KickBull Публикувано 25 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 Откакто ми смениха маслото с минерално Арал минаха 4000 км.Не знам дали има връзка, но някъде откъм инжекцията(двг то ми е моноинжекция) се появи шум като тракане на шевна машина. Тоест чук чук чук чук. Ако има компетентни хора ще помоля за съвет, понеже съм буквално оцъклен и не знам дали да предприемам нещо, дали е нормално, дали е опасно, дали да тръгвам към Пампорово така да карам ски или е твърде безотговорно преди да съм завел колата на диагностика!? Освен това нивото на маслото се е качило над максимума което ме озадачава още повече. Иначе не е загубила мощност, няма повишен разход. Приемам всякакви мнения и съвети Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lampard Публикувано 25 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 Тропат ти повдигачите за нови си Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivangk Публикувано 25 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 izmeri si kompresiata i go smenqi tova maslo, sigurno ve4e e rqdko :?: Kam programistite- Kade iz4ezna vgradenia kirilizator Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KickBull Публикувано 25 Декември 2004 Автор Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 Те му дават 10000 км защо мислиш че вече е рядко? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lampard Публикувано 25 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 тва с рязкото масло го мани ако мотора ти е OK нема да се чува независимо с къв мотор си Аз например съм с 5/40 Repsol и нямам проблеми мотора мърка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivangk Публикувано 25 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 Те му дават 10000 км защо мислиш че вече е рядко?Ami pri idealni uslovia moje bi ste izdarji 10000, no ako kara6 kolata na malki raztoqniq, gradsko, 4esti spirania, i 4akane po svetofarite, trqbva da se smenq po 4esto osobeno ako e samo mineralno, sigurno ve4e cveta mu e tamen i e zamarseno, a tova si e ot zna4enie za 4ukaneto na povdiga4ite i klapanite. Tova deto kazva6 4e masloto se e uveli4ilo, ako naistina e taka, moje da zna4i 4e nqkoq garnitura se e sduhala, i moje da dovede do seriozni povredi po dvigatelq, zatova mu izmeri kompresiqta na cilindrite pri nqkoi dobar maistor za da ti raztalkuva dobre kakvo e sastoqnieto na dvigatelq, ako razlikata mu nai visokata i nai niskata e pove4e ot 25% togava e losho, ina4e e v normalni granici. Vse pak kato kazvas 4e traka mnogo predpolagam 4e tova e kogato dvigatelq e zagrql dobre i si karal kolata, ina4e na studeno si e normalno da po4ukva malko. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lampard Публикувано 25 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2004 абе пич кви са тия измервания на компресия ходи прочети малко за колите и моторите и тогава пиши просто е за смяна на повдигачи компресия се мери когато си за основен ремонт на мотора Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimhab Публикувано 26 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 ходи прочети малко за колите и моторите и тогава пиши - едно е на книга, друго на практика / в повечето случаи/ :roll: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KickBull Публикувано 26 Декември 2004 Автор Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 Да, карам основно на къси разстояния, двигателя няма време да вдигне над 50-60 градуса. Маслото ми наистина вече е тъмно и изглежда в не много добро състояние. Но иначе двигателят работи равномерно и не е загубил мощност. И тракането не се чува от купето, а като си навра главата под капака, няма видими течове от никъде и двигателя изглежда чист като аптечка. Все пак прогнозите ви не са твърде оптимистични, така че при първа възможност ще търся добър сервиз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lampard Публикувано 26 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 сигурен съм че ти тракат повдигачите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metody Публикувано 26 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 Kickbull помоли ме да ти помога и аз с каквото мога , но истината е че само мога да гадая. Ако мислиш че са повдигачи , то има златно правило - Чукат много