Jump to content

Quattro на Audi и 4motion на VW


kzkoV

Recommended Posts

При положение, че марките са много близки по конструкция има ли разлика в тези задвижвания и какви са те :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасата също е Куатро, т.е. с Торсен диференциал, като при А4/А6/А8

А куатрото на А3 всъщност е като 4-motion при VW , с Haldex диф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще коментирате това? :steinigung: 4motion по добро от Quattro ?

"Based on the journalists comment about the handling of Audi TT and Golf 4motion, it seems that the 4motion system performs even better than the traditional Torsen-differential Quattro. The age of Torsen Quattro is passing away."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги защо си мисля. че съм в AUDI CLUB BULGARIA. Нали едно от правилата бяха да се пише на кирилица, а тук срещам нещта които не ги разбирам. М/у другото не съм извънземен с чуждите езици (живял съм 6 год. в Deutschland), но смятам без да се заяждам да се пише само на БГ, защото сайта е български.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги защо си мисля. че съм в AUDI CLUB BULGARIA. Нали едно от правилата бяха да се пише на кирилица, а тук срещам нещта които не ги разбирам. М/у другото не съм извънземен с чуждите езици (живял съм 6 год. в Deutschland), но смятам без да се заяждам да се пише само на БГ, защото сайта е български.

Писането на кирилица е задължително, когато текста е предназначен да бъде представен на български език :)

Английски текст на кирилица би изглеждал най-малкото неуместно :)

Иначе с конкретни цитати и извадки, когато се работи в превод, винаги може да се загуби точността, затова май не е особено препоръчително ;)

П.П. А ти какво смяташ не мислиш ли, че е малко прекалено да дефинираш...

Може да кажеш какво би искал, щото и без тва има достатъчно хора, които "смятат" без да им е работа в тая държава :hilezh:

Редактирано от Timon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги защо си мисля. че съм в AUDI CLUB BULGARIA. Нали едно от правилата бяха да се пише на кирилица, а тук срещам нещта които не ги разбирам. М/у другото не съм извънземен с чуждите езици (живял съм 6 год. в Deutschland), но смятам без да се заяждам да се пише само на БГ, защото сайта е български.

Никъде не е казано, че не може да се пише на английски след, като се отговаря на цитат писан на такъв. Ima se protiv na ne6to ot toq sort. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не е казано, че не може да се пише на английски след, като се отговаря на цитат писан на такъв. Ima se protiv na ne6to ot toq sort. :)

Ти гоУем разбирач ше дойдеш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасата също е Куатро, т.е. с Торсен диференциал, като при А4/А6/А8

А куатрото на А3 всъщност е като 4-motion при VW , с Haldex диф.

Та да се върнем на темата.

Ако се има предвид пасат 4, той действително е куатро.Едно към едно.Въпрос на търговски марки. Колегата вернер много точно и кратко е написал. А иначе тези с Haldex диференциал не са постоянно 4х4. Те са предно предаване и при необходимост се включва и задното.

П.П. quattro-то си е quattro ако питате мен. The best :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мисля че халдекса е доста умно измислен щади джоба на собственика откъм гориво а и позволява настройки чрез електрониката.

Редактирано от Agent Smith
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво са имали предвид тези журналисти и най-вече за кое поколение на 4-motion говорят!

4-motion ясно се чува и усеща кога включва задното.

Според моите наблюдения, чака колата да закъса и тогава предприема мерки, докато куатрото не те оставя да закъсаш. Ясно съм гледал какво прави Бора на лед - върти първо предните гуми, после прехвърля само на задните, после изравнява мощността и колата тръгва. Май работи на принципа опит - грешка.

Ако се опитате да въртите 4-motion-а в кръг на някой полигон, ще забележите, че работи на тласъци, ускорява, после включва задното, като захапе, пак го изключва и така нататък. Quattro-то се движи плавно, ти определяш колко газ да дадеш на гумите.

Немога да отрека, че 4-motion е ефективна система. Качи се в един голям сняг с летните гуми, до моята кола със зимни!

на мен не ми е било трудно да се добера до там, но все пак ме изуми че и Бората се добра по цвички.

На тези диаграми, ясно се вижда с какви огромни амплитуди 4-motiоn-а разпределя мощността между преден и заден мост. Това се усеща зверски, от кола с предно мнаваш изведжъж на кола със задно и ставаш луд.

4 motion vs Quattro

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз мисля че халдекса е доста умно измислен щади джоба на собственика откъм гориво а и позволява настройки чрез електрониката.

Според Ауди задвижването на двата моста е по-икономично от колкото само на един мост. По-големият разход на quattro-то идва от по-голямото тегло и от по-големите механични загуби в диференциалите.

Т.е. това, че халдекса не е постоянно включен не пести гориво, а щади самата халдекс муфа, която не е толкова здрава, колкото един торсен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-новия е с халдекс предишния е с торсен - общо взето моделите с напречен двигател са с халдекс, тези с надлъжен - с торсен.

Според Ауди задвижването на двата моста е по-икономично от колкото само на един мост. По-големият разход на quattro-то идва от по-голямото тегло и от по-големите механични загуби в диференциалите.Т.е. това, че халдекса не е постоянно включен не пести гориво, а щади самата халдекс муфа, която не е толкова здрава, колкото един торсен.
Не съм съгласен, големите загуби идват не само от вътрешното триене а от постоянното съпротивление на 4-те гуми с асфалта най-голямото предимство на куатрото е механичната простота и здравина, докато халдекса е по-сложен, управлява се от електроника и има доста по-голяма вероятност да дефектира. Редактирано от Agent Smith
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-motiоn-а разпределя мощността между преден и заден мост. Това се усеща зверски, от кола с предно мнаваш изведжъж на кола със задно и ставаш луд.

Чакай да видим дали съм разбрал - начи караш си с висока скорост - влизаш в завой и предницата недозавива - ти даваш газ да изправи - изведнъж изненадааа, ставаш кола с задно - мамата ти се ебава - и след като вече си в някоя пряспа - ти се включват и 4-те колела и вече си ОК така ли? :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай да видим дали съм разбрал - начи караш си с висока скорост - влизаш в завой и предницата недозавива - ти даваш газ да изправи - изведнъж изненадааа, ставаш кола с задно - мамата ти се ебава - и след като вече си в някоя пряспа - ти се включват и 4-те колела и вече си ОК така ли? ;)

Нещо такова :hilezh:

По-скоро ESP-то ще поеме контрола над ситуацията като в случая наличието на 4motion с халдекс ще направи работата на ESP доста по-ефективнa отколкото би била при пълно предно тъй като може да пренасочи въртящ момент към задните колела, което би било доста удачно за гореописаната ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...