to6kata Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 здравейте колеги,мисля че имам проблем!след като си махнах катализатора,имам чувството че ми се вдигна разхода на гориво.може ли да е от това че ми сложиха тръба а не гърне?МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ!НЕМОГА ДА И СМОГНА! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kbarterov Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 здравей, кажи къде си махна катализатора и за колко пари! според мен не би трябвало да ти вдигне разхода след като си го кръцнал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seagirta Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 по принцип майстор ми е казвал че се вдига малко разхода. Аз моите като ги махнах не усетих някаква разлика ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freestyler Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 Макар че нямам симптоми на запушен катализатор, аз бих махнал моя, стига пустата му ламбда да не беше на него Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
to6kata Публикувано 16 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2008 по принцип майстор ми е казвал че се вдига малко разхода. Аз моите като ги махнах не усетих някаква разлика ...абе аз нямам бордкомп. и немога да преценя какъв разход дава....но като гледам нивото по стрелка............мале мале,много бързо ми се струва че пада! И дали има възможност да е от това че сега няма съпротивление на изхода на изгорелите газове,защото неми сложиха гърне а само тръба? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 16 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2008 (Редактирано) Според мен не би трябвало да се вдигне разхода, стига л-сондата да не е била закрепена за катализатора. Ако е на тръбата преди нея мисля, че няма проблем. аз досега съм махал на всичките си коли катализатора почти веднага след покупката, защото на кола над 150000км почти винаги ако не е запушен, то поне е почнал да се запушва . Ако обаче л-сондата е била на самия катализатор е възможно да има малка разлика в разхода (но едва ли ще е толкова осезаема). Мисля, че в случаите, когато л-сондата е на катализатора е хубаво да се запази гърнето, а да се извадят карантиите от вътре. Ще е хубаво някой знаещ да сподели опит по този въпрос, че на баща ми на Б4-ката (АСЕ двигател), л-сондата е закрепена на катализатора, а катализатора е стар пък и опира в скоростите и се чудя как да го махна Редактирано 16 Февруари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
edinak Публикувано 16 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 16 Февруари 2008 Хм... Аз моя го махнах преди месец, и не намирам някаква разлика- нито в разход, нито в шум. Използвам темата да похваля инж. Лазаров - човека знае какво прави и го прави добре! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D-M@X Публикувано 17 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2008 Макар че нямам симптоми на запушен катализатор, аз бих махнал моя, стига пустата му ламбда да не беше на него Еми ти го разрязваш махаш вътрешноста и после го заварваш разреза и ламбдата пак си ти е там Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 след смяната на катализатора ми с искрогасител(имитира катализатора и "съпротивлението" му),разхода ми мога да кажа,че определено падна и то чувствително,да речем с 1.6 до 2 и нещо литра на 100.Но това беше съпътствано с обслужване на турбото(маслената магистрала и бустер клапана нови),смяна на масло,всички консумативи по ДВГ-то(промивка+нов антифриз+ремъци,ролки и обтегачи),свещи и други дреболий и затова мисля ,че комплексното обслужване си каза думата,направо не мога да повярвам ,че 1.8 Т К харчи толкова приятно "малко". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sasho4life Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 (Редактирано) Катализатора няма нищо общо с разхода:}Така поне знам де Редактирано 18 Февруари 2008 от Sasho4life Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 (Редактирано) Катализатора няма нищо общо с разхода:}Така поне знам де питай питай,има хляб в твърдението. Редактирано 18 Февруари 2008 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 Има отношение към разхода катализатора, когато се запуши. Лъже л-сондата, двигателя започва да се държи "свински" и затова вдига разхода на гориво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nobody_lbg Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 Има отношение към разхода катализатора, когато се запуши. Лъже л-сондата, двигателя започва да се държи "свински" и затова вдига разхода на гориво.то сондата не е ли преди катализатора на наште бабалюги, ако е така то ама по никакъв начин не са свързани ламбдата и катализатора. , ако имаш сонда след катализатора тогава зависи и от него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 (Редактирано) Не е така. Л-сондата е или преди или на самия катализатор (изключение са двигателите с две л-сонди). Дори и да е преди катализатора, когато се запуши, л-сондата не може да отчете правилно сместа (обикновено отчита богата смес заради запушването) и ЕКУ-то се опитва да коригира (обеднява/обогатява) доколкото може. Има някакъв фабричен праг над който ЕКУ-то записва грешка и минава в авариен режим и от това се вдига разхода. Затова като се махне запушения катализатор веднага се усеща "отпушване" на двигателя и обикновено разхода също пада. Редактирано 18 Февруари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freestyler Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 Еми ти го разрязваш махаш вътрешноста и после го заварваш разреза и ламбдата пак си ти е там Не се ли нарушава тогава скоростта на изгорелита газове??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 По принцип да, но за по-старите автомобили не е толкова фатално. Във форума имаше една тема в която един колега Lazarov-90 май му беше ника, пишеше че изработва гърне-заместител на катализатор със същите параметри за всеки тип двигател. Само не знам цената каква е . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
selokulata Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 на 100 С4 2,3 quattro къде е л-сондата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 (Редактирано) По принцип да, но за по-старите автомобили не е толкова фатално. Във форума имаше една тема в която един колега Lazarov-90 май му беше ника, пишеше че изработва гърне-заместител на катализатор със същите параметри за всеки тип двигател. Само не знам цената каква е .Точно! А иначе на А4-ката ми излезе цялата манипулация 280 левчета(тук във Варна),малко множко на пръв поглед,но си струваше съобразно резултата.Вероятно Лазаров има "по-приятни" цифри. Редактирано 18 Февруари 2008 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 19 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2008 на 100 С4 2,3 quattro къде е л-сондата.На тръбата преди катализатора (поне при мен е на това място). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valka Публикувано 19 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2008 Ако махнете катализатора заедно с л-сондата определено разхода се качва , затова л-сондата се прикачва на новата тръба на мястото на катализатора и е хубаво да се провери дали изобщо работи (сондата) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victordhrobo Публикувано 23 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2008 Аз махнах моя преди седмица.Когато качвах колата на комп ми излезна грешка в еку-то и се чудех т какво е.На мястото му сложиха тръба.(къде е л-сондата на а6 с5?) и усетих доста голяма разлика в пъргавоста на двигателя.от 1000 до 2000 оборота стана доста по-пъргав.Имам усещането обаче,че вдигна и разхода.Сега с 10 лева едвам минавам 40 км Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lazarov-90 Публикувано 23 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2008 Колеги, разбира се, че при махането на катализатора и замяната му с тръба, изтърбушване или други " високо технологични операции" разхода и шумът се променят. Сондата става по-мудна и подава грешна информация тъй като е нарушено съпротивлението ( което е точно определено). Не напразно един катализатор не се състои от една права тръба, тръба на дупки или кух обем а е разделен съответно на камери- 3, 5 и т.н. В първата (разширителна) камера газовете се разширяват ( входа на всички катализатори е с конусовидна форма) за да може да се разсее насоченият поток от отработените газове и да изпълни цялото сечение на втората камера-работна т.е. питата. В завизимост от броят филтриращи (пити) елементи, катализаторите са с една, две или три работни камери, в много редки случаи от четири нагоре ( това важи за високо литражните-американски тип автомобили). Накрая всеки катализатор завършва отново с разширителна камера (буферна зона), която е с обратен конус на първата камера събирайки и насочвайки потока на отработените газове назад по ауспуха. От всичко казано до тук, при подмяната на катализатора с друг вид устройство а не с аналалогично ( същото съпротивление, обем, проходи, сечение, брой камери) ще доведе в промяна в параметрите на цялата ауспухова инсталация на автомобила. Има издадени каталози и ръководства при които е изчислено кое колко точно трябва да бъде. Именно заради това изработвам гърнетата по поръчка за всеки отделен вид автомобил и двигател, съобразявайки се и спазвайки всичко горе посочено. Има и един друг вариант, в който се използува корпуса на старият катализатор, запълвайки го със съответните елементи. Ефекта е същият като с катализаротно гърне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 23 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2008 на 100 С4 2,3 quattro къде е л-сондата.в катализатора е завинтена Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 23 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2008 Колеги, разбира се, че .................. Много точно и професионално обяснено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lazarov-90 Публикувано 24 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2008 Колега ами ти сам си си отговорил. Като си свалил катализатора, (който явно е бил позапушен) много ясно, че автомобила ще тръгне по-добре. А по принцип катализаторното гърне на дизелите е коренно различно и като изработка, и като инсталация. В никакъв случай неможеш да ме убедиш, че автомобила с тръба на мястото на катализатора или с изтърбушен такъв ще има същият звук, като с катализатор в оригиналният му вариант. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts