Jump to content

Универсална ламбда сонда за 1.8Т


didoya

Recommended Posts

Здравейте,

Преди няколко седмици аз и колегата Ickata сменихме ламбда сондите си с универсални такива.

Той при негов майстор, аз самостоятелно. И двамата сложихме универсални 4 жилни, моята е Бош, неговата май е Уолкър.

Сега обаче си имаме проблем - и на двамата ни дава грешка:

00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT

28-00 - Short to B+

Предварително искам да кажа, че проблем в окабеляването няма, защото не вярвам и при двамата да е допусната една и съща грешка, а и доста прилежно свързах кабелите.

Разчетох се тук-там и пише че е възможно да дава това когато съпротивлението на нагревателя е по-ниско от това което ЕКУ-то очаква и то си мисли че има някъде късо по веригата.

Моля ви помагайте, някой сменял ли е с универсална ламбда сонда оригиналната на 1.8Т, че май се набутахме напразно:flipoff:

Благодаря предварително и поздрави.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не опиташ да излъжеш ECU-то, като добавиш нек'во малко съпротивление последователно на веригата на подгряването, за да доближите общото R до това на оригиналната сонда. То, че няма да подгрява на студена генерация както си трябва е факт, ама да не трупа грешки поне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е решение, ама пусто няма ли начин да е както трябва, нали уж е Бош и се води заместител на оригиналната, малко ще е куцо да слагам съпротивления?

Щото ако знаех че няма да върши работа нямаше да вземам универсална.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е решение, ама пусто няма ли начин да е както трябва, нали уж е Бош и се води заместител на оригиналната, малко ще е куцо да слагам съпротивления?

Щото ако знаех че няма да върши работа нямаше да вземам универсална.....

Не знам брато, требе некой кой е навътре с VAGcom-а да напише, дали не може по програмен път да се промени това, дето ECU-то го дири като нормално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е решение, ама пусто няма ли начин да е както трябва, нали уж е Бош и се води заместител на оригиналната, малко ще е куцо да слагам съпротивления?

Щото ако знаех че няма да върши работа нямаше да вземам универсална.....

Тоя Бош въобще не е оня Бош, който беше едно време...

Масово има ментета и аз лично попаднах на такова с един ангренажен ремък на старата кола на баща ми и влязох в филм...

Като чуя Бош и ми се свива стомаха... :bia:

Не винаги данните по каталог са верни :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Бош въобще не е оня Бош, който беше едно време...

Масово има ментета и аз лично попаднах на такова с един ангренажен ремък на старата кола на баща ми и влязох в филм...

Като чуя Бош и ми се свива стомаха... :bia:

Не винаги данните по каталог са верни :respekt:

На колегата Ickata не е Bosch и му излиза същата грешка, явно 1.8т се сърдят на неоригинална ламбда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колегата Ickata не е Bosch и му излиза същата грешка, явно 1.8т се сърдят на неоригинална ламбда?

Най-лесния начин да оправиш проблема е да помолиш някой магазинер на авточасти да замериш съпротивлението на една оригинална ламбда и след това го сравни с това на тоята и го коригирай с допълнително съпротивление :respekt:

Редактирано от SG mobile
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз старата си я пазя, ще мерна нейното, ама как мразя да побългарявам.....досега не съм го правил.

Ще видим, ако няма друго решение май ще купувам оригинална нова.

Ако все пак има други идеи да споделя...., с колегата ще се радваме да чуем:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз старата си я пазя, ще мерна нейното, ама как мразя да побългарявам.....досега не съм го правил.

Ще видим, ако няма друго решение май ще купувам оригинална нова.

Ако все пак има други идеи да споделя...., с колегата ще се радваме да чуем:bia:

Вариантите са два:

1. регулиране на съпротивлението до оригинални стойности

2. оригинална ламбда сонда

3-ти вариант няма :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
оfftopic:

Дидо що сменяваш ламбдата?знаеш,че имаме аналогични проблемчета-та затова питам :bia:

Щото чернеше аспуха и свещите със сажди заради богата смес на бензин, и щото си мисля че на 180 000 км и е време да се смени.

Ама каква греда май съм нацелил с тая универсалната :respekt:

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаше ли голям разход, аз мойта като я смених ми падна веднага разхода, това с тези компютри, датчици - голямо премеждие

Редактирано от STEFAN8898
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото чернеше аспуха и свещите със сажди заради богата смес на бензин, и щото си мисля че на 180 000 км и е време да се смени.

Ама каква греда май съм нацелил с тая универсалната :respekt:

И това, и по-нисък разход ще дава, пък ние с Дидо въртим доста километри и това си е от значение..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Нов ъпдейт по темата:

Току що мерих съпротивленията на нагревателя на оригиналната и на универсалната сонда.

Показанията са както следва:

ОРИГИНАЛНА: 15.3 ома

УНИВЕРСАЛНА: 4.7 ома

Разлика има и то доста, сега ще се разровя из ЕЛСА-та да видя какви са нормите :bia:

Междувременно трябва да си припомням и формулите за смятане на съпротивления, че да видя какво трябва да добавя за да са еднакви.

Поздрави!

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен направо не отчиташе, че имам ламбда сонда...само леко мърдаха данните при форсиране. и колкото и да беше странно колата беше по-икономична. лошото в случаят е ,че турбото надува, а сместа беше бедна...съответно икономична откъм бенз, куца откъм вървеж...а в дългосрочен план щях да си пре...ба двигателя. варианти за неправилно свързване на кабелите на универсалната сонда няма. а тази новата е WALKER с целия кабел и куплунг. /и както каза майстора няма как истинска сонда, в която има благородни метали и си е всъщност "носа" на колата да струва под 100лв. всичко останало е компромис...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е моята е Бош за 150.....не е някоя неизвестна

има и свещи на NGK...масло на CASTROL...все на цени като за оригинал. не твърдя, че и твоята е такава...но колко такива съм ги ял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и свещи на NGK...масло на CASTROL...все на цени като за оригинал. не твърдя, че и твоята е такава...но колко такива съм ги ял.

Ами ще видим какво ще правя, вероятно ще тествам номера със допълнителното съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам кофти работа...

Аз смених втората сонда на 1.8Т след катализатора с NGK универсална и сега дава

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-00 - -

при което предполагам че започва да си работи все едно няма сонда. Оригиналната ми искаха 360 лева от Еуратек както и от Ауто плюс. А от http://www.elinexltd.eu/ уж пак оригинална е 180... ама вече се наплаших с тия сонди и засега чакам да се разработи NGK то...:steinigung:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълно е с ментаци........мама му стара, хем си знам че евтиното излиза скъпо и пак не взех оригинална.

А някой пробвал ли е с резистор да излъже ЕКУ-то за съпротивлението на нагревателя или не става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За резистор незнам трябва да е бая мощен по скоро се замислям за една сулфидна крушка за плафон 10 Вата 12 ома в паралел на подгрева на сензора.... по скоро ще пробвам с оригинална 180 лв при мен маи е по скъпа защото е с по дълъг кабел 06А 906 262 BB, а ако не беше 4х4 маи беше 110 лева - 06А 906 262 Q

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...