по-силно когато колата е студена. Ако звука намалява с повишаване темп. на ДВГ значи наистина може да са те. Ако се окажат повдигачи въобщте не се шашкай ами си карай спокойно . Мойте тракаха 40000км преди да ги смена. Другия вариант за шум в двигателя са биелни или основни лагери , но това се случва доста рядко и ме съмнява да е това. При дизелите знам че може и дюзите да чукат но при бензин не съм запознат. Успех Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KickBull Публикувано 26 Декември 2004 Автор Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 радвам се да чуя нещо окуражително щото се чудех дали да навъртя 1200 км извънградско преди да сменя маслото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metody Публикувано 26 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 Значи примерно утре сутрин запали колата , отвори капака и се заслушай. Ако след загряване шума осезаемо намалее значи са повдигачи. Не се притеснявай въобщте тогава. Според мен обяснениято е следното - тъй като си с минерално масло а то е по-гъстичко зимата се сгастява още повече и по-трудно се качва до главата и още по-трудно се пълнят повдигачите. Може ако ти остава малко до смяната да сложиш поне за зимата полусинтетика и да видиш дали има разлика , но тогава пък ако продължат да чукат лятото щте трябва пак да го сменаш и пак да сложиш минерално за да оплътнява повдигачите по-добре. Абе ако са повдигачи си карай и да не ти пука. Като му дойде времето щте дадеш 150-170лв и щте си ги смениш П.С. На диагностика не могат да ти кажат дали са ти наред повдигачите - единствено ако отворят главата и ги измерят с луфтомер Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenev Публикувано 26 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 26 Декември 2004 Това минерално масло АРАЛ нещо не го бива! Аз имам абсолютно същия проблем - след около 4 хил. км (при това основно извън града) започва едно тропане, да си ....... На всичко отгоре започва и да го гори! Тия дни ще го сменям с МОТУЛ, пък да видим кво ще излезе! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lampard Публикувано 27 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2004 ей пробвайте с Repsol,Castrol и Черен Шел много добри масла са Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PowerMate Публикувано 27 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2004 Не съм чувал Арал да има ментета, уж само в Германия се произвеждало... Но гаранции няма! Много четох във форума че сте доволни от Мотул 6100. Може би тук е мястото да помолим някой с опит да посочи адрес или тел на някой магазин в който е сигурно че няма да те порежат, нито да ти продадат менте масло. Иначе аз бих си силожил от добавките за двигателя, може би универсален модификатор. Имало доста предимства в това и само един недостатък - цената! Аз карах старо БМВ с подобна добавка преди. Веднъж възседнах едно островче с него, първоначално установих, че масло не изтича и си продължих. Докато се прибирах установих че двигателя е доста по-шумен, но не му обърнах внимание. Освен това светеше лампата на маслото, ама нейсе - зелена глава - аз си карам. Едва след 20 километра колата започна да гасне. Оказа се, че помпата била потрошена от рамото и си паднала в картера съответно никакво смазване нямало. И като започне да загрява двигателя, понеже е свършил предпазният слой на добавката и от разширението на буталото, то задира в блока и двигателя блокира. Като изтине пак пали, карам една пряка и отново гасне... Та добавката си е от значение, особено в екстремни ситуации, стига да знаеш какво става под капака. Е, и бавареца е безумно здрав де, няма съмнение, още върши работа. Тогава се наложи да се сменят сегментите и едно от шестте буталца - козметичен ремонт Но в крайна сметка ментетата ни заливат отвсякаде! Тук ще ви разкажа и какво ми се случи в Ауто Плюс на Козлодуй. Та решил съм миналата седмица да си оправям предницата на новозакупеното АУДИ В4 - тропаше дразнещо. Освен 2 шарнира, 2 накрайника, 2 тампона за стабил. щанга, купих и 2 биелетки. Донесоха частите след половин час, от склад или друг магазин (свикнали сме с това все пак). Частите бяха MOOG. Съвсем случайно реших да отворя (разпечатам) кутиите на биелетките и какво да видя! Едната опакована прилично в найлонче, с гайчици както му е реда, жълтеникава на цвят - чудесно. Би трябвало и другата да е същата, но не беше! Нямаше нито пликче, нито гайки, а ябълковидните болтове се движеха с лекота . На всичко отгоре не приличаше и по цвят - беше черна. И това ако не са ментета опаковани в някой гараж те па на! В днешно време всеки може да ти направи кутия. От теб се иска само да си сложиш ментето вътре и да обявиш цената. Но така е! Вместо да взема от Юнитрейд за 160 лв. един шарнир аз го взимам за 27. Вместо да взема биелетка за 87 цената е на 50%. А дано и качеството да е поне на 50% от това на оригиналните. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георги Борисов Публикувано 27 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2004 При мен също се чува чукане сутрин като запаля, но като подам газ, спира. Карам с масло на ESSO, пълна синтетика, мотора ми е АВК,2.0, пълна инжекция. Между другото, сипал съм и руския модификатор. Ползувал сем го и на предишната кола и съм доволен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
asb Публикувано 27 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2004 А бе всичко хубаво,обаче нивото на маслото се покачва,а това може да стане само ако някой долива тайно масло :?: или при маслото влиза антифриз или бензин :?: Понеже не вярвам да е първия вариант си мисля,че не е добре да се кара колата преди да се разбере какъв е случая.Ако влиза антифриз/бензин маслото се разрежда,налягането не е достатъчно и клапаните тропат.Имал съм такъв случай,но не на Ауди.Моя съвет е виж защо се покачва нивото на маслото и не карай колата преди това.Успех Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KickBull Публикувано 27 Декември 2004 Автор Доклад Share Публикувано 27 Декември 2004 Има логика в това Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
M Публикувано 30 Декември 2004 Доклад Share Публикувано 30 Декември 2004 KickBull nivoto na masloto kazvash se vdiga, a razhoda na benzin vdiga li se?izvadi si malko maslo sas shtekata i si sloji na prasta.. i vij dali smardi na benzin.. neznam shto, ama i na dve drugi VW 1.8Mi dosega sam vijdal da preobogatiavat i da vliza benzin v kartera.. polu4ava se glavno pri karane na gradsko, ako napravish primerno edno hodene do Ihtiman po magistralata i te ti.. masloto namalialo, 4e poniakoga i zna4itelno namalialo.ako vkarva antifriz, to ve4e triabva da go e presiakla, stava na boza.a za trakaneto.. veroiatno e da sa povdiga4i, no nemoje da se kaje sas sigurnost samo po obiasneniata.. Metody ti e dal dosta dobar na4in da razberesh dali govorim za povdiga4i.. no ako sa te.. ne barzai da gi smeniash.. i ne slagai ARAL!ARAL si e v niskia klas.. 100 pati po-dobre sloji ELF, no ne ARAL.ako iskash sloji si Motul 4100 ili 6100 10W40, ako iskash sloji si Mobil 10W40. po-skapi sa ot Aral, no si struva (a Mobil SuperSyn 5W50 kakvo e... niamam dumi, ama i moita niama da vidi takova - 20lv/l ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KickBull Публикувано 30 Декември 2004 Автор Доклад Share Публикувано 30 Декември 2004 М ще послушам съвета ти и ще сменя маслото с Мотул 6100 10Х40сега съм с Арал 15Х40 минерално което ми сложиха в един умрял сервиз щото преди не правех разлика между маслата. Но откакто чета форума зех да поразбирам че ИМА значение какво ще се сложи!Мисля че некадърниците ми скапаха ДВГ-то с тва масло-гръм да ги тресне. Дано само няма трайни последствия от карането с тва масло. Карал съм го 4000 км само в градски условия на студен двигател. Пробвах го с пръсти на вискозитет-изглежда нормално-не пресечено.Ще видя дали мирише на бензин утре. Но забелязвам че е спаднало малко нивото от последния път когато проверявах.Въпреки всичко мисля че чаткат повдигачите. Кат си навра муцуната под капака и ги чувам- чат чат чат. Разхода на бензин не се е вдигнал. И не знам дали чаткането продължава като загрее двигателя защото не мога да го загрея- много рядко достига въобще 80 градуса. И кат стигне 80 се включват двата вентилатора и го смъкват на 70. Въобще добре ще е ако някой ме посъветва за този гаден режим на експлоатация какво точно масло е най-подходящо.Имам предвид само градско на студен двигател по 10-20 км на ден. Можеби Мотул 6100 10Х40 ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts