Jump to content

проблем с катализатора


to6kata

Recommended Posts

здравейте колеги,мисля че имам проблем!след като си махнах катализатора,имам чувството че ми се вдигна разхода на гориво.може ли да е от това че ми сложиха тръба а не гърне?МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ!НЕМОГА ДА И СМОГНА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей, кажи къде си махна катализатора и за колко пари! според мен не би трябвало да ти вдигне разхода след като си го кръцнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип майстор ми е казвал че се вдига малко разхода. Аз моите като ги махнах не усетих някаква разлика ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар че нямам симптоми на запушен катализатор, аз бих махнал моя, стига пустата му ламбда да не беше на него :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип майстор ми е казвал че се вдига малко разхода. Аз моите като ги махнах не усетих някаква разлика ...

абе аз нямам бордкомп. и немога да преценя какъв разход дава....но като гледам нивото по стрелка............мале мале,много бързо ми се струва че пада! И дали има възможност да е от това че сега няма съпротивление на изхода на изгорелите газове,защото неми сложиха гърне а само тръба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не би трябвало да се вдигне разхода, стига л-сондата да не е била закрепена за катализатора. Ако е на тръбата преди нея мисля, че няма проблем. аз досега съм махал на всичките си коли катализатора почти веднага след покупката, защото на кола над 150000км почти винаги ако не е запушен, то поне е почнал да се запушва :P . Ако обаче л-сондата е била на самия катализатор е възможно да има малка разлика в разхода (но едва ли ще е толкова осезаема). Мисля, че в случаите, когато л-сондата е на катализатора е хубаво да се запази гърнето, а да се извадят карантиите от вътре. Ще е хубаво някой знаещ да сподели опит по този въпрос, че на баща ми на Б4-ката (АСЕ двигател), л-сондата е закрепена на катализатора, а катализатора е стар пък и опира в скоростите и се чудя как да го махна :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... Аз моя го махнах преди месец, и не намирам някаква разлика- нито в разход, нито в шум. Използвам темата да похваля инж. Лазаров :hilezh: - човека знае какво прави и го прави добре! :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар че нямам симптоми на запушен катализатор, аз бих махнал моя, стига пустата му ламбда да не беше на него :flipoff:

Еми ти го разрязваш махаш вътрешноста и после го заварваш разреза и ламбдата пак си ти е там :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след смяната на катализатора ми с искрогасител(имитира катализатора и "съпротивлението" му),разхода ми мога да кажа,че определено падна и то чувствително,да речем с 1.6 до 2 и нещо литра на 100.Но това беше съпътствано с обслужване на турбото(маслената магистрала и бустер клапана нови),смяна на масло,всички консумативи по ДВГ-то(промивка+нов антифриз+ремъци,ролки и обтегачи),свещи и други дреболий и затова мисля ,че комплексното обслужване си каза думата,направо не мога да повярвам ,че 1.8 Т К харчи толкова приятно "малко".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора няма нищо общо с разхода:}

Така поне знам де :flehan:

Редактирано от Sasho4life
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора няма нищо общо с разхода:}

Така поне знам де :flehan:

питай питай,има хляб в твърдението. :hilezh:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има отношение към разхода катализатора, когато се запуши. Лъже л-сондата, двигателя започва да се държи "свински" и затова вдига разхода на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има отношение към разхода катализатора, когато се запуши. Лъже л-сондата, двигателя започва да се държи "свински" и затова вдига разхода на гориво.

то сондата не е ли преди катализатора на наште бабалюги, ако е така то ама по никакъв начин не са свързани ламбдата и катализатора. , ако имаш сонда след катализатора тогава зависи и от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така. Л-сондата е или преди или на самия катализатор (изключение са двигателите с две л-сонди). Дори и да е преди катализатора, когато се запуши, л-сондата не може да отчете правилно сместа (обикновено отчита богата смес заради запушването) и ЕКУ-то се опитва да коригира (обеднява/обогатява) доколкото може. Има някакъв фабричен праг над който ЕКУ-то записва грешка и минава в авариен режим и от това се вдига разхода. Затова като се махне запушения катализатор веднага се усеща "отпушване" :hilezh: на двигателя и обикновено разхода също пада.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ти го разрязваш махаш вътрешноста и после го заварваш разреза и ламбдата пак си ти е там :hilezh:

Не се ли нарушава тогава скоростта на изгорелита газове???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип да, но за по-старите автомобили не е толкова фатално. Във форума имаше една тема в която един колега Lazarov-90 май му беше ника, пишеше че изработва гърне-заместител на катализатор със същите параметри за всеки тип двигател. Само не знам цената каква е B) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип да, но за по-старите автомобили не е толкова фатално. Във форума имаше една тема в която един колега Lazarov-90 май му беше ника, пишеше че изработва гърне-заместител на катализатор със същите параметри за всеки тип двигател. Само не знам цената каква е :bia: .

Точно! :hilezh:

А иначе на А4-ката ми излезе цялата манипулация 280 левчета(тук във Варна),малко множко на пръв поглед,но си струваше съобразно резултата.Вероятно Лазаров има "по-приятни" цифри.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 100 С4 2,3 quattro къде е л-сондата.

На тръбата преди катализатора (поне при мен е на това място).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако махнете катализатора заедно с л-сондата определено разхода се качва , затова л-сондата се прикачва на новата тръба на мястото на катализатора и е хубаво да се провери дали изобщо работи (сондата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз махнах моя преди седмица.

Когато качвах колата на комп ми излезна грешка в еку-то и се чудех т какво е.

На мястото му сложиха тръба.(къде е л-сондата на а6 с5?) и усетих доста голяма разлика в пъргавоста на двигателя.

от 1000 до 2000 оборота стана доста по-пъргав.Имам усещането обаче,че вдигна и разхода.

Сега с 10 лева едвам минавам 40 км :hilezh::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, разбира се, че при махането на катализатора и замяната му с тръба, изтърбушване или други " високо технологични операции" разхода и шумът се променят. Сондата става по-мудна и подава грешна информация тъй като е нарушено съпротивлението ( което е точно определено). Не напразно един катализатор не се състои от една права тръба, тръба на дупки или кух обем а е разделен съответно на камери- 3, 5 и т.н. В първата (разширителна) камера газовете се разширяват ( входа на всички катализатори е с конусовидна форма) за да може да се разсее насоченият поток от отработените газове и да изпълни цялото сечение на втората камера-работна т.е. питата. В завизимост от броят филтриращи (пити) елементи, катализаторите са с една, две или три работни камери, в много редки случаи от четири нагоре ( това важи за високо литражните-американски тип автомобили). Накрая всеки катализатор завършва отново с разширителна камера (буферна зона), която е с обратен конус на първата камера събирайки и насочвайки потока на отработените газове назад по ауспуха.

От всичко казано до тук, при подмяната на катализатора с друг вид устройство а не с аналалогично ( същото съпротивление, обем, проходи, сечение, брой камери) ще доведе в промяна в параметрите на цялата ауспухова инсталация на автомобила. Има издадени каталози и ръководства при които е изчислено кое колко точно трябва да бъде. Именно заради това изработвам гърнетата по поръчка за всеки отделен вид автомобил и двигател, съобразявайки се и спазвайки всичко горе посочено.

Има и един друг вариант, в който се използува корпуса на старият катализатор, запълвайки го със съответните елементи. Ефекта е същият като с катализаротно гърне. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, разбира се, че ..................

:wall: Много точно и професионално обяснено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ами ти сам си си отговорил. Като си свалил катализатора, (който явно е бил позапушен) много ясно, че автомобила ще тръгне по-добре. А по принцип катализаторното гърне на дизелите е коренно различно и като изработка, и като инсталация.

В никакъв случай неможеш да ме убедиш, че автомобила с тръба на мястото на катализатора или с изтърбушен такъв ще има същият звук, като с катализатор в оригиналният му вариант. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...