Jump to content

Двигателя ми е като шевна машина


KickBull

Recommended Posts

Откакто ми смениха маслото с минерално Арал минаха 4000 км.

Не знам дали има връзка, но някъде откъм инжекцията(двг то ми е моноинжекция) се появи шум като тракане на шевна машина. Тоест чук чук чук чук. Ако има компетентни хора ще помоля за съвет, понеже съм буквално оцъклен :wink: и не знам дали да предприемам нещо, дали е нормално, дали е опасно, дали да тръгвам към Пампорово така да карам ски или е твърде безотговорно преди да съм завел колата на диагностика!? Освен това нивото на маслото се е качило над максимума което ме озадачава още повече. Иначе не е загубила мощност, няма повишен разход. Приемам всякакви мнения и съвети :shock::twisted::arrow:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва с рязкото масло го мани ако мотора ти е OK нема да се чува независимо с къв мотор си Аз например съм с 5/40 Repsol и нямам проблеми мотора мърка :twisted::ertrink::ertrink::flehan::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те му дават 10000 км защо мислиш че вече е рядко?

Ami pri idealni uslovia moje bi ste izdarji 10000, no ako kara6 kolata na malki raztoqniq, gradsko, 4esti spirania, i 4akane po svetofarite, trqbva da se smenq po 4esto osobeno ako e samo mineralno, sigurno ve4e cveta mu e tamen i e zamarseno, a tova si e ot zna4enie za 4ukaneto na povdiga4ite i klapanite. Tova deto kazva6 4e masloto se e uveli4ilo, ako naistina e taka, moje da zna4i 4e nqkoq garnitura se e sduhala, i moje da dovede do seriozni povredi po dvigatelq, zatova mu izmeri kompresiqta na cilindrite pri nqkoi dobar maistor za da ti raztalkuva dobre kakvo e sastoqnieto na dvigatelq, ako razlikata mu nai visokata i nai niskata e pove4e ot 25% togava e losho, ina4e e v normalni granici.

Vse pak kato kazvas 4e traka mnogo predpolagam 4e tova e kogato dvigatelq e zagrql dobre i si karal kolata, ina4e na studeno si e normalno da po4ukva malko.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе пич кви са тия измервания на компресия ходи прочети малко за колите и моторите и тогава пиши просто е за смяна на повдигачи компресия се мери когато си за основен ремонт на мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ходи прочети малко за колите и моторите и тогава пиши
- едно е на книга, друго на практика / в повечето случаи/ :roll:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, карам основно на къси разстояния, двигателя няма време да вдигне над 50-60 градуса. Маслото ми наистина вече е тъмно и изглежда в не много добро състояние. Но иначе двигателят работи равномерно и не е загубил мощност. И тракането не се чува от купето, а като си навра главата под капака, няма видими течове от никъде и двигателя изглежда чист като аптечка. Все пак прогнозите ви не са твърде оптимистични, така че при първа възможност ще търся добър сервиз. :ertrink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kickbull помоли ме да ти помога и аз с каквото мога , но истината е че само мога да гадая. Ако мислиш че са повдигачи , то има златно правило - Чукат много по-силно когато колата е студена. Ако звука намалява с повишаване темп. на ДВГ значи наистина може да са те. Ако се окажат повдигачи въобщте не се шашкай ами си карай спокойно . Мойте тракаха 40000км преди да ги смена. Другия вариант за шум в двигателя са биелни или основни лагери , но това се случва доста рядко и ме съмнява да е това. При дизелите знам че може и дюзите да чукат но при бензин не съм запознат. Успех :ertrink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи примерно утре сутрин запали колата , отвори капака и се заслушай. Ако след загряване шума осезаемо намалее значи са повдигачи. Не се притеснявай въобщте тогава. Според мен обяснениято е следното - тъй като си с минерално масло а то е по-гъстичко зимата се сгастява още повече и по-трудно се качва до главата и още по-трудно се пълнят повдигачите. Може ако ти остава малко до смяната да сложиш поне за зимата полусинтетика и да видиш дали има разлика , но тогава пък ако продължат да чукат лятото щте трябва пак да го сменаш и пак да сложиш минерално за да оплътнява повдигачите по-добре. Абе ако са повдигачи си карай и да не ти пука. Като му дойде времето щте дадеш 150-170лв и щте си ги смениш :ertrink:

П.С. На диагностика не могат да ти кажат дали са ти наред повдигачите - единствено ако отворят главата и ги измерят с луфтомер :ertrink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това минерално масло АРАЛ нещо не го бива! Аз имам абсолютно същия проблем - след около 4 хил. км (при това основно извън града) започва едно тропане, да си ....... На всичко отгоре започва и да го гори! Тия дни ще го сменям с МОТУЛ, пък да видим кво ще излезе!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чувал Арал да има ментета, уж само в Германия се произвеждало... Но гаранции няма! Много четох във форума че сте доволни от Мотул 6100. Може би тук е мястото да помолим някой с опит да посочи адрес или тел на някой магазин в който е сигурно че няма да те порежат, нито да ти продадат менте масло. Иначе аз бих си силожил от добавките за двигателя, може би универсален модификатор. Имало доста предимства в това и само един недостатък - цената! :ertrink::ertrink::flehan:

Аз карах старо БМВ с подобна добавка преди. Веднъж възседнах едно островче с него, първоначално установих, че масло не изтича и си продължих. Докато се прибирах установих че двигателя е доста по-шумен, но не му обърнах внимание. Освен това светеше лампата на маслото, ама нейсе - зелена глава - аз си карам. Едва след 20 километра колата започна да гасне. Оказа се, че помпата била потрошена от рамото и си паднала в картера съответно никакво смазване нямало. И като започне да загрява двигателя, понеже е свършил предпазният слой на добавката и от разширението на буталото, то задира в блока и двигателя блокира. Като изтине пак пали, карам една пряка и отново гасне... Та добавката си е от значение, особено в екстремни ситуации, стига да знаеш какво става под капака. Е, и бавареца е безумно здрав де, няма съмнение, още върши работа. Тогава се наложи да се сменят сегментите и едно от шестте буталца - козметичен ремонт :shock::twisted:

Но в крайна сметка ментетата ни заливат отвсякаде! Тук ще ви разкажа и какво ми се случи в Ауто Плюс на Козлодуй. Та решил съм миналата седмица да си оправям предницата на новозакупеното АУДИ В4 - тропаше дразнещо. Освен 2 шарнира, 2 накрайника, 2 тампона за стабил. щанга, купих и 2 биелетки. Донесоха частите след половин час, от склад или друг магазин (свикнали сме с това все пак). Частите бяха MOOG. Съвсем случайно реших да отворя (разпечатам) кутиите на биелетките и какво да видя! Едната опакована прилично в найлонче, с гайчици както му е реда, жълтеникава на цвят - чудесно. Би трябвало и другата да е същата, но не беше! Нямаше нито пликче, нито гайки, а ябълковидните болтове се движеха с лекота . На всичко отгоре не приличаше и по цвят - беше черна. И това ако не са ментета опаковани в някой гараж те па на! В днешно време всеки може да ти направи кутия. От теб се иска само да си сложиш ментето вътре и да обявиш цената. Но така е! Вместо да взема от Юнитрейд за 160 лв. един шарнир аз го взимам за 27. Вместо да взема биелетка за 87 цената е на 50%. А дано и качеството да е поне на 50% от това на оригиналните. :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също се чува чукане сутрин като запаля, но като подам газ, спира. Карам с масло на ESSO, пълна синтетика, мотора ми е АВК,2.0, пълна инжекция. Между другото, сипал съм и руския модификатор. Ползувал сем го и на предишната кола и съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе всичко хубаво,обаче нивото на маслото се покачва,а това може да стане само ако някой долива тайно масло :?: или при маслото влиза антифриз или бензин :?: Понеже не вярвам да е първия вариант си мисля,че не е добре да се кара колата преди да се разбере какъв е случая.Ако влиза антифриз/бензин маслото се разрежда,налягането не е достатъчно и клапаните тропат.Имал съм такъв случай,но не на Ауди.

Моя съвет е виж защо се покачва нивото на маслото и не карай колата преди това.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KickBull nivoto na masloto kazvash se vdiga, a razhoda na benzin vdiga li se?

izvadi si malko maslo sas shtekata i si sloji na prasta.. i vij dali smardi na benzin.. neznam shto, ama i na dve drugi VW 1.8Mi dosega sam vijdal da preobogatiavat i da vliza benzin v kartera.. polu4ava se glavno pri karane na gradsko, ako napravish primerno edno hodene do Ihtiman po magistralata i te ti.. masloto namalialo, 4e poniakoga i zna4itelno namalialo.

ako vkarva antifriz, to ve4e triabva da go e presiakla, stava na boza.

a za trakaneto.. veroiatno e da sa povdiga4i, no nemoje da se kaje sas sigurnost samo po obiasneniata.. Metody ti e dal dosta dobar na4in da razberesh dali govorim za povdiga4i.. no ako sa te.. ne barzai da gi smeniash.. i ne slagai ARAL!

ARAL si e v niskia klas.. 100 pati po-dobre sloji ELF, no ne ARAL.

ako iskash sloji si Motul 4100 ili 6100 10W40, ako iskash sloji si Mobil 10W40. po-skapi sa ot Aral, no si struva (a Mobil SuperSyn 5W50 kakvo e... niamam dumi, ama i moita niama da vidi takova - 20lv/l :shock:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М ще послушам съвета ти и ще сменя маслото с Мотул 6100 10Х40

сега съм с Арал 15Х40 минерално което ми сложиха в един умрял сервиз щото преди не правех разлика между маслата. Но откакто чета форума зех да поразбирам че ИМА значение какво ще се сложи!

Мисля че некадърниците ми скапаха ДВГ-то с тва масло-гръм да ги тресне. Дано само няма трайни последствия от карането с тва масло. Карал съм го 4000 км само в градски условия на студен двигател. Пробвах го с пръсти на вискозитет-изглежда нормално-не пресечено.

Ще видя дали мирише на бензин утре. Но забелязвам че е спаднало малко нивото от последния път когато проверявах.Въпреки всичко мисля че чаткат повдигачите. Кат си навра муцуната под капака и ги чувам- чат чат чат. Разхода на бензин не се е вдигнал. И не знам дали чаткането продължава като загрее двигателя защото не мога да го загрея- много рядко достига въобще 80 градуса. И кат стигне 80 се включват двата вентилатора и го смъкват на 70. Въобще добре ще е ако някой ме посъветва за този гаден режим на експлоатация какво точно масло е най-подходящо.Имам предвид само градско на студен двигател по 10-20 км на ден. Можеби Мотул 6100 10Х40 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...