата на максимума. Това да се пълни по средата не съм го чувал, на смяна знам че се сипва до показание макс за да може ако по някаква причина падне нивото пак да има аванс над минимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.5 AKN хваща 5.5 литра масло. При смяна в добър сервиз точно толкова събира, ако ви хване по-малко от 5.5 литра означава само, че не са ви източили добре старото масло. За 7 месеца откакто карам коята AKN съм сменял 5 пъти масло и само 1 път когато го сменях в някакъв сервиз в Русе хвана само 5 литра. Като ви сменят маслото ги карайте да изчакват хубаво, а не да бързат да влиза следващия!

004835566.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Motora e АКN и по онлайн каталозите на различните марки масла му дават 6 литра ,масло .Онзи ден като го смених ,наляхме 5.2 л. и на сутринта показваше 3 мм. над горната граница.

Миналата смяна явно са се доверили на писанията и ми беха напълнили картера почти до края на горната пластмаса на щеката

Моля притежателите на 2.5 ТДИ -V6(C5) ,да споделят впечатления.

Сашо, обясних ти приятелски да не си евтин на някои неща.

Явно не обичаш да слушаш, а да пилиш цените до дъно, но това си е твой проблем. Нали знаеш, че евтиното винаги излиза скъпо. :hilezh:

5.5 литра при добро източване събира мотора ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, обясних ти приятелски да не си евтин на някои неща.

Явно не обичаш да слушаш, а да пилиш цените до дъно, но това си е твой проблем. Нали знаеш, че евтиното винаги излиза скъпо. :hilezh:

5.5 литра при добро източване събира мотора ти.

За какво става въпрос?

ако исках да пиля цените до дъно,щех да взема Филтрите на Шампион ,които лично ти ми оферира,понеже нямам някакви особени предпочитания към марките а и свободното ми време е кът взех филтри от магазина.Благодаря ти за цените които ми предложи,наистина бяха изгодни,но за 10-на лв,сметнах,че не си струва разправията...може би за някой по скъпи части....

..за маслото ходих до Пловдив(имах път) да го взема от колегата АСЕ,от него пролета си взех и гуми и му имам доверие.

Ако цитираш поговорката"скъп на триците-евтин на брашното"--не знам какво имаш в предвид,но тя е в абсолютен противовес с благия ми характер!

и не е вярно,че не обичам да слушам-напротив,...не обичам да ме агитират обаче.

....не знам дали евтиното излиза скъпо защото никога с нищо не съм правил компромис(дори щипките за пране на жена ми са от скъпите :) )

.....така ,че освен спорните 5.5 л(щото мята събра 5.2 източва се 15 мин,накрая почна да капе) другите ти думи ще приема,че не са за мен...

бащице

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора ми е AFB. Ходя обикновенно да сменям маслото в два сервиза. И в двата ме познават добре и знаят, че съм перфекционист. Поради тази причина се стараят и манипулацията я извършваме над половин час. Всичко става пред мен. Затова лично аз съм сигурен, че я източват добре. Оттам нататъка побира точно 5 литра до средата на щеката. В книжката на колата ми пише, че побира до 5,5 литра и нивото трябва да е до средата. За MIN пише - долейте. За MAX - възможен допуск. И в никакъв случай над максимума. За допустима зона се приема маркировката по металната част на щеката, като оптималното е в средата и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво бащице

Пуснах ти лично рано следобед с извинение, но явно си засегнат. Искам да ти обясня някои неща и се надявам да ме разбереш. Не се изживявам като бащица, а като разбирач. :hilezh::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, преди седмица се сдобих с такова А6 2,5 тди v6 и при смяната на маслото забелязах че въпросният 0.5 л. остава отпред по радятора и маркучите към него . за да се източи хубаво трябва да се откачи долният маркуч /отпред в дясно, като се стои срещу колата/.

Помогнете да намеря къде се проверявя и долива маслото в скоростната кутия -типтроник 1998г.

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...