Jump to content

Стабилизиращата ваздушна клапа за оборотите при празен ход


Jimi_1

Recommended Posts

Стабилизиращата ваздушна клапа за оборотите при празен ход..... мисля че така се казваше?! Става вапрос за В4 АБК мотор , та има някаква джаджа която май регулира подаването на въздух . И когато е студен двигателя работи като смукач. Та при мен дава ужасни отклонения на празен ход рабори СУПЕР нестабилно оборотите падат около 800 и после се форсира сама дооо 1300-1500 а сега зимата се случва и да огасне като паднат много. питах в сервиз казаха че е от нея?!?! В нея влиза една щипка с 2 кабела, та "майстора" и изключи захранването и колата работеше стабилно !!! но без нея харчи повече:D та по същество ..... ИСКАМ да ви питам чували ли сте нещо за това, и знаете ли колко струва:D може ли да се сложи втора употреба и ако да някои от вас предлага ли ?! Благодаря ви :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че говориш за т.нар. Масметър или MAF- сензор. Ако се намира след въздушния филтър преди входа към колектора. Съгласно описанието ти е това. Първо узнай цената на новия. За втора ръка мисли само на цена до 15 % и то след проба. Ами за моето Галакси е почти 200 лева с 10 % отстъпка, но за други марки ми казаха жестоки цифри - до 400 евра. :twisted::D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да там се намира !!! току що проверих и ми казаха около 400лв :D ужаааас А при 2-рата употреба дали е рисковано?! да работи нормално 2-3 месеца и после пак същите номера ! изобщо не ми се дават толкова пари незнам....

ИМАТЕ ли представа къде да потарся 2-ра употреба, но да е стабилно местото не само да ми вземат парите :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да там се намира !!!  току що проверих и ми казаха около 400лв :D    ужаааас А при 2-рата употреба дали е рисковано?! да работи нормално 2-3 месеца и после пак същите номера !   изобщо не ми се дават толкова пари незнам....  

ИМАТЕ ли представа къде да потарся 2-ра употреба, но да е стабилно местото не само да ми вземат парите :twisted:

8) 8) 8) Рискът от втора употреба е огромен, защото тази чест е сравнима с консуматив - има си що-годе определен живот, а ти не знаеш колко вече е използуван купеният на старо. Мнението си е лично мое и не те ангажирам с него. Вярно е, че 400 лв са 2-пъти повече от за моето, но сега се сетих, че за някои Мерцедеси цифрата гонела над 700 лева :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина ти трябва въздухомера, втора употреба не е препоръчителна.

Тези части обаче се рециклират. Цените им са по-сносни и имат гаранция. Провери за такива в Аутотехника или при Бош но имай предвид че ще трябва да дадеш старата.

Монтирай я в сервиз подъджащ гаранцията и ще си ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAF е дебитомера, а тази джажа се казва Idle Air Flow Valve и служи за правилните обороти на празен ход.

Като напускаш консуматори и за да не падат оборотите.

Цената е от 200-до 350 лева. Има Hella, Бош, VDO.

майсторите винаги казват че не работи, но обиковено едно почистване върши работа. След това се оказва че грижите ваобще не са били от този клапан :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAF е дебитомера, а тази джажа се казва Idle Air Flow Valve и служи за правилните обороти на празен ход.

Като напускаш консуматори и за да не падат оборотите.

Цената е от 200-до 350 лева. Има Hella, Бош, VDO.

майсторите винаги казват че не работи, но обиковено едно почистване върши работа. След това се оказва че грижите ваобще не са били от този клапан :twisted:

Може ли някой да обясни как работи Idle Air Flow Valve и за какво служи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Offtopic Абе КОКО MAF (или mass air flow) не е ли всъщност дебитомера?

:twisted: Точно това. И аз нещо си мисля, че не се разбрахме правилно с колегата. Сменял съм и това, за което говори kokonai - то ми струваше около 150 лв. Ми затова е форума, ако някой греши или е недоразбрал да се коригираме. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази IDLE stabilization valve е един байпас на въздуха - при студен двигател е отворена и пуска въздух заобикалящ дроселовата клапа, когато загрее двигателя - тя е с биметална пластина вътре, изключва и въздух минава само през дроселовата клапа, жиците са защото вътре в нея има и нагревател на пластината и има и още нещо за да държи стабилни обороти при всяко положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за стъпковото моторче... има решение.

Моторчето е едно метално парче свързано с 2 маркуча единия е челно другия странично. И цялото това е точно до правоъгълната част на инжекциона. (Тялото преди колекторите). Закрепено е с гумен тампон към една планка. Ако говорим за това - откачаш го, и през маркучите го изкъпваш с ВД40 Чакаш 10мин да подейства и го закачаш пак. Караш така 2 дена и повтаряш процедурата. В повечето случаи се оправя, или поне така оправиха един за БМВ 520.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ей сега влизам и пиша...AUDIST е прав. Това е стъпково двигателче което може да се движи ротационно или радиално.

Управлява се ПОСТОЯННО от ECU-то и прави така че тихите ти обороти да не падат под зададеното ниво.

Рядко дефектира, но се запушва от боклуци и нагар. Оправя се с промивки с бензин или както AUDIST каза с WD40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:wink: СУПЕР Вие ме зарадвахте , дано се оправи. Да точно за това говотим:

" Моторчето е едно метално парче свързано с 2 маркуча единия е челно другия странично. И цялото това е точно до правоъгълната част на инжекциона. (Тялото преди колекторите). Закрепено е с гумен тампон към една планка"

В петък ще го извадя и ще направя тази процедура с промиването.

Обаждах се и в Аутотехника казаха ми 413лв :D питах за рациклирани, НО човека ми каза че тази част не се рециклира?! само нова може да ми предложи и става с порачка.....

OKи Благодаря ви да съвета....ще ви пиша какво е станало :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MAF е дебитомера, а тази джажа се казва Idle Air Flow Valve и служи за правилните обороти на празен ход.

Като напускаш консуматори и за да не падат оборотите.

Цената е от 200-до 350 лева. Има Hella, Бош, VDO.

майсторите винаги казват че не работи, но обиковено едно почистване върши работа. След това се оказва че грижите ваобще не са били от този клапан :wink:

Почистването върши работа но само за известно време след това пак се появява проблема ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Стара тема, но с малко уточнение.

Пробвайте да почистите с толуол - C6H5CH3 или ксилол - C6H4(CH3)2

Най-добре след като си мислите, че вече сте почистили с бензин или WD40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...